Jong AZ 2018-2019

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
zeekomkommer
Reservespeler

13 jan 2019, 17:27

En nu meteen aan de gewichten hangen jongens! :wink:
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

galblazer
Oude garde

13 jan 2019, 20:16

salmonyappi schreef:
13 jan 2019, 15:20
Josje, onze immer optimistische forummert.
Je zou een andere kijk op het leven kunnen overwegen....... :wink:
Gelul achteraf
Heeft iemand Kees gezien?

salmonyappi
Georg

13 jan 2019, 20:33

galblazer schreef:
13 jan 2019, 20:16
Gelul achteraf
Dat is het toch altijd? Maar soms beter dan vooraf.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

multatuli
Fanatic

Ik geef toe dat ik deze uitslag niet verwacht had. Knappe overwinning. Blij om te zien dat er ook anderen kunnen scoren, waaronder Mihalik. Maar met alle respect het was maar Jong Utrecht. Is kijken of ze dit ook kunnen doortrekken tegen iets sterkere teams.

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

14 jan 2019, 10:35

Komende week thuis Dordrecht; mooie tegenstander om de lijn door te trekken. Gat is trouwens best groot om serieus op de ranglijst te kunnen stijgen.

Josje
Oude garde

14 jan 2019, 16:19

multatuli schreef:
Ik geef toe dat ik deze uitslag niet verwacht had. Knappe overwinning. Blij om te zien dat er ook anderen kunnen scoren, waaronder Mihalik. Maar met alle respect het was maar Jong Utrecht. Is kijken of ze dit ook kunnen doortrekken tegen iets sterkere teams.
Ik geef het ook toe, had niet verwacht dat ze van Jong FC Utrecht zouden winnen. Moet wel, Jong FC Utrecht is echt een van de minste ploegen in de KKD, maar toch.

Op basis van de samenvatting, slecht optreden van zowel Weigelt (slechte inspeelpass) en Schendelaar (veel te late duik) bij de 1-0. Vlak daarna laat Weigelt zich wel erg eenvoudig buitenom voorbij lopen.
Het is dat de fout van Bergsma vlak na rust niet wordt afgestraft. Nu snap ik steeds beter waarom zowel Weigelt als Bergsma geen kans in het 1e krijgen.
Positief de drie doelpuntenmakers bij ons! En nu vrijdag FC Dordrecht oprollen, en kunnen we mogelijk naar plaats 17 stijgen.

AZ-073
Ben-Sider

14 jan 2019, 16:36

Josje schreef:
14 jan 2019, 16:19
Positief de drie doelpuntenmakers bij ons!
Mo Taabouni 1e goal in betaalde voetbal. :)
Gaan we nog veel van horen.
Vraagje aan de Jeugd volgers, wat is zijn (beste) positie?
Binnenkort een eigen topic (heeft oa contract tot zomer 2021)?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

multatuli
Fanatic

18 jan 2019, 21:27

Jong AZ verliest van Dordrecht (die laatste stonden) en neemt de laatste plaats over. We weten weer waar we staan :(

Josje
Oude garde

18 jan 2019, 21:32

multatuli schreef:
18 jan 2019, 21:27
Jong AZ verliest van Dordrecht (die laatste stonden) en neemt de laatste plaats over. We weten weer waar we staan :(
Horen gewoon in de 2e divisie, misschien dat ze daar nog een potje kunnen winnen.
Dit is echt slecht, en echt een blamage voor AZ. Moeten niet gek staan te kijken als er straks nog meer spelers weg willen.

Jack
Technisch directeur

Triest.
Glory Hunter

multatuli
Fanatic

18 jan 2019, 21:53

Josje schreef:
Horen gewoon in de 2e divisie, misschien dat ze daar nog een potje kunnen winnen.
Dit is echt slecht, en echt een blamage voor AZ. Moeten niet gek staan te kijken als er straks nog meer spelers weg willen.
Het huidige team met deze trainers hoort inderdaad in de 2e divisie. Echter komt er binnen een paar jaar weer goede jeugdspelers aan en die wil je in de 1e divisie laten spelen. Het is dus zaak om vanaf komend seizoen eerder afscheid te nemen van de zwakke spelers en de talenten aan te vullen met goede spelers van buitenaf (voor de posities waar geen eigen goede talenten voorhanden zijn. Dit jaar voegen de nieuwe jongens van buitenaf (Bergsma, Weigelt, Savastano, Sedlacek) te weinig toe.

Last Scout
Goalscorer

18 jan 2019, 22:29

multatuli schreef:
18 jan 2019, 21:53
Het huidige team met deze trainers hoort inderdaad in de 2e divisie. Echter komt er binnen een paar jaar weer goede jeugdspelers aan en die wil je in de 1e divisie laten spelen. Het is dus zaak om vanaf komend seizoen eerder afscheid te nemen van de zwakke spelers en de talenten aan te vullen met goede spelers van buitenaf (voor de posities waar geen eigen goede talenten voorhanden zijn. Dit jaar voegen de nieuwe jongens van buitenaf (Bergsma, Weigelt, Savastano, Sedlacek) te weinig toe.
Sedlacek wordt dan wel ook echt verkeerd gebruikt, of niet gebruikt.

Van Savastano was dat vooraf al wel bekend, snap die transfer nog altijd niet.
Bij Alkmaar begint de victorie!

multatuli
Fanatic

19 jan 2019, 00:47

Last Scout schreef:
18 jan 2019, 22:29
Sedlacek wordt dan wel ook echt verkeerd gebruikt, of niet gebruikt.

Van Savastano was dat vooraf al wel bekend, snap die transfer nog altijd niet.
Ik bedoel ook niet dat het in alle gevallen aan de speler ligt. Ik heb al eerder mijn twijfels uitgesproken over dit trainersduo. Feit is dat deze spelers onder deze trainers weinig toevoegen.

Lecompte
Oude garde

19 jan 2019, 06:06

multatuli schreef:
19 jan 2019, 00:47
Ik bedoel ook niet dat het in alle gevallen aan de speler ligt. Ik heb al eerder mijn twijfels uitgesproken over dit trainersduo. Feit is dat deze spelers onder deze trainers weinig toevoegen.
Als ik naar de coaching van Stam keek was duidelijk dat zijn functie onder druk staat. Reageerde overdreven emotioneel op beslissingen van een goed leidende scheidsrechter.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

Geest van Dirk
Goalscorer

19 jan 2019, 06:49

Hahaha ik weet nog dat Jong AZ net de promotie naar de Jupiler misliep tegen Jong Utrecht. Stam werd door iedereen bewierookt en Haar was over de hill (ik deed hier ook in mindere mate aan mee). Hoe anders is het nu opeens :lol:

Jong AZ heeft gewoon een erg jonge onervaren groep. Echte klasbakken zitten er niet in en onze toppers die wel makkelijk mee zouden moeten kunnen op dit niveau komen terug van lange blessures (Helmer, Mihalek en Duin) of spelen in een nieuwe omgeving en hebben aanpassing nodig, maar hebben niet genoeg ritme kunnen pakken doordat ze niet elke week hebben gespeeld (Bergsma, Weigelt) en de keeper is te jong (Schendelaar)

De vele wisselende samenstellingen is ook nadelig.

Maar AZ wilt opleiden, dus versterkingen halen alleen maar om Jong AZ sterker te maken zie ik niet snel gebeuren. Zeker niet in dit spek en bonen seizoen waar je niet in kunt degraderen, maar eigenlijk zou het ook tegen de filosofie ingaan. Dit soort spelers zijn niet goed genoeg voor AZ1 en staan jeugdspelers in de weg.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Josje
Oude garde

19 jan 2019, 07:46

Geest van Dirk schreef:
19 jan 2019, 06:49
Hahaha ik weet nog dat Jong AZ net de promotie naar de Jupiler misliep tegen Jong Utrecht. Stam werd door iedereen bewierookt en Haar was over de hill (ik deed hier ook in mindere mate aan mee). Hoe anders is het nu opeens :lol:

Jong AZ heeft gewoon een erg jonge onervaren groep. Echte klasbakken zitten er niet in en onze toppers die wel makkelijk mee zouden moeten kunnen op dit niveau komen terug van lange blessures (Helmer, Mihalek en Duin) of spelen in een nieuwe omgeving en hebben aanpassing nodig, maar hebben niet genoeg ritme kunnen pakken doordat ze niet elke week hebben gespeeld (Bergsma, Weigelt) en de keeper is te jong (Schendelaar)

De vele wisselende samenstellingen is ook nadelig.

Maar AZ wilt opleiden, dus versterkingen halen alleen maar om Jong AZ sterker te maken zie ik niet snel gebeuren. Zeker niet in dit spek en bonen seizoen waar je niet in kunt degraderen, maar eigenlijk zou het ook tegen de filosofie ingaan. Dit soort spelers zijn niet goed genoeg voor AZ1 en staan jeugdspelers in de weg.
Kom op Geest, het is gewoon erg slecht.
Niveau van met name de door ons zelf opgeleide en door jou vaak zo bewierookte jeugdspelers (Schendelaar, Church, Wijndal, Kramer, Helmer, Duin) valt tegen.
Er deden gisteren 7 spelers van de AZ1 selectie mee (Schendelaar, Weigelt, Bergsma, Wijndal, Reijnders, Mihalik, Helmer), allemaal spelers met doorlopende contracten en de toekomst van AZ 1.

We zijn van alle Jong teams de slechtste in de 1e divisie. En qua leeftijd zijn wij zeker niet het jongste Jong team en zeker niet de meest onervaren Jong ploeg.

Waarom deden Mees Hoedemakers en Jamie Jacobs eigenlijk niet mee?

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

19 jan 2019, 09:50

Josje schreef:
Niveau van met name de door ons zelf opgeleide en door jou vaak zo bewierookte jeugdspelers (Schendelaar, Church, Wijndal, Kramer, Helmer, Duin) valt tegen.
Er deden gisteren 7 spelers van de AZ1 selectie mee (Schendelaar, Weigelt, Bergsma, Wijndal, Reijnders, Mihalik, Helmer), allemaal spelers met doorlopende contracten en de toekomst van AZ 1.

We zijn van alle Jong teams de slechtste in de 1e divisie. En qua leeftijd zijn wij zeker niet het jongste Jong team en zeker niet de meest onervaren Jong ploeg.

Mees Hoedemakers was geschorst en Jacobs geblesseerd. Maar buiten dat zijn Church, Kramer en in mindere mate Duin nooit echt bewierrookt. Jongens als Helmer moeten zich kapot schamen. En hij was niet de enige hoor. Reijnders, Bergma en zeker Mihalik waren belabberd. Die Mihalik had één goede actie dat hij even doorzette aan het begin van de tweede helft. Verder heeft hij niks uitgevoerd. Schendelaar was gister nog de beste aan AZ kant. Church speelde ook aardig. De rest onvoldoende.

pAZcal
Basisspeler

19 jan 2019, 10:32

AZ 4 Life schreef:
Mees Hoedemakers was geschorst en Jacobs geblesseerd. Maar buiten dat zijn Church, Kramer en in mindere mate Duin nooit echt bewierrookt. Jongens als Helmer moeten zich kapot schamen. En hij was niet de enige hoor. Reijnders, Bergma en zeker Mihalik waren belabberd. Die Mihalik had één goede actie dat hij even doorzette aan het begin van de tweede helft. Verder heeft hij niks uitgevoerd. Schendelaar was gister nog de beste aan AZ kant. Church speelde ook aardig. De rest onvoldoende.
https://www.youtube.com/watch?v=5FM2HQIERWE

Geest van Dirk
Goalscorer

19 jan 2019, 11:40

Josje schreef:

Het niveau valt ook tegen als je deze spelers vergelijkt met eredivisie toptalenten , behalve dan van Wijndal, die is wel een speler die gewoon mee kan bij AZ1. Maar Ik vergelijk dan ook niet.
Het soort spelers die je echt verder brengen zal de AZ jeugdopleiding echt nog wel meer gaan voortbrengen. Het blijft echt niet bij Stengs, Boadu en Koopmeiners. We hebben het nu over de bovenbouwtalenten van de afgelopen 4/5 jr?

Die langdurige blessures zijn echt wel tegenvallers. Duin had echt een goed momentum tot hij geblesseerd raakte. Helmer is enorm lang eruit geweest en zijn progressie curve is hierdoor natuurlijk ook afgevlakt. Jammer.

De hoop is op het ogenblik voorlopig bijvoorbeeld op Goudmijn, Taabouni, Fitz Jim, de Jong, Hillen en Barasi. Die in ontwikkeling voorlopen op Stengs en Helmer. Er zijn nog wel meer potentiele kandidaten hoor, maar deze zijn het meest op de voorgrond en bekend bij de outsider

AZ moet zich onverstoorbaar richten op het opleiden. Wanneer de huidige onderbouw in de bovenbouw speelt zal het niveau afgeleverde speler gaan toenemen. Dat is alleen maar positief. Je moet daar wel op kunnen wachten. Ik sta al sinds het begin achter de visie en geloof er al vanaf dag 1 in. Als je nu terugkijkt naar die periode is er gewoon enorm veel ten positieve veranderd.
...... and that's what we mean by honey \:D/

multatuli
Fanatic

19 jan 2019, 12:30

AZ 4 Life schreef:
Voor een groot deel wel mee eens, zeker een Duin moet je nu nog niet afschrijven. Maar waarom moet Helmer zich schamen? Helmer was volgens mij later speelklaar dan Stengs, en ook Stengs was de eerste periode onzichtbaar.Geld trouwens ook voor Mihalik. Ik ben ook nog niet onder de indruk van hem, maar ook hij is net langdurig geblesseerd geweest.
Reijnders snap ik niets van, was vorig jaar 1 van de smaakmakers van Jong AZ, maar lijkt dit seizoen wel grotendeels onzichtbaar.

Plaats reactie
  • Informatie