Ricardo van Rhijn

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MO7
Beheerder

12 jan 2019, 12:28

Alles ligt in het verlengde van elkaar als je dat wilt, maar het is niet de bedoeling dat het topiconderwerp zelf niet eens meer genoemd wordt in een post.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

multatuli
Oude garde

12 jan 2019, 14:42

zeekomkommer schreef:
12 jan 2019, 11:21
Meer dan Van Rhijn kun je je niet wensen als backup voor rechtsback (toen hij kwam stond iedereen er van te kijken dat hij interesse had te gaan spelen als waarschijnlijke 2e man achter Svensson die het prima doet). Hij doet het naar behoren. Ik snap het gezeik niet (misschien maakt zijn ajax achtergrond hem de ideale pispaal waar sommigen behoefte aan hebben?)
Ik ben geen fan van ajax, maar heb er ook geen hekel aan. Als Van Rhijn een solide verdediger zou zijn, zou ik hem er graag bij gehad. Feit is dat Van Rhijn in teveel wedstrijden (en daar zaten een paar belangrijke wedstrijden bij zoals de bekerfinale) beslissende fouten maakten. Tel daarbij op de nonchalance die hij uitstraalt (net alsof het hem allemaal niets kan schelen) en het is een speler die ik (net als Hatzidiakos) graag kwijt zou zijn. Eigenlijk is het net zoals destijds met Koenders, als die erin kwam, voelde ik al dat het fout ging aflopen. Dat heb ik met Van Rhijn ook.

Bombaman
Seizoenkaarthouder

12 jan 2019, 16:15

zeekomkommer schreef:
Meer dan Van Rhijn kun je je niet wensen als backup voor rechtsback (toen hij kwam stond iedereen er van te kijken dat hij interesse had te gaan spelen als waarschijnlijke 2e man achter Svensson die het prima doet).
Op basis waarvan zou ik ervan hebben moeten staan kijken dat hij bij AZ kwam spelen?
Cetero censeo birrum bibendum esse

Langedijk
Goalscorer

12 jan 2019, 17:42

zeekomkommer schreef:
Hij doet het naar behoren. Ik snap het gezeik niet (misschien maakt zijn ajax achtergrond hem de ideale pispaal waar sommigen behoefte aan hebben?)
:shock:

Je hebt vroeger echt wat inentingen gemist. Een oud-international, oud-basisspeler van ajax, die nu op een veel lager niveau fout op fout stapelt en over het veld sjokt als een bejaarde lamzak. Hij moet zich kapot schamen en jij ook.

Alle kritiek op hem is volledig terecht. En dat staat los van zijn verleden bij ajax want andere jongens zijn daar ook nooit op aangekeken.

ForzAZ
Invaller

12 jan 2019, 18:04

Langedijk schreef:
12 jan 2019, 17:42
:shock:

....Een oud-international, oud-basisspeler van ajax, die nu op een veel lager niveau fout op fout stapelt en over het veld sjokt als een bejaarde lamzak. Hij moet zich kapot schamen......

Alle kritiek op hem is volledig terecht. En dat staat los van zijn verleden bij ajax want andere jongens zijn daar ook nooit op aangekeken.
Zo ben ik het er volledig mee eens. Huiberts en Brom zouden hun oogkleppen eens moeten afdoen!

multatuli
Oude garde

12 jan 2019, 20:42

zeekomkommer schreef:
12 jan 2019, 18:10
Maar noem me eens een AZ reserve rechtsback die je beter vond spelen.
Allemaal inclusief Koenders.

Langedijk
Goalscorer

12 jan 2019, 22:11

zeekomkommer schreef:
12 jan 2019, 18:10

Maar noem me eens een AZ reserve rechtsback die je beter vond spelen.
Dat zijn er bar weinig. Net als de rechtsbacks die in de basis stonden trouwens. Ik kan me alleen Steinsson, Kromkamp en Svensson positief herinneren, misschien Jaliens en Swerts erbij. Maar dat zegt meer over het beleid van AZ dan de kwaliteiten van Van Rhijn want zelfs een ongekende kneus als Johansson heeft daar jarenlang mogen staan.

Deze Van Rhijn is puur gehaald vanwege zijn naam en verleden. Waarschijnlijk om de concurrentie aan te gaan als rechtsback maar blijkbaar ook om voor andere posities achterin waar hij nog nooit heeft gepresteerd. Op basis van wat? En waarom heeft hij tot dusver ‘prima voldaan’? De man heeft (mede) een bekerfinale verkloot en diverse wedstrijden eigenhandig om zeep geholpen. Met zijn ervaring verwacht je tenminste beleving, geslepenheid en een goede positionering maar het is in de praktijk een lachertje.

handelaar
Basisspeler

14 jan 2019, 09:25

Langedijk schreef:
12 jan 2019, 22:11
Deze Van Rhijn is puur gehaald vanwege zijn naam en verleden.
Hij moest toch niet voor niets bij Brugge weg, feitelijk het zelfde als met Rotariu.
Spelers die Brugge met alle geweld van de hand wilde doen omdat ze domweg niet voldeden en niet de potentie hadden om dat in de toekomst wel te doen.
Dit noemt Max dan de 'buitenkansjes'. Je mag je afvragen of dit nou bij een club, die dolgraag bij een ajax en psv aansluit, feitelijk wel hoort, want echt ambitieus kan je dit niet noemen gezien Brugge ook geen Real madrid is.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

14 jan 2019, 11:26

handelaar schreef:
14 jan 2019, 09:25
Hij moest toch niet voor niets bij Brugge weg, feitelijk het zelfde als met Rotariu.
Spelers die Brugge met alle geweld van de hand wilde doen omdat ze domweg niet voldeden en niet de potentie hadden om dat in de toekomst wel te doen.
Dit noemt Max dan de 'buitenkansjes'. Je mag je afvragen of dit nou bij een club, die dolgraag bij een ajax en psv aansluit, feitelijk wel hoort, want echt ambitieus kan je dit niet noemen gezien Brugge ook geen Real madrid is.
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom een speler bij de ene club wel presteert/rendeert en bij de andere niet. Op zich is dat niet verkeerd. Dus wil het niet automatisch zeggen dat niet goed genoeg voor Brugge ook niet goed genoeg is voor AZ. Alleen moet er wel goed gekeken worden waarom die speler daar niet uit de verf komt en vandaaruit kan dan de inschatting worden gemaakt of het bij AZ dan wel zou kunnen.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jan 2019, 13:29

kuifje schreef:
14 jan 2019, 11:26
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom een speler bij de ene club wel presteert/rendeert en bij de andere niet. Op zich is dat niet verkeerd. Dus wil het niet automatisch zeggen dat niet goed genoeg voor Brugge ook niet goed genoeg is voor AZ. Alleen moet er wel goed gekeken worden waarom die speler daar niet uit de verf komt en vandaaruit kan dan de inschatting worden gemaakt of het bij AZ dan wel zou kunnen.
En is die inschatting met zowel Rotariu als van Rhijn een beetje uitgekomen!?

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

14 jan 2019, 15:57

Dirk Scheringa schreef:
14 jan 2019, 13:29
En is die inschatting met zowel Rotariu als van Rhijn een beetje uitgekomen!?
Nee, maar dat heeft niet alles te maken met dat ze bij Brugge niet speelden.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

ForzAZ
Invaller

14 jan 2019, 16:34

Ik vraag mij af of Huiberts en zijn scouting überhaupt wel deze spelers zelf hebben bekeken. Ik vermoed dat zij door 'duistere' zaakwaarnemers zijn aangeboden en omdat Huiberts nog zoekende was er in gestonken is!

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

14 jan 2019, 19:18

ForzAZ schreef:
14 jan 2019, 16:34
Ik vraag mij af of Huiberts en zijn scouting überhaupt wel deze spelers zelf hebben bekeken. Ik vermoed dat zij door 'duistere' zaakwaarnemers zijn aangeboden en omdat Huiberts nog zoekende was er in gestonken is!
Waarschijnlijk hebben ze Ruud gebeld en die heeft dan een goed woordje voor hem gedaan 🤪

ForzAZ
Invaller

14 jan 2019, 19:45

kuifje schreef:
14 jan 2019, 19:18
Waarschijnlijk hebben ze Ruud gebeld en die heeft dan een goed woordje voor hem gedaan 🤪
Tja, daar heb je dan een duur scoutingsapparaat voor dat het hele jaar op pad is om spelers te bekijken. Dan haal je Van Rhijn en Rotariu uit België. :roll:

Langedijk
Goalscorer

24 feb 2019, 16:21

Opzouten!

pAZcal
Goalscorer

24 feb 2019, 16:37

Misschien moeten ze hem in de rust even in zijn arm knijpen. Dan wordt-ie wakker.

ForzAZ
Invaller

24 feb 2019, 16:52

Eerste goal vandaag kopie van goal in oefenpartij deze week. Van Rhijn die zijn man binnen door laat komen.

Totaal ongeschikt voor dit niveau.

Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

24 feb 2019, 17:06

Laatste keer in AZ shirt hopelijk. Deze man heeft al zoveel punten gekost.
.

ForzAZ
Invaller

24 feb 2019, 17:44

Azzaandijk schreef:
24 feb 2019, 17:06
Laatste keer in AZ shirt hopelijk. Deze man heeft al zoveel punten gekost.
Wie deze man na vorig jaar nog een keer gecontracteerd heeft is ook stekeblind en knettergek. Zelfs bij Jong AZ was ie drama. Toch wordt ie nog steeds gebruikt. Dat is vragen om problemen.

~AZ~
Barry

24 feb 2019, 18:28

Recent kwam een einde aan de ongelofelijke periode van de Mars rover Opporunity. Deze zou volgens verwachting 90 dagen blijven functioneren, maar bleef uiteindelijk meer dan 14 jaar signalen terug naar aarde sturen.

Van Rhijn is de Opportunity van ajax. Initieel moest hij alleen de wedstrijd tegen ajax voor ze van binnen uit saboteren, maar tot verbazing van een ieder bleef Brom hem maar kansen geven om de boel te saboteren. Hij werd zonder knipperen nog een jaar vastgelegd en er werd zelfs verklaard dat hij ook heel geschikt is als centrale verdediger. En zelfs de eigen goal tegen Utrecht heeft geen enkel effect gehad. Inmiddels is hij al bijna twee jaar bezig en lijkt het einde nog niet in zicht. Na vandaag zal er ook wel geen einde aan komen, daarvoor is Brom te eigenwijs.

Afbeelding

Plaats reactie
  • Informatie