Håkon Evjen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

29 nov 2019, 11:33

handelaar schreef:
29 nov 2019, 08:00
En wat was gisteren de reden?
Als voorin de handige jongens het eens een keer af laten weten verwacht je wel dat het vanuit het middenveld nog wat dynamiek en creativiteit kan komen.
Op Midtsjo kunnen we zowel defensief als offensief altijd wel bouwen (was gisteren wederom belangrijk bij de 2-2) en je hoopt door Stengs op het middenveld te zetten dat de creativiteit gaat toenemen. Dat laatste is niet altijd het geval maar ik heb, zeker nu we overwinteren, gewoon grote verwachtingen van deze Evjen dat hij nog al snel een belangrijke schakel binnen het elftal gaat worden en wel eens een heel belangrijke aankoop kan zijn voor de aankomende Europese wedstrijden maar ook in de strijd voor de voorrondes CL.
Dit gaat een heel andere orde van versterking worden dan spelers als de Wit, Aboukhlal en Clasie en gezien met de vele wedstrijden die we moeten spelen er sneller zal staan dan gedacht .
Gister was hij gewoon slecht, net als acht anderen. Maar door die muur die Partizan (terecht) optrok na die 2-0 had je sowieso niet zoveel aan hem. Dan kan je beter iemand op tien zetten met een steekbal en een individuele actie, al kwam dat er ook niet helemaal uit. Heb jij trouwens aandelen in Evjen ofzo? Geef die jongen even de tijd om hier te wennen. Hoe oud is die jongen nu eigenlijk? 18 toch? Die gaat nu voor het eerst op zichzelf wonen, vreemde cultuur, vreemde club, vreemd land. Dat verwachtingspatroon dat hij hier meteen maar even de lijnen uit gaat zetten is totaal niet realistisch. Dat het een groot talent is dat is iedereen wel met je eens denk ik. Je doet echter alleen alsof Messi zelf naar Alkmaar komt.
multatuli
Oude garde

29 nov 2019, 11:52

AZ 4 Life schreef:
Gister was hij gewoon slecht, net als acht anderen. Maar door die muur die Partizan (terecht) optrok na die 2-0 had je sowieso niet zoveel aan hem. Dan kan je beter iemand op tien zetten met een steekbal en een individuele actie, al kwam dat er ook niet helemaal uit. Heb jij trouwens aandelen in Evjen ofzo? Geef die jongen even de tijd om hier te wennen. Hoe oud is die jongen nu eigenlijk? 18 toch? Die gaat nu voor het eerst op zichzelf wonen, vreemde cultuur, vreemde club, vreemd land. Dat verwachtingspatroon dat hij hier meteen maar even de lijnen uit gaat zetten is totaal niet realistisch. Dat het een groot talent is dat is iedereen wel met je eens denk ik. Je doet echter alleen alsof Messi zelf naar Alkmaar komt.
Wie wil Messi als je Evjen zelf kunt krijgen :mrgreen:
Maar inderdaad aanpassing kost tijd al denk ik wel dat Evjen de Nederlandse taal sneller gaat leren dan Messi. Het scheelt ook dat hij bij AZ 2 landgenoten tegenkomt die hem ongetwijfeld zullen helpen om snel te wennen. Ik verwacht eenzelfde scenario als bij Sugawara. Dus hij zal niet meteen alle wedstrijden in de basis spelen, maar wel regelmatig als invaller of basisspeler zijn wedstrijden meepakken.
handelaar
Goalscorer

29 nov 2019, 12:24

AZ 4 Life schreef:
Dat verwachtingspatroon dat hij hier meteen maar even de lijnen uit gaat zetten is totaal niet realistisch. Dat het een groot talent is dat is iedereen wel met je eens denk ik. Je doet echter alleen alsof Messi zelf naar Alkmaar komt.
Ik zeg niet dat hij hier even de lijnen uit gaat zetten, echter aan alles kun je wel zien dat hij overduidelijk een versterking voor AZ gaat zijn, daarbij werkt die jongen ook nog eens hard en kan hij uitstekend renderen op de positie die nu nog niet al te best wordt ingekleed.
Zou mijn verbazen wil Evjen hier niet eerder slagen dan aankopen zoals Gudmundsson en Aboukhlal, waarvan we dan maar zeggen dat Dani nuttig is.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Kilkenny
Moderatort

29 nov 2019, 16:37

Jajaja, maar dat zeg je wel elke dag zo'n 3 keer dus t wordt vermoeiend. Maar wel makkelijk scrollen :wink:
ForzAZ
Basisspeler

29 nov 2019, 17:48

AZ 4 Life schreef:
...Je doet echter alleen alsof Messi zelf naar Alkmaar komt.
Die genomineerde goal doet anders wel Messiaans aan! :wink: =D>
DeZuivelDuivel
Oude garde

29 nov 2019, 19:12

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat gaat lopen met die afstandsschoten van hem op een hoger niveau.
Er zijn spelers die dat opeens verliezen/niet meer durven op een hoger niveau en deze jongen heeft toch een paar kanonskogels achter zijn naam staan.
handelaar
Goalscorer

29 nov 2019, 23:21

DeZuivelDuivel schreef:
29 nov 2019, 19:12
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat gaat lopen met die afstandsschoten van hem op een hoger niveau.
Er zijn spelers die dat opeens verliezen/niet meer durven op een hoger niveau en deze jongen heeft toch een paar kanonskogels achter zijn naam staan.
Mag wel hopen dat we dezelfde Evjen gaan zien waarmee hij ook de scouts naar Noorwegen heeft gelokt.
Stengs wil nog wel eens, als hij zich terug laat vallen, een zuiver schot maken vanuit de tweede lijn maar is zowat de enigste die zo'n pegel af vuurt dus het zou mooi zijn voor de variatie dat ook Evjen zijn lef in het spel behoudt.
Danish Dynamite
Dagjesmens

02 dec 2019, 22:20

Evjen zowel speler als talent van het jaar, kan zelf moeilijk oordelen over hem (weinig gevolgd) maar klinkt alleszins veelbelovend.
~AZ~
Kristen

03 dec 2019, 08:36

Danish Dynamite schreef:
Evjen zowel speler als talent van het jaar, kan zelf moeilijk oordelen over hem (weinig gevolgd) maar klinkt alleszins veelbelovend.
Dit tempert niet bepaald de verwachtingen rondom die jongen. Je hebt nu al een heel sterk elftal staan, met hem en een goede CV erbij wordt het helemaal solide.
leszz
Oude garde

03 dec 2019, 10:28

Zal vast wel een balletje kunnen trappen als je dit zo ziet.
DeZuivelDuivel
Oude garde

03 dec 2019, 13:25

Gevalletje, als die niet slaagt dan ligt het aan ons (of zijn instelling na de transfer).
SchoorlAZ
Herry en/of Berry

03 dec 2019, 20:42

Kan echt niet wachten om hem aan het werk te zien. Speler en talent van het jaar voor 2.4(?) miljoen euro. Koopje zo lijkt het nu, is altijd nog even afwachten alleen
handelaar
Goalscorer

03 dec 2019, 23:26

Danish Dynamite schreef:
Evjen zowel speler als talent van het jaar
Die komt wel lekker binnen bij AZ. Slot zal best wel een idee hebben om een plekje voor hem te vinden.
Nu nog een betrouwbare centrale verdediger erbij om het plaatje helemaal compleet te maken, ook al spelen we dan zonder dak.
multatuli
Oude garde

04 dec 2019, 15:33

handelaar schreef:
03 dec 2019, 23:26
Die komt wel lekker binnen bij AZ. Slot zal best wel een idee hebben om een plekje voor hem te vinden.
Nu nog een betrouwbare centrale verdediger erbij om het plaatje helemaal compleet te maken, ook al spelen we dan zonder dak.
Als je naar het huidige team kijkt, waarin (zonder blessures) De Wit de zwakste schakel is, lijkt het mij logisch dat Evjen komende half jaar de meeste speeltijd krijgt op de 10 (ipv De Wit) of op rechtsbuiten (en dan schuift Stengs door naar de 10).
Tarik
Glory-hunter

04 dec 2019, 17:56

multatuli schreef:
Als je naar het huidige team kijkt, waarin (zonder blessures) De Wit de zwakste schakel is, lijkt het mij logisch dat Evjen komende half jaar de meeste speeltijd krijgt op de 10 (ipv De Wit) of op rechtsbuiten (en dan schuift Stengs door naar de 10).
Dan is het te hopen dat Evjen dezelfde energie, fysiek en wegcijferingsgezindheid gaat laten zien als Dani de Wit. Want waar jij ‘de zwakste schakel’ ziet zie ik vooral een speler die balans bewaard, een hoge mate van afjagen laat zien en tegenstanders opvangt om zo anderen de gelegenheid te geven te excelleren.
Afijn; speler van het jaar èn talent van het jaar, die komt vast met een gezonde dosis zelfvertrouwen deze kant op.
multatuli
Oude garde

04 dec 2019, 19:00

Tarik schreef:
04 dec 2019, 17:56
Dan is het te hopen dat Evjen dezelfde energie, fysiek en wegcijferingsgezindheid gaat laten zien als Dani de Wit.
Dat zit bij Evjen wel goed. Binnen een paar jaar publiekslieveling :)
handelaar
Goalscorer

08 dec 2019, 09:54

multatuli schreef:
Ik ga er vanuit dat Evjen op 10 komt te staan. Stengs komt toch echt het beste uit aan de zijkant.
De laatste tijd waar Stengs veelal zich op het middenveld begeeft dan op rechts te vinden is (de Gudmundsson ziekte) vind ik hem zeer ongelukkig spelen. Evjen heeft denk ik meer te bieden op die positie en is wat agressiever met meer loopvermogen in zijn spel waar het niet altijd mooi bij hoeft te gaan.
handelaar
Goalscorer

08 dec 2019, 20:41

Kan die Evjen hier al mee komen trainen nu de competitie daar is afgelopen of sluit hij gewoon tijdens de winterstop op trainingskamp bij de groep aan?
Bombaman
Fanatic

08 dec 2019, 22:02

handelaar schreef:
08 dec 2019, 20:41
Kan die Evjen hier al mee komen trainen nu de competitie daar is afgelopen of sluit hij gewoon tijdens de winterstop op trainingskamp bij de groep aan?
Ik gok dat 'ie gewoon even vakantie heeft na een vol seizoen gespeeld te hebben.
Cetero censeo birrum bibendum esse
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 dec 2019, 10:15

Bombaman schreef:
08 dec 2019, 22:02
Ik gok dat 'ie gewoon even vakantie heeft na een vol seizoen gespeeld te hebben.
Lijkt me ook, en laten we hem alsjeblieft ook die vakantie gunnen na een zwaar seizoen. Het is een jonge jongen die nu voor het eerst een heel seizoen heeft gespeeld. Die moet nu gewoon lekker even een paar weken vakantie pakken, om vervolgens topfit mee te gaan op trainingskamp in januari.
Plaats reactie