Rody de Boer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Plaats reactie
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

16 jun 2018, 13:49

www.AZ.nl schreef:AZ contracteert keeper De Boer
Gepubliceerd op 15 juni 2018 , 14:44

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag Rody de Boer vastgelegd. De keeper tekende een contract tot medio 2022. De twintigjarige De Boer was afgelopen seizoen één van de sterkhouders bij het goed presterende Telstar in de Eerste Divisie. De jeugdinternational begint bij AZ als tweede keeper.
AZ contracteert keeper De Boer

De 190 cm lange De Boer begon zijn carrière bij ADO Den Haag. De club waar ook zijn vader, Leo de Boer, vier seizoenen onder contract stond. In Den Haag kwam De Boer door de ervaren concurrentie niet tot een debuut in de hoofdmacht. Wél speelde hij vijftien duels voor Jong ADO. In de zomer van 2017 koos de keeper in het kader van zijn ontwikkeling voor meer speeltijd, waarop hij de overstap maakte naar Velsen-Zuid.

Telstar
Dat bleek een schot in de roos want de goalie miste bijna geen minuut bij Telstar, dat mede dankzij de verdiensten van De Boer het beste seizoen in 25 jaar kende. Bij de nummer zes van de Eerste Divisie hield de doelman in 37 wedstrijden elf keer zijn doel schoon.

De Boer: ‘Goed gevoel’
“Ik had na gesprekken met mensen binnen AZ al snel een goed gevoel bij deze club”, zei De Boer na de ondertekening. “De trainingen zijn hier op een veel hoger niveau, dus daar ga ik veel van leren. Wanneer ik na komend seizoen tevreden ben? Als ik mijn debuut in het eerste elftal gemaakt heb.”

Huiberts: ‘Allround’
“Met Rody hebben we echt een allround keeper binnengehaald”, reageerde Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We merkten dat hij vastberaden was om naar AZ te gaan. We zijn blij dat Rody ervoor gekozen heeft om de volgende stap in zijn ontwikkeling bij ons te maken.”

AZ-073
Ben-Sider

17 jun 2018, 09:19

Welkom bij ons cluppie Rody 8)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0" onclick="window.open(this.href);return false;

Antti Opdam
Kristen

19 jun 2018, 08:46

Voor de kenners: kan hij ook een beetje keepen?

Last Scout
Invaller

19 jun 2018, 09:57

Antti Opdam schreef:
19 jun 2018, 08:46
Voor de kenners: kan hij ook een beetje keepen?
Het is afwachten hoe hij zich ontwikkeld maar hij stak er in de Juup bovenuit zoals Unnerstal dat in de Eredivisie deed.
Voor die 2-3 jaar dat hij het doel van Jong schoon mag vegen val je er in ieder geval geen buil aan.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Plaats reactie
  • Informatie