Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Herry&Berry
Steward

13 jan 2020, 20:50

Ik kan weinig opmaken uit deze schets het zou mooi wezen als het architectenbureau met een 3D filmpje komt van binnen en buiten het stadion. Maar het ziet er mooi uit de lichtmasten verdwijnen wel. Die grote tross aan de voorkant is ook wel mooi komen daar de lichten aan te hangen of de videowalls.. Nouja we gaan het meemaken.
de bal is rond =D>
Pijnacker
Steward

13 jan 2020, 22:05

Ik ga binnenkort weer verder met het 3D model, zo te zien is AZ nog niet heel veel verder dan een schets. Het dak met de "hijskranen" is wel duidelijk, wel jammer dat het dak niet meer naar beneden afloopt. Het is vrij eenvoudig te tekenen. Dak van de hoofdtribune.....in ieder geval wel uniek in NL. Mega truss is niet al te lastig om 3D te tekenen, vorm van het dak is een beetje gokken.
Wordt wel een dure verbouwing voor 4,000 extra plaatsen.
palaver
Supporter

14 jan 2020, 08:21

De komende jaren wil de club ook de capaciteit van het stadion vergroten. "Denk aan zo'n 2.500 tot 5.000 plaatsen erbij."
Bron: NOS.nl
https://nos.nl/artikel/2318578-zonder-d ... maken.html
Laatst gewijzigd door palaver op 14 jan 2020, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
AZ-073
Oude garde

14 jan 2020, 08:49

Pijnacker schreef:
Ik ga binnenkort weer verder met het 3D model, zo te zien is AZ nog niet heel veel verder dan een schets. Het dak met de "hijskranen" is wel duidelijk, wel jammer dat het dak niet meer naar beneden afloopt. Het is vrij eenvoudig te tekenen. Dak van de hoofdtribune.....in ieder geval wel uniek in NL. Mega truss is niet al te lastig om 3D te tekenen, vorm van het dak is een beetje gokken.
Ik heb uit de uitlatingen begrepen dat ze al veel verder zijn, maar omdat er eerst nog allerlei procedures doorlopen moeten worden, is deze schets nu publiek gemaakt
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Kilkenny
Moderatort

14 jan 2020, 19:09

ForzAZ schreef:
13 jan 2020, 17:52
Fase 1 > deze zomer: Dak er op.

Fase 2 > volgende zomer: uitbreiding hoofd- en VandeBentribune.

Fase 3 > die zomer er na: beide andere tribunes.

Aldus Eenhoorn op RTV NH.

Op te lossen probleem o.a. het parkeren en financiering.
Van fase 3. De financiering van fase 1 en 2 was al rond.
palaver schreef:
13 jan 2020, 19:52
Het lijkt er ook op alsof een nieuw dak bovenop het hoofdgebouw schuin oploopt naar het deel met de mega truss. Het videoscherm -dat nu nog deels boven het dak uitsteekt- lijkt volledig geïntegreerd in de voorgevel.
Aangezien het dak boven de doelen even hoog wordt als de hoofdtribune, zullen de schermen niet meer boven de rand uitsteken.
Pijnacker schreef:
Die mega truss wordt ca. 14 meter hoog. Dat hoorde ik van iemand die de volledige plannen gezien heeft, dus er is veel meer dan alleen een schets. De verbouwing is niet alleen voor extra plaatsen, maar ook voor een upgrade van het comfort en de sfeer van het stadion. Ook de uitstraling naar buiten toe wordt nog veel mooier. Dat mag, kan ook gelukkig, best een hoop geld kosten. Daarbij wordt de sloop van het dak door de verzekering betaald, dus dat is een enorme meevaller.

Overigens heeft de brand tijdens AZ - Atromitos er mede voor gezorgd dat AZ ingezien heeft dat een goede calamiteitenverzekering geen overbodige luxe zou zijn. Door die verzekering en omdat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurd, is het instorten van het dak echt een zegen in vermomming gebleken.

Verzekeraars zullen vanaf nu wel 2 x nadenken voordat ze een calamiteitenverzekering voor een stadion afsluiten. :lol:
palaver
Supporter

14 jan 2020, 19:30

Pijnacker schreef:
Vooral de bocht op rechts lijkt me lastig in te schatten. Hoe lopen de schuin oplopende delen op de zijbeuken over in het platte U-vormige dak.

Met zo te zien wit gekleurde uitbouw die ongeveer loopt tot de onderkant van de zijbeuk/de bovenste rij van de VDB. Ik gok het dak van de omloop?
Afbeelding
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

14 jan 2020, 23:39

Kilkenny schreef:
14 jan 2020, 19:09
Aangezien het dak boven de doelen even hoog wordt als de hoofdtribune, zullen de schermen niet meer boven de rand uitsteken.
Molenaartribune had Eenhoorn het over.
Kilkenny
Moderatort

15 jan 2020, 19:48

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
14 jan 2020, 23:39
Molenaartribune had Eenhoorn het over.
Die was in het midden ook een stuk hoger :wink:
AZ fanatic 4-life
Supporter

21 jan 2020, 11:36

Afgelopen zaterdag viel mij op dat er toch weer vrij veel lege plekken in het stadion waren. Nu AZ wil gaan uitbreiden ben ik wel benieuwd hoe zij denken dat ze het stadion voller gaan krijgen de komende jaren. Iemand die daar meer over weet?

Gezien de stand op ranglijst kan het alleen maar minder worden lijkt mij. Zelf denk ik overigens dat de hoge prijzen voor een los kaartje heel wat mensen tegenhoudt.
Langedijk
Barry

21 jan 2020, 12:17

AZ fanatic 4-life schreef:
Zelf denk ik overigens dat de hoge prijzen voor een los kaartje heel wat mensen tegenhoudt.
Dat denk ik ook. AZ - RKC bijvoorbeeld begint voor volwassenen bij € 20 en voor kinderen bij € 14. Met je gezin een wedstrijdje bezoeken kost dus al snel € 68 + parkeren + hapje en drankje. Dat is veel geld. Het aantal seizoenskaarten zal flink omhoog moeten om een stadion met straks 21.000 plaatsen vol te krijgen voor dit soort potjes.
FugAZi
Fanatic

21 jan 2020, 12:39

Afgelopen zaterdag viel mij op dat er toch weer vrij veel lege plekken in het stadion waren. Nu AZ wil gaan uitbreiden ben ik wel benieuwd hoe zij denken dat ze het stadion voller gaan krijgen de komende jaren. Iemand die daar meer over weet?

Gezien de stand op ranglijst kan het alleen maar minder worden lijkt mij. Zelf denk ik overigens dat de hoge prijzen voor een los kaartje heel wat mensen tegenhoudt.
Ik denk dat de winst in eerste instantie bij de topwedstrijden zit. Als je daar al 4000 extra kaarten kan verkopen is niet niks. Als ook de sfeer (supporters tot het veld). Comfort (minder wind). Zie ik het wel iets groeien.

Ik weet niet precies wat ze bedoelen met een omloop boven de tribunes, ik stel me voor dat daar dan catering komt en misschien ook toegang tot het stadion. Dat zouden grote pluspunten zijn. Nu ga ik toch vaak niet ff drinken halen etc omdat het zover naar beneden klimmen is. Het stadion sneller vol en leeg laten lijkt mij voor mensen ook een grote plus, misschien blijven ze die laatste minuten dan toch langer zitten, want als nu verkeerd time kan je zo een 'kwartier' nodig hebben om er af te komen.
AZ fanatic 4-life
Supporter

21 jan 2020, 13:19

FugAZi schreef:
21 jan 2020, 12:39
Ik denk dat de winst in eerste instantie bij de topwedstrijden zit. Als je daar al 4000 extra kaarten kan verkopen is niet niks. Als ook de sfeer (supporters tot het veld). Comfort (minder wind). Zie ik het wel iets groeien.
Het is de vraag of het stadion veel sfeervoller wordt wanneer het voor nog geen 3/4 is gevuld. Vitesse is daar een mooi voorbeeld van.
Dario Hubner
Fanatic

22 jan 2020, 07:02

21 jan 2020, 13:19
Het is de vraag of het stadion veel sfeervoller wordt wanneer het voor nog geen 3/4 is gevuld. Vitesse is daar een mooi voorbeeld van.
De rek is nog niet uit de prestaties van AZ, dus ook niet uit de toeschouwersaantallen
Langedijk
Barry

22 jan 2020, 08:34

Dario Hubner schreef:
22 jan 2020, 07:02
De rek is nog niet uit de prestaties van AZ
Dat geloof je toch zelf niet? De enige rek zou een kampioenschap zijn en dat gaat met de verwachte leegloop echt niet gebeuren. En zonder leegloop ook niet.
Dario Hubner
Fanatic

23 jan 2020, 18:11

Langedijk schreef:
22 jan 2020, 08:34
Dat geloof je toch zelf niet? De enige rek zou een kampioenschap zijn en dat gaat met de verwachte leegloop echt niet gebeuren. En zonder leegloop ook niet.
Het is maar waar je naar refereert. Jij doet dat schijnbaar naar de huidige tweede plek, maar laat die eerst maar eens bevestigd worden in mei. Ga de jaren daarna zorgen voor een stevige serie top3-noteringen en pas dan zal ik je vertellen dat de rek er wel uit is.
salmonyappi
Technisch directeur

26 jan 2020, 09:57

Langedijk schreef:
21 jan 2020, 12:17
Dat denk ik ook. AZ - RKC bijvoorbeeld begint voor volwassenen bij € 20 en voor kinderen bij € 14. Met je gezin een wedstrijdje bezoeken kost dus al snel € 68 + parkeren + hapje en drankje. Dat is veel geld. Het aantal seizoenskaarten zal flink omhoog moeten om een stadion met straks 21.000 plaatsen vol te krijgen voor dit soort potjes.
Als je met je gezin naar de bioskoop gaat ben je bijna hetzelfde kwijt (en die zit ook vaak goed vol), dus wat is veel geld.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Barry

26 jan 2020, 20:38

salmonyappi schreef:
26 jan 2020, 09:57
Als je met je gezin naar de bioskoop gaat ben je bijna hetzelfde kwijt (en die zit ook vaak goed vol), dus wat is veel geld.....
Bioscoopkaartjes zijn in dit voorbeeld 50% goedkoper, een film duurt langer, je zit lekker warm op betere stoelen, parkeren is goedkoper en op basis van de recensies weet je op voorhand al of het goed is wat je te zien krijgt. Slechte vergelijking :wink:
salmonyappi
Technisch directeur

26 jan 2020, 22:16

Langedijk schreef:
26 jan 2020, 20:38
Bioscoopkaartjes zijn in dit voorbeeld 50% goedkoper, een film duurt langer, je zit lekker warm op betere stoelen, parkeren is goedkoper en op basis van de recensies weet je op voorhand al of het goed is wat je te zien krijgt. Slechte vergelijking :wink:
Het is ook geen 1 op 1 vergelijking. Als je van voetbal houdt is het niet duur. Kijk eerst maar eens naar de prijzen in Engeland en Spanje.

Wat betreft je argumenten:
Prijs hangt van de film en/of bioscoop af. 😉 Bekerwedstrijden kunnen lang duren hoor. Bij AZ kan je niet alleen warm, maar ook nog eens in het zonnetje zitten, en nú bijna allemaal! Wat betreft de stoelen heb je gelijk, parkeren niet nodig: ik ga op de fiets. En het laatste: recensies zijn erg subjectief, bij AZ word je altijd verrast!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Barry

27 jan 2020, 10:13

salmonyappi schreef:
26 jan 2020, 22:16
Als je van voetbal houdt is het niet duur. Kijk eerst maar eens naar de prijzen in Engeland en Spanje.
Dus een Porsche is niet duur omdat een Ferrari nog duurder is?

Even los van de vergelijkingen ging het mij maar om dit specifieke potje tegen RKC. Daar zouden ze wat commerciëler mee om moeten gaan, ook in het kader van klantenbinding. Vrijdagavond, eind januari, geen dak, laat iedereen gewoon lekker voor en tientje naar binnen.
palaver
Supporter

27 jan 2020, 11:22

Plaats reactie