Jong AZ 2019-2020

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
MO7
Beheerder

13 sep 2019, 19:54

Justin Bakker... Dat is echt de slechtste sliding die ik ooit van een verdediger gezien heb.

Edit: En AZ mist de penalty die in ieder geval nog een gelijkspel had opgeleverd. Knap hoor.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Jack
Technisch directeur

13 sep 2019, 20:03

Een 2-0 voorsprong in de rust uit handen geven en na de rust met 3-2 verliezen. Super slecht.
Dat ruikt naar slechte coaching.
Glory Hunter
MO7
Beheerder

13 sep 2019, 20:12

De 1-2 van PSV was wel erg mooi, maar daar ging dramatisch balverlies aan vooraf.
Kilkenny
Moderatort

13 sep 2019, 20:14

In ieder geval weer een voorsprong uit handen gegeven. Overigens was de 1 - 2 een schitterende goal, maar de blunder pass van AZ die er 10 seconden eerder aan voorafging krijg je wel hoofdpijn van. En als het helemaal niet meer draait 2 debutanten in het betaald voetbal inzetten is misschien ook niet zo wijs. Maar goed, Kees Vooijs zal zich er vertrouwd bij voelen.

Talentvol team, maar mentaal nog erg licht. Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij.
Bassie
Glory-hunter

13 sep 2019, 22:21

Jack schreef:
13 sep 2019, 20:03
Een 2-0 voorsprong in de rust uit handen geven en na de rust met 3-2 verliezen. Super slecht.
Dat ruikt naar slechte coaching.
Juiste conclusie. Vonk is gewoon drama.
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

16 sep 2019, 19:46

Weer een voorsprong verspeeld. Zonde.
DeZuivelDuivel
Ben-Sider

16 sep 2019, 19:52

AZuid-Scharwoude schreef:
16 sep 2019, 19:46
Weer een voorsprong verspeeld. Zonde.
Waar zou dat aan liggen?
Gebrek aan kwaliteit of mentaliteit?
multatuli
Oude garde

16 sep 2019, 19:53

Een paar dagen geleden de 1e helft volkomen dominant spelen, 2-0 voorkomen en in de 2e helft nog met 2-3 verliezen.

En dan vandaag met een topteam ( 🔴 XI Jong AZ: De Boer; Sugawara, Hatzidiakos, Bergsma, Savastano; Reijnders, Gudmundsson, Goudmijn; Aboukhlal, Druijf, Correia), bijna allemaal spelers die dicht tegen het 1e aanzitten, nu weer in de 1e divisie verliezen van Nac. Weer een wanprestatie. Ik blijf erbij dat ze nooit Martin Haar weg hadden moeten doen. Met een team als dit zou Haar er veel meer uithalen en talenten zich beter ontwikkelen. Ongelofelijk dit.
1keerraken
Supporter

16 sep 2019, 19:59

DeZuivelDuivel schreef:
Waar zou dat aan liggen?
Gebrek aan balans in de opstelling je kan niet ongestraft Gudmundsson , Reijnders en Goudmijn als middenveld opstellen. Alle 3 jongens die voornamelijk aan de pas bal pas in actie komen, en totaal geen oog hebben voor lopende mensen in hun rug bij balverlies.Hoezo staat Peer Koopmeiners daar niet als controlerende middenvelder ? Zullen wel orders zijn van bovenaf...
pAZcal
Goalscorer

16 sep 2019, 20:02

Gewissel in de verdediging in de tweede helft lijkt Jong AZ vandaag ook niet goed gedaan te hebben.
MO7
Beheerder

16 sep 2019, 20:44

Je moet wel echt sadomasochist zijn om Jong AZ te gaan bekijken in Almere. Knap als je het (nog) op kunt brengen. Van dit soort resultaten word je toch gek.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

17 sep 2019, 08:01

multatuli schreef:
Een paar dagen geleden de 1e helft volkomen dominant spelen, 2-0 voorkomen en in de 2e helft nog met 2-3 verliezen.

En dan vandaag met een topteam ( 🔴 XI Jong AZ: De Boer; Sugawara, Hatzidiakos, Bergsma, Savastano; Reijnders, Gudmundsson, Goudmijn; Aboukhlal, Druijf, Correia), bijna allemaal spelers die dicht tegen het 1e aanzitten, nu weer in de 1e divisie verliezen van Nac. Weer een wanprestatie. Ik blijf erbij dat ze nooit Martin Haar weg hadden moeten doen. Met een team als dit zou Haar er veel meer uithalen en talenten zich beter ontwikkelen. Ongelofelijk dit.
Dat vind ik wat makkelijk. Onder Haar was het net zo labiel, alleen had hij af en toe spelers als Van Eijden tot zijn beschikking die de boel bij elkaar hielden. Die heeft Stam niet. Gister stond het defensief best redelijk, maar stortte het in de toen Hatzidiakos werd gewisseld. Dan kom je met leden als Church en Bergsma in het centrum te spelen. Als vervolgens ook nog eens Bakker op linksback komt dan heb je drie twijfelaars.

De eerste twintig minuten was het trouwens een draak van een wedstrijd. Veel onnodig balverlies, weinig kansen... Maar na een half uur werd het leuk met kansen over en weer. Met name in de omschakeling liet NAC veel steken vallen waardoor Jong AZ er vaak gevaarlijk uit kon komen. Het werd echt net zo vaak zeer onzorgvuldig uitgespeeld. Zonde, daar zat veel meer in. Aanvallend vielen Druijf en Aboukhlal me wat tegen. Op doel vind ik De Boer toch nog wat onzeker en stond twee keer veel te ver naar de hoek. Het is dat die spelers van NAC naast schoten. Reijnders op het middenveld prima, evenals Goudmijn. Correia de meest dreigende aanvaller, maar ook niet altijd de juiste keuze. Wel de beste van de drie voorin.
Kilkenny
Moderatort

17 sep 2019, 08:36

Apart dat Wijndal vorig jaar in Jong AZ een twijfelaar was die wisselvallig presteerde en nu speler van de maand onder 21 in de eredivisie is. Het is maar 1 speler maar op basis van spel in jong AZ concluderen of een speler geschikt is voor AZ 1 is geen abc-tje.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

17 sep 2019, 10:20

Kilkenny schreef:
17 sep 2019, 08:36
Apart dat Wijndal vorig jaar in Jong AZ een twijfelaar was die wisselvallig presteerde en nu speler van de maand onder 21 in de eredivisie is. Het is maar 1 speler maar op basis van spel in jong AZ concluderen of een speler geschikt is voor AZ 1 is geen abc-tje.
Deels wel eens. Bij Wijndal zag je echter wel het talent, ondanks dat hij niet altijd een 8 scoorde. Het probleem toen was dat hij nooit echt een serie wedstrijden speelde. Nu zie je dat hij een bepaald ritme weet op te bouwen en dat zie je ook terug in zijn spel. Waar hij eerst nog af en toe een onholpen sliding maakte, speelt hij nu veel meer met zijn hoofd ook. Hij leert echt onwijs snel. Wat dat betreft komt mijn eerdere voorspelling wel uit dat Wijndal veel meer talent had en dat Ouwejan stabieler/volwassener was. Nu zie je dat, in combinatie met de razendsnelle ontwikkeling van Wijndal. Mooi om weer een talent door te zien breken.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

17 sep 2019, 10:24

Kilkenny schreef:
13 sep 2019, 20:14
In ieder geval weer een voorsprong uit handen gegeven. Overigens was de 1 - 2 een schitterende goal, maar de blunder pass van AZ die er 10 seconden eerder aan voorafging krijg je wel hoofdpijn van. En als het helemaal niet meer draait 2 debutanten in het betaald voetbal inzetten is misschien ook niet zo wijs. Maar goed, Kees Vooijs zal zich er vertrouwd bij voelen.

Talentvol team, maar mentaal nog erg licht. Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij.
Had die wedstrijd even gemist, maar wat zag Koopmeiners er bij twee goals slecht uit zeg tegen Jong PSV. Die wedstrijd daarvoor was hij ook al met afstand de slechtste Jong AZ'er. Al zie ik het wel als een incident, want voetballen kan hij zeker, maar hij speelt wel twee heel slechte wedstrijden.
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

17 sep 2019, 16:49

DeZuivelDuivel schreef:
Waar zou dat aan liggen?
Ze kregen pas tegendoelpunten nadat Hatzidiakos gewisseld was. Dus waar het aan ligt?
multatuli
Oude garde

17 sep 2019, 17:11

AZ 4 Life schreef:
17 sep 2019, 08:01
Dat vind ik wat makkelijk. Onder Haar was het net zo labiel, alleen had hij af en toe spelers als Van Eijden tot zijn beschikking die de boel bij elkaar hielden. Die heeft Stam niet. Gister stond het defensief best redelijk, maar stortte het in de toen Hatzidiakos werd gewisseld. Dan kom je met leden als Church en Bergsma in het centrum te spelen. Als vervolgens ook nog eens Bakker op linksback komt dan heb je drie twijfelaars.

De eerste twintig minuten was het trouwens een draak van een wedstrijd. Veel onnodig balverlies, weinig kansen... Maar na een half uur werd het leuk met kansen over en weer. Met name in de omschakeling liet NAC veel steken vallen waardoor Jong AZ er vaak gevaarlijk uit kon komen. Het werd echt net zo vaak zeer onzorgvuldig uitgespeeld. Zonde, daar zat veel meer in. Aanvallend vielen Druijf en Aboukhlal me wat tegen. Op doel vind ik De Boer toch nog wat onzeker en stond twee keer veel te ver naar de hoek. Het is dat die spelers van NAC naast schoten. Reijnders op het middenveld prima, evenals Goudmijn. Correia de meest dreigende aanvaller, maar ook niet altijd de juiste keuze. Wel de beste van de drie voorin.
Dat de verdediging niet top was (al heb je ook Yuki en Bergsma die 1 jaar geleden al kampioen 1e divisie was), ben ik met je eens, maar qua middenveld en aanval (Gudmundsson, Reijnders, Goudmijn, Druijf, Aboukhlal, Correia) heb je nergens beter in de 1e divisie. Elke 1e divisieclub en menig eredivisieclub zou willen dat ze deze spelers hadden. Hiermee mag je gewoon niet verliezen. Met een goede trainer wordt je hiermee gewoon kampioen in de 1e divisie.
Bassie
Glory-hunter

17 sep 2019, 18:54

multatuli schreef:

Echt niet te geloven dit, allemaal spelers van de
selectie van het eerste. En ik ben het ook zeker met je eens dat Haar er zeker meer uithaalt, spelers beter kan maken en klaar kan stomen voor AZ 1. Maar hij paste niet bij de hoofd jeugdopleiding, en moest dus weg.
Kilkenny
Moderatort

17 sep 2019, 18:59

Volgens mij had Martin Haar gewoon geen diploma voor de eerste divsie en kreeg hij geen dispensatie. Belachelijk uiteraard, maar ja, de regeltjes he.
Kilkenny
Moderatort

17 sep 2019, 19:01

multatuli schreef:
17 sep 2019, 17:11
Dat de verdediging niet top was (al heb je ook Yuki en Bergsma die 1 jaar geleden al kampioen 1e divisie was), ben ik met je eens, maar qua middenveld en aanval (Gudmundsson, Reijnders, Goudmijn, Druijf, Aboukhlal, Correia) heb je nergens beter in de 1e divisie. Elke 1e divisieclub en menig eredivisieclub zou willen dat ze deze spelers hadden. Hiermee mag je gewoon niet verliezen. Met een goede trainer wordt je hiermee gewoon kampioen in de 1e divisie.
De selectie van Jong AZ wisselt nog wel eens van samenstelling. Dat het team niet ingespeeld is, is zeker een nadeel. Niet dat ik onder de indruk ben van de trainers, maar daar ben ik misschien ook niet vaak genoeg voor aanwezig geweest.
Plaats reactie