AZ-Feyenoord (zo 16 sep, 12.15u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
salmonyappi
Georg

16 sep 2018, 15:36

Last Scout schreef:
16 sep 2018, 13:13
-zucht-

Overigens bedoelde ik het niet negatief.
Maargoed, framing he.
Ga nou niet mij verwijten dat jij iets verkeerd opschrijft.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

multatuli
Seizoenkaarthouder

16 sep 2018, 15:46

Leuke spannende wedstrijd gezien met 1-1 wel terechte uitslag. Mijn conclusies:

Grootste tegenvaller is de blessure van Boadu. Toptalent die nu alweer tegenslag heeft. Echt zwaar klote dit voor hem (en voor AZ).

Johnsen heeft helaas niet laten zien waarom een groot aantal forummers de voorkeur aan hem geven boven Boadu. Hij zal komende maanden de kans krijgen om zich te bewijzen en ik hoop dat hij het gaat laten zien. Wel is duidelijk dat Boadu kwaliteiten heeft die Johnsen niet heeft.

Zoals ik al dacht is Gudmundsson een toptalent en hij heeft deze wedstrijd laten zien een basisplaats te verdienen. Als hij zo doorgaat zijn we Alireza over een jaar vergeten.

Til en Maher kunnen tegelijk in het team spelen. Maher speelde geen topwedstrijd maar gaf wel een paar goede dieptepasses die wel verdiende in een doelpuntje te worden omgezet.

Van Rhijn heeft mij positief verrast. Waar hij vorig jaar veruit de slechtste speler was en belangrijke fouten maakte, speelde hij vandaag solide.

Echt balen van Boadu want de basisaanval van AZ (Idrissi jong oranje, Boadu nederland -19, Gudmundsson jong ijsland/ijsland) zag er veelbelovend uit voor dit seizoen.

zeekomkommer
Oude garde

16 sep 2018, 16:47

multatuli schreef:
16 sep 2018, 15:46
Leuke spannende wedstrijd gezien met 1-1 wel terechte uitslag. Mijn conclusies:

Grootste tegenvaller is de blessure van Boadu. Toptalent die nu alweer tegenslag heeft. Echt zwaar klote dit voor hem (en voor AZ).

Johnsen heeft helaas niet laten zien waarom een groot aantal forummers de voorkeur aan hem geven boven Boadu. Hij zal komende maanden de kans krijgen om zich te bewijzen en ik hoop dat hij het gaat laten zien. Wel is duidelijk dat Boadu kwaliteiten heeft die Johnsen niet heeft.

Zoals ik al dacht is Gudmundsson een toptalent en hij heeft deze wedstrijd laten zien een basisplaats te verdienen. Als hij zo doorgaat zijn we Alireza over een jaar vergeten.

Til en Maher kunnen tegelijk in het team spelen. Maher speelde geen topwedstrijd maar gaf wel een paar goede dieptepasses die wel verdiende in een doelpuntje te worden omgezet.

Van Rhijn heeft mij positief verrast. Waar hij vorig jaar veruit de slechtste speler was en belangrijke fouten maakte, speelde hij vandaag solide.

Echt balen van Boadu want de basisaanval van AZ (Idrissi jong oranje, Boadu nederland -19, Gudmundsson jong ijsland/ijsland) zag er veelbelovend uit voor dit seizoen.
Mooi, hoef ik niet mijn verhaal te typen, want dat komt overeen met het jouwe (ik zou wel iets milder zijn over Johnsen en Idrissi een eervolle vermelding geven, voor de rest hetzelfde)
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

multatuli
Seizoenkaarthouder

16 sep 2018, 17:16

zeekomkommer schreef:
16 sep 2018, 16:47
Mooi, hoef ik niet mijn verhaal te typen, want dat komt overeen met het jouwe (ik zou wel iets milder zijn over Johnsen en Idrissi een eervolle vermelding geven, voor de rest hetzelfde)
Voor de duidelijkheid, ik ben niet negatief over Johnsen. Hij heeft bij Ado laten zien een bruikbare spits te zijn, maar ik snap niet dat mensen hem liever in de basis hebben dan Boadu. Vandaag was hij in ieder geval niet beter dan Boadu afgelopen wedstrijden.

Idrissi speelde ook prima, maar zo waren er nog wel een paar (zeker Koopmeiners weer) dus i wilde ze niet allemaal opnoemen.

Last Scout
Goalscorer

16 sep 2018, 17:44

salmonyappi schreef:
16 sep 2018, 15:36
Ga nou niet mij verwijten dat jij iets verkeerd opschrijft.........
ik verwijt je niks, ik vind dat je kleinzerig bent vandaag.
Het ging er om dat we voor de eerste keer in tijden een punt gehaald hebben bij een club als Feyenoord.
Nou dat heb ik eerder deze week nog omschreven als het seizoen een absolute wildcard maken, dat bedoel ik positief (want ik kom van een vrij negatieve aanvankelijke visie).
Bij Alkmaar begint de victorie!

Geest van Dirk
Goalscorer

16 sep 2018, 17:45

Volgens mij maakte Lecompte zich vaak sterk voor de optie van Koopmeiners centraal achterin ?

Goed gezien :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/

salmonyappi
Georg

16 sep 2018, 18:02

Last Scout schreef:
16 sep 2018, 17:44
ik verwijt je niks, ik vind dat je kleinzerig bent vandaag.
Het ging er om dat we voor de eerste keer in tijden een punt gehaald hebben bij een club als Feyenoord.
Nou dat heb ik eerder deze week nog omschreven als het seizoen een absolute wildcard maken, dat bedoel ik positief (want ik kom van een vrij negatieve aanvankelijke visie).
Ok, sorry dan. Als jij ipv ‘bij’ ‘tegen’ gebruikt had je me niet gehoord.
Bij Feyenoord interpreteer ik als daar in Rotjeknor :wink:

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 19:41

Ik zit mij af te vragen of Botteghin feitelijk de voet van Boadu omknikt. Hij loopt na zijn actie, terwijl Boadu het uitschreeuwt, ongeïnteresseerd weg. Voetballers doen dat vaak om aan een straf te ontkomen, misschien is dat voor Botteghin belangrijker dan het breken van de enkel van een tegenstander.
Glory Hunter

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 19:46

op volle snelheid.png
op volle snelheid.png (216.54 KiB) 353 keer bekeken
rechtervoet boadu in de mangel.png
rechtervoet boadu in de mangel.png (203.46 KiB) 350 keer bekeken
rechtervoet boadu lijkt getordeerd.png
rechtervoet boadu lijkt getordeerd.png (201.88 KiB) 346 keer bekeken
Glory Hunter

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 20:00

Met zijn rechterbovenbeen belandt Botteghin bovenop de rechtervoet van Boadu. Hij zet die voet als het ware muurvast terwijl hij met zijn rechtervoet de bal probeert te raken. Hij glijdt als het ware over de voet van Boadu heen waardoor die vast staat. Met zijn linkerbeen verdraait hij de benen van Boadu waardoor hij de voet van Boadu tordeert. Lijkt mij een bewuste overtreding.
Glory Hunter

salmonyappi
Georg

16 sep 2018, 20:03

Jack schreef:
16 sep 2018, 20:00
Met zijn rechterbovenbeen belandt Botteghin bovenop de rechtervoet van Boadu. Hij zet die voet als het ware muurvast terwijl hij met zijn rechtervoet de bal probeert te raken. Hij glijdt als het ware over de voet van Boadu heen waardoor die vast staat. Met zijn linkerbeen verdraait hij de benen van Boadu waardoor hij de voet van Boadu tordeert. Lijkt mij een bewuste overtreding.
Kom op nou zeg. Zoiets doe je niet expres. Heb je die houtenklaas zien spelen? Pure onkunde.

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 20:06

Eerlijk gezegd voel ik woede in me opkomen nu ik de beweging begrijp. Botteghin draait op zijn zij door het bijsluiten van zijn linkerbeen naar het rechterbeen. Het is gewoon de enkel van Boadu eraf draaien.

Als ik AZ was zou ik alle beelden rond deze actie opvragen. De schade is enorm.

Glory Hunter

multatuli
Seizoenkaarthouder

16 sep 2018, 20:11

zowiezo is dit dieprood. Wordt tijd dat ze de regel invoeren dat als je iemand op zo'n manier blesseert, dat je net zolang geschorst bent als dat het herstel van je tegenstander duurt. Je zult zien dat niemand dan meer dit soort belachelijke overtredingen maakt.

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 20:18

multatuli schreef:
zowiezo is dit dieprood. Wordt tijd dat ze de regel invoeren dat als je iemand op zo'n manier blesseert, dat je net zolang geschorst bent als dat het herstel van je tegenstander duurt. Je zult zien dat niemand dan meer dit soort belachelijke overtredingen maakt.
Dat vind ik een uitstekende suggestie. Had 'm al vaker gehoord, maar waarschijnlijk is dit super effectief.
Glory Hunter

Jack
Technisch directeur

16 sep 2018, 20:22

Boadu had de kruisband in zijn rechterknie ook kunnen scheuren. Misschien is die ook beschadigd.
Glory Hunter

zeekomkommer
Oude garde

16 sep 2018, 20:35

multatuli schreef:
zowiezo is dit dieprood.
Botteghin speelt de bal en Boadu's voet wordt bij deze actie ongelukkigerwijze geblokkeerd terwijl de rest van zijn lijf in volle vaart door gaat.
Winnen is voor losers

zeekomkommer
Oude garde

16 sep 2018, 20:37

Jack schreef:
16 sep 2018, 20:22
Boadu had de kruisband in zijn rechterknie ook kunnen scheuren. Misschien is die ook beschadigd.
Misschien ook niet.
Winnen is voor losers

galblazer
Ben-Sider

16 sep 2018, 21:44

zeekomkommer schreef:
16 sep 2018, 10:57
Berghuis vader?
Oud wijf
Heeft iemand Kees gezien?

zeekomkommer
Oude garde

16 sep 2018, 21:50

galblazer schreef:
16 sep 2018, 21:44
Oud wijf
Oud wijf als moeder?
Winnen is voor losers

galblazer
Ben-Sider

16 sep 2018, 21:51

Ik heb niet alle reacties gelezen, ben gestopt bij de man die zich afvroeg of Berghuis vader werd (treurige reactie) maar ik heb toch wel weer genoten van AZ. Midtsjo en Til komen weer in vorm en Koopmeiners oogde erg solide. Gudmondsson soms fenomenaal. Tsja, op deze manier voetballend is de derde plaats weer binnen handbereik. Als Johnsen het niet waar maakt in de spits (erg voorbarig) zou Gudmondsson op die plek een optie kunnen zijn?
Heeft iemand Kees gezien?

Plaats reactie
  • Informatie