Teun Koopmeiners

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Oude garde

08 aug 2019, 21:39

Blij dat Teun tot aanvoerder is gepromoveerd, dat heeft hij verdient en die rol vult hij goed in.
Goed om wat strijd te zien bij hem ook.
AZRickGrimesAZ
Oude garde

09 aug 2019, 15:59

Ben benieuwd of we ooit de broers Koopmeiners (Teun & Peer) samen in het basiselftal gaan zien bij AZ. Zou jammer zijn als Teun al vroeg vertrekt.
Tim
Ben-Sider

09 aug 2019, 16:44

AZRickGrimesAZ schreef:
09 aug 2019, 15:59
Ben benieuwd of we ooit de broers Koopmeiners (Teun & Peer) samen in het basiselftal gaan zien bij AZ. Zou jammer zijn als Teun al vroeg vertrekt.
Vroeg vertrekken zal hij niet doen. Hij begint nu immers al aan zijn derde seizoen bij AZ.
AZRickGrimesAZ
Oude garde

09 aug 2019, 20:24

Tim schreef:
09 aug 2019, 16:44
Vroeg vertrekken zal hij niet doen. Hij begint nu immers al aan zijn derde seizoen bij AZ.
Wijsneus. Teun is pas 21, dat vind ik nog vroeg om te vertrekken bij AZ.
Tim
Ben-Sider

09 aug 2019, 21:36

AZRickGrimesAZ schreef:
09 aug 2019, 20:24
Wijsneus. Teun is pas 21, dat vind ik nog vroeg om te vertrekken bij AZ.
Nou ja, Boadu is nu pas 18. Als hij op zijn 21e nog bij AZ speelt is hij stil blijven staan in zijn ontwikkeling of is AZ een topclub geworden. Zo "wijs" is dat dus niet he.
DiepeMast
Reservespeler

15 aug 2019, 22:33

MOTM vanavond. Straalt rust uit. Haalt de een na de andere aanval er uit, als Marioepol door het midden wilt spelen. Coacht goed. Schakelt moeiteloos naar CV. Niets op aan te merken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

16 aug 2019, 10:26

DiepeMast schreef:
15 aug 2019, 22:33
MOTM vanavond. Straalt rust uit. Haalt de een na de andere aanval er uit, als Marioepol door het midden wilt spelen. Coacht goed. Schakelt moeiteloos naar CV. Niets op aan te merken.
Speelde inderdaad prima gisteren. Zelfs aanvallend nog een keer bijna een goal.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

16 aug 2019, 12:15

Goed potje. Hij is verdedigend echt ijzersterk.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

19 aug 2019, 09:16

Had het enorm moeilijk met Sierhuis. Verloor een aantal belangrijke duels op gevaarlijke plekken. Ook toen hij naar het middenveld verhuisde kreeg AZ de wedstrijd niet onder controle.
AZ Twello
Invaller
Contacteer:

19 aug 2019, 09:30

Bob Ross schreef:
19 aug 2019, 09:16
Had het enorm moeilijk met Sierhuis. Verloor een aantal belangrijke duels op gevaarlijke plekken. Ook toen hij naar het middenveld verhuisde kreeg AZ de wedstrijd niet onder controle.
Inderdaad, gelukkig dat Sierhuis in de vervolgactie niet echt effectief was anders had er een heel ander resultaat gestaan. Hopelijk hoeft hij donderdag niet tegen de gevreesde Antwerpse spits te spelen want dan voorzie ik wel wat probleempjes.
AZA'dam
Ben-Sider

19 aug 2019, 10:59

Ja, het uitschakelen van een directe tegenstander als CV is niet zijn sterkste punt.
Wat me ook opvalt is dat hij druk bezig is, nadat hij een bal afgeeft, met wat zijn medespeler er vervolgens mee doen moet.
Ook zag ik twee keer dat Clasie zich liet zakken om de bal op te vragen, zoals hij dat o.a. bij Feijenoord gewend was, maar 'm van Teun niet kreeg. Met Maher was er ook ooit zo'n situatie tot dat intern werd vastgesteld dat de opbouw bij Maher diende te beginnen en dat dat in eerste instantie de man was die de lijnen uit diende te zetten.
Koopmeiners hopelijk snel weer terug op het middenveld, zonder Clasie of Maher, zodat Teun de man is waar het aanvalsspel begint.
AZ-073
Oude garde

29 aug 2019, 12:33

We krijgen veel aandacht van VI.

Interessant artikel / interview over Teun, zijn rol als aanvoerder, het waarom van zijn spelen op het middenveld en achterin maar ook terugkijken naar AZ-Antwerp en het huren van Correira
AZ-motor Koopmeiners blinkt uit als verdediger, middenvelder en aanvoerder

INTERVIEW
AZ is on tour. Na Den Haag deed de Alkmaarse formatie Enschede aan. Terwijl de stadionproblematiek voortduurt, neemt Teun Koopmeiners zijn ploeg bij de hand.

Het scenario dat het dak op het AZ-stadion gedemonteerd gaat worden en AZ na de winterstop weer een eigen huis heeft om gasten te ontvangen, neemt in waarschijnlijkheid toe. Tot die tijd zullen de Alkmaarders een door Nederland reizend circus zijn.

Als AZ op tournee door het land is, dan is Teun Koopmeiners zonder twijfel de reisgids of de spreekstalmeester in de circuspiste. Ron Vlaar heeft de leeftijd en de ervaring, de bewierookte driemansaanval met Stengs, Boadu en Idrissi zorgen voor technische hoogstandjes en voortdurend gevaar en de betrouwbare nauwelijks te passeren doelman Marco Bizot is de enige Oranje-international.

AZ heeft meerdere wapens en maakt een frisse indruk in de eerste weken van het seizoen, maar de onbetwiste leider van de Alkmaarse formatie is een pas 21 jarige jongen die op zijn elfde het Castricumse Vitesse ’22 verruilde voor AZ. Koopmeiners oogt qua spel als een routinier, hij is de spil van het elftal, de motor van het team. Twee weken geleden tegen FC Mariupol imponeerde hij zelfs op het middenveld. Als een strateeg zette hij de lijnen uit, ging hij voorop in de strijd en wees hij AZ de weg langs de Oekraïners. Een week later tegen Antwerp was hij iets minder prominent aanwezig en had hij de pech dat zijn matig weggewerkte kopbal de uiteindelijke 0-1 inleidde, maar Koopmeiners is de onbetwiste leider van dit AZ. Als aanvoerder, als middenvelder en als verdediger.

KONING VAN DE KORTE PASS
In de Enschedese Grolsch Veste zit je als persvertegenwoordiger hoog in het stadion. Een uitgelezen gelegenheid om Koopmeiners nauwlettend te volgen in de manier waarop hij zich door een wedstrijd heen beweegt.

Tegen de Belgen startte hij weer op het middenveld. Hij is van nature een middenvelder en ziet zichzelf ook zo, maar bij afwezigheid van andere centrale verdedigers zakt Koopmeiners een linie. In de eerste 68 minuten tegen Antwerp was hij een pure middenvelder. In de opbouw kwam hij vaak tussen de centrumverdedigers Pantelis Hatzidiakos en Vlaar terecht om de bal op te halen, waardoor hij hoger op het veld soms gemist werd.

Koopmeiners ontpopte zich tot de koning van de korte pass. Dankzij zijn duelkracht verovert hij ballen en zoekt hij in vele gevallen naar een even simpele als effectieve oplossing. Een balletje links, een balletje rechts, de aanvalsdriften van AZ beginnen steevast bij Koopmeiners. Hij zet zijn ploeggenoten aan het werk en dirigeert ze naar voren. Soms hanteert hij de lange bal, niet in alle gevallen met succes. Het is een aandachtspunt, zijn inzicht en vermogen om de bal over lange afstand bij een medespeler te bezorgen, zouden betere statistieken op dat vlak met zich mee moeten brengen.

Koopmeiners is de koning van de as. Centraal op het veld heerst hij, heel veel op links of rechts is hij niet vinden. Hij zou hoger nog gevaarlijker kunnen – misschien wel moeten – zijn. ‘Die drang heb ik ook wel, maar ik moet aan de balans in het team denken’, reageert Koopmeiners als we hem met die conclusie confronteren. ‘Dichter bij de aanvallers kan ik gevaarlijker zijn, maar ik moet die drang ook beteugelen. Ik denk dat ik in combinatie met Fredrik Midtsjø tot een nog betere afstemming moet kunnen komen, nog beter de momenten moet kunnen kiezen om bij te sluiten. Wij hebben een goede klik, begrijpen elkaar en vullen elkaar aan, maar het kan nog beter, denk ik. Daar kwam in deze wedstrijd nog bij dat ik vrij vroeg tegen een gele kaart aanliep. Een professionele, ik moest hem pakken, maar daardoor moest ik wel uitkijken. Te ver naar voren staan betekent dat je eerder in de problemen kunt komen en misschien nog een overtreding moet maken. Ik heb daar wel rekening mee gehouden ja, soms moet je je inhouden.’

‘Ik vind Teun indrukwekkend als middenvelder, maar ook als centrale verdediger. Maar het moet een uitzondering zijn dat hij achterin speelt’

Na 68 minuten zijn leidersrol op het middenveld te hebben vervuld, verhuisde Koopmeiners naar achteren. Hatzidiakos maakte plaats, de Japanner Yukinari Sugawara kwam erbij als middenvelder en Koopmeiners werd de nieuwe compagnon van Vlaar. Een dag eerder was trainer Arne Slot ingegaan op de positie van zijn aanvoerder. ‘Ik heb altijd gezegd dat Teun op beide posities uitstekend uit de voeten kan, dat wil ik best nog een keer doen. Ik heb een gesprek met hem gehad en we hebben afgesproken dat het in zijn belang zou zijn als hij zich op een van de twee plekken kan richten. Het constant heen en weer pendelen tussen twee posities is niet ideaal voor een speler. Hij moet zich kunnen toeleggen op het verbeteren op zijn positie. Ik geef eerlijk toe dat het ideaal is voor een trainer om zo’n speler te hebben. Niet voor hem misschien, wel voor de ploeg. Ik vind hem indrukwekkend als middenvelder, maar ook als centrale verdediger. Je hebt niet veel spelers die dat hebben, Teun heeft dat wel. Maar het moet een uitzondering gaan zijn dat hij achterin speelt. Bij blessures of schorsingen is hij een meer dan goed alternatief. Dan worden we zeker niet zwakker. Of als de tegenstander zich er voor leent door hun manier van spelen. Weet je wat het is, als je Teun achterin opstelt, mis je hem op het middenveld. Dat was vorige week tegen Groningen goed zichtbaar. Mede omdat Groningen het huiswerk goed gedaan had, maar ook vanwege de lichte blessures bij Vlaar en Stijn Wuytens. Wij hadden Teun nodig achterin en misten hem daardoor elders. Dan moet je in teambelang kunnen denken en dat begrijpen we allebei heel goed. We hebben voor aanvang van het seizoen uitgesproken hoe we erover denken. Koopmeiners is een middenvelder die in het voetbal dat wij graag willen spelen, een belangrijke schakel is. Daarmee zeg ik niet dat hij nooit meer achterin zal spelen. Als dat goed is voor het team, zullen we dat doen.’

PURE LUXE
Koopmeiners zelf liet eind vorig seizoen onder trainer John van den Brom al doorschemeren zichzelf meer als middenvelder te zien. ‘Ik kan centraal achterin spelen, maar tegen fysiek sterke spitsen spelen ben ik niet gewend. Dat heb ik te weinig gedaan. In de slotfase tegen Antwerp, na de rode kaart aan Belgische zijde en na wat wisselingen in het elftal, kwam ik ook soms tegen Mbokani te staan. Dat soort duels aangaan, daar ligt mijn kracht ook minder. Als ik van achteruit als beginstation van de opbouw kan dienen, dan is het prima. Als van mij verwacht wordt dat ik in de mandekking op een pure spits ga staan, dan heeft niemand daar wat aan. Dat weten we allemaal. Ik sta er als de ploeg het nodig heeft, dat is duidelijk.’

Vorige week tegen FC Groningen begon Koopmeiners achterin en schoof hij in de tweede helft op naar zijn vertrouwde middenveld-stek. ‘Dan zie je direct dat we onze beste fase hebben, dat was een bevestiging van wat we al wisten’, had Slot waargenomen. Tegen Antwerp verkaste Koopmeiners na 68 minuten naar de achterste lijn. ‘Dat was nog voor de rode kaart bij Standard, maar pakte goed uit, mede door de rode kaart. We hadden meer voetbal van achteruit in een overtalsituatie. Het is pure luxe dat we zo kunnen schuiven en kunnen inspelen op wat er gebeurt.’

Vorig seizoen gebruikte John van den Brom Koopmeiners ook als centrale verdediger. Personele problemen achterin en de aanwezigheid van Adam Maher en Guus Til op het middenveld maakten dat Koopmeiners achterin het elftal hielp. De cijfers die AZ gebruikt in een datamodel, wezen dat ook uit. Koopmeiners leek achterin van meer waarde, maar zijn gevoel zei hem dat hij op het middenveld hoorde. Slot onderschrijft dat gevoel nu gezien zijn uitleg.

Naast die van middenvelder en verdediger is er nog een derde rol die Koopmeiners vervult. Sinds het vertrek van Guus Til naar Spartak Moskou is hij aanvoerder. De captain Koopmeiners is nog onervaren op het hoogste niveau, maar de band knelt allerminst. Hij is een geboren leiderstype. Pratend, gebarend, sturend, amper 21 jaar, maar qua spel en houding een door de wol geverfde routinier.

De captain Koopmeiners is nog onervaren op het hoogste niveau, maar de band knelt allerminst

Onverstoorbaar, realistisch, ook na afloop komt Koopmeiners prima uit zijn woorden en weet hij duidelijk uit te leggen waarom iets wel of niet goed ging. Verbaal begaafd, handig jonglerend met woorden en gelaatsuitdrukkingen. Een type-ideale schoonzoon misschien, maar voor de camera en in de mixed zone net zo rustig en weldoordacht als in het veld. ‘Dank voor het compliment’, klinkt het als we hem confronteren met de bevindingen over zijn leidersrol. ‘Dat vind ik oprecht leuk om te horen. Ik voel me er eerlijk gezegd ook prima bij en heb het idee dat de jongens me nog steeds op dezelfde manier benaderen en zien. Ze zijn zich niet anders gaan gedragen in elk geval en ik ook niet’, merkt Koopmeiners op. ‘Dat moet ook natuurlijk, ik ben dezelfde persoon. Met een band om. Dat past me wel, ik ben een coachende speler, altijd al geweest. Ik ben er trots op en doe het met plezier. Ook de verplichtingen na afloop die erbij horen. Geen probleem, ook al ben ik na afloop van een wedstrijd wat langer bezig.’

Wie Koopmeiners de aanvoerdersrol tussen de lijnen ziet invullen, begrijpt wat hij bedoelt. Tegen Antwerp was er ook zo’n moment dat Koopmeiners kenmerkte. Een klein half uur was er gespeeld toen de aanvoerder een ogenschijnlijk simpel balletje terugspeelde naar centrale verdediger Hatzidiakos. De bedoeling was duidelijk. Bal terug naar Koopmeiners die zichzelf ruimte verschafte aan de zijlijn, zodat hij van daaruit de voorwaartsen in stelling kon brengen. Hij dacht al twee stappen verder, maar moest de bal nog ontvangen. Het passje over luttele meters van de Griekse jongeling was echter onzuiver en hobbelde buiten bereik van Koopmeiners over de zijlijn. In woord en gebaar maakte de aanvoerder zijn onvrede kenbaar. Je zag hem op dat moment al lichtelijk spijt hebben van zijn korte uitbarsting.

Kort na het misverstand loste Hatzidiakos een dreigende Antwerpse aanval perfect op door gedurfd uit te verdedigen. Een typische Hollandse voetballende defensieve actie, maar schitterend uitgevoerd. Dat vond Koopmeiners ook. In het voorbijgaan gaf hij Hatzidiakos een veelzeggende aai over de bol. Het was een terecht compliment en voelde voor hemzelf bovendien als een goedmakertje tegenover zijn ploeggenoot die hij even daarvoor nog kritisch benaderde. Koopmeiners herinnert zich na afloop het moment. ‘Een foutje kan gebeuren, daar mag je wat van zeggen. Een goede actie moet je ook waarderen. Dit gebeurde vlak na elkaar, daarom viel het op. Dit is de manier waarop wij met elkaar omgaan, mooi toch?’

STENGS EN IDRISSI HEBBEN DE SLEUTEL
Ondanks de troosteloze ambiance in Enschede was de heenwedstrijd tussen AZ en Antwerp een uiterst interessante ontmoeting. Een clash van stijlen met de aanvallend ingestelde Alkmaarse ploeg op het oog als bovenliggende partij, maar met het fysiek sterke Antwerpse collectief (met aanvaller Dieumerci Mbokani als handenbinder voorin) als uiteindelijke psychologische winnaar dankzij een uitgoal. De 1-1 was eigenlijk een keurige afspiegeling van de verhoudingen. AZ was, zeker nadat Antwerp met tien man was komen te staan, de dwingende partij en had in de slotfase kansen op méér. Maar doelman Marco Bizot en de paal voorkwamen ook een tweede Antwerpse goal.

Een uniek tweeluik noemde trainer Arne Slot de ontmoeting tussen AZ en Antwerp FC. Twee thuiswedstrijden op vreemde bodem, met dien verstande dat donderdag in Brussel veel Antwerpenaren hun ploeg zullen steunen en AZ-fans welkom zijn. Dat was in Enschede wel anders. Krap 4.000 toeschouwers waren er in De Grolsch Veste, waar er 30.000 in kunnen. Het gaf een trieste aanblik, een kille doodse bedoening, in niets leek het op een Europees avondje vol grote belangen. Alleen in de slotfase ontstond er op het veld een opgefokt Europa Cup-sfeertje, een ouderwetse Holland-België-clash. De gemoederen raakten verhit en AZ kan een dergelijk treffen ook donderdag tegemoet zien.

Trainer Slot acteerde een tevreden trainer na afloop, hij vond zelfs dat AZ had moeten winnen. De positieve benadering is begrijpelijk, maar na de heenwedstrijd weet hij ook dat plaatsing voor de Europa League volgende week in Brussel een hels karwei gaat worden. Niet dat AZ kwalitatief minder is dan de Belgische tegenstander, maar winnen van deze vechtmachine zou echt een razendknappe prestatie zijn. De sleutel lijkt te liggen bij Calvin Stengs en Oussama Idrissi. De buitenspelers die gezegend zijn met een individuele actie, vinden niet de sterkste Belgische schakels tegenover zich. Als zij tijdig oog hebben voor hun medespelers, als ze net zo ongrijpbaar zijn als in de slotfase in Enschede, als de aansluiting tijdig verzorgd is en als zij doelman Sinan Bolat weten te verschalken met hun pogingen, dan heeft AZ een kans. En als de ploeg het hoofd koel houdt. Ook daarin zal worden gekeken naar Stengs en Idrissi. Beiden liepen ze tegen een domme gele kaart aan. Het hoofd koel houden in de Brusselse heksenketel luidt het devies.

THE NEXT CR7 BEGINT BIJ JONG AZ
Een dag voor de heenwedstrijd tegen Antwerp FC begroette AZ een nieuwe speler. Felix Correia is door Manchester City verhuurd aan de Alkmaarders. ‘Voor twee seizoenen’, meldt trainer Arne Slot. ‘Voor één seizoen en een optie voor nog een seizoen’, verbetert persvoorlichtster Lisanne Nooter hem. ‘O, ik dacht voor twee seizoenen. Goed dat je erbij zit.’ Slot is in zijn nopjes met zijn nieuwste aanwinst. ‘Een zeer talentvolle speler, anders haalt City hem niet op bij Sporting. Ik ken Marcel Keizer goed en heb hem direct gebeld voor meer informatie over hem, maar hij had maar één keer met hem meegetraind. Het is een buitenspeler met diepgang en een individuele actie. Hij is nog jong, pas achttien. Hij zal beginnen bij Jong AZ (waar hij vrijdagavond als invaller tegen TOP Oss al debuteerde, red.) en van daaruit kijken we hoe hij zich ontwikkelt. Ik hoop dat dat snel gaat.’ Slot had al meerdere malen aangegeven nog graag een buitenspeler aan zijn selectie toe te willen voegen. ‘Ik wil het liefst heel veel buitenspelers. De komst van Correia betekent niet dat ik nu niets meer wil. Als hij is wat we zoeken, zou dat mooi zijn, maar die zekerheid hebben we nog niet.’

Manchester City begroette hem in juli met een ronkend filmpje en de begeleidende vraag The Next CR7? In de officiële berichtgeving meldde de club uit Manchester dat Barcelona en Juventus waren afgetroefd in de strijd om de Portugese tiener en dat Correia voor vijf jaar tekende bij The Sky Blues. Ook werd direct duidelijk gemaakt dat City Correia zou uitlenen. Girona en NAC Breda – clubs met een samenwerkingsverband met City – werden geopperd, maar de eerste kennismaking met de buitenspeler maakten The Citizens al duidelijk dat Correia ergens op het hoogste niveau diende te spelen. Bij Sporting noemden ze Correia de volgende rechtsbuiten die – in navolging van Cristiano Ronaldo, Nani en Luis Figo – een grote internationale loopbaan tegemoet zou gaan. De YouTube-filmpjes met beelden van Correia tonen aan dat hij inderdaad een makkelijk passerende buitenspeler is die ook centraal achter de spits kan spelen. Wat opvalt, is dat zijn actie levensgevaarlijk is en dat zijn schot nog verbeterd moet worden.

Tegenover de komst van Correia staat het (tijdelijke) vertrek van Bjørn Johnsen naar Rosenborg BK. Opmerkelijk is dat de aanvaller vorige week zondag al liet weten verhuurd te gaan worden en dat Slot hem op donderdag als invaller verkoos boven Ferdy Druijf.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

29 aug 2019, 20:56

Mooi interview na afloop waarin hij aangaf dat het gedoe rondom het stadion wel wat doet met de spelers en dat de steun van de supporters wel wat losmaakt binnen de selectie.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

29 aug 2019, 21:23

AZuid-Scharwoude schreef:
29 aug 2019, 20:56
Mooi interview na afloop waarin hij aangaf dat het gedoe rondom het stadion wel wat doet met de spelers en dat de steun van de supporters wel wat losmaakt binnen de selectie.
Waar?
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
AlkmaarForever
Fanatic

29 aug 2019, 21:25

Veronica.
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

30 aug 2019, 06:09

kuifje schreef:
29 aug 2019, 21:23
Waar?
Ja, op Veronica inderdaad.
Metalingus
Fanatic

30 aug 2019, 07:47

Teun was gisteren goud waard in zijn rol als aanvoerder om het team bij de les te houden en door al het tumult heen te sturen. Voetballend een van zijn zwakste wedstrijden, er kwam nauwelijks een goede pass van zijn voet.
AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

30 aug 2019, 14:15

En een belangrijke overtreding bij een uitbraakpoging. Professioneel gedaan.
DiepeMast
Reservespeler

31 aug 2019, 21:33

AZuid-Scharwoude schreef:
30 aug 2019, 14:15
En een belangrijke overtreding bij een uitbraakpoging. Professioneel gedaan.
Een belangrijke overtreding die veroorzaakt werd door onnodig balverlies van Idrissi, die maar door en door wilde gaan met z'n eigen kansloze actie. 🤦‍♂️ Hopelijk heeft ie nog een biertje geregeld voor Teun naderhand.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

01 sep 2019, 09:26

Metalingus schreef:
30 aug 2019, 07:47
Teun was gisteren goud waard in zijn rol als aanvoerder om het team bij de les te houden en door al het tumult heen te sturen. Voetballend een van zijn zwakste wedstrijden, er kwam nauwelijks een goede pass van zijn voet.
Goud waard? Het team is 88 minuten niet bij de les geweest en had geen enkel antwoord op het krachtvoetbal van Antwerp.

Interview is verder erg realistisch. Gaat voorop in de strijd, aanvoerderwaardig wat dat betreft, maar haalt vooral ballen achterin op om ze risicoloos breed weg te leggen. Als het de diepte in moet of over grotere afstand gaat het vaak fout.

Ik hoop dat hij straks het middenveld tegen Vitesse kan domineren, zal belangrijk zijn om punten te pakken in het Gelredome.
Plaats reactie