Oussama Idrissi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Oude garde

08 jul 2019, 07:03

Antti Opdam schreef:
08 jul 2019, 06:19
Jij koppelt dat graag aan de Marokkaanse roots, maar het heeft meer met eindeloos obscure fouten blijven maken wat irriteert. En vrijstaande spelers gewoon negeren. En dan verongelijkt doen. Ofwel dat het oogt dat je niet honderd procent geeft. Dan gaat het publiek zich tegen je keren.

Dat geldt voor Idrissi, maar ook gewoon voor Van Rhijn of Buskermolen of Hatzdiakos. En volgens mij heeft geen van hen Marokkaanse roots.

Je kon veel van Midtsjo en Til zeggen, maar die werkten wel nog hard. En kregen - trouwens - volgens mij ook voldoende kritiek. Dan moet je dat wel willen zien en horen.

Maar voor kleurdenkers is dat doorgaans lastig.
Misschien oogt het niet altijd zo, maar Idrissi geeft zich wel altijd 100 procent. En zeker aangezien hij maandenlang het team op sleeptouw heeft genomen, waar veel anderen het lieten afweten, is het belachelijk dat hij is uitgefloten. Of dat nou met zijn roots te maken heeft of niet. Dat je nu Van Rhijn uitfluit die continue belangrijke fouten maakt en ook nog eens totaal geen inzet heeft is een ding, maar iemand als Idrissi uitfluiten slaat echt helemaal nergens op. Zelfs als hij af en toe slecht speelt. spelers zoals Idrissi moet je als publiek juist koesteren en aanmoedigen. Laat het kritiek geven maar aan de trainer over.

Antti Opdam
Co

08 jul 2019, 07:34

multatuli schreef:
08 jul 2019, 07:03
Misschien oogt het niet altijd zo, maar Idrissi geeft zich wel altijd 100 procent. En zeker aangezien hij maandenlang het team op sleeptouw heeft genomen, waar veel anderen het lieten afweten, is het belachelijk dat hij is uitgefloten. Of dat nou met zijn roots te maken heeft of niet. Dat je nu Van Rhijn uitfluit die continue belangrijke fouten maakt en ook nog eens totaal geen inzet heeft is een ding, maar iemand als Idrissi uitfluiten slaat echt helemaal nergens op. Zelfs als hij af en toe slecht speelt. spelers zoals Idrissi moet je als publiek juist koesteren en aanmoedigen. Laat het kritiek geven maar aan de trainer over.
Ik ben het daar helemaal mee eens hoor. Idrissi heeft bij mij ook heel veel krediet, maar ik kan me ook voorstellen dat andere supporters er soms een beetje moedeloos van worden. Zeker het type supporter dat van slidings houdt. Dat uitfluiten vind ik dan niet terecht, maar ergens wel begrijpelijk. Het punt dat ik hier wilde maken is dat het - mijns inziens - lost staat van zijn achtergrond.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

08 jul 2019, 07:41

Antti Opdam schreef:
08 jul 2019, 06:19
Jij koppelt dat graag aan de Marokkaanse roots, maar het heeft meer met eindeloos obscure fouten blijven maken wat irriteert. En vrijstaande spelers gewoon negeren. En dan verongelijkt doen. Ofwel dat het oogt dat je niet honderd procent geeft. Dan gaat het publiek zich tegen je keren.

Dat geldt voor Idrissi, maar ook gewoon voor Van Rhijn of Buskermolen of Hatzdiakos. En volgens mij heeft geen van hen Marokkaanse roots.

Je kon veel van Midtsjo en Til zeggen, maar die werkten wel nog hard. En kregen - trouwens - volgens mij ook voldoende kritiek. Dan moet je dat wel willen zien en horen.

Maar voor kleurdenkers is dat doorgaans lastig.
Mwah, dat heeft er doorgaans wel degelijk mee te maken. Maar dat zie je niet alleen bij spelers met een Marokkaanse roots. Idrissi wordt trouwens veel harder aangepakt dan Til en Midtsjo destijds. Til heeft een compleet jaar slecht gespeeld en Midtsjo was een half jaar om te janken. Daar heb ik nauwelijks een wanklank over gehoord. Althans, zeker niet in die mate die je bij Idrissi hoort. Daar gaan mensen zelfs fluiten, wat schandalig is natuurlijk. Zoals gezegd was hij de eerste seizoenshelft afgelopen jaar met afstand de enige die er iets van bakte. De tweede seizoenshelft was het matig, maar hij werkt altijd wel hard. En vaak was hij vooral boos op zichzelf. Ik heb hem echt niet vaak teamgenoten iets zien verwijten.

Antti Opdam
Co

08 jul 2019, 07:58

AZ 4 Life schreef:
08 jul 2019, 07:41
Mwah, dat heeft er doorgaans wel degelijk mee te maken. Maar dat zie je niet alleen bij spelers met een Marokkaanse roots.
Hoe weet je dat of waar baseer je dat op?

Ik vind het nogal een aantijging richting het AZ / voetbal publiek.

Volgens mij worden spelers die veel creativiteit in hun spel leggen, maar waarbij een lange periode heel veel mislukt gewoon eerder aangepakt. Of spelers die er gewoon met de pet naar gooien of lijken te gooien. Er zijn ook voldoende spelers met 'Nederlandse roots' die vaak de wind van voren krijgen: Weghorst, Luuk de Jong zouden niet kunnen voetballen, Van der Vaart en Sneijder hadden een slechte mentaliteit en konden niet samen spelen en zo kan je nog wel een tijdje doorgaan.

Het moment dat mensen zich tegen Idrissi begonnen te keren was toen hij telkens voor eigen succes ging terwijl er ook mensen vrij voor het doel stonden. Daar begon de irritatie. En dat was ook gewoon irritant. Of je dan gaat fluiten is een andere discussie.

multatuli
Oude garde

08 jul 2019, 08:15

Antti Opdam schreef:
Hoe weet je dat of waar baseer je dat op?

Ik vind het nogal een aantijging richting het AZ / voetbal publiek.

Volgens mij worden spelers die veel creativiteit in hun spel leggen, maar waarbij een lange periode heel veel mislukt gewoon eerder aangepakt. Of spelers die er gewoon met de pet naar gooien of lijken te gooien. Er zijn ook voldoende spelers met 'Nederlandse roots' die vaak de wind van voren krijgen: Weghorst, Luuk de Jong zouden niet kunnen voetballen, Van der Vaart en Sneijder hadden een slechte mentaliteit en konden niet samen spelen en zo kan je nog wel een tijdje doorgaan.

Het moment dat mensen zich tegen Idrissi begonnen te keren was toen hij telkens voor eigen succes ging terwijl er ook mensen vrij voor het doel stonden. Daar begon de irritatie. En dat was ook gewoon irritant. Of je dan gaat fluiten is een andere discussie.
Het AZ publiek is gewoon een doorsnee van de samenleving dus er zullen best een paar supporters hem eerder uitfluiten vanwege zijn roots. Het overgrote deel maakt het volgens mij geen moer uit wat zijn roots zijn.Laten we het inderdaad gewoon over voetbal en in dit geval Idrissi hebben. Als hij zijn oude vorm terugkrijgt en zich nog wat ontwikkelt is het een fantastische speler waar AZ nog veel aan kan hebben. Waar ik mij zorgen over maak is dat hij zojuist nog een interlandtoernooi heeft gespeeld en straks niet goed uitgerust en met een trainingsachterstand aansluit bij de groep. Ik vrees dat AZ de 1e periode daarom niet veel aan hem zal hebben.

Antti Opdam
Co

08 jul 2019, 08:47

multatuli schreef:
08 jul 2019, 08:15
Het AZ publiek is gewoon een doorsnee van de samenleving dus er zullen best een paar supporters hem eerder uitfluiten vanwege zijn roots. Het overgrote deel maakt het volgens mij geen moer uit wat zijn roots zijn.Laten we het inderdaad gewoon over voetbal en in dit geval Idrissi hebben. Als hij zijn oude vorm terugkrijgt en zich nog wat ontwikkelt is het een fantastische speler waar AZ nog veel aan kan hebben. Waar ik mij zorgen over maak is dat hij zojuist nog een interlandtoernooi heeft gespeeld en straks niet goed uitgerust en met een trainingsachterstand aansluit bij de groep. Ik vrees dat AZ de 1e periode daarom niet veel aan hem zal hebben.
Aansluitend op dat laatste.

Eens.

Laat hem eerst maar twee of drie weken op vakantie gaan. Die jongen heeft rust nodig.

Wat mij betreft mag AZ overigens stimuleren dat spelers met een dubbele nationaliteit gewoon voor Nederland kiezen. Dit is echt onhandig.

handelaar
Basisspeler

14 jul 2019, 18:16

Maandag is de Tovenaar van Alkmaar weer terug :bow:
Kortom nog meer aanvalskracht, benieuwd of hij al tegen AA Gent minuten mag maken of dat Slot rustig aan doet met onze pingelaar.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

15 jul 2019, 20:22

Antti Opdam schreef:

Wat mij betreft mag AZ overigens stimuleren dat spelers met een dubbele nationaliteit gewoon voor Nederland kiezen. Dit is echt onhandig.
Hoe stimuleer je zoiets eigenlijk?

Tarik
Glory-hunter

15 jul 2019, 21:36

Dario Hubner schreef:
Mondeling.

Antti Opdam
Co

16 jul 2019, 06:44

Dario Hubner schreef:
De voor- en nadelen goed uiteen zetten?

Dirk Scheringa
Ben-Sider

16 jul 2019, 07:16

Antti Opdam schreef:
Volgens mij worden spelers die veel creativiteit in hun spel leggen, maar waarbij een lange periode heel veel mislukt gewoon eerder aangepakt.
Veel spelers spelen op safe, zeker in een periode waar niet veel schijnt te lukken.
Idrissi is een speler die de man op zoekt en hem uit wil spelen, in plaats van balletjes breed.
Ook in een mindere periode blijft hij voor de actie gaan wat dan veelal op niets uit draait en als je dat blijft herhalen gaat dat veel mensen irriteren.
Ik ben er van overtuigd, gezien hij twee halve seizoenen onafgebroken wel de speler is geweest die Robben-achtige acties aan de dag weet te leggen
dat hij samen met een Stengs voor de meerwaarde in dit elftal moet zorgen.

Gatalin
Herry en/of Berry

16 jul 2019, 13:42

Antti Opdam schreef:
Hoe zie jij dat praktisch voor je?

"Oussama, hoewel je niet in aanmerking komt voor Oranje, willen we toch dat je voor het Nederlandse Elftal kiest, in plaats van het Marokkaanse Elftal die je wel een uitnodiging stuurt, want dat komt jouw tijdelijke werkgever AZ beter uit."
"Zo had ik het nog niet bekeken, Max. Ik zal Marokko afbellen."

Oftewel: :lol:

Antti Opdam
Co

16 jul 2019, 14:02

Gatalin schreef:
16 jul 2019, 13:42
Hoe zie jij dat praktisch voor je?

"Oussama, hoewel je niet in aanmerking komt voor Oranje, willen we toch dat je voor het Nederlandse Elftal kiest, in plaats van het Marokkaanse Elftal die je wel een uitnodiging stuurt, want dat komt jouw tijdelijke werkgever AZ beter uit."
"Zo had ik het nog niet bekeken, Max. Ik zal Marokko afbellen."

Oftewel: :lol:
:?

Volgens mij zijn er grosso modo drie zaken die je keuzen beïnvloeden:

1. Je karakter
2. Hetgeen je reeds hebt meegemaakt
3. Je huidige omgeving

Jij hebt je nooit door familie of collega's - met goede argumenten of een emotioneel betoog - op andere gedachten laten brengen?

Mensen houden er hier wel een wat gedetermineerd wereldbeeld op na... Johnsen is gedemotiveerd: zal wel gedemotiveerd blijven en moet dus weg. Idrissi wil - om wat voor redenen dan ook - voor Marokko spelen en zal dus voor Marokko spelen.

Sir Robbert
Fanatic

16 jul 2019, 14:17

Antti Opdam schreef:

1. Je karakter
3. Je huidige omgeving

Jij hebt je nooit door familie of collega's - met goede argumenten of een emotioneel betoog - op andere gedachten laten brengen?

Mensen houden er hier wel een wat gedetermineerd wereldbeeld op na... Johnsen is gedemotiveerd: zal wel gedemotiveerd blijven en moet dus weg. Idrissi wil - om wat voor redenen dan ook - voor Marokko spelen en zal dus voor Marokko spelen.
Normaal kan ik mij wel vinden in je posts Antti, maar in deze reeks even niet.
Bier.

Sir Robbert
Fanatic

16 jul 2019, 14:19

En het voordeel is, dat over het algemeen genomen, Nederland zich wat vaker voor eindtoernooien plaats dan bijvoorbeeld Marokko, Suriname, Curacao etc...

Dus ik stel dan voor, laten we zorgen dat ze juist niet voor Nederland kiezen.

Is dat dan niet veel logischer Antti?
Bier.

Gatalin
Herry en/of Berry

16 jul 2019, 14:21

Nou, dan volgen we toch jouw redenatie?

Oussama, een interlandcarrière, ja of nee?

1. Karakter: wil graag zo veel mogelijk op hoogste niveau voetballen. --> Ja
2. Ervaring: bij Jong Oranje altijd plezier gehad -> Ja
3. Omgeving: Marokkaanse familie en vrienden -> Ja

3x ja, dus Idrissi kiest voor zijn interlandcarrière. Bij Marokko, want hij kwam niet in beeld bij het Nederlands Elftal.
Nu moet jij dus met goede argumenten komen waardoor hij toch niet voor een interlandcarrière zou moeten kiezen. Ik hoor graag van je!

Tim
Fanatic

16 jul 2019, 15:23

Antti Opdam schreef:

1. Je karakter
3. Je huidige omgeving

Er is een plank die geslagen moet worden, jij slaat er zo'n drie kilometer van af met deze post. :lol:

Antti Opdam
Co

17 jul 2019, 07:52

Gatalin schreef:
16 jul 2019, 14:21
Nu moet jij dus met goede argumenten komen waardoor hij toch niet voor een interlandcarrière zou moeten kiezen. Ik hoor graag van je!
Hij moet niet voor een Afrikaanse interlandcarrière kiezen, omdat dat onnodig veel tijd en energie kost die financieel en sportief niets oplevert.

Te meer het de Europese kalender doorkruist.

De transferwaarde van een 'Afrikaanse' speler wordt voor 99% bepaald hoe deze presteert in Europa en - bij voorkeur - gedurende Europees voetbal. Voor een geslaagde carrière is het praktisch noodzaak om daar het gros van je tijd en energie in te steken.

Uitwedstrijden tegen Mali en Algerije voegen op geen enkel niveau iets toe. Het is pure verspilling van tijd en energie.

Daarnaast doe je de deur dicht naar Nederlands interland voetbal. Ik had dat zeker niet uitgesloten. Nederlands interlandvoetbal is zéér lucratief. Met twee knappe interlands kan een Europese (sub)top club voor de deur staan. Spelers als Vincent Janssen en Ibrahim Afellay kunnen hierover meepraten.

Dit lijken mij heel goede objectieve en reeds aangetoonde argumenten. Die iemand bij Idrissi tussen de oren had moeten brengen.

Kilkenny
Moderatort

17 jul 2019, 08:01

Antti Opdam schreef:
17 jul 2019, 07:52
Dit lijken mij heel goede objectieve en reeds aangetoonde argumenten. Die iemand bij Idrissi tussen de oren had moeten brengen.
Dus omdat hij voor Marokko heeft gekozen is dat niet gebeurd? Volgens mij is het een erg trots volk en voor hen een grote eer om voor Marokko uit te komen. Daar kan bij sommigen geen logica tegenop.

Antti Opdam
Co

17 jul 2019, 08:07

Kilkenny schreef:
17 jul 2019, 08:01
Dus omdat hij voor Marokko heeft gekozen is dat niet gebeurd?
Dat weet ik niet. Als dat wel gebeurd is ben ik tevreden en kunnen we de discussie op dat punt verder sluiten.

Mijn punt was dat AZ er alles aan moet doen om spelers als Idrissi van dat soort rare keuzes af te houden.

En dus eigenlijk ook niet - op social media - vrolijk moet gaan zitten doen omdat hij weer naar het Marokkaans elftal afreist.

Daar heb je niets aan. Ik had foto's willen zien van een luierende Idrissi in een Marokkaans badhuis. Niet ploegend in de Egyptische knollentuin.

Plaats reactie
  • Informatie