Bjørn Johnsen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZA'dam
Fanatic

16 dec 2018, 00:38

Toch liever Johnsen dan Seuntjes in de basis. Zeker als het zo moeizaam gaat hebben we meer aan het scorend vermogen van de verder tamelijk beperkte Johnsen. (Weghorst was ook tamelijk beperkt)

FugAZi
Fanatic

16 dec 2018, 09:42

Fijn dat zijn invalbeurt eindelijk het gevoel gaf dat hij en het team op elkaar afgestemd waren.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

17 dec 2018, 12:01

AZA'dam schreef:
16 dec 2018, 00:38
Toch liever Johnsen dan Seuntjes in de basis. Zeker als het zo moeizaam gaat hebben we meer aan het scorend vermogen van de verder tamelijk beperkte Johnsen. (Weghorst was ook tamelijk beperkt)
Beetje opportunistisch. In dit geval was hij zeker belangrijk aangezien Excelsior heel verdedigend stond en je er voetballend niet doorheen kwam. Maar komende wedstrijd tegen PSV zou ik voor Seuntjens gaan, puur omdat je dan waarschijnlijk meer naar achteren speelt en Johnsen dan veel in balbezit komt rond de middenlijn. Dat is balverlies. Dan heb ik daar liever Seuntjens staan.

Antti Opdam
Co

17 dec 2018, 14:00

Uit het Maher topic:

Op 4 oktober 2018:

Misschien is dit voor een ander topic, maar ik vind dat Johnsen - in tegenstelling tot Maher - zijn meerwaarde juist wel heeft bewezen. Hij heeft namelijk iets dat de rest in de huidige selectie nu niet heeft: kopkracht én scorend vermogen in de voorhoede.

Je zou er eens aan moet denken wat er gebeurt als Johnsen nu helemaal wegvalt of Maher nu helemaal wegvalt. Dan is de keuze wat mij betreft wel snel gemaakt.

En 5 oktober 2018:

Johnsen heeft vorig jaar 19 goals gemaakt ... En dit jaar staat hij - met die paar minuten dat hij gespeeld - op twee doelpunten. Waarvan één met het hoofd. Wie kan dat zeggen? Of denk je dat Maher zo'n bal kan binnen koppen? Ik denk dat hij voor dit seizoen na/samen met Idrissi de beste cijfers kan overleggen voor wat betreft doelpunten in de competitie.

Dus ja. Ik zie de toegevoegde of meerwaarde van deze speler in deze selectie wel.

Nog even helemaal los van de vraag of hij goed speelt of dat hij goed genoeg is voor het niveau dat AZ nastreeft, etc.

Verdient deze man niet iets meer krediet?

Last Scout
Goalscorer

17 dec 2018, 15:49

Antti Opdam schreef:
17 dec 2018, 14:00
Uit het Maher topic:

Op 4 oktober 2018:

Misschien is dit voor een ander topic, maar ik vind dat Johnsen - in tegenstelling tot Maher - zijn meerwaarde juist wel heeft bewezen. Hij heeft namelijk iets dat de rest in de huidige selectie nu niet heeft: kopkracht én scorend vermogen in de voorhoede.

Je zou er eens aan moet denken wat er gebeurt als Johnsen nu helemaal wegvalt of Maher nu helemaal wegvalt. Dan is de keuze wat mij betreft wel snel gemaakt.

En 5 oktober 2018:

Johnsen heeft vorig jaar 19 goals gemaakt ... En dit jaar staat hij - met die paar minuten dat hij gespeeld - op twee doelpunten. Waarvan één met het hoofd. Wie kan dat zeggen? Of denk je dat Maher zo'n bal kan binnen koppen? Ik denk dat hij voor dit seizoen na/samen met Idrissi de beste cijfers kan overleggen voor wat betreft doelpunten in de competitie.

Dus ja. Ik zie de toegevoegde of meerwaarde van deze speler in deze selectie wel.

Nog even helemaal los van de vraag of hij goed speelt of dat hij goed genoeg is voor het niveau dat AZ nastreeft, etc.

Verdient deze man niet iets meer krediet?
Aangezien hij 2.5 miljoen gekost heeft minimaal is de kritiek terecht, voor dat geld had hij de onbetwiste eerste spits moeten zijn en zijn fouten/beperkingen kon je al van mijlenver zien aan komen.
Maar ik heb gezien dat je net zo'n moeite hebt met cijfers als Kuifje dus misschien ligt het daar aan.

Aan de andere kant kun je Johnsen net zo goed laten staan want het is niet zo dat de rest er meer van brouwt, maar als supersub werkt hij blijkbaar beter.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Antti Opdam
Co

17 dec 2018, 16:00

Last Scout schreef:
17 dec 2018, 15:49
Maar ik heb gezien dat je net zo'n moeite hebt met cijfers als Kuifje dus misschien ligt het daar aan..
Welke cijfers zijn verkeerd of interpreteer ik verkeerd?

En wat ligt dan waaraan?

Ferry
Oude garde

11 jan 2019, 07:01

Inmiddels in het rijtje van miskopen van het seizoen: https://www.bndestem.nl/nederlands-voet ... ~a1b882e5/

dirkjan
Invaller
Contacteer:

11 jan 2019, 07:16

Omdat ze dat bij BN de stem vinden blijkbaar. De stemmers vinden dat het wel meevalt.
2019-01-11 08_15_24-Wie is de grootste ‘miskoop’ in de eredivisie_ _ Nederlands voetbal _ bndestem.n.png
2019-01-11 08_15_24-Wie is de grootste ‘miskoop’ in de eredivisie_ _ Nederlands voetbal _ bndestem.n.png (52.6 KiB) 884 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

Perry
Oude garde

11 jan 2019, 09:50

dirkjan schreef:
Omdat ze dat bij BN de stem vinden blijkbaar. De stemmers vinden dat het wel meevalt.
2019-01-11 08_15_24-Wie is de grootste ‘miskoop’ in de eredivisie_ _ Nederlands voetbal _ bndestem.n.png
Ervan uitgaande dat de stemmers een redelijke afspiegeling zijn van heel voetbal kijkend Nederland is het natuurlijk ook niet heel opvallend dat er vooral op ajax en Feyenoord wordt gestemd.

multatuli
Oude garde

11 jan 2019, 13:45

HIj had vandaag een goed doelpunt in de oefenwedstrijd met de reserves tegen FC Slovacko. HIj is geen wereldtopper, maar gelukkig wel van een beter niveau dan Friday. Ik weet dat Mihalik net terug komt van een blessure, maar de komende periode schat ik Johnsen toch hoger in dan Mihalik.

Last Scout
Goalscorer

11 jan 2019, 13:51

dirkjan schreef:
Dat heeft ook gewoon met supportersaantallen te maken.
Er zijn qua omvang gewoon meer ajax en Feyenoord supporters die hun spelers als bout kunnen bestempelen dan andersom.
Bij Alkmaar begint de victorie!

ForzAZ
Invaller

10 jun 2019, 16:29

Johnsen voelt geen vertrouwen bij AZ en de fans:
Bjørn Maars Johnsen (27) is waarschijnlijk ook deze zomer op zoek naar nieuwe avonturen. Hij is gefrustreerd door het gebrek aan vertrouwen in AZ Alkmaar.

De spits van het Noorse nationale team, die twee doelpunten maakte en een strafschop uitlokt tijdens zijn laatste drie partijen onder Lars Lagerbäck, wordt niet zo gewaardeerd in het clubteam - ondanks het feit dat ze meer dan NOK 20 miljoen hebben betaald om hem op te halen van ADO Den Haag afgelopen zomer.

- Op dit moment lijkt het het beste om te gaan. Ik speel niet zoveel. Ze willen me daar misschien niet, zegt Maars Johnsen tegen VG.

- Dus de meest waarschijnlijke is deze zomer een overgang of een lening?

- Waarschijnlijk wel, ja. Omdat ze niet laten zien dat ze me willen, zegt de tanktip.

- Wat kunnen ze nog meer verwachten?
Hij gelooft dat de situatie anders zou zijn geweest als hij geen doelpunten had gescoord voor het clubteam, maar is van mening dat hij meer speeltijd heeft verdiend door zijn zes reeksen goals in slechts 846 minuten in de Eredivisie dit seizoen.

- Als ik niet effectief was geweest, had ik naar de aarde moeten komen en besefte ik dat ik moest blijven en werken voor mijn ruimte, maar ik scoorde bijna elke honderd minuten een doel. Voor mij is het frustrerend dat ik niet speel. Wat kunnen ze nog meer van mij verwachten?

De opkomende Noorse Amerikaan heeft gemerkt dat sommige AZ-fans niet het gevoel hebben dat hij aan de verwachtingen heeft voldaan nadat ze zijn opgepikt voor meer dan 20 miljoen kronen als de op een na best scorende speler in de competitie.

- Veel mensen in AZ noemen me een flop, maar niemand die de Eredivisie volgt, zegt dat ik een flop ben. De fans kunnen hun eigen mening hebben, maar een flop scoort niet elke 100 minuten. Ik krijg hier 30 minuten, 14 minuten hier, 20 minuten daar, en ik scoor nog steeds, zegt Maars Johnsen.

- Ik kan deze week vier of vijf doelpunten scoren
Zijn belangrijkste motivatie deze zomer is om naar een club te gaan waar hij stevig speelt, zodat hij de volgende zomer het best kan worden uitgerust voor een eventuele Europese kampioenswedstrijd met Noorwegen.

- Ik kan het begrijpen als ik op het bankje van het nationale team zit, maar als ik op het bankje zit bij mijn clubteam, dan heeft het geen zin dat ik daar ben, zegt hij en vervolgt hij:
- Ik kan niet nog een jaar verspillen zonder te spelen en ontwikkelen, en dan naar het Europees kampioenschap komen en niet in topvorm zijn. Ik ga er liever heen en in goede conditie en scoor goals. Het belangrijkste voor mij is om me voor te bereiden op wat het hoogtepunt van mijn carrière zal zijn, dat wil zeggen, het Europees kampioenschap, en de beste manier om daar te komen, is door veel spellen te spelen.
- Ik kan deze week vier of vijf doelpunten maken in het nationale team en een kans krijgen om een ​​grote transitie te maken. Of ik kan vier tot vijf goals scoren en AZ overtuigen om me speeltijd te geven, zegt de man die sinds 2010 elk jaar van club verandert.

DeZuivelDuivel
Fanatic

10 jun 2019, 16:37

ForzAZ schreef:
10 jun 2019, 16:29
Johnsen voelt geen vertrouwen bij AZ en de fans:
Heeft die ongeinteresseerde zak aardappelen al eens wedstrijdbeelden van zichzelf terug gezien?
Zelfs tegen Emmen bij die 5-0 kwam hij met een absurde houding in het veld.

Misschien is er een chinese ploeg die wat extra geld over heeft?

ForzAZ
Invaller

10 jun 2019, 16:45

DeZuivelDuivel schreef:
10 jun 2019, 16:37
Heeft die ongeinteresseerde zak aardappelen al eens wedstrijdbeelden van zichzelf terug gezien?
Zelfs tegen Emmen bij die 5-0 kwam hij met een absurde houding in het veld.

Misschien is er een chinese ploeg die wat extra geld over heeft?
Vandaag kan ie zich in het Noorse elftal in de kijker spelen. Hij staat opgesteld tegen Faroereilanden. Ik hoop dat ie er 5 maakt en er een club komt die hem voor twee miljoen op haalt.

Jack
Technisch directeur

10 jun 2019, 16:51

Volgens mij wordt hij met gemak topscorer van de eredivisie als hij elke wedstijd wordt opgesteld. Maar Van den Brom verkoos Seuntjens. De statistieken zijn ook overduidelijk in het voordeel van Johnsen.

Van den Brom liet ook Dos Santos 100 wedstrijden spelen. Maakte Til aanvoerder en deed nog meer domme dingen. En volhardde daar stevig in.

Het argument van Van den Brom was dat Seuntjens meer voetbal zou leveren. Net zoals Dos Santos snel voor diepgang zou zorgen.
Glory Hunter

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

10 jun 2019, 19:54

Jack schreef:
Volgens mij wordt hij met gemak topscorer van de eredivisie als hij elke wedstijd wordt opgesteld.
:lol:

Scoort wel tegen de Faeröer zojuist. Beetje zijn niveau.

pAZcal
Goalscorer

10 jun 2019, 20:27

Hij kan nog steeds meer dan 1x per wedstrijd scoren. Er is dus nog hoop. ;)

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

11 jun 2019, 06:16

Jack schreef:
Volgens mij wordt hij met gemak topscorer van de eredivisie als hij elke wedstijd wordt opgesteld. Maar Van den Brom verkoos Seuntjens. De statistieken zijn ook overduidelijk in het voordeel van Johnsen.

Van den Brom liet ook Dos Santos 100 wedstrijden spelen. Maakte Til aanvoerder en deed nog meer domme dingen. En volhardde daar stevig in.

Het argument van Van den Brom was dat Seuntjens meer voetbal zou leveren. Net zoals Dos Santos snel voor diepgang zou zorgen.
Eens maar waarom zou Slot ineens een totaal ander beleid dan van de Brom gaan doen? Ik snap dat die jongen weg wil. Je wordt als spits gehaald en een middenvelder krijgt boven jou de voorkeur. Dat werkt niet motiverend voor hem. Daarnaast is vertrouwen zo belangrijk voor een spits. Van de Brom wilde voetballend vermogen hebben, nou ik wil doelpunten zien van de spits. Wat mij betreft krijgt Johnsen de voorkeur.

Perry
Oude garde

11 jun 2019, 07:00

AZ Twello schreef:
11 jun 2019, 06:16
Wat mij betreft krijgt Johnsen de voorkeur.
Als we Idrissi op rechts en Stengs op links zetten is dat een goed idee inderdaad. Want wanneer er goede voorzetten worden gegeven en Johnsen staat het hele jaar in de spits ben ik van mening dat hij er zo 20 maakt.

Maar Idrissi gaat niet op rechts, en Stengs niet op links, dus Johnsen past simpelweg niet in de manier van spelen hier.

Zonder die voorzetten maakt hij er ongetwijfeld ook nog wel 10, maar voor een spits bij AZ is dat toch echt te weinig.

kuifje
Goalscorer
Contacteer:

11 jun 2019, 07:03

Jack schreef:
Dat klopt als je inderdaad de ploeg op hem afstemt. Hij zal dan meer scoren en wellicht op +20 uitkomen. Overall als team zal je een stuk minder scoren waardoor er dus ook minder punten zullen worden gehaald.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

Plaats reactie
  • Informatie