Owen Wijndal

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Kilkenny
Moderatort

29 jul 2019, 06:53

DeZuivelDuivel schreef:
26 jul 2019, 09:48
Het telt volgens sommigen niet, maar hij stond wel iedere keer in een positie om die voorzet te geven.
Oftewel, goed diep gegaan, vrij gelopen en de ruimte gezocht om die voorzet te kunnen geven.

Dat de uitwerking dan bagger is betreffende de voorzet zelf... tja.
Dat is toch ook gewoon moeilijk als er heel veel verdedigers in de 16 staan? Overigens vond ik het wel belangrijk dat hij nog een paar keer de achterlijn haalde. Dat gebeurde veel te weinig en leverde het gevaarlijkste moment op.
klotsen
Supporter

29 jul 2019, 06:59

Kilkenny schreef:
Dat is toch ook gewoon moeilijk als er heel veel verdedigers in de 16 staan?
Het is even makkelijk een bal over een vol 16-meter gebied te schieten dan wanneer er niemand staat.
Kilkenny
Moderatort

29 jul 2019, 07:08

klotsen schreef:
29 jul 2019, 06:59
Het is even makkelijk een bal over een vol 16-meter gebied te schieten dan wanneer er niemand staat.
Da's ook zo. Ik bedoelde meer de lage voorzetten. Ik snap ook niet dat getrainde voetballers (ook bij andere clubs) van die raketten in de ruimte produceren.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

29 jul 2019, 09:59

Kilkenny schreef:
Dat is toch ook gewoon moeilijk als er heel veel verdedigers in de 16 staan? Overigens vond ik het wel belangrijk dat hij nog een paar keer de achterlijn haalde. Dat gebeurde veel te weinig en leverde het gevaarlijkste moment op.
Ook in drukke zestienmeters zijn harde afdraaiende lage voorzetten het moeilijkst te verdedigen. Aanvallers kunnen dan altijd uit de rug van de verdediger bewegen. Dus is inderdaad moeilijk maar wel goed om te blijven proberen want op de flanken ligt de ruimte.

Vond Wijndal trouwens druistig. Domme gele kaart. Nog niet beter dan Ouwejan.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

29 jul 2019, 12:29

Kilkenny schreef:
Sterker nog, de twee grootste kansen kwamen na voorzetten van Wijndal. Vond hem sterk spelen, veruit de gevaarlijkste speler van AZ en dat als verdediger. Dat er van de tien voorzetten zes matig tot slecht waren ben ik met de criticasters eens, maar hij gaf ze tenminste wel. Hij kwam constant in positie en legde heel veel energie in zijn spel. Buiten die gele kaart verdedigde hij ook zeer alert. Zat er kort op en kwam een aantal keer goed voor zijn man. Ik zie hem zijn plek wel behouden.
DeZuivelDuivel
Ben-Sider

29 jul 2019, 12:32

Kilkenny schreef:
Dat is ook zo, zeker ook als er een spits staat die in dit geval op een eilandje staat (en de inlopende man ook al niet de beste kopper op gods groene aarde is).
Ik vond dat zowel Wijndal als Sugawara wat dat betreft toch best een aardige indruk achter lieten.

Alleen zitten we nu in de fase waar het 'moet' en waar potentie niet zoveel zegt voor sommigen.
adrie1979
Fanatic

02 aug 2019, 15:44

Hoe vonden jullie hem gisteren spelen? Vond hem eigenlijk niet best, weinig overtuigend.
~AZ~
Kristen

09 aug 2019, 08:33

Owen is nu al een hele goede linksback voor AZ, hij is nog geen 20 en hij is pas net begonnen met het spelen van serieuze wedstrijden voor AZ. Als je het forum er hier op naleest zou je haast denken dat hij er niets van kan, maar het is wel eens tijd voor een positieve noot. Hij vult de schoenen van Ouwejan momenteel moeiteloos in. Hij is dynamisch, maakt goede keuzes, geeft ook regelmatig prima voorzetten (!), staat verdedigend zijn mannetje, snel, goed in de passing etc. Het is alleen nog afwachten wat hij in wedstrijden met echte tegenstand gaat laten zien, maar wat mij betreft weer een dikke pluim voor de Kalverhoek en Max die hem lang heeft vastgelegd.
Tim
Ben-Sider

09 aug 2019, 08:36

~AZ~ schreef:
Owen is nu al een hele goede linksback voor AZ, hij is nog geen 20 en hij is pas net begonnen met het spelen van serieuze wedstrijden voor AZ. Als je het forum er hier op naleest zou je haast denken dat hij er niets van kan, maar het is wel eens tijd voor een positieve noot. Hij vult de schoenen van Ouwejan momenteel moeiteloos in. Hij is dynamisch, maakt goede keuzes, geeft ook regelmatig prima voorzetten (!), staat verdedigend zijn mannetje, snel, goed in de passing etc. Het is alleen nog afwachten wat hij in wedstrijden met echte tegenstand gaat laten zien, maar wat mij betreft weer een dikke pluim voor de Kalverhoek en Max die hem lang heeft vastgelegd.
Helemaal mee eens, je moet hem koesteren.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 aug 2019, 09:49

~AZ~ schreef:
Precies dit!
Antti Opdam
Co

09 aug 2019, 10:36

~AZ~ schreef:
Ook mee eens.

Alleen die voorzetten mogen wel een stukje beter.
DeZuivelDuivel
Ben-Sider

09 aug 2019, 11:49

~AZ~ schreef:
Ik vind naast dit allemaal het vuur dat hij brengt echt wel een positieve noot, dat hebben we toch wel een tijdje gemist denk ik en is wat AZ nodig heeft om dit soort Europese wedstrijden te winnen. Natuurlijk moet het niet te onbezonnen (dan krijg je geel, zeker bij zo'n scheids als die van gisteren) maar zo oogt het ook nog niet.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

09 aug 2019, 14:19

Hij komt er steeds beter in. Enige probleem is dat ik geen fan ben van Ouwejan op het middenveld dus dat kon nog wel eens lastig worden.
Tim
Ben-Sider

09 aug 2019, 14:41

Bob Ross schreef:
09 aug 2019, 14:19
Hij komt er steeds beter in. Enige probleem is dat ik geen fan ben van Ouwejan op het middenveld dus dat kon nog wel eens lastig worden.
Ben ik met je eens, ik denk dat qua linksback positie Wijndal uiteindelijk Ouwejan gaat overtreffen. Ideaal scenario is nu Ouwejan voor een mooi bedrag verkopen eigenlijk, want Wijndal kan niet nog een seizoen op het tweede plan spelen.

Voor het middenveld heb je uiteindelijk Clasie en er wordt er nog een gehaald als het goed is.
AZA'dam
Fanatic

30 aug 2019, 16:48

Léé vd Béé schreef:
23 aug 2019, 16:01
Raiola heeft speeltijd geeist voor Wijndal anders was hij weggegaan naar andere club.
Bob Ross schreef:
23 aug 2019, 17:30
Denk je dat of weet je dat? Als dat gebeurt ben je feitelijk de macht over je club kwijt.

Die dikke rat kan manipuleren wat hij wil, hij bepaalt de opstelling niet.
Wat zou er mis mee zijn als Wijndal (via zijn zaakwaarnemer) speeltijd eist of anders weg wil, binnen een transferwindow ? Zou ik ook doen als ik hem was. Hij heeft net vorig jaar bijgetekend tot 2023 dus hij loopt niet zo maar de deur uit.
Wijndal is in potentie beter dan Ouwejan en zou in zijn ontwikkeling geremd worden door langdurig op de bank en in Jong AZ te blijven zitten. Daar had Hoedt destijds ook geen zin in toen hij Jan Wuytens voor zich moest dulden, maar Hoedt had een aflopend contract.
In het geval van Wijndal heeft AZ de touwtjes in handen. Geloof er niets van dat AZ hem opstelt omdat Raiola dat wil. Ouwejan was gewoon geblesseerd tijdens de voorbereiding en Wijndal vulde het prima in.
Dipsaus
Fanatic

13 sep 2019, 16:28

Wijndal Speler van de Maand U21
Owen Wijndal is door de Eredivisie uitgeroepen tot Speler van de Maand U21. De 19-jarige linksback heeft een basisplaats bemachtigd in het elftal van trainer Arne Slot en betaalde het vertrouwen direct uit. Wijndal won 18 van de 25 persoonlijke duels en voerde 4 intercepties uit. Daarnaast hield Wijndal met AZ in 3 van de 4 wedstrijden de nul.

De jeugdexponent wist ook in aanvallend spel zijn stempel te drukken. Naast 6 geslaagde dribbels gaf Wijndal 19 voorzetten uit open spel. Daarnaast heeft Wijndal, van alle spelers die geen minuut misten, de hoogste passnauwkeurigheid op de helft van de tegenstander (91%). Wijndal wist in augustus onder meer de 19-jarige Sven Botman (sc Heerenveen) en 20-jarige Vangelis Pavlidis (Willem II) achter zich te houden.
linkje naar artikel met video foxsports.nl
leszz
Oude garde

14 sep 2019, 06:18

Leuk voor hem. We hebben weer een hele goede in handen, je hoort er niet heel veel over want zoals gewoonlijk praat men meer over Dest van ajax. Maar 19 jaar en draait nu al moeiteloos mee bij een subtopper, normaal hebben jongens toch wel 1 a 2 seizoenen nodig waarin zij veel spelen. Wijndal gaat een prima toekomst tegemoet.
AZA'dam
Fanatic

15 sep 2019, 21:53

Wijndal wordt met de week beter. Hij blaakt van het zelfvertrouwen. Ook fysiek heeft hij zich enorm ontwikkeld. Hij heeft echt een sterk lichaam nu. Boadu is ook onderweg maar die is voorlopig nog 18. Stengs, de 'oudste' van de drie, zal nooit een krachtmens worden. Onwaarschijnlijk dat Ouwejan zijn backpositie nog heroveren gaat.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

16 sep 2019, 17:14

AZA'dam schreef:
15 sep 2019, 21:53
Wijndal wordt met de week beter. Hij blaakt van het zelfvertrouwen. Ook fysiek heeft hij zich enorm ontwikkeld. Hij heeft echt een sterk lichaam nu. Boadu is ook onderweg maar die is voorlopig nog 18. Stengs, de 'oudste' van de drie, zal nooit een krachtmens worden. Onwaarschijnlijk dat Ouwejan zijn backpositie nog heroveren gaat.
Volgend jaar? Is het heel raar om te denken dat Owen na een sterk seizoen vertrekt, Ouwejan niet weg raakt en na een jaar bank zitten gewoon weer basis staat?
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
AZA'dam
Fanatic

17 sep 2019, 02:38

kuifje schreef:
16 sep 2019, 17:14
Volgend jaar? Is het heel raar om te denken dat Owen na een sterk seizoen vertrekt, Ouwejan niet weg raakt en na een jaar bank zitten gewoon weer basis staat?
haha, dat is zeker niet uitgesloten. Had moeten zeggen: Onwaarschijnlijk dat Ouwejan zijn backpositie nog op Wijndal heroveren gaat.
Plaats reactie