Håkon Evjen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
handelaar
Goalscorer

12 okt 2019, 07:38

multatuli schreef:
12 okt 2019, 07:27
Ja alleen toen Gudmundsson naar het midden trok, hebben jij en die ander hem compleet afgefakkeld om die reden.

Wat Evjen betreft, die speelt komende dinsdag tegen AZ ... Ik bedoel Jong Oranje (met 5 AZ spelers erin). Kunnen we meteen mooi zien of Evjen echt een talent van het niveau Jong Oranje is.
Evjen is echt van een andere orde dan Gudmundsson. Dat is echt een toptalent met ook nog eens een enorme werklust en als Slot dat goed kan afstemmen met Stengs heb je echt een elftal wat mogelijk mee kan doen voor de knikkers.
Laatst gewijzigd door handelaar op 12 okt 2019, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Oude garde

12 okt 2019, 07:41

handelaar schreef:
Evjen is echt van een andere orde dan Gudmundsson. Dat is echt een toptalent en als Slot dat goed kan afstemmen met Stengs heb je echt een elftal wat mee kan doen voor de knikkers.
Evjen is een toptalent in de Noorse league. De eredivisie is van een andere orde, dus laten we eerst maar eens zien hoe hij het er komende dindsdag van af brengt als hij tegenover Wijndal komt te staan.
handelaar
Goalscorer

12 okt 2019, 07:45

multatuli schreef:
12 okt 2019, 07:41
Evjen is een toptalent in de Noorse league. De eredivisie is van een andere orde, dus laten we eerst maar eens zien hoe hij het er komende dindsdag van af brengt als hij tegenover Wijndal komt te staan.
Maar niet zomaar een toptalent, een speler die een groot deel met zijn inbreng zorgt dat een laagvlieger uit Noorse league serieus meedoet voor de titel aldaar.
Net als destijds bij Jahanbakhsh, heb ik grote verwachtingen van deze speler dat dit een serieuze meerwaarde gaat worden voor AZ.
Wel leuk dat a.s. dinsdag 5 AZers tegen over hem staan
multatuli
Oude garde

12 okt 2019, 08:14

handelaar schreef:
12 okt 2019, 07:45
Maar niet zomaar een toptalent, een speler die een groot deel met zijn inbreng zorgt dat een laagvlieger uit Noorse league serieus meedoet voor de titel aldaar.
Net als destijds bij Jahanbakhsh, heb ik grote verwachtingen van deze speler dat dit een serieuze meerwaarde gaat worden voor AZ.
Ik heb op dit moment ook hoge verwachtingen, maar hou wel een slag om de arm. Bedenk wel dat het de Noorse competitie is. Ik heb Friday daar ook dingen zien doen, die ik hem later bij AZ nooit meer heb zien doen. In het filmpje over Friday (zoek maar op Youtube op de titel Fred Friday welcome to FC Twente) scoort Friday uit alle hoeken en standen en lijkt het wel een spits die zo in de premier league mee kan. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Kortom laten we eerst a.s dinsdag kijken (Noorwegen o21 - Nederland o21) dan krijgen we een reëler beeld van de kwaliteiten van Evjen.
DiepeMast
Reservespeler

12 okt 2019, 17:11

handelaar schreef:
Dat is echt een toptalent met ook nog eens een enorme werklust
Dat het een talent is wil ik nog wel in mee gaan gezien z'n leeftijd, maar waar haal je vandaan dat hij zo'n enorme werklust heeft? Kijk je wekelijks z'n wedstrijden in de Eliteserien? Of baseer je dat simpelweg op het feit dat hij tot Toptalent is gebombardeerd?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
handelaar
Goalscorer

14 okt 2019, 09:21

DiepeMast schreef:
12 okt 2019, 17:11
Dat het een talent is wil ik nog wel in mee gaan gezien z'n leeftijd, maar waar haal je vandaan dat hij zo'n enorme werklust heeft? Kijk je wekelijks z'n wedstrijden in de Eliteserien? Of baseer je dat simpelweg op het feit dat hij tot Toptalent is gebombardeerd?
Dit is wel een bijtertje. Als hij de bal verspeeld doet hij er alles aan om deze weer terug te veroveren terwijl bijv. zo'n Gudmundsson het nog al eens snel laat lopen.
Scoutingsrapport onder meer: levert goede defensieve bijdrage, betrokkenheid zonder bal.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

14 okt 2019, 10:34

Wanneer speelt Jong AZ tegen Jong Noorwegen? En wordt dit nog ergens uitgezonden?
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
dirkjan
Invaller
Contacteer:

14 okt 2019, 10:45

Morgen 18:30, geen idee of het ergens uitgezonden wordt.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Kilkenny
Moderatort

14 okt 2019, 11:39

Zo te zien weer op Fox, net als de wedstrijd tegen Jong Portugal.
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel ... ong-oranje

(Waarom googelen jullie zelf niet even? :P )
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

14 okt 2019, 13:33

Kilkenny schreef:
Daar hebben we personeel voor :wink: :lol:
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Kilkenny
Moderatort

14 okt 2019, 14:25

kuifje schreef:
14 okt 2019, 13:33
Daar hebben we personeel voor :wink: :lol:
Ja dat dacht ik al. Maar ik heb dan geen zin meer om ook weer op iemand anders te gaan zitten wachten. Dus vooruit maar weer :wink:
multatuli
Oude garde

14 okt 2019, 17:12

Hier een leuk artikel over Hakon:

https://blog.wyscout.com/eliteserien-transfer-market/
Håkon Evjen (Bodø/Glimt)
The young Bodø/Glimt prospect is one of the hottest properties in Norwegian Eliteserien right now. Here we have someone who has been involved in professional football from a very young age. At just 17 he was making appearances for Bodø/Glimt in the second tier OBOSligaen and by the 2018 campaign, he was starting games at Eliteserien level.

Evjen caught the eye as a prospect last season but in 2019 it feels like he has moved up a gear to the next level. So far, the young starlet hardly missed a minute apart from one match and weighed in with 4 goals and 3 assists. The right-winger announced himself on the scene in just the second round, scoring an amazing last gasp winner in the thrilling 5-4 win against Mjondalen. Evjen has the potential to do the spectacular, as this goal proves.

I mentioned that Håkon Evjen is primarily a right-winger. But back in his youth days, he was operating more at left and right back. Looking towards the future he could easily develop into a central playmaker and become equally adept on either wing. His best qualities are a very fast pace, terrific movement off the ball and naturally very good technique. He is basically a great all-rounder with more than one string to his bow. Evjen works hard and unlike a lot of wingers, he is extremely useful from a defensive point of view. Perhaps this originates from his history of playing at full-back.

One surprising statistic involving Evjen is his average of 9.7 defensive duels per match. This is the 5th highest of any player in the entire Eliteserien 2019! He has won nearly 65% of those duels too, which is very impressive. Evjen is amazingly good at tracking back, using his pace and ability to read the game extremely well. He can time tackles well and he can be hard for anyone to shake off & just won’t let go. A typical sequence of him helping out defensively is highlighted below. In some ways, Evjen is quite raw but he is seriously talented, and Bodø/Glimt face a big struggle to keep him for much longer. They would love to have him until the end of the Eliteserien season but it’s highly likely someone will make a move this summer.
Klinkt alsof we weer een speler in huis hebben gehaald die overal kan spelen.
pAZcal
Goalscorer

14 okt 2019, 17:32

multatuli schreef:
Hier een leuk artikel over Hakon:

https://blog.wyscout.com/eliteserien-transfer-market/

Een type Mats Seuntjens, maar dan met werkethiek. ;)
DeZuivelDuivel
Oude garde

14 okt 2019, 17:36

pAZcal schreef:
14 okt 2019, 17:32
Een type Mats Seuntjens, maar dan met werkethiek. ;)
Vind het meer als Alireza klinken :lol:
dirkjan
Invaller
Contacteer:

15 okt 2019, 04:15

Kilkenny schreef:
Zo te zien weer op Fox, net als de wedstrijd tegen Jong Portugal.
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel ... ong-oranje

Ik was zelf ook benieuwd wanneer de wedstrijd was, en zag ff niet zo snel of het op fox kwam. Werken en forummen op een telefoon is niet een supercombinatie.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
handelaar
Goalscorer

15 okt 2019, 09:36

multatuli schreef:
Zoals gezegd, het kan een heel leuk elftal gaan worden met Evjen en Stengs
die van elkaars positie kunnen wisselen. De Wit moet voor die tijd echt meer overtuigen op de 10.
multatuli
Oude garde

15 okt 2019, 13:39

handelaar schreef:
15 okt 2019, 09:36
Zoals gezegd, het kan een heel leuk elftal gaan worden met Evjen en Stengs
die van elkaars positie kunnen wisselen. De Wit moet voor die tijd echt meer overtuigen op de 10.
En wie gaat er vanavond meer scoren? Evjen of Stengs? En wie gaat de persoonlijke duels winnen? Evjen of Wijndal? Ik heb nu al zin in de wedstrijd :D
multatuli
Oude garde

15 okt 2019, 15:51

Alle 5 AZ spelers doen mee bij Jong Oranje en Evjen doet mee bij Jong Noorwegen. Let the games begin :D
Kilkenny
Moderatort

15 okt 2019, 17:41

Met zo'n negatief ingesteld team is het lastig uitblinken voor deze jongen. En hij mot uitkijkuh voor de benen van Boadu, ja.
Robin
Glory-hunter

15 okt 2019, 18:09

Evjen is aan de bal sterk maar qua positionering zwak en ziet de ruimte niet goed.
I did not choose myself, I was chosen.
Plaats reactie