Ferdy Druijf (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Kilkenny
Moderatort

ForzAZ schreef:
10 jun 2020, 05:52
Met je eens dat het er om gaat wat een speler nu laat zien. We zullen zien als ie zijn kansen krijgt. Gaat ie de weg Wout Weghorst die door velen bij zijn begin afgebrand werd volgen of niet? Die had echter wel vleugelspelers die hem van voorzetten bedienden. Met Stengs en Idrissi zijn die er nu niet.
En zo lang die niet vertrekken kun je stellen dat ….
ForzAZ
Basisspeler

Kilkenny schreef:
10 jun 2020, 08:24
En zo lang die niet vertrekken kun je stellen dat ….
Juist!
AZ-073
Oude garde

ForzAZ schreef:
10 jun 2020, 05:52
Die had echter wel vleugelspelers die hem van voorzetten bedienden. Met Stengs en Idrissi zijn die er nu niet.
Die voorzetten zijn er wel alleen komen ze met name van de (overlappende) backs bij AZ
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
AZ 4 Life
Harde Kern

Léé vd Béé schreef:
09 jun 2020, 20:04
Het boeit mij niet zo erg veel wat een speler liet zien in zijn jeugd. Ik beoordeel hem in de potjes dat ik hem in het 1e zag en ben gewoon van mening dat hij tekort komt. Jij overschat zijn snelheid en techniek. Ik last me graag verrassen maar ik zie het niet gebeuren.
Ik heb wat dat betreft ook mijn twijfels over Druijf, maar ik moet zeggen dat hij me vorig seizoen ook verrast heeft. Ik heb hem toen bij Jong AZ veelvuldig aan het werk gezien en in het begin had hij ook dozen om zijn schoenen. Toen dacht ik ook dat het een heel beperkte spits was. Maar je zag hem gaandeweg het seizoen groeien en al beter worden. Dat kan in de eredivisie ook zomaar gebeuren. De vraag is alleen of dat bij AZ moet. AZ is een topclub, daar moet je altijd presteren. Daar krijgt hij geen acht of tien wedstrijden om te wennen aan het niveau. En ik denk dat hij dat wel nodig heeft. Verhuur lijkt me in dat opzicht wel het beste. Bij Sparta kan hij in alle rust werken aan de punten die hij moet verbeteren.
timdadum
Dagjesmens

Feit is dat hij als echte afmaker niet echt in het systeem past, dus dat hij alleen kans van slagen heeft als het team beter bij hem past. Wat dat betreft is verhuren misschien wel een goede ja, maar als pinch-hitter vond ik hem ook wel aardig. En daarnaast, wat kopen we als vervanging? Welk profiel moet die spits dan hebben, met het oog op een mogelijk vertrek van Boadu en de dan terugkerende Druijf die tegen die tijd wellicht beter past in het team?
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
fcvictorie
Dagjesmens

Druijf is toch een prima tweede spits. Heeft een andere stijl dan Boadu en is minder talentvol maar nog steeds een prima spits. Afgelopen jaren zijn er miljoenen verbrand aan die Afrikaanse jongen uit Noorwegen die niet vooruit te branden was en een mislukte basketballer uit Amerika dieet niks van kon. Dan liever een jongen uit de eigen jeugd die tenminste hard werkt en een doelpunt kan scoren (zelfs in Europese wedstrijden). Komend seizoen zal AZ ook weer veertig tot vijftig wedstrijden dus ook qua speeltijd voorzie ik geen problemen.
AZ 4 Life
Harde Kern

fcvictorie schreef:
12 jun 2020, 10:33
Druijf is toch een prima tweede spits. Heeft een andere stijl dan Boadu en is minder talentvol maar nog steeds een prima spits. Afgelopen jaren zijn er miljoenen verbrand aan die Afrikaanse jongen uit Noorwegen die niet vooruit te branden was en een mislukte basketballer uit Amerika dieet niks van kon. Dan liever een jongen uit de eigen jeugd die tenminste hard werkt en een doelpunt kan scoren (zelfs in Europese wedstrijden). Komend seizoen zal AZ ook weer veertig tot vijftig wedstrijden dus ook qua speeltijd voorzie ik geen problemen.
Het ding is alleen dat hij zelf niet nog een jaar achter Boadu op de bank wil zitten, logisch ook met het oog op zijn ontwikkeling. Zowel de club als speler hebben er meer aan als hij gewoon een seizoen speelt, hier of ergens anders.

@Timdadum: Huntelaar.
timdadum
Dagjesmens

AZ 4 Life schreef:
12 jun 2020, 14:31
@Timdadum: Huntelaar.
Jammer, die heeft net bijgetekend bij ajax..
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

AZ 4 Life schreef:
11 jun 2020, 08:30
Ik heb wat dat betreft ook mijn twijfels over Druijf, maar ik moet zeggen dat hij me vorig seizoen ook verrast heeft. Ik heb hem toen bij Jong AZ veelvuldig aan het werk gezien en in het begin had hij ook dozen om zijn schoenen. Toen dacht ik ook dat het een heel beperkte spits was. Maar je zag hem gaandeweg het seizoen groeien en al beter worden. Dat kan in de eredivisie ook zomaar gebeuren. De vraag is alleen of dat bij AZ moet. AZ is een topclub, daar moet je altijd presteren. Daar krijgt hij geen acht of tien wedstrijden om te wennen aan het niveau. En ik denk dat hij dat wel nodig heeft. Verhuur lijkt me in dat opzicht wel het beste. Bij Sparta kan hij in alle rust werken aan de punten die hij moet verbeteren.
Dit lijkt mij ook gewoon de beste optie, is toch niks mis mee?
Mensen die hem graag hier en op de bank houden vergeten dat voor een club als AZ geld dat het opleiden/dooropleiden van spelers niet enkel over jongens die direct in het eerste staan gaat.

Sommige jeugd heeft verhuur nodig en misschien halen ze daarna alsnog niet het gewenste niveau, maar je kan ze dan in ieder geval als ze het redelijk doen nog voor een bedrag verkopen waarmee je, je investeringen in de jeugd dekt.

Druijf op de bank ontwikkelt zich nauwelijks tenzij hij zelf enorm in het krachthonk los gaat bijvoorbeeld, maar zelfs dan zal hij de wedstrijdervaring missen.
Antti Opdam
Co

AZ 4 Life schreef:
11 jun 2020, 08:30
AZ is een topclub, daar moet je altijd presteren. Daar krijgt hij geen acht of tien wedstrijden om te wennen aan het niveau.
Tenzij je Leeuwin of Stengs heet.

Dan mag je best een wedstrijd of 8 ronduit aankloten.

Met Druijf zou je dat ook kunnen proberen. Als Boadu ooit weggaat.

Misschien pakt het wel net zo uit als met Mijn Wout.

:wink:

De spits die door AZ 4 Life structureel niet goed genoeg werd bevonden voor het niveau dat AZ nastreeft.

#langspeelplaat #friday
multatuli
Reservespeler

AZuid-Scharwoude schreef:
05 aug 2020, 19:53
Druijf staat wel gewoon gefotografeerd in actie op het veld tijdens het trainingskamp in Epe (AZ.nl gisteravond). Daar ziet hij er niet geblesseerd uit. Vreemd dat er ook niets over in het wedstrijdverslag staat.
Enige logische verklaringen zijn:
- Hij had bij de laatste training een "pijntje" opgelopen.
- Hij staat op het punt om verkocht of verhuurd te worden
- Hij past niet in het systeem van Slot en wordt daarom (zoals afgelopen seizoen ook regelmatig) gepasseerd door Slot. Slot ziet in hem dus geen vervanger (als basisspeler) als Boadu geblesseerd is en wil hem alleen achter de hand houden als pinchhitter.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

multatuli schreef:
06 aug 2020, 08:05
[quote=AZuid-Scharwoude post_id=696064 time=<a href="tel:1596657223">1596657223</a> user_id=8612]
Druijf staat wel gewoon gefotografeerd in actie op het veld tijdens het trainingskamp in Epe (AZ.nl gisteravond). Daar ziet hij er niet geblesseerd uit. Vreemd dat er ook niets over in het wedstrijdverslag staat.
- Hij past niet in het systeem van Slot en wordt daarom (zoals afgelopen seizoen ook regelmatig) gepasseerd door Slot. Slot ziet in hem dus geen vervanger (als basisspeler) als Boadu geblesseerd is en wil hem alleen achter de hand houden als pinchhitter.
[/quote]
multatuli schreef:
Zal wel het eerste zijn. Ik zie niet in waarom Slot hem in de voorbereiding geen minuten zal laten. Als technische staf wil je toch iedereen fit maken.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
multatuli
Reservespeler

kuifje schreef:
06 aug 2020, 09:11
Zal wel het eerste zijn. Ik zie niet in waarom Slot hem in de voorbereiding geen minuten zal laten. Als technische staf wil je toch iedereen fit maken.
Het zou kunnen dat Slot meer vertrouwen heeft in Gudmundsson of Aboukhlal in de spits.
timdadum
Dagjesmens

Dat zou vreemd zijn. Druijf heeft het in zijn spaarzame minuten redelijk gedaan, vele malen beter dan Aboukhlal. En Gudmundsson lijkt mij geen spits. Hoogstens een valse spits à la Firmino.
salmonyappi
Algemeen directeur

multatuli schreef:
Hij heeft zowel tegen Genk als Utrecht de hele tweede helft gespeeld, dus waarschijnlijk nu een pijntje .
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Perry
Reservespeler

salmonyappi schreef:
06 aug 2020, 11:39
Hij heeft zowel tegen Genk als Utrecht de hele tweede helft gespeeld, dus waarschijnlijk nu een pijntje .
Tegen Genk maar een half uurtje.
AZuid-Scharwoude
Fanatic

timdadum schreef:
06 aug 2020, 10:55
Dat zou vreemd zijn. Druijf heeft het in zijn spaarzame minuten redelijk gedaan, vele malen beter dan Aboukhlal. En Gudmundsson lijkt mij geen spits. Hoogstens een valse spits à la Firmino.
Slot heeft hem ook een keer een wedstrijd op Old Trafford door de neus geboord.
timdadum
Dagjesmens

AZuid-Scharwoude schreef:
06 aug 2020, 18:20
Slot heeft hem ook een keer een wedstrijd op Old Trafford door de neus geboord.
Dat staat me niet meer bij, maar ik geloof je. Maar tegen United in de Europa League is iets anders dan een oefenpotje tegen PEC om fit te raken. Tegen United weegt tactiek natuurlijk veel zwaarder. Als je op de counter wilt spelen kan ik me voorstellen dat je Druijf dan op de bank blijft.
Kilkenny
Moderatort

Blijkbaar licht geblesseerd geraakt tijdens het trainen dus kon niet meespelen tegen Zwolle, zo staat in het oefenwedstrijden topic.
salmonyappi
Algemeen directeur

Perry schreef:
06 aug 2020, 11:57
Tegen Genk maar een half uurtje.
Maar hij heeft gespeeld, en daar ging het even om omdat beweerd werd dat hij tot nu toe steeds werd gepasseerd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie