Oussama Idrissi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DiepeMast
Oude garde

30 aug 2018, 16:05

Oranje? Marokko? Laat die jongen eerst maar eens net zo belangrijk voor AZ te worden a la Jahanbakhsh. Eventuele nationale keuzes komen dan later wel.

Overigens heeft Marokko een buslading aan creatieve buitenspelers. Welk land zou dat nou ook nog kunnen gebruiken? 🤔 😄
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Jack
Technisch directeur

01 sep 2018, 09:04

Idrissi: 'Dit voetbal nog niet goed genoeg om ajax of PSV te verslaan'

tm-11658960b.jpg
tm-11658960b.jpg (65.6 KiB) 823 keer bekeken

Oussama Idrissi voelt zich op zijn plaats bij 'topclub' AZ. 'Kijk om je heen. Alle voorwaarden zijn hier toch aanwezig om top te presteren? Serieus, als het je bij deze club niet lukt plezier te hebben in voetballen, dan lukt dat je nergens.'

'AZ is in mijn ogen hét voorbeeld van een club met een topsportklimaat', zegt Idrissi. 'Dat móét ook, als je wil presteren. De kans op succes is het grootst als toeval zo veel mogelijk wordt uitgesloten. Met die filosofie werken we bij AZ. En dat zit 'm in talloze aspecten. In dat structureel scherpe trainen, in de tot in de perfectie verzorgde analyses van tegenstanders die we krijgen voorgeschoteld, in het mentale.'

'Maar vooral ook in het structureel kritisch durven zijn.' Idrissi haalt de wedstrijd tegen FC Emmen (1-4 zege) aan als voorbeeld. 'Prima uitslag, zou je zeggen. Een score waarover ze bij de meeste clubs heel tevreden zouden zijn. Wij waren dat niet. Simpelweg omdat ons voetbal niet goed was. Natuurlijk is het fijn dat je wint. Alleen stellen we ons dan wél meteen de vraag: Zou dit voetbal goed genoeg zijn geweest om ajax of PSV te verslaan? Heel eerlijk: nee.'

'AZ wil niet voetballen om met geluk tot scoren te komen. AZ wil scoren omdat het goed voetbalt. Snap je? Dat tweede gebeurde te weinig in Emmen, dat eerste juist te veel. Dát gevoel overheerst dan ook. Dat bedoel ik met spelvreugde. Hoe leuk het ook is dat ik in Emmen twee keer scoorde, echte spelvreugde voel ik op dat moment minder. We waren te weinig de baas.'

bron: VI
door: Dennis van Bergen
datum: 30-8-2018
Glory Hunter

Geest van Dirk
Goalscorer

01 sep 2018, 09:36

Mooi interview met hem inderdaad. Hij is echt de "Idrissi" versie van het type dat Weghorst is als voetballer.

Enorm gedreven, maar dat kon je al heel gauw zien tijdens de wedstrijden. En perfectionistisch ingesteld, als hij zich zo weet te verbeteren als Weghorst deed, dan wordt hij zelfs beter dan Jahanbakhsh.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

16 sep 2018, 18:37

Idrissi kan volgens mij nog veel meer rendement uit zijn acties halen. Ik vind ook dat zijn rechterbeen op links hem dwarszit, hij kapt te vaak weer terug terwijl hij al lang een voorzet had kunnen geven. Zeker toen Johnsen erin was gekomen had hij zijn spel daar op aan moeten passen.

Ik zag voor het eerst enige succesvolle samenwerking tussen hem en Ouwejan, hopelijk zetten ze dat door.

zeekomkommer
Oude garde

16 sep 2018, 21:35

Wondermooi hakboogballetje
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

Jack
Technisch directeur

17 sep 2018, 15:15

zeekomkommer schreef:
16 sep 2018, 21:35
Wondermooi hakboogballetje
Nee hoor. Was niet wondermooi. Heel gewoon.
Glory Hunter

zeekomkommer
Oude garde

17 sep 2018, 15:16

Jack schreef:
17 sep 2018, 15:15
Nee hoor. Was niet wondermooi. Heel gewoon.
Beauty is in the eye of the beholder 8)
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

Geest van Dirk
Goalscorer

17 sep 2018, 18:14

Bob Ross schreef:
Idrissi kan volgens mij nog veel meer rendement uit zijn acties halen. Ik vind ook dat zijn rechterbeen op links hem dwarszit, hij kapt te vaak weer terug terwijl hij al lang een voorzet had kunnen geven. Zeker toen Johnsen erin was gekomen had hij zijn spel daar op aan moeten passen.

Ik zag voor het eerst enige succesvolle samenwerking tussen hem en Ouwejan, hopelijk zetten ze dat door.
Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering bij zulke jonge spelers, maar het rendement van Idrissi vind ik nu al indrukwekkend moet ik bekennen. Maar hij is nog niet uitgeleerd inderdaad. Zijn winnaarsmentaliteit en passie om beter te worden vind ik wel vergelijkbaar met Weghorst. Dat valt echt op.

Last Scout
Goalscorer

18 sep 2018, 06:33

Bob Ross schreef:

Het belangrijkste voor Idrissi momenteel is er voor zorgen dat de vorm die hij vorig seizoen had consistent wordt, dat was tot nog toe altijd zijn grote valkuil bij Groningen.
Dat stapje verder zie ik hem ook graag bereiken, maar liever eerst ondiepere dalen dan gelijk hogere pieken.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Geest van Dirk
Goalscorer

19 sep 2018, 15:51

Last Scout schreef:
18 sep 2018, 06:33
Het belangrijkste voor Idrissi momenteel is er voor zorgen dat de vorm die hij vorig seizoen had consistent wordt, dat was tot nog toe altijd zijn grote valkuil bij Groningen.
Dat stapje verder zie ik hem ook graag bereiken, maar liever eerst ondiepere dalen dan gelijk hogere pieken.
Dat geldt voor elke jeugdspeler

MO7
Beheerder

19 sep 2018, 16:38

Bedankt voor deze totaal niets toevoegende opmerking🙄
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

Last Scout
Goalscorer

19 sep 2018, 17:07

Geest van Dirk schreef:
19 sep 2018, 15:51
Dat geldt voor elke jeugdspeler
1. dat is klinklare onzin er zijn zat jongens die vanuit de jeugd doorbreken en voorlopig een heel consistent niveau halen. daarnaast heb ik het hier niet over een kleine vormdip maar eerder echt grote dalen zoals Dos Santos bijvoorbeeld.
2. Idrissi is misschien nog wel jong, maar wel al 22 (wordt dit seizoen nog 23). Hij heeft bij zijn entree bij AZ een hele hoge piek gehad, de vraag is of dat doorzet en dat zijn nieuwe basisniveau is.
Over 5 doelpunten en 1 assist zit hij op zijn totaal dat hij bij Groningen gehaald heeft. alleen had hij daar bij Groningen 64 wedstrijden voor nodig en bij AZ zit hij nu op de 23.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Geest van Dirk
Goalscorer

19 sep 2018, 17:39

Van Overeem en Haye hadden het ook. Til heeft het ook gehad/nog steeds.

Niet elke speler heeft dat natuurlijk, maar het gebeurd wel vaak.
Maar goed, ik vind het raar om een voorschot te nemen op een kans dat iets negatiefs kan uitpakken. Wat heb je er aan ??

dirkjan
Invaller
Contacteer:

24 sep 2018, 09:22

3 goals, 2 assists in 6 wedstrijden (volgens cvhj). Dan zou ie uitkomen op 17 doelpunten en 11 assists over een heel seizoen. Lijkt me prima, al mogen er door een buitenspeler best meer assists gegeven worden.

Ook een prima goal gisteren, was best een moeilijke al om zo te raken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

Antti Opdam
Kristen

24 sep 2018, 10:20

dirkjan schreef:
24 sep 2018, 09:22
3 goals, 2 assists in 6 wedstrijden (volgens cvhj). Dan zou ie uitkomen op 17 doelpunten en 11 assists over een heel seizoen. Lijkt me prima. Al mogen er door een buitenspeler best meer assists gegeven worden.
Dat zijn bijna dezelfde cijfers van Jahanbakhsh vorig jaar: 17 velddoelpunten en 12 assists.

Dirk Scheringa
Supporter

24 sep 2018, 12:24

Antti Opdam schreef:
24 sep 2018, 10:20
Dat zijn bijna dezelfde cijfers van Jahanbakhsh vorig jaar: 17 velddoelpunten en 12 assists.
Alleen, en dat hebben er hier al meer aangegeven, was die buiten die statistieken continue dreigend en hield door zijn aanvalsdrang nagenoeg 90 minuten de tegenstanders bezig, waardoor andere (mindere spelers zoals Til, etc.) hier weer van konden profiteren. Volgens mij liep op een gegeven moment alles over de rechterkant.
Idrissi is toch meer een momentenvoetballer dan Jahanbakhsh.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 24 sep 2018, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Antti Opdam
Kristen

24 sep 2018, 12:34

Dirk Scheringa schreef:
Alleen, en dat hebben er hier al meer aangegeven, was die buiten die statistieken continue dreigend, waardoor het gehele elftal beter ging spelen.
Volgens mij liep op een gegeven moment alles over de rechterkant.
Idrissi is toch meer een momentenvoetballer.
Dreiging vind ik nogal subjectief.

Maar ik zal niet weer in een oude discussie proberen te vervallen.

Als Idrissi tot 17 velddoelpunten komt is dat (net als bij Jahanbakhsh) natuurlijk gewoon geweldig.

Geest van Dirk
Goalscorer

24 sep 2018, 12:35

Dirk Scheringa schreef:
Alleen, en dat hebben er hier al meer aangegeven, was die buiten die statistieken continue dreigend, waardoor het gehele elftal beter ging spelen.
Volgens mij liep op een gegeven moment alles over de rechterkant.
Idrissi is toch meer een momentenvoetballer.
Nou, het lijkt me duidelijk dat jij bij Idrissi alleen zijn assists en goals telt als momenten die er toe doen. Je doet hem nu wel heel erg tekort namelijk.

Dirk Scheringa
Supporter

24 sep 2018, 12:39

Geest van Dirk schreef:
24 sep 2018, 12:35
Nou, het lijkt me duidelijk dat jij bij Idrissi alleen zijn assists en goals telt als momenten die er toe doen. Je doet hem nu wel heel erg tekort namelijk.
In vergelijking met Jahanbakhsh bedoel ik. Nagenoeg alles liep destijds over de rechter flank.
Die bleef maar bezig, dat gevoel heb ik bij Idrissi minder.

Antti Opdam
Kristen

24 sep 2018, 12:45

Dirk Scheringa schreef:
24 sep 2018, 12:39
In vergelijking met Jahanbakhsh bedoel ik. Nagenoeg alles liep destijds over de rechter flank.
Die bleef maar bezig, dat gevoel heb ik bij Idrissi minder.
Dat kan wel kloppen. Het AZ van vorig jaar was volledig afgestemd om Jahanbakhsh te laten renderen.

- of omgekeerd; wat jullie willen -

Hoe dan ook. In dat opzicht is het des te knapper dat Idrissi zulke cijfers kan overleggen. Hij moet het immers met een stuk minder pogingen doen.

Plaats reactie
  • Informatie