Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Oude garde

08 jan 2020, 19:11

salmonyappi schreef:
08 jan 2020, 16:55
Nou inderdaad......hij wordt beanalyseerd alsof ie al jaren bij ons speelt.....
Er zijn ook mensen die hem al een paar keer hebben zien spelen (o.a) tegen Jong AZ euhhh. Jong oranje en ook bij Bodo Glimt. Het is een hele technische speler met een grote drive. Ik zie geen enkele reden om hem niet op 10 te zetten, loopvermogen vergelijkbaar met De Wit, veel technischer dan De Wit, fysiek iets minder sterk, maar dat is voor die positie ook helemaal niet nodig, heeft ook verdedigende kwaliteiten en verovert dus ook regelmatig de bal. Hierin is hij ook iets beter dan de Wit. De Wit is kopsterker, maar Evjen heeft een betere steekpass, wat ook goed van pas komt op 10. Ik denk ook dat Hij prima kan spelen op rechtsbuiten en op positie Midtsjo, maar zijn kwaliteiten komen het best tot hun recht op 10.
leszz
Oude garde

08 jan 2020, 21:22

handelaar schreef:
08 jan 2020, 15:37
Slot heeft als de wedstrijd er om vraagt al meermaals Stengs op 10 gebruikt als we moeite hadden om openingen te creëren.
Het zal mij niet verbazen nu we de beschikking hebben over een speler met de kwaliteiten van deze Noor, die zelf al aangeeft het sterkst te zijn vooral juist op deze positie, Stengs te laten staan (viel de laatste wedstrijden waar hij op die positie werd gezet erg tegen, vooral ook omdat hij nu juist die power op die positie niet heeft).
Ik denk dat mocht Evjen minuten gaan maken het meer als invaller voor de Wit zal zijn dan dat hij voor Stengs gaat komen. Aboukhlal (die ook steeds beter gaat draaien bij jong) is gekocht met het oog om op termijn de rechtsbuiten te gaan worden.
Links.. Evjen rechts, De wit op 10. Zo heb je drie jongen nieuwe spelers die samen met een spits de talentvolle aanval moeten vormen.
leszz
Oude garde

08 jan 2020, 21:27

Sir Robbert schreef:
08 jan 2020, 12:38
De Wit is voetballend te matig om op 6 of 8 te spelen, naar mijn mening. Kan ook niet wegdraaien bij zijn tegenstander, zelfs Til zou een betere 8 zijn dan De Wit.

Gewoon lekker banken tzt.
Een van de laatste wedstrijden in Den Haag werd hij teruggeschoven omwille van de personele bezetting. Toen vond ik en vele met mij hem verrassend goed spelen vanuit een verdedigende rol. Stond daar echt als een heer en daar kwamen zijn voetballende kwaliteiten veel beter tot zijn recht. Bleek toen dat hij meer voetballer is dan het type Til wat jij noemt.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 jan 2020, 08:51

handelaar schreef:
08 jan 2020, 15:37
Slot heeft als de wedstrijd er om vraagt al meermaals Stengs op 10 gebruikt als we moeite hadden om openingen te creëren.
Klopt. Daarom zei ik ook dat ik eerder verwacht dat Slot Stengs dan op tien zal zetten en Evjen op rechts, als die situatie daar om vraagt.
handelaar
Goalscorer

09 jan 2020, 11:31

AZ 4 Life schreef:
09 jan 2020, 08:51
Klopt. Daarom zei ik ook dat ik eerder verwacht dat Slot Stengs dan op tien zal zetten en Evjen op rechts, als die situatie daar om vraagt.
Je hebt toch ook wel gezien dat de laatste wedstrijden Stengs op die positie juist geheel geen succes was.
Hij probeert er allerlei onmogelijke dingen te doen. Gewoon lekker aan de zijkant, met als het kan, af en toe terug laten zakken om een steekpass te geven (dat is zijn kracht)
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 jan 2020, 12:43

handelaar schreef:
09 jan 2020, 11:31
Je hebt toch ook wel gezien dat de laatste wedstrijden Stengs op die positie juist geheel geen succes was.
Hij probeert er allerlei onmogelijke dingen te doen. Gewoon lekker aan de zijkant, met als het kan, af en toe terug laten zakken om een steekpass te geven (dat is zijn kracht)
Dat viel volgens mij wel mee. Tegen ajax zette hij Boadu onder andere een keer alleen voor Onana, tegen Sparta vind ik een beoordeling niet terecht en tegen PSV en Feyenoord ging het ook goed. Heel veel andere wedstrijden heeft Stengs niet op tien gespeeld volgens mij. Het voordeel van Stengs is dat hij wat verder is in zijn ontwikkeling. Creatieve spelers, in het profiel Evjen, Stengs, Taabouni, Helmer, worden niet zomaar op tien gezet. Die worden over het algemeen eerst aan de zijkant gezet. Het lijkt me dan ook hoogst onwaarschijnlijk dat Evjen dit seizoen al een serieuze concurrent wordt voor De Wit op tien.
multatuli
Oude garde

09 jan 2020, 13:37

AZ 4 Life schreef:
09 jan 2020, 12:43
Dat viel volgens mij wel mee. Tegen ajax zette hij Boadu onder andere een keer alleen voor Onana, tegen Sparta vind ik een beoordeling niet terecht en tegen PSV en Feyenoord ging het ook goed. Heel veel andere wedstrijden heeft Stengs niet op tien gespeeld volgens mij. Het voordeel van Stengs is dat hij wat verder is in zijn ontwikkeling. Creatieve spelers, in het profiel Evjen, Stengs, Taabouni, Helmer, worden niet zomaar op tien gezet. Die worden over het algemeen eerst aan de zijkant gezet. Het lijkt me dan ook hoogst onwaarschijnlijk dat Evjen dit seizoen al een serieuze concurrent wordt voor De Wit op tien.
AZ/Slot wil een 10 met veel loopvermogen en diepgang. Van het rijtje dat jij opnoemt is Evjen de enige die in ieder geval op het punt loopvermogen passend is. Diepgang verwacht ik ook, maar zal in de praktijk moeten blijken.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 jan 2020, 13:59

multatuli schreef:
09 jan 2020, 13:37
AZ/Slot wil een 10 met veel loopvermogen en diepgang. Van het rijtje dat jij opnoemt is Evjen de enige die in ieder geval op het punt loopvermogen passend is. Diepgang verwacht ik ook, maar zal in de praktijk moeten blijken.
Hij heeft veel inhoud, maar kan hij ook echt pendelen zoals Til en De Wit dat doen/deden? Bovendien lijkt Evjen het fysiek te missen van die twee. Op basis van de beelden die ik gezien heb is Evjen een kopie van Stengs qua speelstijl, al dan niet met iets meer inhoud, maar ik kijk puur even naar het type speler. Huiberts beaamt dat trouwens ook vandaag in het interview met Fox (te zien via de app).
DeZuivelDuivel
Oude garde

09 jan 2020, 14:56

AZ 4 Life schreef:
08 jan 2020, 13:40
Ik denk vooral dat de positie van Stengs ideaal voor hem is, puur omdat hij daar bij zijn club ook heeft gespeeld. Hij heeft zelden op tien gestaan, dus het lijkt me sterk dat hij daar ineens komt te spelen. Zeker ook omdat je ook nog eens in een sterkere competitie speelt dan de Noorse. Heel vaak zie je hier al dat spelers die in de jeugd op tien spelen, neem Helmer en Taabouni bijv., uitwijken naar de vleugels. Evjen is, afgaande op de beelden, ook zo'n type. Dan zie ik nog eerder Stengs naar tien gaan tegen bepaalde tegenstanders. Tegen de overige tegenstanders is De Wit prima met zijn loopvermogen en power.

De Wit is toch meer een werker, Evjen meer een sierlijke speler, die natuurlijk wel loopvermogen heeft maar geen duelkracht. Voor de speelwijze van Slot is een type De Wit/Til echter wel belangrijk, daar is niet voor niets specifiek op gescout. Slot gaf bovendien vandaag aan dat hij nooit zomaar een nieuwe speler direct in de basis zet, dat heeft hij bij De Wit wel gedaan, maar dat was een uitzondering. Dat zegt voldoende lijkt me. Daarmee doelende op het belang dat hij hecht aan een type als De Wit.
Je denkt dat zijn aantal gewonnen duels zich niet zal terugvertalen naar eredivisieniveau?
Kijk ik zie Evjen ook liever als rechtsbuiten, maar zolang Stengs rechtsbuiten staat kan Evjen of Stengs ook op 10. sterker nog Gudmundsson die nu terug komt kan naar mijn mening ook op linksbuiten of 10, maar we hebben Idrissi nog. even ludiek genomen: al onze buitenspelers kunnen eventueel ook op 10 uit de voeten.

Ik vond de omschrijving van waarom je De Wit binnen de linie kan laten zakken nog niet eens zo'n hele slechte. Hard werken, veel meters maken. dat zijn toch twee eigenschappen die men Midtsjo en Koopmeiners ook toedicht, dan wil ik nog wel zien hoe het met de duelkracht zit van De Wit. Dan zie ik De Wit dat dan weer eerder doen dan Evjen.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

09 jan 2020, 15:40

DeZuivelDuivel schreef:
09 jan 2020, 14:56
Ik vond de omschrijving van waarom je De Wit binnen de linie kan laten zakken nog niet eens zo'n hele slechte. Hard werken, veel meters maken. dat zijn toch twee eigenschappen die men Midtsjo en Koopmeiners ook toedicht, dan wil ik nog wel zien hoe het met de duelkracht zit van De Wit. Dan zie ik De Wit dat dan weer eerder doen dan Evjen.
Maar die kan je nog een bal aanspelen met iemand in hun rug/buurt. Dat levert bij De Wit gegarandeerd balverlies op.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
handelaar
Goalscorer

10 jan 2020, 11:49

AZ 4 Life schreef:
Op basis van de beelden die ik gezien heb is Evjen een kopie van Stengs qua speelstijl, al dan niet met iets meer inhoud, maar ik kijk puur even naar het type speler. Huiberts beaamt dat trouwens ook vandaag in het interview met Fox (te zien via de app).
Klopt, maar zegt er meteen ook achteraan dat Evjen niet noodzakelijk moet worden gezien als 'de' vervanger van Stengs, gezien hij op meerdere posities kan spelen en dus een concurrent kan zijn voor meerdere posities binnen dit elftal.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Sir Robbert
Fanatic

10 jan 2020, 12:52

leszz schreef:
08 jan 2020, 21:27
Een van de laatste wedstrijden in Den Haag werd hij teruggeschoven omwille van de personele bezetting. Toen vond ik en vele met mij hem verrassend goed spelen vanuit een verdedigende rol. Stond daar echt als een heer en daar kwamen zijn voetballende kwaliteiten veel beter tot zijn recht. Bleek toen dat hij meer voetballer is dan het type Til wat jij noemt.
Ik vond juist van niet eigenlijk, zie daar veel liever een betere voetballer. De voetballende kwaliteiten van de Wit zijn m.i. niet goed genoeg voor AZ, hij staat erin vanwege zijn drive, loopvermogen en diepgang. Hij kan daar gerust wel een keer spelen als het moet, maar liever niet.
Bier.
multatuli
Oude garde

10 jan 2020, 17:03

AZ 4 Life schreef:
Hij heeft veel inhoud, maar kan hij ook echt pendelen zoals Til en De Wit dat doen/deden? Bovendien lijkt Evjen het fysiek te missen van die twee. Op basis van de beelden die ik gezien heb is Evjen een kopie van Stengs qua speelstijl, al dan niet met iets meer inhoud, maar ik kijk puur even naar het type speler. Huiberts beaamt dat trouwens ook vandaag in het interview met Fox (te zien via de app).

Fysiek is niet het belangrijkste op die positie en Evjen schuwt het duel niet. Evjen heeft wel een paar dezelfde kwaliteiten, maar is absoluut geen kopie van Stengs. Correia lijkt speelstijl meer op Stengs dan Evjen.

Jammer dat we hem vandaag niet konden zien spelen.
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

15 jan 2020, 18:44

Heeft iemand hem al zien trainen?
multatuli
Oude garde

17 jan 2020, 12:02

Stengs is geblesseerd en doet misschien/waarschijnlijk? niet mee tegen Willem II. Slot heeft al aangekondigd niet Evjen in te gaan zetten als vervanger. Dit is wel heel jammer aangezien Evjen de man is die net als Stengs ook creativiteit en doelpunten in zich heeft.
leszz
Oude garde

27 jan 2020, 21:57

Heeft iemand verslag over de prestaties van Evjen bij Jong AZ? In het verslag van AZ.nl stond dat hij de dirigent was van het combinatiespel. Klinkt positief
AZ 4 Life
Fanpage-junk

28 jan 2020, 09:24

leszz schreef:
27 jan 2020, 21:57
Heeft iemand verslag over de prestaties van Evjen bij Jong AZ? In het verslag van AZ.nl stond dat hij de dirigent was van het combinatiespel. Klinkt positief
Verslag van de AZ Fanpage bedoel je :wink:
Maar hij was inderdaad de beste man aan de kant van Jong AZ. Heerlijke dribbels en echt elke pass was perfect in de loop, op de juiste snelheid. En dan heb ik het niet over simpele balletjes breed.
Plaats reactie