Ferdy Druijf

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

02 dec 2019, 14:00

multatuli schreef:
29 nov 2019, 11:48
Vanuit mij geen opportunisme, want ik sta al tijden achter Ferdy. Ik snap ook wel dat Boadu de voorkeur krijgt (die scoort niet voor niets op zijn 18e in het Nederlands elftal), maar wat mij stoort is dat zelfs als Boadu eruit ging, Ferdy regelmatig geen kansen kreeg. Dat vind ik slecht van Slot, die ik het verder prima vind doen als trainer. Het is wat je zelf ook zegt, dat Ferdy meer wedstrijden nodig heeft. Ik zou het trouwens logisch vinden als Ferdy de hele maand december de voorkeur krijgt boven Boadu. Na 2 keer zijn team benadeeld te hebben met domme rode kaarten, mag Boadu best even merken dat daar consequenties aan zitten. En Ferdy verdiend na AZ 2 keer doorgeschoten te hebben in Europa (Royal Antwerp en Partizan) dat hij speeltijd krijgt.
Kansen dwing je af door goed te voetballen. Die keren dat Slot Druijf niet bracht had ook een reden, die hij een aantal keer heeft toegelicht. Slot wisselt niet zomaar blind een spits voor een spits. Die kijkt naar wat het elftal nodig heeft. Hij wisselde bijvoorbeeld een keer Boadu voor Aboukhlal omdat hij meer diepgang wilde hebben, dan is Druijf bijvoorbeeld minder geschikt. Zo zit er altijd wel een idee achter om Druijf wel of niet te brengen. Druijf moet gewoon goed gaan voetballen, ook bij Jong. Daar heeft hij dit jaar namelijk nog niks laten zien. Op dat soort momenten is het ook wel handig als je enige vorm toont, dan heb je meer recht van spreken als je een keertje niet speelt/invalt bij het eerste.
multatuli
Oude garde

02 dec 2019, 15:42

AZ 4 Life schreef:
02 dec 2019, 14:00
Kansen dwing je af door goed te voetballen. Die keren dat Slot Druijf niet bracht had ook een reden, die hij een aantal keer heeft toegelicht. Slot wisselt niet zomaar blind een spits voor een spits. Die kijkt naar wat het elftal nodig heeft. Hij wisselde bijvoorbeeld een keer Boadu voor Aboukhlal omdat hij meer diepgang wilde hebben, dan is Druijf bijvoorbeeld minder geschikt. Zo zit er altijd wel een idee achter om Druijf wel of niet te brengen. Druijf moet gewoon goed gaan voetballen, ook bij Jong. Daar heeft hij dit jaar namelijk nog niks laten zien. Op dat soort momenten is het ook wel handig als je enige vorm toont, dan heb je meer recht van spreken als je een keertje niet speelt/invalt bij het eerste.
Zo zit uiteraard overal wel een idee achter, maar dat wil niet zeggen dat alle ideeën ook goed zijn. Zo ook gisteren weer, Clasie als CV. In Europa heb je sowieso niets aan Clasie als CV. Waarom dan niet Kramer een kans en speeltijd geven tegen VVV? Nu doet hij kunstgrepen, waardoor het hele middenveld uit elkaar valt

Dat heb ik bij Druijf dus ook. Wat heeft hij nog in de 1e divisie te bewijzen? Hij heeft zich vorig seizoen al meer dan genoeg bewezen op dat niveau. En ook toen geen kans in het 1e gekregen. Wil je dat hij dit seizoen zich verder ontwikkeld en dat hij ook volgens seizoen bij AZ wil blijven, dan heeft hij gewoon meer speeltijd nodig. En nu helemaal, zonder Druijf hadden we nu al 2 keer uit Europa gelegen. Hij is dus heel belangrijk geweest voor het team, beloon dat dan ook met meer speeltijd. Jij zegt afdwingen, hoe kan je het beter afdwingen dan 2 keer heel belangrijk in Europa te zijn. Dat lijkt mij toch zwaarder tellen dan de wedstrijden in jong AZ.
Voltreffer Vick
Oude garde

02 dec 2019, 17:17

multatuli schreef:
Zo zit uiteraard overal wel een idee achter, maar dat wil niet zeggen dat alle ideeën ook goed zijn. Zo ook gisteren weer, Clasie als CV. In Europa heb je sowieso niets aan Clasie als CV. Waarom dan niet Kramer een kans en speeltijd geven tegen VVV? Nu doet hij kunstgrepen, waardoor het hele middenveld uit elkaar valt

Dat heb ik bij Druijf dus ook. Wat heeft hij nog in de 1e divisie te bewijzen? Hij heeft zich vorig seizoen al meer dan genoeg bewezen op dat niveau. En ook toen geen kans in het 1e gekregen. Wil je dat hij dit seizoen zich verder ontwikkeld en dat hij ook volgens seizoen bij AZ wil blijven, dan heeft hij gewoon meer speeltijd nodig. En nu helemaal, zonder Druijf hadden we nu al 2 keer uit Europa gelegen. Hij is dus heel belangrijk geweest voor het team, beloon dat dan ook met meer speeltijd. Jij zegt afdwingen, hoe kan je het beter afdwingen dan 2 keer heel belangrijk in Europa te zijn. Dat lijkt mij toch zwaarder tellen dan de wedstrijden in jong AZ.
Hij viel gisteren vrij beroerd in.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
salmonyappi
Technisch directeur

02 dec 2019, 22:37

Voltreffer Vick schreef:
02 dec 2019, 17:17
Hij viel gisteren vrij beroerd in.
Kijk dan ook even naar het moment waarop hij er in kwam en hoe het team op dat moment speelde. Hoe kan je hem dat dan kwalijk gaan nemen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 dec 2019, 08:40

multatuli schreef:
Omdat Kramer een linkspoot is, die net een weekje fit is en zich nog niet heeft bewezen op dit niveau. Redenen genoeg dus.
Druijf heeft vorig jaar een aantal kansen gehad in het eerste en het niet laten zien. We hebben nu simpelweg niet de luxe om hem tien wedstrijden te laten staan om te wennen. Je moet er nu gewoon meteen staan. Dat doet hij niet altijd. Hij is als breekijzer op dit moment uiterst nuttig, en op de lange termijn heb ik ook zeker vertrouwen in hem, ik ben alleen wel bang voor een groot verval als Boadu twee maanden zou moeten missen met een blessure.
Voltreffer Vick
Oude garde

03 dec 2019, 10:56

salmonyappi schreef:
02 dec 2019, 22:37
Kijk dan ook even naar het moment waarop hij er in kwam en hoe het team op dat moment speelde. Hoe kan je hem dat dan kwalijk gaan nemen?
Wie zegt dat ik het hem kwalijk neem? Gewoon een feitelijke constatering. Tegen Partizan viel hij wel lekker in.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
multatuli
Oude garde

03 dec 2019, 19:04

AZ 4 Life schreef:
Druijf heeft vorig jaar een aantal kansen gehad in het eerste en het niet laten zien. We hebben nu simpelweg niet de luxe om hem tien wedstrijden te laten staan om te wennen. Je moet er nu gewoon meteen staan. Dat doet hij niet altijd. Hij is als breekijzer op dit moment uiterst nuttig, en op de lange termijn heb ik ook zeker vertrouwen in hem, ik ben alleen wel bang voor een groot verval als Boadu twee maanden zou moeten missen met een blessure.
Vorig seizoen 2 invalbeurten, 59 min totaal, noem je dat kansen?

En Boadu en Stengs geven ook regelmatig niet thuis in wedstrijden, dus kun je van Druijf ook niet verwachten dat hij er elke wedstrijd meteen staat.
salmonyappi
Technisch directeur

03 dec 2019, 21:52

AZ 4 Life schreef:

Druijf heeft vorig jaar een aantal kansen gehad in het eerste en het niet laten zien. We hebben nu simpelweg niet de luxe om hem tien wedstrijden te laten staan om te wennen. Je moet er nu gewoon meteen staan. Dat doet hij niet altijd.
Waarom bijvoorbeeld Stengs wedstrijden lang laten aanklooien en niet ingrijpen en dan van Druijf verlangen en verwachten dat ie er meteen even staat als ie 20 minuutjes mee mag doen in een slecht draaiend team?
Je zegt overigens: dat doet ie niet altijd, dat klopt, maar soms wel en soms op verdomd belangrijke momenten! Twee keer in 5 minuten scoren op een onnoemlijk belangrijk moment vind ik toch wel goed invallen!
En geef ‘m eens een paar wedstrijden de kans. Zo onmisbaar is Boadu nog niet gebleken.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

04 dec 2019, 07:30

salmonyappi schreef:
03 dec 2019, 21:52
Waarom bijvoorbeeld Stengs wedstrijden lang laten aanklooien en niet ingrijpen en dan van Druijf verlangen en verwachten dat ie er meteen even staat als ie 20 minuutjes mee mag doen in een slecht draaiend team?
Je zegt overigens: dat doet ie niet altijd, dat klopt, maar soms wel en soms op verdomd belangrijke momenten! Twee keer in 5 minuten scoren op een onnoemlijk belangrijk moment vind ik toch wel goed invallen!
En geef ‘m eens een paar wedstrijden de kans. Zo onmisbaar is Boadu nog niet gebleken.
Omdat Stengs wel een duidelijke meerwaarde heeft. Die kan slecht spelen en toch een wedstrijd openbreken met een geniale pass of goal. Boadu is wel degelijk aardig onmisbaar. Zie die wedstrijd tegen Heerenveen bijvoorbeeld. Voetballend scheelt het zoveel ten opzichte van Druijf.

Nogmaals, Druijf kan daar op termijn wel naartoe groeien, maar is daar nu nog ver van verwijderd. Om hem in deze fase dan maar even een x-aantal wedstrijden te laten staan ‘omdat hij een kans verdient’, slaat natuurlijk nergens op. Er is geen enkele aanleiding om supertalent Boadu te laten banken voor hem, of om Boadu naar een andere positie te schuiven. Vergeet ook niet dat Druijf tot nu toe alleen bruikbaar is gebleken bij alles of niets pogingen, waarbij AZ moest pompen om een resultaat te halen. Onder ‘normale’ omstandigheden heeft hij zich nog geen meerwaarde getoond. Zeker in het voetballende gedeelte komt hij gewoon nog tekort, zeker tov Boadu. En ook niet bij Jong AZ trouwens.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

04 dec 2019, 07:33

multatuli schreef:
03 dec 2019, 19:04
Vorig seizoen 2 invalbeurten, 59 min totaal, noem je dat kansen?

En Boadu en Stengs geven ook regelmatig niet thuis in wedstrijden, dus kun je van Druijf ook niet verwachten dat hij er elke wedstrijd meteen staat.
Dat verwacht ik ook niet. Ik zeg toch ook, dat ik verwacht dat hij er op termijn wel gaat komen. Alleen verwacht ik wel dat hij voetballend ook wat laat zien om op dit moment aanspraak te maken om Boadu (tijdelijk) te vervangen. Sowieso natuurlijk belachelijk dat we hier serieus een discussie voeren om het grootste aanvallende talent in Nederland te laten banken voor Druijf omdat hij er toevallig twee in heeft geschoten tegen Partizan. Die week daarvoor kon hij er bij wijze van spreken nog niks van, en twee goals later verdient hij ineens een basisplaats. Opportunisme ten top.
salmonyappi
Technisch directeur

04 dec 2019, 09:27

AZ 4 Life schreef:
Dat verwacht ik ook niet. Ik zeg toch ook, dat ik verwacht dat hij er op termijn wel gaat komen. Alleen verwacht ik wel dat hij voetballend ook wat laat zien om op dit moment aanspraak te maken om Boadu (tijdelijk) te vervangen. Sowieso natuurlijk belachelijk dat we hier serieus een discussie voeren om het grootste aanvallende talent in Nederland te laten banken voor Druijf omdat hij er toevallig twee in heeft geschoten tegen Partizan. Die week daarvoor kon hij er bij wijze van spreken nog niks van, en twee goals later verdient hij ineens een basisplaats. Opportunisme ten top.
Hoezo “toevallig”? Hij is op dat moment onze spits en doet waar ie voor is ingevallen: scoren, staat twee keer op de goede plek.
Natuurlijk is Boadu ons supertalent en doet ie het fantastisch voor zo’n jonge vent, maar betekent dat een onvoorwaardelijke basisplaats?
Geef zo’n jongen even rust tegen de laagvliegers in de competitie, er komen nog zoveel wedstrijden aan.
salmonyappi
Technisch directeur

04 dec 2019, 09:29

AZ 4 Life schreef:
04 dec 2019, 07:30
Omdat Stengs wel een duidelijke meerwaarde heeft. Die kan slecht spelen en toch een wedstrijd openbreken met een geniale pass of goal. Boadu is wel degelijk aardig onmisbaar. Zie die wedstrijd tegen Heerenveen bijvoorbeeld. Voetballend scheelt het zoveel ten opzichte van Druijf.

Nogmaals, Druijf kan daar op termijn wel naartoe groeien, maar is daar nu nog ver van verwijderd. Om hem in deze fase dan maar even een x-aantal wedstrijden te laten staan ‘omdat hij een kans verdient’, slaat natuurlijk nergens op. Er is geen enkele aanleiding om supertalent Boadu te laten banken voor hem, of om Boadu naar een andere positie te schuiven. Vergeet ook niet dat Druijf tot nu toe alleen bruikbaar is gebleken bij alles of niets pogingen, waarbij AZ moest pompen om een resultaat te halen. Onder ‘normale’ omstandigheden heeft hij zich nog geen meerwaarde getoond. Zeker in het voetballende gedeelte komt hij gewoon nog tekort, zeker tov Boadu. En ook niet bij Jong AZ trouwens.
Dat groeien zal toch ook door het spelen van wedstrijden moeten gebeuren.
pAZcal
Goalscorer

04 dec 2019, 17:44

Ik ga helemaal mee met AZ 4 Life in deze. Boadu moet altijd spelen, tenzij geblesseerd/geschorst.
Druijf moet eigenlijk alle maandagavondwedstrijden spelen bij Jong AZ. Vrijdag is niet handig, want als Boadu dan uitvalt in het eerste, zit je met een vermoeide Druijf.
multatuli
Oude garde

04 dec 2019, 19:17

AZ 4 Life schreef:
Waarom beschuldig je mij van opportunisme als ik al sinds begin vorig seizoen fan ben van Druijf en al sinds vorig seizoen zeg dat hij meer speeltijd moet krijgen?

Waar zeg ik dat Boadu moet banken voor Druijf?

Ik ben wel van mening dat:
- Boadu grootste spits talent van Nederland is
- Boadu dus bijna altijd moet spelen, maar:
- als Lamkel Ze dom rode kaart pakt en daardoor Antwerp uit europa ligt, spreekt iedereen er schande van. Boadu heeft nu 2x in 1 maand zijn team benadeeld, dus verdiend hij het een paar wedstrijden te banken om dat af te leren. We willen toch geen 2e Lamkel ze bij AZ? Of jij wel?
- Druijf verdiend meer speeltijd in het 1e, dat hoeft niet ten koste van Boadu te gaan, want ze kunnen ook samen spelen.

Wat is hier opportunistisch aan?
AZ 4 Life
Fanpage-junk

05 dec 2019, 08:35

multatuli schreef:
04 dec 2019, 19:17
Waarom beschuldig je mij van opportunisme als ik al sinds begin vorig seizoen fan ben van Druijf en al sinds vorig seizoen zeg dat hij meer speeltijd moet krijgen?

Waar zeg ik dat Boadu moet banken voor Druijf?

Ik ben wel van mening dat:
- Boadu grootste spits talent van Nederland is
- Boadu dus bijna altijd moet spelen, maar:
- als Lamkel Ze dom rode kaart pakt en daardoor Antwerp uit europa ligt, spreekt iedereen er schande van. Boadu heeft nu 2x in 1 maand zijn team benadeeld, dus verdiend hij het een paar wedstrijden te banken om dat af te leren. We willen toch geen 2e Lamkel ze bij AZ? Of jij wel?
- Druijf verdiend meer speeltijd in het 1e, dat hoeft niet ten koste van Boadu te gaan, want ze kunnen ook samen spelen.

Wat is hier opportunistisch aan?
Welja, vergelijk Boadu even met die idioot Lamkel Ze. Boadu pakt twee keer rood, maar kijk ook even hoe. Dat lijkt in de verste verte niet op dat debiele gedrag van Lamkel Ze. Boadu is een super normale gozer die twee keer ongelukkig rood heeft gepakt, daar hoef je hem echt niet voor te straffen. Dat zou belachelijk zijn. Bovendien heeft hij zijn grootste straf al gehad en dat is zijn afwezigheid op Old Trafford.

En ze kunnen inderdaad samen spelen, al moet je dan gaan schuiven en daar ben ik geen fan van. Boadu moet gewoon spelen op de positie waar hij het beste tot zijn recht komt en dat is in de spits.
AZ Twello
Invaller
Contacteer:

05 dec 2019, 11:41

AZ 4 Life schreef:
05 dec 2019, 08:35
Welja, vergelijk Boadu even met die idioot Lamkel Ze. Boadu pakt twee keer rood, maar kijk ook even hoe. Dat lijkt in de verste verte niet op dat debiele gedrag van Lamkel Ze. Boadu is een super normale gozer die twee keer ongelukkig rood heeft gepakt, daar hoef je hem echt niet voor te straffen. Dat zou belachelijk zijn. Bovendien heeft hij zijn grootste straf al gehad en dat is zijn afwezigheid op Old Trafford.

En ze kunnen inderdaad samen spelen, al moet je dan gaan schuiven en daar ben ik geen fan van. Boadu moet gewoon spelen op de positie waar hij het beste tot zijn recht komt en dat is in de spits.
Boadu op links vind ik ook wel een mooie plek mocht Idrissi geblesseerd raken. AZ is nu een beetje eenzijdig aan het combineren, achterlijn halen, terugleggen en scoren. Als je een kopsterkte spits hebt, Druijf is dat meer dan Boadu en een de Wit die er omheen werk verzet kun je meer aanvallende varianten spelen.
multatuli
Oude garde

13 dec 2019, 15:19

ForzAZ schreef:
13 dec 2019, 14:14
Mee eens. Een elftal zonder spits is als een kerstboom zonder piek! Dat zeg ik al jaren.

Is Slot al bezig met zijn volgende club waar een landelijk dagblad al hem naar toe schrijft? Stengs als een soort van Tadic laten spelen lijkt een beetje op iets wat die andere club doet. :wink:

Slot heb ik met zijn aanstelling als tweede trainer achter Brom al geprezen voor de manier dat hij voetbal wilt spelen. Dat bewijst ie ook als eerste trainer en daarbij zijn de resultaten over het algemeen uitstekend. Hij durft jonge spelers in te brengen en past prima bij opleidingsclub AZ.
Maar hoe hij dit seizoen om gaat met onze tweede spits vind ik op zijn zachts gezegd 'bijzonder'. Slot laat zich regelmatig positief uit over Druijf, maar toch gebruikt ie hem zelden. Zelfs als ie eerste spits Boadu wisselt of als die ontbreekt passeert hij hem nu. Ik heb dit seizoen Stengs, De Wit en Aboukhlal een aantal keer in de spits gezien en de vorig seizoen topscorer van de KKD in verhouding slechts een klein aantal. Eenmaal basis tegen Heerenveen en dat was juist een wedstrijd waarin AZ door eigen fouten verloor en niet in goede doen was. Moeilijk om je dan een keer als je eindelijk een echte kans krijgt om je als spits van AZ te bewijzen.

Gisteren mag ie invallen bij een verloren stand 3-0. Goh da's lekker invallen. Dacht Slot dat Druijf net als tegen Partizan nog even een aantal goals zou maken om toch een resultaat te halen? :wink:

Deze zomer was er veel belangstelling voor Druijf uit binnen- en buitenland. AZ wilde per se Druijf houden bij AZ. Eerst moest de nog weg te werken Johnsen nog spelen achter Boadu en daarna zou Druijf de spits zijn voor AZ. Een duidelijk vooruitzicht. Boadu is onaantastbaar bij AZ en dat is begrijpelijk. Maar Druijf zou daarachter zijn kansen krijgen en vooral geduld moeten hebben. Oké.

De hele voetbalwereld en media was de afgelopen weken van mening dat Druijf persoonlijk AZ tegen Partizan naar de knock-out fase heeft geschoten en iedereen verwachtte daarom als beloning nu ook een basisplaats. Verbazing alom dat Slot koos om twee 'tienen' op te stellen en zonder echte spits te spelen. Druijf dus weer op de bank te laten. Uiteraard een enorme teleurstelling voor Druijf die door iedereen 'gek' gemaakt was met zijn basisplaats op Old Trafford.

Slot is zelf profvoetballer geweest en zou moeten begrijpen hoe dit gesol een speler 'kapot' kan maken. Deze kans om Druijf nu als waardering te belonen en vertrouwen te geven heeft Slot niet gepakt. Spelen er andere belangen? Ik denk het wel. Bepaalde spelers moeten in de spotlight en dat kan ten koste gaan van anderen. Slot moet wel begrijpen hoe dit uitwerkt in de groep en spelers. Als hij dit bij een club op een hoger podium flikt dan is het denk gauw gedaan met zijn autoriteit. Zelfs hele grote en bewezen trainers zijn weleens in die valkuil gevallen. Slot mag dan tactisch een sterke trainer zijn, het lijkt dat ie in het management van een spelersgroep nog stappen moet maken.

Boadu en Druijf zijn twee totaal verschillende spitsen. De eerste is een lopende spits die als een hyena toeslaat. De tweede is veelmeer een ruwe harde werker als de eerder succesvolle Wout Weghorst bij AZ. Vanaf de zijkant lijkt het mij dat de ploeg niet gewend is om te spelen met zo'n type 'Weghorst'. Feitelijk benoemde Slot dat zelf ook in zijn nabeschouwing na de ontsnapping tegen Partizan. Kan de spelersgroep die variant niet aan of wordt de groep daar onvoldoende in voorbereid? Vooral met Stengs in de ploeg lijkt het alsof die alleen met zijn maatje Boadu in de spits samen speelt. Wanneer die ontbreekt is ie vooral bezig met eigen succes. Slechte ontwikkeling!

Hoeveel geduld kan Ferdy Druijf nog opbrengen bij AZ? Hij weet zelf donders goed dat ie niet aan het niveau van Boadu kan pikken. Daarom snapt ie zijn plek op het tweede plan. Maar als ie ook daarvoor niet aan bod komt dan wordt het denk ik tijd voor hem om een keuze te maken. Accepteer ik nog langer deze onzekere situatie bij AZ of kies ik er voor naar een club te gaan waar je wel door te spelen je zelf verder kan ontwikkelen. De situatie nu is voor hem niet goed. Voor AZ in zijn totaliteit ook niet!
ForzAZ schreef:
01 nov 2019, 19:05
Precies. Als er geen nieuwe spits komt mag Ferdy Druijf zeker niet weg. Hij kent zijn plaats en moet geduld hebben. Vooral ook de trainingen benutten om zelf beter te worden. Het niveau ligt hoog en daar kun je via gerichte trainingen van profiteren als spits. We zijn net 3 á 4 maanden bezig en hij krijgt echt zijn minuten nog wel.
Zoals ik een maand geleden al zei, hij krijgt helemaal zijn kansen niet. Voor Slot is hij blijkbaar 5e spits na: Boadu, Gudmundsson, Aboukhlal en De Wit. Kortom de kans is groot dat Ferdy volgend seizoen niet meer bij AZ zit.
Plaats reactie