Owen Wijndal

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

11 nov 2019, 11:59

DeZuivelDuivel schreef:
08 nov 2019, 18:52
Dat schrijf ik toch? althans dat impliceerde ik op zijn minst. Haps is een fysieke werker (beetje als een Dumfries in goede vorm). Maar Wijndal is een veel verfijndere speler.

Het is een beetje waar de Cristiano Ronaldo/Messi discussie toe te herleiden is, Haps zou dan in kamp Ronaldo zitten en Wijndal in kamp Messi : de een is een fysiek en trainingsbeest (ook goed in andere dingen, maar dat is zijn sterkste kracht) de ander is van nature technisch geweldig.

Of ga je nu zeggen dat je Haps een voetbaltechnisch supertalent vond? Dat zou namelijk de eerste keer zijn dat ik dat hoor.
Voetbaltechnisch een supertalent gaat ver, Haps was echter technisch gezien wel aardig onderlegd. Had/heeft een prima individuele actie in de benen, voor een back dan natuurlijk. Ik zou Haps en Wijndal in dezelfde categorie plaatsen. Ouwejan is dan weer een iets ander type, veel degelijker.
Kilkenny
Moderatort

18 nov 2019, 21:21

Lekker interview met Fox van de 14e:
https://www.foxsports.nl/video/3146528/ ... imen-veel/

Mooi einde ook :D
Kilkenny
Moderatort

18 nov 2019, 21:24

En een recente van vanmiddag, eindstation van een heerlijke combo bij Jong Oranje op de training. Geweldige beleving bij die jongens.

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/90 ... n-dak.html
galblazer
Oude garde

19 nov 2019, 13:12

Wijndal in Oranje, Blind er uit
Heeft iemand Kees gezien?
DiepeMast
Reservespeler

22 nov 2019, 21:17

galblazer schreef:
19 nov 2019, 13:12
Wijndal in Oranje, Blind er uit
Blind zakt wat sneller terug of schikt sich als LCV. Met Wijndal ga je totaal anders voetbal spelen. Als je het over het Nederlands elftal hebt, kun je hem beter vergelijken met Van Aanholt. Hoewel ik Wijndal heel goed vind, acht ik Van Aanholt nog wel een stapje hoger.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Kilkenny
Moderatort

22 nov 2019, 21:22

Willems komt ook weer op stoom in Engeland, over de kansen van Wijndal in Oranje hoeven we het eigenlijk niet te hebben. Met Wijndal wordt Oranje ook echt te jeugdig.
DeZuivelDuivel
Oude garde

24 nov 2019, 13:58

Wijndal past gewoon bij het voetbal dat men bij Oranje wil spelen. je hebt het of je hebt het niet.
Voltreffer Vick
Oude garde

24 nov 2019, 14:12

DeZuivelDuivel schreef:
24 nov 2019, 13:58
Wijndal past gewoon bij het voetbal dat men bij Oranje wil spelen. je hebt het of je hebt het niet.
Dat kan Oranje dan wel willen, maar Koeman wil dat zeker niet.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
galblazer
Oude garde

25 nov 2019, 14:26

DiepeMast schreef:
22 nov 2019, 21:17
Blind zakt wat sneller terug of schikt sich als LCV. Met Wijndal ga je totaal anders voetbal spelen. Als je het over het Nederlands elftal hebt, kun je hem beter vergelijken met Van Aanholt. Hoewel ik Wijndal heel goed vind, acht ik Van Aanholt nog wel een stapje hoger.
Wijndal verbetert zich elke wedstrijd. Echt, hij is de beste linksback van Nederland
Heeft iemand Kees gezien?
DiepeMast
Reservespeler

27 nov 2019, 14:33

galblazer schreef:
25 nov 2019, 14:26
Wijndal verbetert zich elke wedstrijd. Echt, hij is de beste linksback van Nederland
Beste linksback in Nederland kan ik nog aardig meekomen en ook aanvallend gezien vind ik 'm erg sterk. Van Aanholt speelt echter wekelijks middenmoot Premier League. Dat is wel een aardig niveau-verschil hoor. Daarbij heb je wel gelijk dat er nog veel groei in Wijndal zit en dat Van Aanholt nu natuurlijk wel op z'n max zit. Punt is echter dat als Koeman gaat wisselen met het EK, hij eerder een jongen met ervaring in zal brengen dan een jonge gast als Wijndal.

Overigens hoop ik dat Wijndal in maart geselecteerd wordt voor Oranje en getest wordt in de oefeninterlands :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
~AZ~
Kristen

21 dec 2019, 16:07

De situatie met Blind kan nog wel eens goed nieuws zijn voor Wijndal richting het EK.
az we speak
Glory-hunter

14 jan 2020, 11:14

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
If the casual attitude from his game is eradicated, he can become one of the best left-backs in the world.
Maxhuijp
Supporter

14 jan 2020, 12:50

AZ we speak schreef:
14 jan 2020, 11:14
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
If the casual attitude from his game is eradicated, he can become one of the best left-backs in the world.
Heel interessant om te lezen, ook de minpunten.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 jan 2020, 08:48

~AZ~ schreef:
21 dec 2019, 16:07
De situatie met Blind kan nog wel eens goed nieuws zijn voor Wijndal richting het EK.
Denk het niet. Koeman kiest namelijk voor twee verschillende type back. Zo heeft hij op rechts Veltman en Dumfries, de ene omdat hij offensief meer brengt, de ander omdat hij defensief beter is. Dat heeft hij op links ook met Blind en Van Aanholt. Zoals eerder gesteld is Wijndal een type dat in het profiel past van Van Aanholt. Die zal altijd bij de selectie blijven, mits fit. Bij afwezigheid zal hij dus niet zo snel een 'kopie' van Van Aanholt selecteren maar eerder zoeken naar iemand die defensief sterk is.
~AZ~
Kristen

15 jan 2020, 08:52

AZ 4 Life schreef:
Denk het niet. Koeman kiest namelijk voor twee verschillende type back. Zo heeft hij op rechts Veltman en Dumfries, de ene omdat hij offensief meer brengt, de ander omdat hij defensief beter is. Dat heeft hij op links ook met Blind en Van Aanholt. Zoals eerder gesteld is Wijndal een type dat in het profiel past van Van Aanholt. Die zal altijd bij de selectie blijven, mits fit. Bij afwezigheid zal hij dus niet zo snel een 'kopie' van Van Aanholt selecteren maar eerder zoeken naar iemand die defensief sterk is.
Wie dan wel?
pAZcal
Goalscorer

15 jan 2020, 09:14

AZ 4 Life schreef:
In principe zit dat type al in de selectie in de vorm van Nathan Aké. Het is alleen de vraag wanneer die weer wedstrijdfit is.
Ik ben wel benieuwd hoe dicht bij de selectie Wijndal volgens Koeman en co zit.
handelaar
Goalscorer

15 jan 2020, 09:38

pAZcal schreef:
15 jan 2020, 09:14
In principe zit dat type al in de selectie in de vorm van Nathan Aké. Het is alleen de vraag wanneer die weer wedstrijdfit is.
Ik ben wel benieuwd hoe dicht bij de selectie Wijndal volgens Koeman en co zit.
Ligt er ook een beetje aan of AZ de komende maanden zich zo kan blijven profileren: geeft AZ geen krimp en blijft het op volle koers dan wordt ongetwijfeld de roep ook van andere spelers voor Oranje (Koopmeiners) weer heviger, maar ook de strijd voor de eerste spits. Alles hangt af van de prestaties van de club, komt AZ tot iets moois dan zal ook Koeman voor dit succes vatbaar zijn.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 jan 2020, 11:58

~AZ~ schreef:
15 jan 2020, 08:52
Wie dan wel?
Ake denk ik, maar zoals pAZcal terecht zegt zal het even afwachten zijn wanneer hij weer fit is. Verder zou je kunnen denken aan Pieters? Die speelt bij Burnley op het hoogste niveau in Engeland als ik me niet vergis? Begrijp me niet verkeerd, ik ben een ontzettende fan van Wijndal, en geloof heilig in zijn potentie, ik denk alleen niet dat Koeman hem overweegt als vervanger voor Blind. Ik denk dat hij enkel in beeld komt als Van Aanholt geblesseerd is, en dan zal het gaan tussen hem en Willems. Of Haps, als die ooit weer eens fit raakt.
DeZuivelDuivel
Oude garde

15 jan 2020, 13:59

AZ 4 Life schreef:
15 jan 2020, 11:58
Ake denk ik, maar zoals pAZcal terecht zegt zal het even afwachten zijn wanneer hij weer fit is. Verder zou je kunnen denken aan Pieters? Die speelt bij Burnley op het hoogste niveau in Engeland als ik me niet vergis? Begrijp me niet verkeerd, ik ben een ontzettende fan van Wijndal, en geloof heilig in zijn potentie, ik denk alleen niet dat Koeman hem overweegt als vervanger voor Blind. Ik denk dat hij enkel in beeld komt als Van Aanholt geblesseerd is, en dan zal het gaan tussen hem en Willems. Of Haps, als die ooit weer eens fit raakt.
Pieters is om de een of andere reden permanent afgeschreven (net als Dost dat was).
Ake is blijkbaar een probleem mee, die zou op zeker naar Chelsea vertrekken, maar Chelsea heeft de keutel weer ingetrokken. Even zien hoe dat zich daadwerkelijkt ontvouwt.
Wijndal past wat dat betreft nog altijd het beste bij het aanvalsspel van Oranje denk ik. met Blind op linksback spelen blijf ik strategische armoedigheid vinden.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 15 jan 2020, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Kilkenny
Moderatort

15 jan 2020, 19:11

Graag weer on-topic.
Plaats reactie