AZ-NAC Breda (zo 12 aug, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
leszz
Fanatic

13 aug 2018, 07:35

Antti Opdam schreef:
13 aug 2018, 07:17
Heb al eerder aangegeven dat het elftal niet draaide op of door Jahanbakhsh (of Weghorst), maar door de eindeloos ingeslepen patronen en de nieuwe tandem Midtsjo - Koopmeiners. Met daarachter een - voor dit niveau - geniale Svensson. Ook Idrissi blijft belangrijk omdat die altijd twee man bezig houdt. Eerlijk gezegd had ik op 8-0 gerekend. Maar dit vind ik ook prima. Ik neem het allemaal ter kennisname aan.

De eerst volgende kraker is pas 16 september.

Tot die tijd verwacht ik simpele en klinkende overwinningen.

PS. Vond Boadu redelijk onopvallend. Goede invalbeurt Johnsen.

PS2. NAC Breda belachelijk slecht.
26 Augustus Vitesse is er ook al eentje om te zien waar we staan. Al met al vind ik dat we een betere selectie hebben dan de afgelopen seizoenen en weer dicht tegen de top 3 aan zitten. Als Rotariu en Johnssen straks helemaal ingespeeld zijn dan heb je echt een heerlijk team staan met een erg goede en talentvolle bank wat ook weer een goede fundering voor de komende jaren zal zijn. Idrissi kreeg gisteren in het stadion veel kritiek maar ik ben het met je eens, zijn tegentanders hebben totaal geen grip op hem en er komt ontzettend veel dreiging vanuit hem. Ook zoekt hij altijd de aanval ipv het tikje terug. Enige wat probleem wat hij heeft is dat hij soms oogkleppen op heeft en iets te veel voor eigen succes gaat, maar hij is zich momenteel goed aan het doorontwikkelen tov vorig seizoen.

kamikAZe
Glory-hunter

13 aug 2018, 07:50

Is het allemaal hossana omdat ze ruim winnen van een onthutsend zwak NAC?
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...

Tim
Supporter

13 aug 2018, 08:08

kamikAZe schreef:
Mijn hemel,alsof AZ in de voorbereiding tegen het polderelftal stond te spelen..

Aan de hand van deze wedstrijd kun je niet zien waar AZ staat,daar was de tegenstander te slecht voor..
Als ze dit spel ook tegen Vitesse en op 16 september tegen Feyenoord laten zien, dan pas kun je je conclusies trekken...
De enige conclusie die je nu kan trekken,is dat NAC degradatiekandidaat nummer 1 is...

NAC was heel erg slecht, maar AZ speelde ook gewoon goed. Wij mogen niet blij zijn dat AZ in tegenstelling tot een andere Nederlandse club wel een goede prestatie levert na een Europees debacle, maar jij mag wel na één wedstrijd concluderen dat NAC degradatiekandidaat nummer een is?

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 08:12

kamikAZe schreef:

Dat mes snijd twee kanten op, de grote depressie na Kairat was ook te veel van het goede.
Ik vind overigens dat je hiermee de wedstrijd tegen NAC tekort doet, voor hetzelfde geld speel je een klotewedstrijd en verlies je punten. Het feit dat daar absoluut geen sprake van was, is de verdienste van het team.

Geest van Dirk
Goalscorer

13 aug 2018, 09:18

kamikAZe schreef:

Elke week kun je precies zien waar AZ staat. Daar is de ranglijst namelijk voor. NAC is een eredivisie club waar we ook punten tegen verloren hebben en het verschil in kwaliteit was gisteren groot en zoals we het wel graag zien bij AZ. Waar we staan t.o.v. Vitesse kunnen we over twee weken zien. Hoewel dat een club is die AZ over het algemeen wel licht en waartegen AZ meestal, ook vaak in mindere tijden, goed zijn eigen spel kan spelen en positieve resultaten boekt. Dus dan zou het echter weer niet zoveel hoeven te zeggen over waar AZ staat. En vorig seizoen kregen we een pak slaag van Feyenoord, maar eindigden we met een ruime punten voorsprong boven hun in de competitie, dus mocht AZ verliezen van Feyenoord dan zou dat dus ook niet perse iets hoeven te zeggen.

Het spel was gisteren bij AZ prima verzorgt, goede intentie met veel passie, goed kansen creërend en veel rendement uiteindelijk. Dat is het niveau waar AZ op dit moment staat.

Joostess
Supporter

13 aug 2018, 09:54

Ondanks dat NAC het vooral liet afweten vond ik AZ vooral in de eerste helft erg sterk spelen. Hadden ze dat maar tegen Almaty gedaan... Veel druk op de tegenstander, fel erop, vond dat opvallend. Zie ik lang niet altijd bij AZ :-).
Als je dat een seizoen lang kunt opbrengen gaat AZ weer ver komen.

Overigens vond ik de invalbeurt van Bergsma ook veelbelovend! Heeft met de bal weinig kunnen laten zien maar wat mij opviel is dat hij zijn mond opentrekt, aanwijzingen geeft, continu aan het coachen is. Mooi om te zien! Volgend seizoen aanvoerder lijkt me voor hem een mooie ambitie voor dit seizoen :-)

MO7
Beheerder

13 aug 2018, 10:33

Zo sterk was AZ nou ook niet. De eerste 10 minuten waren prima. Het begin van de tweede helft heel slecht en verdedigend hadden we NAC niet eens nodig om bijna een eigen goal te maken. Het verbaasde mij echt dat Van der Gaag niets deed om het ons lastig te maken. Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Wegens gebrek aan Europees voetbal nieuwe geldverslindende hobby gezocht

Voltreffer Vick
Oude garde

13 aug 2018, 10:52

MO7 schreef:
Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Hij had inderdaad alleen maar Kevin Blom nodig...........
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste

Voltreffer Vick
Oude garde

13 aug 2018, 10:56

Antti Opdam schreef:
13 aug 2018, 07:17
Ook Idrissi blijft belangrijk omdat die altijd twee man bezig houdt.
Heerlijke voetballer. Niet alles gaat goed maar hij blijft de actie opzoeken en voor paniek zorgen bij de verdedigers.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 11:14

MO7 schreef:
Zo sterk was AZ nou ook niet. De eerste 10 minuten waren prima. Het begin van de tweede helft heel slecht en verdedigend hadden we NAC niet eens nodig om bijna een eigen goal te maken. Het verbaasde mij echt dat Van der Gaag niets deed om het ons lastig te maken. Vorig jaar wist hij AZ namelijk wel onschadelijk te maken (0-2) met ook vrij beperkte middelen.
Wat een gezeur dit. “Heel slecht”, er is altijd wel een mindere periode in een wedstrijd en dan nog creëert NAC nagenoeg niets. Waar hebben we het over.

MO7
Beheerder

13 aug 2018, 11:34

Nou, daarover. Aanvallend gaat het wel aardig, maar verdedigend zag het weinige werk dat ze hadden er niet solide uit. Dat gaat trouwens ook nooit gebeuren zolang Hatzidiakos meedoet.
Wegens gebrek aan Europees voetbal nieuwe geldverslindende hobby gezocht

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 12:31

MO7 schreef:
13 aug 2018, 11:34
Nou, daarover. Aanvallend gaat het wel aardig, maar verdedigend zag het weinige werk dat ze hadden er niet solide uit. Dat gaat trouwens ook nooit gebeuren zolang Hatzidiakos meedoet.
Hatzidiakos kan er niets van, maar deze wedstrijd was daar niet exemplarisch voor. Ze maakten één rare fout met zijn tweeën, maar dat kon ook met pech worden uitgelegd en was niet exemplarisch voor deze wedstrijd. Er komen weer zat wedstrijden aan waar ze echt door de mand gaan vallen.

Antti Opdam
Kristen

13 aug 2018, 12:46

~AZ~ schreef:
13 aug 2018, 12:31
Er komen weer zat wedstrijden aan waar ze echt door de mand gaan vallen.
Gelukkig maar.

:lol:

Roadman
Supporter

13 aug 2018, 13:24

Hoeven we ook niet lang op te wachten om onze Nederlandse Griek te zien blunderen en wat ons punten gaat kosten. Zondag uit tegen Emmen voorspel ik nu al dat hij er persoonlijk voor gaat zorgen dat we de puntjes in Drente moeten laten.

Tim
Supporter

13 aug 2018, 16:44

Roadman schreef:
13 aug 2018, 13:24
Hoeven we ook niet lang op te wachten om onze Nederlandse Griek te zien blunderen en wat ons punten gaat kosten. Zondag uit tegen Emmen voorspel ik nu al dat hij er persoonlijk voor gaat zorgen dat we de puntjes in Drente moeten laten.
Want vorig seizoen heeft hij er ook altijd voor gezorgd dat we punten lieten liggen in makkelijke wedstrijden #-o :roll:

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 17:37

Tim schreef:
13 aug 2018, 16:44
Want vorig seizoen heeft hij er ook altijd voor gezorgd dat we punten lieten liggen in makkelijke wedstrijden #-o :roll:
Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar hier een mooi rijtje met punten die we zijn verloren door Hatzidiakos vorig seizoen:
- 17 oktober Groningen uit, 1-1, Hatzidiakos Doan verliest Doan uit het oog en geeft een penalty weg.
- 17 december, ajax thuis, 1-2, Hatzidiakos veroorzaakt een penalty door Huntelaar te omhelzen (was een onterechte penalty maar evengoed dom).
- 4 februari, Roda thuis, 2-2, Hatzidiakos maait over een super simpele hoge bal heen en zijn tegenstander loopt rustig door en poeiert de bal in de kruising. Vervolgens komt een vrije trap vanaf de zijlijn op zijn hoofd om weg te koppen maar kopt hij er onbegrijpelijkerwijs onderdoor, waardoor Roda uit de kluts kan scoren.
- 11 maart, Feyenoord uit, 2-1, Hatzidiakos levert de bal op onbegrijpelijke wijze in bij een pass terwijl hij niet onder druk staat waarna Feyenoord scoort. In de rust wordt hij eind-de-lijk gewisseld door Brom.

Dus van de 7 potten waarin Hatzidiakos meespeelde waarin puntverlies werd geleden, was hij daar 4(!) keer zelf voor verantwoordelijk. En nu heb ik nog niet eens de keren geteld waarin we wel hebben gewonnen en hij evengoed een “foutje” maakte.

FugAZi
Seizoenkaarthouder

13 aug 2018, 17:59

~AZ~ schreef:
iets met inzoomen op een speler die in teamverband speelt
Betrekkelijk weinig dus voor zijn debuut jaar. Prima zo, laten staan dus.

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 18:03

FugAZi schreef:
13 aug 2018, 17:59
Totale bullshit
Moet je zelf weten.

Lecompte
Oude garde

13 aug 2018, 18:14

~AZ~ schreef:
Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar hier een mooi rijtje met punten die we zijn verloren door Hatzidiakos vorig seizoen:
- 17 oktober Groningen uit, 1-1, Hatzidiakos Doan verliest Doan uit het oog en geeft een penalty weg.
- 17 december, ajax thuis, 1-2, Hatzidiakos veroorzaakt een penalty door Huntelaar te omhelzen (was een onterechte penalty maar evengoed dom).
- 4 februari, Roda thuis, 2-2, Hatzidiakos maait over een super simpele hoge bal heen en zijn tegenstander loopt rustig door en poeiert de bal in de kruising. Vervolgens komt een vrije trap vanaf de zijlijn op zijn hoofd om weg te koppen maar kopt hij er onbegrijpelijkerwijs onderdoor, waardoor Roda uit de kluts kan scoren.
- 11 maart, Feyenoord uit, 2-1, Hatzidiakos levert de bal op onbegrijpelijke wijze in bij een pass terwijl hij niet onder druk staat waarna Feyenoord scoort. In de rust wordt hij eind-de-lijk gewisseld door Brom.

Dus van de 7 potten waarin Hatzidiakos meespeelde waarin puntverlies werd geleden, was hij daar 4(!) keer zelf voor verantwoordelijk. En nu heb ik nog niet eens de keren geteld waarin we wel hebben gewonnen en hij evengoed een “foutje” maakte.
Statistieken zijn de grootste leugens:

Pantelis heeft vorig jaar 24 * meegedaan. 11* daarvan waren een clean sheets.
In de overige wedstrijden 2 clean sheets.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

~AZ~
Goalscorer

13 aug 2018, 18:20

Lecompte schreef:
13 aug 2018, 18:14
Statistieken zijn de grootste leugens:

Pantelis heeft vorig jaar 24 * meegedaan. 11* daarvan waren een clean sheets.
In de overige wedstrijden 2 clean sheets.
”Statistieken zijn de grootste leugens” ➡️ *plaatst statistieken*

Mijn post bestaat toch vooral uit kwalitatieve informatie. Als je vind dat dat rijtje acceptabel is dan mag je best aan mij uitleggen waarom je dat vindt.

Plaats reactie
  • Informatie