Marko Vejinovic

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
FugAZi
Fanatic

14 jun 2019, 09:53

Dirk Scheringa schreef:
14 jun 2019, 09:38
Dat zou kunnen, maar dat doet er dus niet toe als men binnen AZ vast houdt aan Teun als verdediger.
Ik zou Vejinovic daarom gewoon de kans geven met waar hij voor zijn blessure bij ons mee bezig was en dat was behoorlijk goed.
Je kunt dan altijd nog besluiten Koopmeiners terug op het middenveld te zetten als het onverhoopt niet gaat lopen, dat is heel wat anders dan
bij een (miljoenen) aankoop, dan krijg je toch wel hele scheve ogen bij het terug grijpen naar Teun op het middenveld.
Dus eigenlijk zeg je hetzelfde tegen Marko, we hebben alleen maar een plek voor je als Teun naar CV gaat, maar mocht het niet lopen dan ben je je plek weer kwijt aan Teun. Ik denk dat Marko zekerheid wil qua speeltijd vooral gezien zijn leeftijd. AZ kan hem dat niet geven, zelfs jij kan hem dat niet geven.
Ik vind het juist getuigen van welwillendheid van AZ om Marko te laten gaan, want ze hadden duidelijk iets totaal anders voor ogen toen ze beiden dit contract tekenden. Tweede viool moet je als speler echt willen of in kansen zien in de toekomst. Ik dacht eerst dat het zo lang contract was om door te zetten in een andere functie voor Marko binnen AZ, misschien was dat ook wel zo, maar werd het plaatje gewoon anders.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jun 2019, 11:17

FugAZi schreef:
14 jun 2019, 09:53
Dus eigenlijk zeg je hetzelfde tegen Marko, we hebben alleen maar een plek voor je als Teun naar CV gaat, maar mocht het niet lopen dan ben je je plek weer kwijt aan Teun.
Ja, en?
Niemand kan 100% zekerheid hebben. Ik had het heel normaal gevonden, gezien men er dus voor wil gaan kiezen om Koopmeiners in de defensie te handhaven, Vejinovic weer op 6 te zetten. Tja, en als dat na verloop van tijd wellicht niet zou lopen ga je ingrijpen als trainer en dat gaat dan ten koste van een speler. Zo werkt dat in de voetballerij nu eenmaal.
Op grond van wat, nu we dus een middenvelder nodig hebben voor de positie van Maher, zou AZ niet verder moeten gaan met Vejinovic maar een Clasie moeten kopen: hij deed het voor zijn blessure toch echt niet onaardig bij ons en is toch volgens de berichten behoorlijk op zijn oude niveau teruggekomen?
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 14 jun 2019, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

FugAZi
Fanatic

14 jun 2019, 11:29

Dirk Scheringa schreef:
14 jun 2019, 11:17
Ja, en?
Niemand kan 100% zekerheid hebben. Ik had het heel normaal gevonden, gezien men er dus voor wil gaan kiezen om Koopmeiners in de defensie te handhaven, Vejinovic weer op 6 te zetten. Tja, en als dat na verloop van tijd wellicht niet zou lopen ga je ingrijpen als trainer en dat gaat dan ten koste van een speler. Zo werkt dat in de voetballerij nu eenmaal.
Op grond van wat, nu we dus een middenvelder nodig hebben voor de positie van Maher, zou AZ niet verder moeten gaan met Vejinovic maar een Clasie moeten kopen: hij deed het voor zijn blessure toch echt niet onaardig bij ons en is toch volgens de berichten behoorlijk op zijn oude niveau teruggekomen?
Dat moet je volgens mij aan Vejinovic vragen, ik denk dat het weg willen met een vertrouwensbreuk te maken heeft. Ik zou mij ook genaaid voelen, de vervanging door Teun was overmacht, maar Maher een contract aanbieden en geen speeltijd krijgen is er wel in gehakt bij hem denk ik.
Ik heb hem 10 keer liever dan Clasie.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jun 2019, 11:43

FugAZi schreef:
14 jun 2019, 11:29
Dat moet je volgens mij aan Vejinovic vragen, ik denk dat het weg willen met een vertrouwensbreuk te maken heeft.
Die ook al, dat was toch ook met Maher aan de hand die nu toch (met alle respect) bij het mindere FC Utrecht speelt.
Zijn vertrek komt eigenlijk nog harder aan, nu je weet dat men feitelijk al wist niet door te willen gaan met Vejinovic en Koopmeiners als centrale verdediger te willen handhaven.

FugAZi
Fanatic

14 jun 2019, 12:03

Dirk Scheringa schreef:
14 jun 2019, 11:43
Die ook al, dat was toch ook met Maher aan de hand die nu toch (met alle respect) bij het mindere FC Utrecht speelt.
Zijn vertrek komt eigenlijk nog harder aan, nu je weet dat men feitelijk al wist niet door te willen gaan met Vejinovic en Koopmeiners als centrale verdediger te willen handhaven.
Als Maher er alleen is komen te staan op voorspraak van van de Brom, dan zou het nu opgelost zijn, want Brom is immers weg. Maar blijkbaar is er meer aan de hand?

multatuli
Oude garde

14 jun 2019, 12:24

Wat een wanbeleid om een prima speler als Vejinovic goedkoop van de hand te doen om vervolgens veel geld uit te geven aan een speler als Clasie die het afgelopen jaren niet heeft laten zien en waarvan de meeste Feyenoord supporters blij zijn dat hij weg is.

Vejinovic speelde gewoon goed bij AZ en had de pech op het verkeerde moment langdurig geblesseerd te raken. Met Koopmeiners en Vejinovic hadden wij 2 hele goede opties op die positie op het middenveld gehad.

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

14 jun 2019, 13:58

Hoe komt 'iedereen' erbij dat hij weg mag? Hij mocht wedstrijdritme elders opdoen na zijn blessure omdat er dit seizoen bij AZ geen uitzicht op speeltijd was. Het elftal stond. Ik heb Max nog nergens horen zeggen of gelezen dat hij weg mag. Hij heeft een 4 jarig contract getekend tot 2022 volgens mij. Zeker nu Maher weg is verwacht ik dat hij gewoon mag blijven met daarnaast Clasie. Wel wordt duidelijk dat Koopmeiners zich mag richten op de CV in de visie van AZ

handelaar
Basisspeler

14 jun 2019, 14:40

AZ Twello schreef:
14 jun 2019, 13:58
Hoe komt 'iedereen' erbij dat hij weg mag? Hij mocht wedstrijdritme elders opdoen na zijn blessure omdat er dit seizoen bij AZ geen uitzicht op speeltijd was. Het elftal stond. Ik heb Max nog nergens horen zeggen of gelezen dat hij weg mag. Hij heeft een 4 jarig contract getekend tot 2022 volgens mij. Zeker nu Maher weg is verwacht ik dat hij gewoon mag blijven met daarnaast Clasie. Wel wordt duidelijk dat Koopmeiners zich mag richten op de CV in de visie van AZ
Klopt wat je zegt, het zou kunnen dat AZ Vejinovic helemaal niet van de hand wil doen.
Verder is het ook maar de vraag of Clasie nog veel moet gaan kosten, Feyenoord wil gewoon geen gebruik meer van hem maken en Clasie zelf wil in Nederland blijven. Zijn contract loopt ook nog maar officieel een jaar bij Southampton waar hij totaal overbodig is. Het zou dus zomaar kunnen zoals je stelt dat Clasie en Vejinovic het moeten uitvechten wie van hen op 6 komt te staan.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

DeZuivelDuivel
Fanatic

14 jun 2019, 15:15

handelaar schreef:
Klopt wat je zegt, het zou kunnen dat AZ Vejinovic helemaal niet van de hand wil doen.
Verder is het ook maar de vraag of Clasie nog veel moet gaan kosten, Feyenoord wil gewoon geen gebruik meer van hem maken en Clasie zelf wil in Nederland blijven. Zijn contract loopt ook nog maar officieel een jaar bij Southampton waar hij totaal overbodig is. Het zou dus zomaar kunnen zoals je stelt dat Clasie en Vejinovic het moeten uitvechten wie van hen op 6 komt te staan.
Echt benieuwd op welke wolk jij leeft.

DeZuivelDuivel
Fanatic

handelaar schreef:

handelaar
Basisspeler

14 jun 2019, 15:20

DeZuivelDuivel schreef:
Oke, jij acht het uitgesloten dat AZ Clasie wil huren (Feyenoord heeft immers geen interesse meer om hem verder te huren) zonder daar eerst Vejinovic voor te verkopen.
Rotariu werd toch ook gehuurd van Brugge samen met de gekochte Gudmundsson voor de rechtsbuitenpositie.
Waarom dan niet die twee laten uitvechten voor de positie van verdedigende middenvelder. Southampton zal geen wereldprijs vragen voor een speler met nog slechts een seizoen te gaan en waar weinig interesse meer voor is.

DeZuivelDuivel
Fanatic

14 jun 2019, 16:09

handelaar schreef:
14 jun 2019, 15:20
Oke, jij acht het uitgesloten dat AZ Clasie wil huren (Feyenoord heeft immers geen interesse meer om hem verder te huren) zonder daar eerst Vejinovic voor te verkopen.
Rotariu werd toch ook gehuurd van Brugge samen met de gekochte Gudmundsson voor de rechtsbuitenpositie.
Waarom dan niet die twee laten uitvechten voor de positie van verdedigende middenvelder. Southampton zal geen wereldprijs vragen voor een speler met nog slechts een seizoen te gaan en waar weinig interesse meer voor is.
Southampton wil hem verkopen, Feyenoord pakt hem niet omdat ze hem niet kunnen/willen betalen.

Je schrijft een heel betoog uit met een reactie die ik niet geschreven heb. Ik denk louter dat het naief en selectief is om telkens 90/95% van de berichtgeving te negeren en de rest dan spreekwoordelijk als het woord van god te nemen.

'Koopmeiners zal zich wel schikken in de verdediging' ondanks dat hij daar een duidelijke uitspraak over gedaan heeft
'Vejinovic zal wel niet weg gaan' ondanks dat er hele concrete geruchten zijn.
'Je hebt altijd Seuntjens nog' ondanks dat die duidelijk een vertrekwens kenbaar heeft gemaakt.

En ga zo maar verder, de situatie kan ontzettend snel omslaan nu.

handelaar
Basisspeler

14 jun 2019, 16:28

DeZuivelDuivel schreef:
14 jun 2019, 16:09
Southampton wil hem verkopen, Feyenoord pakt hem niet omdat ze hem niet kunnen/willen betalen.
Ik dacht dat Feyenoord wel op hem was uitgekeken, was verre van geweldig allemaal wat hij daar heeft laten zien waardoor het in ontwikkeling als elftal ook stil staat. Nu zit Southampton weer met een overbodige speler te kijken, die daarbij ook nog maar een seizoen te gaan heeft en waar nagenoeg weinig interesse meer voor is.
Ik zou er niet versteld van staan dat straks gewoon nog een club als Twente op de valreep Clasie kan huren.

Joostess
Seizoenkaarthouder

14 jun 2019, 18:41

De Televaag brengt het al als een feit maar heeft iemand al bedacht dat het misschien ook een flauwekul bericht zou kunnen zijn? Met alle wensen van Clasie en Feyenoord die het niet ziet zitten lijkt het me logisch dat AZ en ajax dan zo ongeveer de enige ploegen zijn die Clasie nog een jaar in NL kunnen houden in de buurt van zijn geboortegrond. Kortom, dan is een gerucht wel makkelijk gemaakt.

Als het wel waar is dan kan ik me alleen maar voorstellen dat AZ hier een onverwachte kans heeft gehad. Southampton wil van hem af dus kost hij niks, Clasie wil een sloot aan salaris inleveren en AZ ziet een goedkope kans. Zoiets... Kan me niet voorstellen dat dit 1 van die 2 transfers zijn waar Huiberts over sprak.

Dirk Scheringa
Fanatic

15 jun 2019, 09:35

Voor zijn blessure kwam Vejinovic zeven keer in actie voor de Alkmaarders. Op dat moment was hij de Eredivisie-speler
met de meeste balveroveringen (28) op de helft van de tegenstander en was hij goed voor vier assists.

Doordat Marko een uitstekende indruk had gemaakt als spelverdeler en balveroveraar op de 6 positie, legde Huiberts in de eindfase van Marko's revalidatie de speler definitief over van Feyenoord met maar liefst een contract voor vier seizoenen.
“We kregen de kans om Marko definitief over te nemen en daar hoefden wij niet lang over na te denken”, reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Hij is een speler met extra kwaliteiten die thuis hoort op het niveau wat we na streven".
Omdat het elftal stond mocht hij elders wedstrijdritme op doen. Als defensieve middenvelder was hij opvallend productief in de Poolse competitie met 5 doelpunten en een assist bij de club, die hem een half jaar huurde wat deed denken aan het succesvolle jaar dat Vejinovic kende als speler van Vitesse.

Zoals bekend was Maher geen speler die het moet hebben van zijn rendement en dat is Midtsjo ook niet (op dat rendement van het middenveld was op dit forum dan ook wel eens de nodige kritiek), met Marko heb je dit meer, dus lijkt mij dat je gewoon, zeker nu Maher hier niet meer speelt en Slot liever Koopmeiners in de defensie wil laten staan, gebruik moet maken van de kwaliteiten van Vejinovic.
Het zou wel heel onlogisch zijn om Clasie aan te trekken als je in je selectie zo'n speler als Vejinovic hebt lopen, waarvan het lijkt dat die weer helemaal op zijn oude niveau is teruggekeerd!
Eindelijk weer een speler die met regelmaat de goal met afstandsschoten onder vuur neemt, een goede corner kan nemen en de beste vrije trap uit onze selectie heeft.
Kortom de opvolger van Maher hoeft niet te worden aangetrokken, die hebben we al in huis en is heel bewust een seizoen geleden tot 2022 vastgelegd.
https://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/27 ... ack-maakte

Ferry
Oude garde

15 jun 2019, 11:15

Inmiddels heeft de Poolse club van Marko een vervanger voor hem aangetrokken. Een speler met de naam AZ-er. :)

De club leek de huur van Marko te willen verlengen, maar is daar niet uitgekomen met AZ. Cracova is nog steeds in de race
Ark vond vervanging Vejinović.

Twee jaar geleden moest hij Jagiellonia raken, onlangs eindigde hij als vierde in de Griekse competitie
Arka Gdynia moest in dit transferraam een ​​nieuwe speler vinden in het midden van het veld nadat Marko Vejinović vertrok. De taak was moeilijk, omdat de Nederlander een van de beste wintertransfers bleek te zijn en vaak zelfs onze competities overtrof met vaardigheden. AZ-er Busuladzic ziet er misschien niet zo uit, maar hij is ongetwijfeld een interessante speler.

We hebben nog steeds niet volledig uitgelegd waar Marko Vejinović volgend seizoen zal spelen, maar het is zeker dat deze club niet Arka Gdynia zal zijn. De club uit Pommeren kon het zich niet veroorloven om de Nederlander van AZ Alkmaar te kopen, en het was niet mogelijk om het eens te worden over de volgende lening. Het is echter mogelijk dat Vejinović in Polen blijft, want Cracovia is erg belangrijk voor hem.
[...]
http://www.2x45.info/aktualnosci/59634/ ... -greckiej/

Dirk Scheringa
Fanatic

15 jun 2019, 11:29

Ferry schreef:
15 jun 2019, 11:15
De club leek de huur van Marko te willen verlengen, maar is daar niet uitgekomen met AZ. Cracova is nog steeds in de race
Nogmaals, niet verstandig gezien in alles Marko de productievere opvolger voor Maher is. Laat hem zich maar bewijzen onder Slot, hij heeft in ieder geval in Polen al een visitekaartje afgegeven met het oog op komend seizoen.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 15 jun 2019, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Ferry
Oude garde

15 jun 2019, 11:32

Dirk Scheringa schreef:
15 jun 2019, 11:29
Nogmaals, niet verstandig gezien in alles Marko de productievere opvolger voor Maher is. Laat hem zich maar bewijzen onder Slot.
Ik heb er geen mening over. Ik post alleen de update vanwege de nieuwswaarde. :D

AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

15 jun 2019, 17:13

Als hij blijft kan hij mooi de ballen panklaar op het hoofd van Druijff leggen die ze er dan vervolgens in kopt. Dat zou nog eens mooi zijn.

Dirk Scheringa
Fanatic

15 jun 2019, 18:01

AZuid-Scharwoude schreef:
15 jun 2019, 17:13
Als hij blijft kan hij mooi de ballen panklaar op het hoofd van Druijff leggen die ze er dan vervolgens in kopt. Dat zou nog eens mooi zijn.
Je bedoelt zoiets als dit, maar dan Druijf in de rol van Weghorst
www.youtube.com/watch?v=s1rRdqO-ljQ
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 15 jun 2019, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie
  • Informatie