Adam Maher

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 15:43

multatuli schreef:
08 feb 2019, 15:32
Je kunt daar over door blijven doorgaan. maar toen Vejinovic werd vastgelegd was Maher nog niet in beeld. Maher kwam pas daarna en was een buitenkansje. Ik zal het proberen wat makkelijker uit te leggen:

Stel jij speelt bij de amateurs in het 1e van "Bal op het dak". Jullie willen graag kampioen worden, maar jullie spits is net gestopt. Gelukkig hebben jullie in het begin vd de zomerstop een nieuwe spits gevonden, iemand die goed past bij jullie niveau en er af en toe ook is een bal in ipv naast schiet (zoals de rest van het team). Hij heeft contractje al getekend (1 biertje per doelpunt). Enige nadeel hij is al een half jaar geblesseerd en moet de 1e 3 maanden van de competitie missen).

Dan 1 week voordat het seizoen van start gaat heeft Robin van Persie besloten te stoppen met profvoetbal en wil bij jou clubje in de spits komen spelen. Alleen hij kost je wel 2 biertjes per doelpunt. Jij bent naast speler ook de "technisch directeur" van jouw team. Wat zeg jij tegen Robin?
A. Leuk Robin kom erbij.
B. Nee sorry Robin we hebben al een spits. Veel suc6 bij een concurrent.
Zucht... dit krijg je dus van halverwege inhaken. ik heb al gezegd dat het nu andersom is, Marko is overbodig gebleken.
Dat neemt niet weg dat 1 van de 2 overbodig is.

Of heb jij het ook maar een seconde gemerkt dit seizoen dat Vejinovic onder contract gestaan heeft?
En dit gaat dus over beleid. vind je het 4 jarig contract van vejinovic achteraf te verantwoorden? (zeker als je het vergelijkt met het 1- jarig contract van Maher).
Bij Alkmaar begint de victorie!

multatuli
Ben-Sider

08 feb 2019, 15:55

Last Scout schreef:
08 feb 2019, 15:43
Zucht... dit krijg je dus van halverwege inhaken. ik heb al gezegd dat het nu andersom is, Marko is overbodig gebleken.
Dat neemt niet weg dat 1 van de 2 overbodig is.

Of heb jij het ook maar een seconde gemerkt dit seizoen dat Vejinovic onder contract gestaan heeft?
Ik heb gerust wel begrepen dat jij eerst Maher overbodig vond en nu Maher 1 van de uitblinkers van de selectie is, jij Vejinovic overbodig vind. Wat ik (en een paar anderen ook) al een paar keer heb proberen uit te leggen is dat het een samenloop van omstandigheden is en dat je een buitenkansje moet aangrijpen.

Maar jij bent soms echt koppig. Misschien moet ik het nog anders proberen:

[caps lock on]
- OP HET MOMENT DAT VEJINOVIC KWAM WAS MAHER NIET IN BEELD. VEJINOVIC WAS TOEN EEN PRIMA AANKOOP.

- MAHER WAS LATER EN WAS EEN BUITENKANS.

- JE KUNT VEJINOVIC NU NIET ZOMAAR OP STRAAT ZETTEN OMDAT LAST SCOUT HET ER NIET MEE EENS IS DAT VEJINOVIC EN MAHER ONDER CONTRACT STAAN.
[caps lock off]

Ja ik heb gemerkt dat Vejinovic onder contract staat. Als er een blessure op het middenveld komt (Maher of Midtsjo) dan merk jij het ook weer.

Geest van Dirk
Goalscorer

08 feb 2019, 16:00

Gewoon twee heel goede beslissingen waren het om Vejinovic en Maher te contracteren. Dat heeft zich zodra beide speelminuten kregen zich gelijk uitbetaald en daar gaat het om. Nu moet Vejinovic op zijn beurt wachten, maar je hebt nu wel prima kwaliteit achter de hand. En dat is ook nodig wil je je ambitie kunnen nastreven.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Kilkenny
Moderatort

08 feb 2019, 18:27

multatuli schreef:
Ik heb gerust wel begrepen dat jij eerst Maher overbodig vond en nu Maher 1 van de uitblinkers van de selectie is, jij Vejinovic overbodig vind. Wat ik (en een paar anderen ook) al een paar keer heb proberen uit te leggen is dat het een samenloop van omstandigheden is en dat je een buitenkansje moet aangrijpen.

[caps lock on]
- OP HET MOMENT DAT VEJINOVIC KWAM WAS MAHER NIET IN BEELD. VEJINOVIC WAS TOEN EEN PRIMA AANKOOP.

- JE KUNT VEJINOVIC NU NIET ZOMAAR OP STRAAT ZETTEN OMDAT LAST SCOUT HET ER NIET MEE EENS IS DAT VEJINOVIC EN MAHER ONDER CONTRACT STAAN.
[caps lock off]

Ja ik heb gemerkt dat Vejinovic onder contract staat. Als er een blessure op het middenveld komt (Maher of Midtsjo) dan merk jij het ook weer.
:lol: :lol: :lol:
=D>
(Klapsmiley die het niet meer doet.)

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 18:37

multatuli schreef:

[caps lock on]

[caps lock off]

Natuurlijk kun je hem niet meteen op straat zetten, maar hij drukt wel op de loonlijst en er is een transfersom voor hem betaald. En met een beetje vertrouwen in de jeugd waar ik in ieder geval trots op ben had ik daar liever een jeugdspeler of in ieder geval een jonge speler gezien.

Ik ga hier niet eens meer verder inhoudelijk op in want je haalt er weer dingen bij die niet gezegd zijn.

Kan het klapvee wel lekker mee klappen, maar dat is wat het is. Moet ik nou voortaan ook maar op alles gaan reageren met iets dat iemand totaal niet gezegd heeft of dat volledig buiten context gaat. Ook al heeft het totaal niks met de huidige stand van zaken te maken.

Kilkenny
Moderatort

08 feb 2019, 18:44

Last Scout schreef:
Natuurlijk kun je hem niet meteen op straat zetten, maar hij drukt wel op de loonlijst en er is een transfersom voor hem betaald. En met een beetje vertrouwen in de jeugd waar ik in ieder geval trots op ben had ik daar liever een jeugdspeler of in ieder geval een jonge speler gezien.
Ik niet, ik ben wel blij met ervaring op de bank.

multatuli
Ben-Sider

08 feb 2019, 19:06

Last Scout schreef:
Ik ga hier niet eens meer verder inhoudelijk op in want je haalt er weer dingen bij die niet gezegd zijn.

Kan het klapvee wel lekker mee klappen, maar dat is wat het is. Moet ik nou voortaan ook maar op alles gaan reageren met iets dat iemand totaal niet gezegd heeft of dat volledig buiten context gaat. Ook al heeft het totaal niks met de huidige stand van zaken te maken.
Beetje jammer deze reactie, want ik post meestal gewoon inhoudelijk en onderbouw mijn mening. Dat jij nu alleen zegt dat jij iets totaal niet gezegd hebt (Wat dan??) en volledig buiten de context (Wat en hoezo?) Vind ik een beetje slap. Over het algemeen vind ik veel van je posts inhoudelijk goed, maar zoals jij over maher/vejinovic post sla jij de plank volgens mij hard mis. Ik heb ook duidelijk uitgelegd waarom dit zo is. Jouw reactie op mijn posts vind ik dan een zwaktebod.

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 20:13

Kilkenny schreef:
08 feb 2019, 18:44
Ik niet, ik ben wel blij met ervaring op de bank.
Dat mag, het is in ieder geval goed dat Maher zich manifesteert. Ben alleen benieuwd hoe lang hij gaat blijven nu.

Sir Robbert
Fanatic

11 feb 2019, 13:12

Maher is de reden van de wederopstanding. Door Maher zetten wij veel beter druk vooruit, op de helft van de tegenstander, ook doet hij er daarna zeer nuttige dingen mee. Hierdoor wordt (het nog steeds) kwetsbare centrum enorm ontlast. Ook Svensson kan daardoor zonder zorgen weer mee naar voren, daar waar het in de eerste seizoenshelft een beetje kamikaze werd. Ook Til hoeft geen ballen meer op te halen omdat Maher met Midtsjo het midden in handen heeft én voor de pressing zorgt. Ook heeft Maher een uitstekende strakke crosspass, waardoor onze vleugels veel meer in de 1 op 1 komen. Kortom, het hele team loopt beter dankzij Maher en dankzij Maher kunnen andere spelers weer uitblinken. Mijn bescheiden mening uiteraard :wink:

Verlengen Max.
Bier.

galblazer
Oude garde

11 feb 2019, 13:22

Sir Robbert schreef:
Maher is de reden van de wederopstanding. Door Maher zetten wij veel beter druk vooruit, op de helft van de tegenstander, ook doet hij er daarna zeer nuttige dingen mee. Hierdoor wordt (het nog steeds) kwetsbare centrum enorm ontlast. Ook Svensson kan daardoor zonder zorgen weer mee naar voren, daar waar het in de eerste seizoenshelft een beetje kamikaze werd. Ook Til hoeft geen ballen meer op te halen omdat Maher met Midtsjo het midden in handen heeft én voor de pressing zorgt. Ook heeft Maher een uitstekende strakke crosspass, waardoor onze vleugels veel meer in de 1 op 1 komen. Kortom, het hele team loopt beter dankzij Maher en dankzij Maher kunnen andere spelers weer uitblinken. Mijn bescheiden mening uiteraard :wink:

Verlengen Max.
Helemaal eens
Heeft iemand Kees gezien?

DiepeMast
Reservespeler

11 feb 2019, 14:29

multatuli schreef:

[caps lock on]

[caps lock off]
:lol: :lol: :lol: Ach, kom op Last Scout. Heb je hier niet heel even minstens om moeten glimlachen? Verder zie ik het nut van de discussie niet zo. Prima toch dat je kwaliteit op de bank hebt zitten? Altijd goed ivm blessures/schorsingen/vormdips. Het argument dat hij doorstromend talent in de weg staat is overigens ook niet heel sterk... alsof de bank van AZ overvol zit met vedettes. Tja, Vejinovic is wellicht wat aan de dure kant voor de bank. Maher is weer aan de goedkope kant voor het veld. Al met al zie ik het probleem niet helemaal. Eén van de weinige problemen is volgens mij dat Max geen optie tot verlenging in het contract van Maher heeft gezet, maar gezien het moment van tekenen (Maher was op dat moment absoluut geen zekerheidje) is dat ook weer niet helemaal gek. Hopelijk kunnen Adam en Max elkaar vinden in een mooi nieuw contract.

Verder ga ik er vanuit dat Maher het voor elkaar krijgt om precies in de bekerfinale weer te vlammen (er vanuit gaande dat we de finale weer halen) [-o<
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

~AZ~
Barry

11 feb 2019, 15:42

Sir Robbert schreef:

Verlengen Max.
Het vullen van het gat in de verdediging en rechtsvoor is denk ik nog belangrijker geweest, maar het is wel heel fijn dan Maher het zo goed invult als hij dat doet. Ik vind hem nu ook veel beter dan in zijn eerste periode bij AZ. Dat is achteraf allemaal makkelijk te verklaren maar je moet niet vergeten dat hij als aangeschoten wild binnen kwam lopen.

Maher is een soort Ortiz geworden die behalve het onderscheppen en bewaken van de bal, ook de bal heel goed vooruit kan spelen.

Dirk Scherinja
Teletext-supporter

14 feb 2019, 08:40

Contractonderhandelingen op komst bij AZ: "Deze club heeft mijn prioriteit"

Adam Maher gaat binnenkort in gesprek met AZ over een nieuw contract. De middenvelder, dit seizoen een revelatie in Alkmaar, wil zijn toekomst graag verbinden aan de club.

Maher (25) vertelt dat in gesprek met De Telegraaf. Afgelopen zomer werd de rechtspoot transfervrij opgepikt door AZ, na moeilijke jaren bij onder meer FC Twente en PSV. Hij signeerde in het AFAS Stadion een contract tot het einde van het seizoen. "Ik ben door AZ opgeleid, heb een nieuwe kans gekregen en gegrepen, dus deze club heeft mijn prioriteit. Ik zal eerst met Max praten en eventueel daarna pas met andere clubs, waarbij ik ook de optie buitenland openhoud."

Het ligt voor de hand dat beide partijen met elkaar door gaan. "Ik speel, heb plezier in het voetbal, Max en ik hebben een heel goede band en ook al kan ik niet in de toekomst kijken: er is een heel grote kans dat ik blijf, want ik voel me goed."

Goed gevoel
"Eigenlijk sloot ik afgelopen zomer alleen bij AZ aan om te kunnen trainen en mijn conditie op peil te houden. Het was helemaal niet om een contract te verdienen, maar uiteindelijk voelde het zo goed dat we alsnog besloten met elkaar in zee te gaan."

AZaanstreek67
Dagjesmens

14 feb 2019, 11:40

Iemand die het telegraaf stuk kan kopieeren? bvd :)

Kilkenny
Moderatort

15 feb 2019, 21:50

Sir Robbert schreef:

Verlengen Max.
Dat klopt wel, maar vooral omdat we daardoor ook weer een goede opbouwende verdediger hebben met Koopmeiners. Daardoor zetten wij veel beter druk vooruit, etc. etc. Maher vult het natuurlijk wel heel goed in en ik zie hem héél graag bijtekenen, maar hij is niet onmisbaar als Wuytens weer fit is, want dan kan Koopmeiners weer op die plek. Maar het gemiddelde niveau is zo misschien wel hoger en de selectie is dan breder, wat over een heel seizoen ook belangrijk is.

Geest van Dirk
Goalscorer

15 feb 2019, 22:09

Kilkenny schreef:
15 feb 2019, 21:50
Dat klopt wel, maar vooral omdat we daardoor ook weer een goede opbouwende verdediger hebben met Koopmeiners. Daardoor zetten wij veel beter druk vooruit, etc. etc. Maher vult het natuurlijk wel heel goed in en ik zie hem héél graag bijtekenen, maar hij is niet onmisbaar als Wuytens weer fit is, want dan kan Koopmeiners weer op die plek. Maar het gemiddelde niveau is zo misschien wel hoger en de selectie is dan breder, wat over een heel seizoen ook belangrijk is.
Maher is creatiever en veelzijdiger. Passing subliem, sterke dribbelaar en inmiddels erg ervaren. Maher is beter.
...... and that's what we mean by honey \:D/

handelaar
Basisspeler

16 feb 2019, 09:18

Geest van Dirk schreef:
15 feb 2019, 22:09
Maher is creatiever en veelzijdiger. Passing subliem, sterke dribbelaar en inmiddels erg ervaren. Maher is beter.
Dat lijkt me wel duidelijk. Het is dat daar een 'smetje' op zit van 5 jaar want anders kreeg je al van die verhalen zoals bij Stengs dat die de stap moet gaan maken.
Maher steekt er echt bovenuit.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Robin
Herry en/of Berry

17 feb 2019, 10:12

handelaar schreef:
16 feb 2019, 09:18
Dat lijkt me wel duidelijk. Het is dat daar een 'smetje' op zit van 5 jaar want anders kreeg je al van die verhalen zoals bij Stengs dat die de stap moet gaan maken.
Maher steekt er echt bovenuit.
Klopt, Maher speelt sinds de winterstop enorm sterk. Ik hoop dat hij voor een paar jaartjes bijtekent, want zijn vertrek zou een aderlating zijn.
I did not choose myself, I was chosen.

galblazer
Oude garde

17 feb 2019, 10:39

Scherp in de duels. Weet waar de bal naar toe moet en is altijd aanspeelbaar. Doet en beetje denken aan van Hanegem in zijn beste jaren of sla ik nu door? Af en toe betrap ik mezelf er op dat ik zit te kijken hoe hij loopt en zich opstelt en dat ik vergeet waar de bal is. In deze vorm is hij goed genoeg voor het Ned. elftal
Heeft iemand Kees gezien?

handelaar
Basisspeler

17 feb 2019, 10:52

Kees kwakman tijdens de analyse ajax-nac, ' dat nac zich niet heeft aangepast vorige week tegen AZ, wat wellicht wel het beste middenveld van de eredivisie heeft'.
Kortom,men is het er wel over eens dat Midtsjo-Maher-Til loopt als een trein en dat is met name de verdienste van Maher.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Plaats reactie
  • Informatie