Albert Guðmundsson

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
leszz
Oude garde

08 dec 2018, 23:38

AZ 4 Life schreef:
06 dec 2018, 08:40
Heb jij vorig jaar uberhaupt de wedstrijden wel gezien? Idrissi kende een vliegende start bij ons. Hij eindigde ook met geweldige statistieken: 16 wedstrijden, 6 goals en 7 assists. Dus waar heb jij het precies over? Als je die cijfers zou doortrekken naar een heel seizoen dan kom je op 13 goals en 15 assists, gerekend over 34 wedstrijden. Hij kwakkelde wel wat met een blessure, waardoor hij niet altijd speelde.
Een hoger rendement dan bij Groningen is niet zo bijzonder want zijn rendement was daar niet zo hoog, men bij Groningen was destijds ook niet unaniem rouwig over het feit dat hij hun verliet. Kijk jij de wedstrijden wel, lijkt er op dat je alleen maar naar statistieken kijkt. In de eredivisie bij ons was zijn spel vrij middelmatig, acties werden vaak te ver doorgedreven waarbij hij zich vast liep of het er nog niet helemaal uit kwam. In de eredivisie heeft hij toen 3 goals gemaakt in 14/15 wedstrijden wat ook niet zo bijzonder was in zo een dominant team, eens? Maar nogmaals statistieken vertellen niet het hele verhaal.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

10 dec 2018, 11:51

leszz schreef:
08 dec 2018, 23:38
Een hoger rendement dan bij Groningen is niet zo bijzonder want zijn rendement was daar niet zo hoog, men bij Groningen was destijds ook niet unaniem rouwig over het feit dat hij hun verliet. Kijk jij de wedstrijden wel, lijkt er op dat je alleen maar naar statistieken kijkt. In de eredivisie bij ons was zijn spel vrij middelmatig, acties werden vaak te ver doorgedreven waarbij hij zich vast liep of het er nog niet helemaal uit kwam. In de eredivisie heeft hij toen 3 goals gemaakt in 14/15 wedstrijden wat ook niet zo bijzonder was in zo een dominant team, eens? Maar nogmaals statistieken vertellen niet het hele verhaal.
Ja ik zie alles. Maar jij stelt dat de kant van Idrissi niet gevaarlijk was. Hij was vorig jaar al gevaarlijk en is dat dit seizoen nog net zo. En inderaad, hij loopt zich vaak vast, maar dat is het type voetballer dat hij is. Door de acties die hij maakt, en de manier van voetballen, loopt hij een vrij hoog risico dat het fout gaat. Als zijn gemiddelde nog hoger zou liggen dan zou hij hier niet spelen.

handelaar
Invaller

10 dec 2018, 23:46

Van den Brom dolblij met Gudmundsson, AZ-debuut lonkt al

Van den Brom: "Niet helemaal tevreden over Albert Gudmundsson hoe hij de positie invult"

Achteraf was van Overeem nog de minst slechte alternatief voor Stengs geweest, zeker als ik terug denk aan zijn periode met Janssen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Lecompte
Oude garde

11 dec 2018, 05:27

AZ 4 Life schreef:
10 dec 2018, 11:51
Ja ik zie alles. Maar jij stelt dat de kant van Idrissi niet gevaarlijk was. Hij was vorig jaar al gevaarlijk en is dat dit seizoen nog net zo. En inderaad, hij loopt zich vaak vast, maar dat is het type voetballer dat hij is. Door de acties die hij maakt, en de manier van voetballen, loopt hij een vrij hoog risico dat het fout gaat. Als zijn gemiddelde nog hoger zou liggen dan zou hij hier niet spelen.
Ik zag al een flinke verbetering in zijn spel van Vrijdag. Volgens mij heb ik geen enkele dribbel actie voor het zestienmetergebied gezien dat werd gevolgd met een schot. Dat moet hij maar eens wedstrijdje of drie volhouden.
Het eerste doelpunt was gewoon klasse. Sprinten, ondertussen kijken en een geweldige voorzet.

Zijn eigen doelpunt had ik even twijfel of hij hem niet had moeten afleggen. Gelukkig werd ik daar direct mijn mond gesnoerd door een subliem schot.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

multatuli
Fanatic

22 dec 2018, 21:15

Ik heb nu een paar wedstrijden op Stengs gelet. Ook hij speelt meer als aanvallende middenvelder dan als echte rechtsbuiten. Hij zwerft net als Seuntjens en Gudmundsson toen die rechtsbuiten stonden van links naar rechts. Uiteraard doet hij het wel beter dan Gudmundsson omdat hij specifieke kwaliteiten heeft, maar de kritiek op Gudmundsson dat hij zijn rol niet goed invulde omdat hij niet zijn positie als rechtsbuiten hield was niet terecht aangezien Seuntjens en Stengs het op dezelfde manier invullen.

handelaar
Invaller

23 dec 2018, 08:13

multatuli schreef:
22 dec 2018, 21:15
Uiteraard doet hij het wel beter dan Gudmundsson omdat hij specifieke kwaliteiten heeft, maar de kritiek op Gudmundsson dat hij zijn rol niet goed invulde omdat hij niet zijn positie als rechtsbuiten hield was niet terecht aangezien Seuntjens en Stengs het op dezelfde manier invullen.
Laten we het er maar ophouden dat het nu al een stuk beter loopt dan met Gudmundsson, ook al is Stengs nog lang niet in de kracht van voor zijn blessure.
Wat betreft Gudmundssson, daar had ik toch eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht, ook al is het normaal dat er altijd wel een seizoen over heen gaat voordat een speler volledig zijn draai heeft gevonden.

multatuli
Fanatic

23 dec 2018, 09:07

handelaar schreef:
23 dec 2018, 08:13
Laten we het er maar ophouden dat het nu al een stuk beter loopt dan met Gudmundsson, ook al is Stengs nog lang niet in de kracht van voor zijn blessure.
Wat betreft Gudmundssson, daar had ik toch eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht, ook al is het normaal dat er altijd wel een seizoen over heen gaat voordat een speler volledig zijn draai heeft gevonden.
Dat is ook wat ik schrijf, het gaat mij erom dat de kritiek over het uit zijn positie lopen niet terecht was aangezien Seuntjens (als hij rechtsbuiten speelde) en nu Stengs op dezelfde manier over het veld zwerven.

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

23 dec 2018, 10:09

multatuli schreef:
23 dec 2018, 09:07
Dat is ook wat ik schrijf, het gaat mij erom dat de kritiek over het uit zijn positie lopen niet terecht was aangezien Seuntjens (als hij rechtsbuiten speelde) en nu Stengs op dezelfde manier over het veld zwerven.
Als hij uit positie liep en er 10 in had geknald was er natuurlijk niets aan de hand.. Maar je hebt wel gelijk, het is momenteel de speelwijze, alleen creëerde hij veel te weinig en grossierde hij in balverlies. Dan doet het systeem er eigenlijk niet meer toe.

Die kans na de kopbal van Johnsen had hij wel in ieder geval op doel moeten schieten, veel te wild gedaan.

handelaar
Invaller

23 dec 2018, 11:33

Bob Ross schreef:
.. alleen creëerde hij veel te weinig en grossierde hij in balverlies. Dan doet het systeem er eigenlijk niet meer toe.
Het is meer dat de verwachtingen voor deze speler toch wel hoog waren, gezien de verhalen dat het de smaakmaker zou zijn van jong PSV en het forse bedrag wat er voor hem is betaald.
Dat kan je hier nog niet terug zien in zijn spel wat behoudens in die ene wedstrijd tegen Feyenoord nog wat bleekjes is, maar AZ is dan ook wel met alle respect, andere koek dan jong PSV.

multatuli
Fanatic

23 dec 2018, 12:01

handelaar schreef:
23 dec 2018, 11:33
Het is meer dat de verwachtingen voor deze speler toch wel hoog waren, gezien de verhalen dat het de smaakmaker zou zijn van jong PSV en het forse bedrag wat er voor hem is betaald.
Dat kan je hier nog niet terug zien in zijn spel wat behoudens in die ene wedstrijd tegen Feyenoord nog wat bleekjes is, maar AZ is dan ook wel met alle respect, andere koek dan jong PSV.
Inderdaad en daarnaast zijn er heel veel spelers geweest (ook met meer ervaring) die het 1e seizoen bij AZ grotendeels reserve stonden of als ze wel speelden, niet konden imponeren, en pas het 2e of zelfs 3e seizoen belangrijk werden voor AZ (o.a. Altidore, Wernbloom, Holman). Ik verwacht dat hij na dit seizoen ook nog wel belangrijk gaat worden voor AZ.

Last Scout
Goalscorer

23 dec 2018, 15:47

Bob Ross schreef:
Als hij uit positie liep en er 10 in had geknald was er natuurlijk niets aan de hand.. Maar je hebt wel gelijk, het is momenteel de speelwijze, alleen creëerde hij veel te weinig en grossierde hij in balverlies. Dan doet het systeem er eigenlijk niet meer toe.

Die kans na de kopbal van Johnsen had hij wel in ieder geval op doel moeten schieten, veel te wild gedaan.
Je kan soms ook te graag willen natuurlijk, dan heb je ook de kans dat je een schot op open doel kan missen.
Bij Alkmaar begint de victorie!

handelaar
Invaller

23 dec 2018, 17:53

Last Scout schreef:
23 dec 2018, 15:47
Je kan soms ook te graag willen natuurlijk, dan heb je ook de kans dat je een schot op open doel kan missen.
Zou je dat ook zeggen als een speler als Maher dat deed of als een pass niet aan komt, dat hij te graag wil?
Nu het op rechts nog niet wil vlotten zien vele in hem weer meer een aanvallende middenvelder in hem, maar wat is nou
eigenlijk zijn beste positie!?

Last Scout
Goalscorer

24 dec 2018, 11:44

handelaar schreef:
23 dec 2018, 17:53
Zou je dat ook zeggen als een speler als Maher dat deed of als een pass niet aan komt, dat hij te graag wil?
Nu het op rechts nog niet wil vlotten zien vele in hem weer meer een aanvallende middenvelder in hem, maar wat is nou
eigenlijk zijn beste positie!?
Dat was een hele algemene opmerking ja en geld defacto dus voor iedere speler.

Pas als je vaker achter elkaar zoiets doet wordt het een probleem.

Dirk Scheringa
Seizoenkaarthouder

13 jan 2019, 09:56

Last Scout schreef:
24 dec 2018, 11:44
Pas als je vaker achter elkaar zoiets doet wordt het een probleem.
11-01-19: Gudmundsson vergeet binnen te tikken, na een fraaie solo van Rotariu.
:D
Ik ben echt benieuwd of die jongen mij flink in het ongelijk kan zetten en een bovengemiddelde speler voor AZ gaat worden.
2 miljoen is een smak geld voor een keukendivisiespeler.

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

13 jan 2019, 19:07

Tja remember Berghuis, op dezelfde leeftijd en situatie werd hij totaal de grond in getrapt en zag ook niemand - op een enkeling na - potentie in hem.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

multatuli
Fanatic

13 jan 2019, 20:37

kuifje schreef:
13 jan 2019, 19:07
Tja remember Berghuis, op dezelfde leeftijd en situatie werd hij totaal de grond in getrapt en zag ook niemand - op een enkeling na - potentie in hem.
Ik zag toen potentie in Berghuis en dat zie ik ook in Gudmundsson. Misschien volgend seizoen als Til met vd Brom mee naar Utrecht gaat.

handelaar
Invaller

14 jan 2019, 09:03

Van de Brom heeft hem een behoorlijke reeks laten staan, waarvan het merendeel echt niet veel met hem was.
Het zou tekenend zijn als Stengs, die er ruim 1,5 jaar heeft uit gelegen, bij het aantal wedstrijden die Gudmundsson heeft gespeeld dan al beduidend verder is en wel voor meerwaarde in ons spel kan zorgen. Denk eerlijk gezegd niet dat Gudmundsson van wat ik van hem tot dus ver heb gezien zo ver kan komen zoals een Alireza, Berghuis en hopelijk Stengs. Leuk voor de Keuken Divisie maar of het hem in de eredivisie gaat worden is nog afwachten hoor.
Wat dat betreft hebben we qua buitenspeler met Idrissi gelukkig wel raak geschoten anders hadden we nu ook aanvallend dik een probleem .

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

14 jan 2019, 11:11

handelaar schreef:
Van de Brom heeft hem een behoorlijke reeks laten staan, waarvan het merendeel echt niet veel met hem was.
Het zou tekenend zijn als Stengs, die er ruim 1,5 jaar heeft uit gelegen, bij het aantal wedstrijden die Gudmundsson heeft gespeeld dan al beduidend verder is en wel voor meerwaarde in ons spel kan zorgen. Denk eerlijk gezegd niet dat Gudmundsson van wat ik van hem tot dus ver heb gezien zo ver kan komen zoals een Alireza, Berghuis en hopelijk Stengs. Leuk voor de Keuken Divisie maar of het hem in de eredivisie gaat worden is nog afwachten hoor.
Wat dat betreft hebben we qua buitenspeler met Idrissi gelukkig wel raak geschoten anders hadden we nu ook aanvallend dik een probleem .
Die jongen is nog maar 21. Dat hij op termijn wel of niet goed genoeg is voor AZ wil toch niet zeggen dat hij bij pakweg NAC niet zou meekunnen.
Denk dat hij Excelsior of dergelijke momenteel wel basisspeler zou zijn.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

Last Scout
Goalscorer

14 jan 2019, 11:15

handelaar schreef:
Blablabla.
Over 510 minuten oftewel 5-6 wedstrijden (mits basisspeler) zal hij dus 2 x gescoord moeten hebben en 3 assists hebben minimaal om jou punt te bewijzen.
Eigenlijk 3 doelpunten en 4 assists dus.

Ik wens hem succes, als hij dat haalt in een korte reeks mag Stengs bij iedere coach sowieso wel blijven staan.

Dirk Scheringa
Seizoenkaarthouder

14 jan 2019, 13:34

kuifje schreef:
14 jan 2019, 11:11
Die jongen is nog maar 21. Dat hij op termijn wel of niet goed genoeg is voor AZ wil toch niet zeggen dat hij bij pakweg NAC niet zou meekunnen.
Denk dat hij Excelsior of dergelijke momenteel wel basisspeler zou zijn.
Dat mag ik ook wel hopen als je daar een slordige 2 miljoen voor uit geeft :D

Plaats reactie
  • Informatie