Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Kilkenny
Moderatort

13 sep 2019, 17:17

We moeten allemaal maar met een parachute binnen zien te komen? Die plaatjes met doorgetrokken tribunes zijn wel erg simpel gedacht.
palaver
Supporter

13 sep 2019, 17:35

Kilkenny schreef:
13 sep 2019, 17:17
We moeten allemaal maar met een parachute binnen zien te komen? Die plaatjes met doorgetrokken tribunes zijn wel erg simpel gedacht.
Als je aan de bovenkant aan de buitenkant trappen wil photoshoppen, be my guest. Het ging me hier om hoe de ruimte in de gracht benut zou kunnen worden, maar dat had je zelf ook al door.

Als de gracht onbruikbaar wordt voor toeschouwersstromen, zullen er uitsparingen moeten komen, wat ten koste zal gaan van (extra) plaatsen. Dan moet er wel ruimte zijn om van onder de overkapping de tribunes op te komen. Een alternatief (of aanvulling) is om aan de bovenkant trappenhuizen te plaatsen. Met pech zullen er zowel trappen als uitsparingen moeten komen.
Laatst gewijzigd door palaver op 13 sep 2019, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kilkenny
Moderatort

13 sep 2019, 18:38

palaver schreef:
13 sep 2019, 17:35
Als je aan de bovenkant aan de buitenkant trappen wil photoshoppen, be my guest. Het ging me hier om hoe de ruimte in de gracht benut zou kunnen worden, maar dat had je zelf ook al door.

En toegang via een omloop en via kleine openingen onderaan de tribune heb ik al vaker aangestipt.
Het ging mij meer om de Visuals. Ze zijn ook al vaker langs gekomen.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

13 sep 2019, 19:06

20-21.000 levert op korte termijn 5 tot 6000 lege plekken en dus mogelijk wat minder gezelligheid op. We verkopen volgens mij alleen ajax thuis nog uit en verder niets. Toch kan het slim zijn om nu van de nood een deugd te maken, Alkmaar en HHW zijn wel groeisteden waardoor je op termijn, zonder een sterke terugval in de resultaten, wel zou kunnen denken aan 16-17.000 gemiddeld toeschouwers. Als die tyfuswind een beetje geneutraliseerd kan worden denk ik dat de sfeer gevoelsmatig opeens 2x zo goed wordt. Nu verwaait alles en horen het uitvak en de benside elkaar nauwelijks. Die trappen moet je er toch wel in kunnen fietsen lijkt me, dat kan in andere stadions ook.

Ik ben overigens geen kenner, maar ik verbaas me altijd over het feit dat verbouwingen altijd zo lang moeten duren. Waarom knallen ze er niet 30 man per dag op? Iedere week rij je wel een keer langs het stadion maar alles lijkt in slowmotion te gebeuren.
salmonyappi
Technisch directeur

13 sep 2019, 19:18

Bob Ross schreef:
20-21.000 levert op korte termijn 5 tot 6000 lege plekken en dus mogelijk wat minder gezelligheid op. We verkopen volgens mij alleen ajax thuis nog uit en verder niets. Toch kan het slim zijn om nu van de nood een deugd te maken, Alkmaar en HHW zijn wel groeisteden waardoor je op termijn, zonder een sterke terugval in de resultaten, wel zou kunnen denken aan 16-17.000 gemiddeld toeschouwers. Als die tyfuswind een beetje geneutraliseerd kan worden denk ik dat de sfeer gevoelsmatig opeens 2x zo goed wordt. Nu verwaait alles en horen het uitvak en de benside elkaar nauwelijks. Die trappen moet je er toch wel in kunnen fietsen lijkt me, dat kan in andere stadions ook.

Ik ben overigens geen kenner, maar ik verbaas me altijd over het feit dat verbouwingen altijd zo lang moeten duren. Waarom knallen ze er niet 30 man per dag op? Iedere week rij je wel een keer langs het stadion maar alles lijkt in slowmotion te gebeuren.
Laat staan 30.000 zoals op de vorige pagina gelezen. Dan is met 15.000 het halve stadion leeg. Ik denk dat je de komende decaden nooit boven de 20.000 gaat uitkomen.

Maar even iets anders: de verwachting is las ik net dat we AZ-ajax weer in Alkmaar kunnen bekijken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller

13 sep 2019, 19:31

salmonyappi schreef:

Maar even iets anders: de verwachting is las ik net dat we AZ-ajax weer in Alkmaar kunnen bekijken.
Ja las het ook net, maakte meteen weer wat gelukshormoontjes aan 🤗
mAgNaVoX oDySsEy
Kilkenny
Moderatort

13 sep 2019, 20:19

Bob Ross schreef:
Je bedoelt nu even de sloopfase? Er was sprake van dat er bij het demonteren/slopen van het dak nog steeds door de onderzoekscommissies onderzoek wordt gedaan naar aanvullende schades en oorzaken. Dan kan je niet zo maar de kraan erin zetten. Maar het bericht dat we dan wel thuis tegen ajax kunnen spelen, geeft wel aan dat het afdoende vordert.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

13 sep 2019, 21:13

salmonyappi schreef:
Hoe zijn de kansen dat we ook daarvoor al weer thuis kunnen spelen vraag ik me dan af?

19 oktober (Heerenveen) zal te vroeg komen, 2 (Twente) en 10 november (Emmen) misschien ook. Maar zou er 1 december (VVV) misschien al wel weer in Alkmaar gespeeld kunnen worden?
Grifo
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

13 sep 2019, 23:26

palaver schreef:
13 sep 2019, 09:05

Die 40.000 vond zelfs Scheringa uiteindelijk te gortig. Eerst gingen ze er van uit dat het stadion met 40.000 zitjes voor 70% vol zou zitten. Dat is dus half leeg -voor Nederlandse begrippen. Dag sfeer.
Die 40.000 was toen alleen een optie als Alkmaar als speelatad gekozen zou worden voor het wk bid en Nederland vervolgens t bid zou winnen. Ik heb destijds een presentatie bijgewoond over die uitbreiding, 30k permanent en optioneel 40k in geval van wk. Maar toen kwam er geen wk en viel DSB.

En eens over dat 30k al vragen is om problemen met parkeren en vervoer. Het is nu al chaos troef met 'slechts' 17k mensen. Mijn post ervoor ging niet zozeer over bijkomende problemen (horecapunten is dan bijv ook een enorm probleem; ik wacht nu al vaak de hele rust op een biertje), enkel over het al dan niet vol kunnen krijgen van 30k.

Maar die oelewapper van dat bouwbedrijf, die had dat wat wij allemaal al wisten nog niet vernomen : dat t zou gaan om het vullen van de hoeken en tribunes.doortrekken tot ong het veld. Dat zou trouwens ook al een hele verbouwing betekenen ...
Fanatic

14 sep 2019, 06:28

salmonyappi schreef:
Laat staan 30.000 zoals op de vorige pagina gelezen. Dan is met 15.000 het halve stadion leeg. Ik denk dat je de komende decaden nooit boven de 20.000 gaat uitkomen.

Dat denk ik ook. Een decade duurt tien dagen.
adrie1979
Fanatic

14 sep 2019, 15:29

Donderdag werd een artikel gepubliceerd waarin stond dat gemeente Alkmaar het hele AFAS Stadion wilde sluiten. De bron is cobouw.nl en het bericht werd overgenomen door rtv072.nl. Navraag bij wethouder Pieter Dijkman bracht naar voren dat deze berichtgeving onjuist is. Inmiddels zijn de artikelen van de websites verwijderd.

Te lezen was dat gemeente Alkmaar ook het dak boven het hoofdgebouw onveilig achtte. Daarom moest het hele stadion worden gesloten. Wethouder Pieter Dijkman: "De gemeente is niet voornemens het hoofdgebouw te sluiten. Over het gebruik van het hoofdgebouw is de gemeente in regelmatig en goed overleg met AZ. De gemeente wacht eerst verdere onderzoeken af."

Het is niet duidelijk hoe Cobouw erbij kwam dat de gemeente het stadion wilde sluiten. Het lijkt echter niet meer te zijn dan een misser van een respectabel mediabedrijf.

Cobouw volgt de ontwikkelingen rond het AFAS Stadion op de voet. In een ander bericht staat dat de instorting van het dak grote staalbedrijven boos heeft gemaakt. Staalbouwer Hans van den Bersselaar en Rik van Thiel, voorzitter van de vereniging van staalbouwers SNS stellen dat het incident slechts het topje van de ijsberg is.

Vanwege de concurrentie zou de meeste staalbouwers eisen negeren om de offerteprijs zo laag mogelijk te houden. Dat is een economisch delict en het is competitievervalsing. Daarnaast zijn er bouwers met goede intenties die tot het minimum 'schaven'. Maar als meerdere onderaannemers dat doen zonder overzicht, kan het ook mis gaan.

Van den Bersselaar en Rik van Thiel willen dat er tegen de "cowboys" wordt opgetreden en dat er meer overzicht komt.

bron https://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/6 ... on-onjuist

Jammer dat cobouw niet zelf reageert.
palaver
Supporter

14 sep 2019, 16:11

Het bizarre is dat Cobouw in dat artikel een gemeentewoordvoerder geciteerd heeft. Hoe zit het daar dan mee? Een verzinsel/misinterpretatie van Cobouw of spreken ze binnen de gemeente met meerdere monden?
De woordvoerder van de gemeente bevestigt dat het standpunt is dat de hele kap onveilig is. “De constructie van het dak boven het hoofdgebouw is niet identiek aan de rest van het dak maar wel ook uitkragend. Indien AZ dit deel van het dak wil behouden dient aangetoond te worden dat dit veilig is.”

Een datum wanneer AZ het bewijs moet leveren, kon de gemeente donderdag niet geven. Onduidelijk ook is of AZ door de gemeente onder druk wordt gezet om het hele stadion te sluiten, totdat er duidelijk is over de veiligheid van het hoofdgebouw. De gemeentewoordvoerder zegt dat AZ “nu” nog niet hoeft te vertrekken uit het hoofdgebouw. AZ was donderdag niet voor commentaar bereikbaar.
palaver
Supporter

15 sep 2019, 21:07

https://www.foxsports.nl/video/3120464/ ... onder-dak/

Kraay jr. spreekt over z’n onderonsje met Eenhoorn en Huiberts gisteren voor de wedstrijd.

- het dak op het hoofdgebouw is prima. Dat is al onderzocht.
- ze willen komende zomer gaan verbouwen en uitbreiden richting het veld. Dit lijkt dus een bevestiging van wat Mark Brasser eerder zei op Twitter.

Fledderus zit er ook bij en zegt iets geestigs.
AZA'dam
Fanatic

15 sep 2019, 22:26

Tot de overkapping van de staantribune aan de lange zijde in 1973 (daarna Victorie tribune genoemd) speelden we altijd met slechts één overdekte tribune.
salmonyappi
Technisch directeur

15 sep 2019, 23:39

Dario Hubner schreef:
14 sep 2019, 06:28
Dat denk ik ook. Een decade duurt tien dagen.
Vrij vertaald uit het Engels ☺️
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

16 sep 2019, 10:46

AZA'dam schreef:
Tot de overkapping van de staantribune aan de lange zijde in 1973 (daarna Victorie tribune genoemd) speelden we altijd met slechts één overdekte tribune.
En werd er voetbal gespeeld met een met oude kranten/paardenhaar gevulde leren bal.
Tijden veranderen. Ik denk dat menig Nederlandse voetbalsupporter (ongeacht de club) eerder de voorkeur zou geven aan een middagje/avondje bankhangen en voetbal op tv volgen, of alternatieve vormen van vermaak dan aan nat te regenen in een koud stadion.
Laatst gewijzigd door Grifo op 16 sep 2019, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Beheerder
Contacteer:

16 sep 2019, 10:50

AZA'dam schreef:
Daar was dan ook de enige mogelijkheid om de wedstrijd te volgen. Live TV-uitzendingen waren er niet.
letscall
Herry en/of Berry

17 sep 2019, 00:33

Excuses voor het plaatsen van het artikel van Cobouw.

Ik kwam het tegen en wist eigenlijk ook niet wat er van te vinden en heb het dus één op één hier geplaatst ( ook omdat het achter een inlog muur zat)
AZA'dam
Fanatic

17 sep 2019, 02:51

Grifo schreef:
16 sep 2019, 10:46
Tijden veranderen. Ik denk dat menig Nederlandse voetbalsupporter (ongeacht de club) eerder de voorkeur zou geven aan een middagje/avondje bankhangen en voetbal op tv volgen, of alternatieve vormen van vermaak dan aan nat te regenen in een koud stadion.
Forza AZ schreef:
16 sep 2019, 10:50
Daar was dan ook de enige mogelijkheid om de wedstrijd te volgen. Live TV-uitzendingen waren er niet.
Het argument wat AZ aanvoert is dat het maar in 4% van de wedstrijden regende (?), vorig seizoen. De eerste rijen worden sowieso vaak nog nat als het regent. Ideaal is het niet natuurlijk als ¾ van het stadion onoverdekt is, maar het is maar tijdelijk. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of mensen liever voor de thuiswedstrijden naar den Haag blijven reizen dan dat ze af en toe de kans lopen om nat te worden. En als we Kraay mogen geloven is dat toch wat AZ het liefst wil, spelen in het eigen stadion, desnoods tijdelijk zonder dak.
Plaats reactie