Teun Koopmeiners

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
leszz
Ben-Sider

08 aug 2018, 14:25

Antti Opdam schreef:
08 aug 2018, 13:36
Mijn voorstel is om spelers zoveel mogelijk op hun beste en favoriete positie te zetten en vervolgens zwakke posities te verbeteren.

We moeten nu niet opeens gaan doen alsof we van de Top 3 hebben verloren omdat Teun Koopmeiners niet in de laatste linie stond.
Op jouw manier kan je dus niet tegen de top 3 opboksen, dat is wel gebleken. AZ kan geen spelers halen die kwalitatief gelijk zijn aan die van de top 3. Wel maak je een kans door out of the box te denken en verder te kijken dan alle tradionele methodieken.

leszz
Ben-Sider

08 aug 2018, 14:27

DiepeMast schreef:
08 aug 2018, 14:03
De vergelijking met Frenkie de Jong is wel te begrijpen. Die is ook wel eens als indribbelende CV opgesteld. Dat was echter tegen tegenstanders die zich ingroeven of 5-4-1 speelden. Zodoende speelde ajax eerder 3-4-3 tov 4-3-3.

Tegen FAP zou ik nooit zo gaan spelen. Zeker niet tegen de voorhoedes die zij hebben. Laat AZ eerst maar eens proberen gelijk te spelen en wellicht via een counter te winnen. Daarvoor hoeft Teun niet als CV te gaan staan. Wellicht zou hij voor de verdediging kunnen gaan hangen in een soort 4-1-4-1 opstelling. Als we weer eenzelfde spelopvatting hanteren als FAP, komen we over de breedte gewoon tekort en gaan we dit jaar gewoon weer 6 keer nat.
Frenkie speelde ook tegen een aanvallend AZ en alle andere top 3 wedstrijden voor zijn blessure vanaf die positie.

leszz
Ben-Sider

08 aug 2018, 14:35

Antti Opdam schreef:
08 aug 2018, 13:33
Ik trek geen conclusies. Ik zeg dat het indicaties zijn. Dat is iets anders.

Hoe dan ook.

Ik benoem feiten dat er met hem in het veld meteen een tegengoal in lag én het twee keer eerder geprobeerd is, maar niet is herhaald. Daarnaast vind ik het een heel relevant feit dat hij op zijn huidige functie perfect rendeert.

Jij denkt dat hij goed op die positie kan spelen omdat hij dat zelf vindt en omdat hij sneller oogt dan Wuytens, omdat die laatste op een T-rex lijkt.

:-k

Dan vind ik de feiten die tot mijn aannames leiden wat logischer dan jouw gebrek aan feiten die tot jouw aannames leiden.

Onder de streep sluit ik overigens helemaal niet uit dat hij best op die positie kan spelen. Ik zie alleen geen bittere noodzaak om met hem te gaan schuiven.
Zoals ik je eerder heb uitgelegd zijn er geen feiten om dit te onderbouwen maar wel genoeg indicaties dat hij hier prima lijkt te kunnen spelen zoals:

- Blijkbaar hebben meerdere trainers hem op die positie gebruikt waardoor je mag veronderstellen dat de mensen die iedere dag met hem werken en er kijk op hebben deze inschatting ook al hebben gemaakt.
- Hij voelt zichzelf goed op die positie en vond dat hij het goed deed. Wat wil je nog meer?

En sorry dat ik geen sprinttest bij Wuytens & Vlaar heb afgenomen, maar kom op sommige inschattingen kan je best zelf maken. Of kan je helemaal niks zonder cijfers?

Bedankt en een fijne avond.

salmonyappi
Georg

08 aug 2018, 14:53

leszz schreef:
08 aug 2018, 12:25
Bedankt dat je het voorbeeld van Seuntjes aanhaalt, maar we hebben het over Koopmeiners met de reden dat sommige hier geloven dat hij wel de juiste kwaliteiten bezit om dit goed in te vullen. Uiteraard is het enigzins giswerk want niks is 100% zeker in het leven, maar je hebt nu zelf hier het bewijs gelezen dat hij al veel vaker als laatste man is gebruikt en dat goed invulde. We zijn beide fan van Koopmeiners wat terecht is, enkel zou ik graag wat nieuwe dingen proberen in het team om te zien hoe we dichter bij de top 3 kunnen komen. Jij hebt daar andere ideeen over of die ambitie niet.

Als we een paar kneiters van laatste mannen hadden gehad dan hadden we het hier niet over gehad, dat dan ook weer maar zolang AZ die niet haalt is dit mijn inziens het beste scenario.
Als iemand hier iets schrijft wat ie heeft gezien is dat natuurlijk nog geen bewijs. Als jij hier zegt dat je Friday uitstekend hebt zien spelen geloof ik dat niet meteen.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Antti Opdam
Kristen

08 aug 2018, 15:06

leszz schreef:
Zoals ik je eerder heb uitgelegd zijn er geen feiten om dit te onderbouwen maar wel genoeg indicaties dat hij hier prima lijkt te kunnen spelen zoals:

- Blijkbaar hebben meerdere trainers hem op die positie gebruikt waardoor je mag veronderstellen dat de mensen die iedere dag met hem werken en er kijk op hebben deze inschatting ook al hebben gemaakt.
- Hij voelt zichzelf goed op die positie en vond dat hij het goed deed. Wat wil je nog meer?

En sorry dat ik geen sprinttest bij Wuytens & Vlaar heb afgenomen, maar kom op sommige inschattingen kan je best zelf maken. Of kan je helemaal niks zonder cijfers?

Wat ik nog meer wil? Dat die meerdere trainers het zo'n goed idee vonden dat ze het expirement doorvoerden? Dat het expirement is stop gezet is voor mij eerder een indicatie dat het een slecht idee was, dan een goed idee. Om wat voor redenen dan ook.

Ik kan ook van alles over mijn eigen functioneren vinden, maar dat is volgens mij niet zo relevant.

En ja, ik prefereer cijfers boven de observatie dat iemand langzaam is omdat die op een dinosaurus lijkt. Maar nogmaals: zelfs al zou hij sneller zijn (wat ik ook niet weer uitsluit), dan nog kan je afvragen of hij kan verdedigen.

zeekomkommer
Reservespeler

08 aug 2018, 15:11

leszz schreef:
Zit je werkdag bij het AZ forum er weer op? Wie doet de avonddienst? ;-)
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

08 aug 2018, 15:13

leszz schreef:
08 aug 2018, 14:25
Op jouw manier kan je dus niet tegen de top 3 opboksen, dat is wel gebleken. AZ kan geen spelers halen die kwalitatief gelijk zijn aan die van de top 3. Wel maak je een kans door out of the box te denken en verder te kijken dan alle tradionele methodieken.
Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat is dus niet per se door een speler van zijn beste positie af te halen. De manier die Antti voorstelt is de beste. Spelers opstellen op hun beste posities en dan je zwakke posities versterken. Dat wij geen spelers kunnen halen van dezelfde kwaliteit als PSV of ajax staat daar los van. Of is Teun ineens net zo goed als Matthijs de Ligt als je hem een linie naar achteren schuift? Je kan gewoon een andere verdediger halen en dat kunnen verschillende types zijn. Kies je voor een voetballende verdediger, een slager, een snelle verdediger een leider, etc. Er zijn zoveel smaken die invloed hebben op de manier van spelen.

Voorbeeld Frenkie de Jong is inderdaad mooi, maar zoals ik eerder aangaf stond die naast Matthijs de Ligt. Dat is even wat anders dan naast Hatzidiakos staan. Bovendien is De Jong een dribbelaar en dat is Koopmeiners niet. Je moet trouwens ook niet alle wedstrijden tegen de topclubs over één kam scheren. De helft van die wedstrijden waren we minimaal gelijkwaardig en gingen we ten onder aan persoonlijke fouten. Had Bizot die fout tegen PSV niet gemaakt als Koopmeiners voor hem stond? Tegen ajax leverde Wuytens een bal in omdat hij wilde opbouwen, juist zijn sterke punt. Dat is ook een risico dat je loopt met Koopmeiners. Tegen Feyenoord loopt Hatzidiakos te schutteren bij het uitverdedigen. Die gaat echt niet beter uitverdedigen omdat Koopmeiners twintig meter naast hem staat. Je hebt gewoon een betere verdediger nodig op de plek van Hatzidiakos, dat scheelt alweer.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 08 aug 2018, 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Antti Opdam
Kristen

08 aug 2018, 15:15

zeekomkommer schreef:
08 aug 2018, 15:11
Zit je werkdag bij het AZ forum er weer op? Wie doet de avonddienst? ;-)
:lol:

Bekijk het maar. Ik ga hardlopen.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

08 aug 2018, 15:20

zeekomkommer schreef:
08 aug 2018, 12:41
Wij? Ben je siamees?
Vejinovic deed het ook prima en je moet altijd kijken naar verbetering en het totaal ipv je terugtrekken op je '100% zekerheid' en het team als een verzameling vaste modules te beschouwen.
Ik spraak voor het gemak even voor Antti en mezelf. Omdat we namelijk dezelfde mening/visie hebben in dit geval. :wink:

leszz
Ben-Sider

08 aug 2018, 16:13

Antti Opdam schreef:
08 aug 2018, 15:06
Wat ik nog meer wil? Dat die meerdere trainers het zo'n goed idee vonden dat ze het expirement doorvoerden? Dat het expirement is stop gezet is voor mij eerder een indicatie dat het een slecht idee was, dan een goed idee. Om wat voor redenen dan ook.

Ik kan ook van alles over mijn eigen functioneren vinden, maar dat is volgens mij niet zo relevant.

En ja, ik prefereer cijfers boven de observatie dat iemand langzaam is omdat die op een dinosaurus lijkt. Maar nogmaals: zelfs al zou hij sneller zijn (wat ik ook niet weer uitsluit), dan nog kan je afvragen of hij kan verdedigen.
Het gaat er niet alleen om waar hij het beste is, ik heb ook nooit gezegd dat hij als CV beter is. Het gaat er om waar het team het beste van wordt. Als hier door je LCV positie een boost krijgt en je middenveld in kwaliteit gelijk blijft terwijl de opbouw ook nog eens veel soepeler en sneller gaat verlopen dan win je als team.

Zoals ik al een keer eerder zei, het hoeft in het verleden niet om een experiment gegaan te zijn. Het kon ook gewoon een tijdelijke oplossing zijn geweest omdat er iemand tijdelijk weg viel op die positie.

salmonyappi
Georg

08 aug 2018, 17:56

Als je het na 22 posts over dit onderwerp nou nog niet duidelijk heb weten te maken, geloof ik niet meer dat je de goegemeente kan overtuigen...... :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

leszz
Ben-Sider

08 aug 2018, 19:54

salmonyappi schreef:
Als je het na 22 posts over dit onderwerp nou nog niet duidelijk heb weten te maken, geloof ik niet meer dat je de goegemeente kan overtuigen...... :shock:
Heb het ook opgegeven :)

Léé vd Béé
Supporter

08 aug 2018, 21:35

Antti Opdam schreef:
08 aug 2018, 11:26
Net als met Seuntjens kunnen spelers ook sneller of juist langzamer ogen. Ik twijfel wel of Koopmeiners een sprintduel - over 40 meter - wint van alle centrumverdedigers. Wuytens komt mij in ieder geval niet heel traag voor.
Mij wel er zijn weinig profs zo traag als Wuytens voor mijn gevoel. Hij kan er werkelijk geen kut van.

Antti Opdam
Kristen

09 aug 2018, 08:20

salmonyappi schreef:
:lol:

Volgens mij wil iedereen best een keer of vier experimenteren. Maar ik zou niet weten hoe en wanneer.

Hoewel we dank zij Max Huiberts nu wel opeens zeeen van tijd over hebben. En de competie er niet meer toe doet.

Misschien kunnen we thuis tegen NAC Breda gewoon beginnnen met een pret-opstelling.

TeeAZ
Dagjesmens

09 aug 2018, 11:39

Léé vd Béé schreef:
08 aug 2018, 21:35
Mij wel er zijn weinig profs zo traag als Wuytens voor mijn gevoel. Hij kan er werkelijk geen kut van.
Enigszins off topic, maar ik kan er sowieso 1 opnoemen..
Helaas speelt die ook bij AZ en wordt ook nog steeds opgesteld omdat hij zo belangrijk is in de kleedkamer...
Commerce kills football

Antti Opdam
Kristen

13 aug 2018, 07:18

leszz schreef:
Graag de 20ste minuut van AZ - NAC Breda terugkijken. Teun Koopmeiners op volle 'snelheid'. Verloor in een sprint van 20 meter ongeveer 3 meter terrein.

DiepeMast
Oude garde

14 aug 2018, 13:23

Teun is dan wel weer overal te vinden en dicht heel veel gaten: Ouwejan naar voren? Ten staat linksback. Svensson weg? Ten haalt rechtsback de counter er uit. Idrissi neemt een corner? Ten biedt zich direct aan en creëert daarmee direct een gevaarlijk kans. Met Teun op het middenveld speel je met 11,5 man op het veld.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Antti Opdam
Kristen

14 aug 2018, 13:47

DiepeMast schreef:
Teun is dan wel weer overal te vinden en dicht heel veel gaten: Ouwejan naar voren? Ten staat linksback. Svensson weg? Ten haalt rechtsback de counter er uit. Idrissi neemt een corner? Ten biedt zich direct aan en creëert daarmee direct een gevaarlijk kans. Met Teun op het middenveld speel je met 11,5 man op het veld.
Fijn dat we elkaar in dit topic wel vinden.

Prima speler met opnieuw een prima pot.

pAZcal
Basisspeler

14 aug 2018, 16:07

DiepeMast schreef:
Hoe dan? Hoe schrijf je 3x in 1 bericht Teun fout?
Verder is het wel een mooie constatering. Teun is een held. Nu al.

DiepeMast
Oude garde

14 aug 2018, 16:19

pAZcal schreef:
14 aug 2018, 16:07
Hoe dan? Hoe schrijf je 3x in 1 bericht Teun fout?
Verder is het wel een mooie constatering. Teun is een held. Nu al.
Dat heet automatische spellingscorrectie op je mobiel. Teun. Teun. Teun. Nu gaat het wel goed :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Plaats reactie
  • Informatie