Teun Koopmeiners

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
kuifje
Basisspeler
Contacteer:

08 feb 2019, 10:10

En voor een rol centraal achterin op topniveau mist hij ook de pure snelheid en explosiviteit.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

Kilkenny
Moderatort

08 feb 2019, 10:59

kuifje schreef:
08 feb 2019, 08:45
Hoezo, waarom zou Teun ook niet op het middenveld een even hoog niveau kunnen halen?

Het gaat ook om het spelplezier en de persoonlijke ambitie. Iets wat ik enkele maanden geleden al aangaf. Als er straks een club komt waar hij wel op het middenveld mag spelen, dan is de kans om te vertrekken een stuk groter omdat hij tegen zijn zin bij AZ achterin moet spelen. AZ speelt nu met vuur met deze jongen.
Dat valt nogal mee. Teun is te beschaafd om dwars te gaan liggen en AZ zal hem niet makkelijk laten gaan en zijn transfersom niet verlagen als er een club komt. Door hem daar te laten spelen is hij ook meer waard geworden omdat hij zich multifunctioneel bewijst. Misschien is hij zelf nog wat onzeker en komt daar zijn (lichte) tegenzin vandaan. Spelers in deze situatie hebben vaak ook wat tijd nodig om een nieuwe postitie op waarde te schatten en zo lang speelt hij daar nog niet. Veel hangt er trouwens vanaf of Maher tekent, anders schuift Teun gewoon weer door naar het middenveld volgend seizoen.

zeekomkommer
Invaller

08 feb 2019, 11:22

Het zal wel komen doordat zich telkens andere forummers roeren, maar aan het begin van het seizoen heerste de indruk dat het een schande zou zijn Koopmeiners weg te halen als verdedigende middenvelder om hem in te zetten als centrale verdediger en nu lijkt dat haast andersom.
Ja en amen

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

08 feb 2019, 11:35

Kilkenny schreef:
08 feb 2019, 10:59
Dat valt nogal mee. Teun is te beschaafd om dwars te gaan liggen en AZ zal hem niet makkelijk laten gaan en zijn transfersom niet verlagen als er een club komt. Door hem daar te laten spelen is hij ook meer waard geworden omdat hij zich multifunctioneel bewijst. Misschien is hij zelf nog wat onzeker en komt daar zijn (lichte) tegenzin vandaan. Spelers in deze situatie hebben vaak ook wat tijd nodig om een nieuwe postitie op waarde te schatten en zo lang speelt hij daar nog niet. Veel hangt er trouwens vanaf of Maher tekent, anders schuift Teun gewoon weer door naar het middenveld volgend seizoen.
ik denk ook niet dat hij gaat dwarsliggen maar als er een leuke club komt waar hij wel in het middenveld terecht kan, zal hij er wat sneller over gaan nadenken om toch die stap te zetten.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Kilkenny
Moderatort

08 feb 2019, 11:38

zeekomkommer schreef:
Het zal wel komen doordat zich telkens andere forummers roeren, maar aan het begin van het seizoen heerste de indruk dat het een schande zou zijn Koopmeiners weg te halen als verdedigende middenvelder om hem in te zetten als centrale verdediger en nu lijkt dat haast andersom.
Ik zag dat ook niet zitten. Niet zo zeer vanwege Teun, maar wel omdat ik niet verwacht had dat Maher zo goed uit de voeten kan als controlerende middenvelder. Ik ben er geen voorstander van om spelers van hun favoriete stek weg te halen maar dit pakt wel heel goed uit momenteel.

Overigens, de volwassenheid van Maher om zich niet blind te staren op één positie zie ik bij Teun ook nog wel groeien. Goede ervaring voor de voetbalwereld.

Kilkenny
Moderatort

08 feb 2019, 11:41

kuifje schreef:
08 feb 2019, 11:35
ik denk ook niet dat hij gaat dwarsliggen maar als er een leuke club komt waar hij wel in het middenveld terecht kan, zal hij er wat sneller over gaan nadenken om toch die stap te zetten.
Dat kan, maar ik denk niet dat AZ een heel groot risico neemt en dus met spreekwoordelijk vuur speelt. Maar zoals ik zei, veel hangt af van volgend seizoen.

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 12:03

~AZ~ schreef:
08 feb 2019, 09:19
Brom wilde hem initiëel niet eens opstellen omdat hij dacht dat Koopmeiners er nog niet klaar voor was. Het argument Brom-weet-het-beter is na bijna 5 jaar AZ niet serieus meer te nemen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346249

Het is ook duidelijk het idee en de overtuiging van John om hem nu in de verdediging te zetten, niet van Teun zelf.

Vind het heel goed van hem dat hij zich zo schikt, maar zelf zie ik net als Teun hem liever als middenvelder.
Ook juist omdat hij daar vorig seizoen echt uitblonk.
Hij doet het nu goed in een goede reeks, maar hij heeft ook wel kritiek te verduren gehad in de mindere serie (terwijl hij op het middenveld weer in die mindere serie de uitblinker was).

Er zit een goede kop op deze jongen. Ik moet wel zeggen, in de verdediging ontwikkelt hij wel wat meer de verdedigende kwaliteiten die hij als defensieve middenvelder goed kan gebruiken.

Het argument 'we hebben niet zoveel linksbenige centrale verdedigers in Nederland' vind ik uit de mond van John die constant twee rechtspoten naast elkaar zet wel een mooie. Maar daarnaast denk ik dat er op dit moment juist een grote ontwikkeling is op dat gebied. welke dynamische middenvelders zitten er in zijn leeftijdscategorie uberhaupt dicht bij Oranje buiten Rosario?
Bij Alkmaar begint de victorie!

handelaar
Basisspeler

08 feb 2019, 12:07

Kilkenny schreef:
08 feb 2019, 11:38
Ik zag dat ook niet zitten. Niet zo zeer vanwege Teun, maar wel omdat ik niet verwacht had dat Maher zo goed uit de voeten kan als controlerende middenvelder. Ik ben er geen voorstander van om spelers van hun favoriete stek weg te halen maar dit pakt wel heel goed uit momenteel.

Overigens, de volwassenheid van Maher om zich niet dood te staren op één positie zie ik bij Teun ook nog wel groeien. Goede ervaring voor de voetbalwereld.
Helemaal eens. En als je Huiberts zo hoort kan een nieuw contract voor Adam niet lang op zich doen laten wachten gezien de meerwaarde die Max hem toeschrijft op die positie.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

zeekomkommer
Invaller

08 feb 2019, 12:13

handelaar schreef:
08 feb 2019, 12:07
Helemaal eens. En als je Huiberts zo hoort kan een nieuw contract voor Adam niet lang op zich doen laten wachten gezien de meerwaarde die Max hem toeschrijft op die positie.
Er zijn meerdere partijen nodig voor een ondertekend contract.
Ja en amen

zeekomkommer
Invaller

08 feb 2019, 12:15

Last Scout schreef:
08 feb 2019, 12:03
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346249

Het is ook duidelijk het idee en de overtuiging van John om hem nu in de verdediging te zetten, niet van Teun zelf.

Vind het heel goed van hem dat hij zich zo schikt, maar zelf zie ik net als Teun hem liever als middenvelder.
Ook juist omdat hij daar vorig seizoen echt uitblonk.
Hij doet het nu goed in een goede reeks, maar hij heeft ook wel kritiek te verduren gehad in de mindere serie (terwijl hij op het middenveld weer in die mindere serie de uitblinker was).

Er zit een goede kop op deze jongen. Ik moet wel zeggen, in de verdediging ontwikkelt hij wel wat meer de verdedigende kwaliteiten die hij als defensieve middenvelder goed kan gebruiken.

Het argument 'we hebben niet zoveel linksbenige centrale verdedigers in Nederland' vind ik uit de mond van John die constant twee rechtspoten naast elkaar zet wel een mooie. Maar daarnaast denk ik dat er op dit moment juist een grote ontwikkeling is op dat gebied. welke dynamische middenvelders zitten er in zijn leeftijdscategorie uberhaupt dicht bij Oranje buiten Rosario?
Brom gebruikt gelegenheidsargumenten en drogredenen om Koopmeiners mee te krijgen, omdat dit de beste oplossing is met de huidige selectie.
Ja en amen

handelaar
Basisspeler

08 feb 2019, 14:37

Zegt natuurlijk veel over deze selectie, dat je hiermee alle kanten op kunt;
Maher kun je net zo gemakkelijk van controlerende middenvelder door laten schuiven tot aanvallende.
Koopmeiners van centrale verdediger naar controlerende middenvelder.
Seuntjes van middenvelder, vleugelspeler tot centrumspits.
Boadu van spits tot vleugelspeler.
Stengs en idrissi die van elkaars positie kunnen wisselen
En wij op dit forum maar klagen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

08 feb 2019, 15:19

handelaar schreef:
08 feb 2019, 14:37
Zegt natuurlijk veel over deze selectie, dat je hiermee alle kanten op kunt;
Maher kun je net zo gemakkelijk van controlerende middenvelder door laten schuiven tot aanvallende.
Koopmeiners van centrale verdediger naar controlerende middenvelder.
Seuntjes van middenvelder, vleugelspeler tot centrumspits.
Boadu van spits tot vleugelspeler.
Stengs en idrissi die van elkaars positie kunnen wisselen
En wij op dit forum maar klagen.
Adam speelde bij O14 trouwens op 4.
Nadien altijd op 6 tot hij bij het eerste kwam. Zelfs bij Jong speelde hij nog op 6.
En nu maar doen of het allemaal zo nieuw is voor hem ....

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 15:42

kuifje schreef:
Nadien altijd op 6 tot hij bij het eerste kwam. Zelfs bij Jong speelde hij nog op 6.
Dat natuurlijk niet, maar hij is niet op die positie 'echt' doorgebroken.

ForzAZ
Invaller

08 feb 2019, 18:34

zeekomkommer schreef:
Die indruk heerste niet bij mij. Herhaaldelijk heb ik aangegeven dat ik hem zeer geschikt vind voor linkercentrale verdediger. Heb ook gezegd dat ie daar in de jeugd ook wel eens stond.

Het heeft nog wat tijd nodig maar dan zal het besef hopelijk bij hem ook komen dat ie op die plek een grote carrière kan maken. Heel verdedigers zijn om geschoolde middenvelders of zelfs aanvallers geweest.

ForzAZ
Invaller

08 feb 2019, 18:42

kuifje schreef:
Ik vind zijn huidige positie ideaal voor hem. Dus niet de 10-positie. Hij moet het namelijk niet hebben van heel veel loopacties zonder bal, zoals Til dat invult op tien. Maher moet juist zoveel mogelijk de bal hebben. Dan heeft ie het spel voor zich en kan ie voor de verdediging het spel verdelen. Vlaar hoeft zich dan slechts te beperken op verdedigen en alle ballen inleveren bij Maher.

Til moet je juist niet zetten op de positie van Maher op 6. Hele andere voetballer en zeer geschikt op tien in het huidige moderne voetbal. Veel loopacties zonder bal in de diepte, veel druk naar voren en bij balverlies snel omschakelen. Heel waardevol in dit team.

leszz
Oude garde

08 feb 2019, 19:58

Last Scout schreef:
08 feb 2019, 15:42
Dat natuurlijk niet, maar hij is niet op die positie 'echt' doorgebroken.
Maher debuteerde op 6 en daarmee viel hij op met zijn 16 jaar oud. Dus ik zou dat wel doorbreken noemen

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 20:12

leszz schreef:
08 feb 2019, 19:58
Maher debuteerde op 6 en daarmee viel hij op met zijn 16 jaar oud. Dus ik zou dat wel doorbreken noemen
Hij heeft bij ons toch wisselend op 10 of in ieder geval in aanvallende rol op het middenveld gespeeld?

Witzer
Fanatic

14 feb 2019, 11:55

Matthijs de Ligt staat groot in de belangstelling. Dat wordt de duurste verdediger tot nu toe. Was gisteren in de Arena (op uitnodiging :)) en hoor Teun zijn naam te veel. Niet zo gek eigenlijk. Dacht eerder dat ajax geen kans meer maakte bij ons, maar twijfel nu. ajax kan nu met serieus geld gaan komen. Hoop het niet.
Praat geen Poep, doos.

Geest van Dirk
Goalscorer

14 feb 2019, 12:22

Die gaan Teun echt niet halen hoor. Dan moet hij minstens twee seizoenen top presteren bij AZ op die positie en ook Oranje halen. Anders is de kans groter dat ze een dure buitenlandse jongen halen of intern een talent doorschuiven.

Ik weet ook niet of Teun wel nu interesse heeft om daar heen te gaan.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Léé vd Béé
Supporter

18 feb 2019, 19:09

ForzAZ schreef:
08 feb 2019, 18:34
Die indruk heerste niet bij mij. Herhaaldelijk heb ik aangegeven dat ik hem zeer geschikt vind voor linkercentrale verdediger. Heb ook gezegd dat ie daar in de jeugd ook wel eens stond.

Het heeft nog wat tijd nodig maar dan zal het besef hopelijk bij hem ook komen dat ie op die plek een grote carrière kan maken. Heel verdedigers zijn om geschoolde middenvelders of zelfs aanvallers geweest.
Echte voetbalkenners zagen dit, sommige zogenaamde kenners hier op het forum hielden maar vol dat het geen goede oplossing was met Teun in het centrum. En zie nu wat er gebeurt, niemand heeft het nog over Stijn Wuytens gelukkig. Die is namelijk nog langzamer dan Koopmeiners, zogenaamd het zwakke punt van hem..

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat niemand had verwacht dat het zo goed zou uitpakken. Het lijkt wel of het hele team een wonderpilletje heeft genomen. AZ heerst gewoon in alle wedstrijden na de winterstop.

Plaats reactie
  • Informatie