Calvin Stengs

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZA'dam
Ben-Sider

Toch kun je stellen dat wanneer Stengs en Boadu zo slecht spelen als de afgelopen maanden, AZ geen schim is van de ploeg die met mooi voetbal begin december de gedeelde eerste plaats bereikte.
De enige manier om ze uit hun dip te krijgen is wel om ze te laten staan.
Nogmaals, hopelijk is deze week de ommekeer.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

AZA'dam schreef:
03 mar 2020, 12:48
Toch kun je stellen dat wanneer Stengs en Boadu zo slecht spelen als de afgelopen maanden, AZ geen schim is van de ploeg die met mooi voetbal begin december de gedeelde eerste plaats bereikte.
De enige manier om ze uit hun dip te krijgen is wel om ze te laten staan.
Nogmaals, hopelijk is deze week de ommekeer.
Oneens, het was toch echt het ontbreken van Midtsjo : als Stengs en Boadu een slechte dag hebben dan worden we nog wel vaker geholpen door een goede dag van Idrissi die er tegenover staat. Zeker als Evjen weet aan te haken is er daar voorin een stukkie breedte bij (moet je wel durven wisselen natuurlijk).

Het tandem Stengs Boadu heeft al sinds de winterstop losse spaken. Idrissi heeft ons in die tijd vaak op weg geholpen met uitzondering van de momenten dat de motoren op het middenveld volledig uitvielen.
handelaar
Goalscorer

Klinkt wellicht vreemd, maar eigenlijk is dit AZ een ideaal elftal om de CL in te gaan.
Eigenlijk is dit team meer gebouwd als ze wat meer open kunnen spelen en er meer ruimtes liggen dan wanneer ze echt het spel moeten maken.
Juist dan zijn spelers als Boadu en Idrissi op hun allersterkst als ze ruimte krijgen met hun bewegelijkheid en snelheid, dan kan Stengs echt zijn steekpasses kwijt in plaats dat alles vast staat en zie je zijn grote kracht. Niet voor niets excelleren die drie veelal in de top wedstrijden en hebben ze zo ook ajax, psv en feyenoord overtuigend verslaan.
Haal die wedstrijden in de play-offs er nog maar bij waar Stengs echt naam heeft gemaakt en zijn beste wedstrijden speelde, toen durfde teams als Groningen nog echt voluit tegen AZ te spelen en Stengs de grote man was, dat terwijl hij pas uit Jong over geheveld was.
Je ziet nu dat juist het gevaar zoals in wedstrijden tegen Willem II, Heerenveen, etc. voor AZ veel meer ligt als tegenstanders compact staan met een gesloten defensie en er razendsnel vanuit de omschakeling uitkomen waardoor ook onze verdedigers, die veelal tegen de middenlijn aan staan te verdedigen, dan op snelheid geklopt kunnen worden.
Ik hoop dan ook echt dat we de CL ingaan en spelers als juist Stengs, Boadu en Idrissi nog minstens een seizoen blijven want dan kunnen ze echt wel eens internationaal naam gaan maken tegen clubs die wel eventjes dit AZ van de mat willen spelen. Dat ligt ze denk ik veel meer dan stugge tegenstanders in de EL waar vaak dus veel minder ruimte ligt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Kilkenny
Moderatort

AZ 4 Life schreef:
03 mar 2020, 11:35
We hoeven niet na 1 overwinning te doen alsof het koek en ei is, maar dat geldt andersom ook. Je moet gewoon objectief kijken naar het grotere geheel. Hoe doet iemand het gedurende het gehele seizoen. Als je dan kijkt naar Stengs dan is hij in 41 wedstrijden goed voor 10 goals en 12 assists. Dat vind ik alles behalve beroerd. Dat hij een aardige dip heeft gehad dat is duidelijk. Dat mag je ook best benoemen. Ook ik vond dat hij wel eens eerder gewisseld had mogen worden. Maar de manier waarop om sommige dat menen te moeten uiten slaat nergens op.

Die wedstrijdtopics voor ajax-AZ waren af en toe stuitend om te lezen. Boadu en Stengs moesten absoluut niet worden opgesteld. Die twee waren de reden voor de dip en hoofdverantwoordelijk. Wat natuurlijk volslagen kolder is. Na de wedstrijd tegen ajax thuis is er namelijk wel het een en ander gebeurd qua blessures en schorsingen, waardoor er ontzettend veel geschoven moest worden. Dat heeft ook een grote bijdrage geleverd aan het feit dat het minder liep. Als je dat combineert met een mindere vorm van de meeste spelers (dus niet alleen Stengs en Boadu) dan zijn die mindere resultaten niet heel raar.

Maar dan heb je een paar clowns, zonder tactisch inzicht, die dan maar menen dat Boadu niet moet spelen tegen ajax en dat Druijf moet spelen. Druijf die zelf bij Jong AZ ook niet geweldig speelt, en bovendien weet je dat je dat de snelheid van Boadu een gigantisch wapen is tegen ajax. En niet alleen tegen ajax, tegen elke club die niet inzakt tegen ons. Het was dan ook mooi om te zien dat Stengs weer strooide met mooie passjes en Boadu een plaag was voor Schuurs. Daarnaast was eigenlijk de hele as geweldig. Bizot, Leeuwin, Koopmeiners, Midtsjo, Clasie... Ik vond ze allemaal zeer, zeer goed spelen. Maar goed, eigenlijk viel niemand uit de toon.

Het leuke is alleen dat de meeste heerlijk opportunistisch reageren. Na LASK kregen Stengs en Boadu ervan langs, terwijl Koopmeiners en Idrissi verantwoordelijk waren voor de tegentreffers. Niet dat je die dan de grond in moet boren, maar toch. Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat mensen eens naar het grotere plaatje gaan kijken in plaats van heel kortzichtig een of twee schuldigen aan te wijzen.
Ik quote em nog even voor deze pagina. Mensen zijn vaak zo kortzichtig en vooringenomen. Kijken nooit naar het geheel. Ik kan me hier (jouw post dus :wink: ) heel goed in vinden.
leszz
Reservespeler

Deels eens. Dat Stengs en Boadu nu goed speelde ligt volgens mij ook zeer grotendeels in de tegenstander, deze jongens leven met name voor wedstrijden tegen clubs als ajax en kon vooraf al verzekeren dat ze nu veel gemotiveerde zouden ogen dan tegen pak hem beet Zwolle.
AZ 4 Life
Harde Kern

leszz schreef:
05 mar 2020, 03:41
Deels eens. Dat Stengs en Boadu nu goed speelde ligt volgens mij ook zeer grotendeels in de tegenstander, deze jongens leven met name voor wedstrijden tegen clubs als ajax en kon vooraf al verzekeren dat ze nu veel gemotiveerde zouden ogen dan tegen pak hem beet Zwolle.
Dat heeft niks met motivatie te maken maar alles met de omstandigheden. Boadu is geen verfijnde spits voor in de kleine ruimte. Die jongen heeft wat meer ruimte nodig. Tegen ajax stond hij constant alleen tegen Schuurs, met een gigantische ruimte tussen Schuurs en Onana. Dan hoeven die ballen alleen maar de diepte in gestuurd te worden en dan is hij weg. Een speeltuin dus voor hem. Daar had Stengs ook weer baat bij. Die kreeg namelijk ook alle ruimte in de omschakeling en hoefde ook niet te pielen op de vierkante meter. Komende zaterdag wordt een veel moeilijkere wedstrijd voor Boadu en ook voor Stengs. Dan moeten ze een Haagse muur kapot zien te spelen. Dat is veel lastiger. Verder verwijs ik ook even naar de bovenstaande post van handelaar, die geeft dat ook al min of meer aan.
handelaar
Goalscorer

AZ 4 Life schreef:
05 mar 2020, 08:39
Dat heeft niks met motivatie te maken maar alles met de omstandigheden. Boadu is geen verfijnde spits voor in de kleine ruimte. Die jongen heeft wat meer ruimte nodig. Tegen ajax stond hij constant alleen tegen Schuurs, met een gigantische ruimte tussen Schuurs en Onana. Dan hoeven die ballen alleen maar de diepte in gestuurd te worden en dan is hij weg. Een speeltuin dus voor hem. Daar had Stengs ook weer baat bij. Die kreeg namelijk ook alle ruimte in de omschakeling en hoefde ook niet te pielen op de vierkante meter. Komende zaterdag wordt een veel moeilijkere wedstrijd voor Boadu en ook voor Stengs. Dan moeten ze een Haagse muur kapot zien te spelen. Dat is veel lastiger. Verder verwijs ik ook even naar de bovenstaande post van handelaar, die geeft dat ook al min of meer aan.
Precies, feitelijk zeg je het zelfde als wat ik hierboven al heb beschreven.
Eigenlijk is dit team meer gebouwd als ze wat meer open kunnen spelen en er meer ruimtes liggen (dus sterke tegenstanders) dan wanneer ze echt het spel moeten maken tegen compact defensieve spelende elftallen.
Hier gedijen spelers als Boadu, Idrissi en Stengs daarachter met zijn passes veel meer.
Hier hebben we echt de spelers voor en blijf ik zeggen dat mocht wellicht de CL behaald worden we daar nog niet eens een modderfiguur hoeven te slaan,
gezien op dat toneel juist de open ruimtes liggen.
Dipsaus
Fanatic

Vandaar dus ook dat we zo goed presteren tegen de traditionele top-3. Die moeten toch altijd winnen en voetballen vooruit. Ze scheppen zo zelf ruimte achterin waar Stengs, Boadu en Idrissi wel wat mee kunnen. Tegen ADO wordt het echter weer een ander verhaal. Tactisch zal ik het anders oplossen dan tot nu toe is geprobeerd. Stengs weer naar de as. Boadu op de flank en Druijf in de spits. De wit eruit. Hij heeft teveel kansen nodig en ik verwacht niet dat het type breekijzer nodig is. Stengs heeft de verfijning die je nu nog mist op het middenveld. De Snelheid van Boadu blijft behouden en met Druijf heb je fysieke kracht en een goede kopper vlak voor de goal. We hebben dubbele cijfers nodig!
Witzer
Fanatic

Wil wel weer eens naar een paar voetbalpodcasts luisteren in dit stadium. Misschien is het niet eens zo erg, maar het gaat vrijwel alleen over de zwakte van ajax. Alleen die mannen van de Telegraaf willen dat ajax Bizot, Wijndal, Idrissi, Midsjo, Koopmeiners, Boadu en Stengs halen. Dan zegt Valentijn Driessen dat Stengs zowiezo moet komen want die is zo sterk aan de bal en lijdt nauwelijks balverlies. Dit is het niveau van bijna alle analisten/journalisten. Ze lullen elkaar na, zien nauwelijks een wedstrijd van AZ live.
Ik ben een liefhebber van Stengs, maar balverlies staat op zijn rug. Moet ook steeds denken aan studio voetbal, waar een maand geleden iedereen nog riep dat AZ kansloos was en zondag riepen dezelfde gasten in koor in antwoord op de de vraag of dat AZ nu kanshebber is 'belachelijke vraag, tuurlijk...... :lol:
Praat geen Poep, doos.
Kilkenny
Moderatort

Ik zou Stengs lekker aan de buitenkant laten staan tegen Den Haag en Evjen er in brengen op 10. Die kan dat zeker tegen tegenstanders als Den Haag al wel aan en dan houd je op rechts die combi Svensson/Stengs in stand zo dat we ook over die kant makkelijker de achterlijn halen.

Ik vind Idrissi overigens wel heel behoorlijk in de kleine ruimte.
pAZcal
Goalscorer

Ik zat net de samenvatting van die play-off wedstrijd uit bij Groningen terug te kijken (mei 2017), toen wij kennis maakten met Stengs in AZ 1. Toen had hij ook al zijn knie ingetapet.
handelaar
Goalscorer

Kilkenny schreef:
05 mar 2020, 14:11
Ik zou Stengs lekker aan de buitenkant laten staan tegen Den Haag en Evjen er in brengen op 10. Die kan dat zeker tegen tegenstanders als Den Haag al wel aan en dan houd je op rechts die combi Svensson/Stengs in stand zo dat we ook over die kant makkelijker de achterlijn halen.

Ik vind Idrissi overigens wel heel behoorlijk in de kleine ruimte.
Ga ik in mee. De Wit op het bankie en mogelijk ook in aanmerking laten komen voor controlerende middenvelder daar heeft hij het postuur voor.
Gekkehuis
Herry en/of Berry
Contacteer:

ajax heeft AZ-smaakmaker Calvin Stengs nog altijd in het vizier voor volgend seizoen. De Alkmaarders hebben echter de mogelijkheid om hem aan een buitenlandse club te verkopen.
Volgens TuttoMercatoWeb zijn Fiorentina en Atalanta Bergamo de volgende clubs met interesse voor de AZ-sterspeler. Beide Italiaanse clubs zouden de afgelopen weken informatie hebben ingewonnen over Stengs. Beide clubs zouden hem intensief in de gaten hebben gehouden.

Ook ajax is dus nog altijd geïnteresseerd. De Amsterdammers zien een directe aanwinst in Stengs en zouden AZ een morele tik willen uitdelen, maar in Alkmaar blijft het plan om hem bij een transfer naar het buitenland te laten gaan. De Italianen zouden daar een bijdrage aan kunnen leveren.

Stengs ligt nog tot medio 2023 vast bij AZ. Eerder werd hij gelinkt aan een transfersom van twintig tot dertig miljoen euro.
bron: soccernews.nl en via twitter:
@marcoconterio
📢 Calvin Stengs è uno dei crack della Eredivisie: gioca all'#AZAlkmaar e per l'estate è nel mirino di #ajax, #Fiorentina e #Atalanta.

I dettagli su @TuttoMercatoWeb
Q is good for you!
Langedijk
Barry

Voor ajax mag er 10 miljoen bij als AZ dat ticket niet krijgt. Zo liggen de verhoudingen nu hopelijk.
ForzAZ
Basisspeler

Langedijk schreef:
05 jun 2020, 10:07
Voor ajax mag er 10 miljoen bij als AZ dat ticket niet krijgt. Zo liggen de verhoudingen nu hopelijk.
Stengs gaat echt niet naar ajax. Die club haalt liever voor € 25 miljoen een Braziliaan dan een speler voor dat geld van een concurrent.

Gisteravond trouwens een bericht gelezen dat Stengs linkt aan Napoli. Eerder Atlanta en Fiorentina gelezen.

Idrissi ook Napoli, maar die zou hem mogelijk verhuren aan Torino, waarbij een speler van Torino naar Napoli zou gaan. Roma heb ik ook gelezen als geïnteresseerd.

Boadu al maanden met Milan gekoppeld. Ook weer met Napoli en Lazio.

Koopmeiners met Milan.

Italiaanse clubs hebben het oog op AZ. Artikelen/berichten over deze spelers zijn er bijna elke dag. Mooi man! :roll: :lol:
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

Ik moet eerst nog maar eens zien of daar überhaupt iets concreets uit komt.

En Idrissi zich laten verhuren, denken ze dat hij gek is, wat is dat voor constructie?
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Langedijk
Barry

ForzAZ schreef:
05 jun 2020, 12:43
Italiaanse clubs hebben het oog op AZ. Artikelen/berichten over deze spelers zijn er bijna elke dag. Mooi man! :roll: :lol:
Ze hebben daar ook weinig slechte ervaringen met AZ denk ik. Romero, Poulsen en Hoedt hebben het aardig gedaan, Pelle is bij ons kampioen geworden en ook spelers als Moreno en Moisander hebben via AZ later mooie transfers naar Italië kunnen maken.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

Langedijk schreef:
05 jun 2020, 14:21
Ze hebben daar ook weinig slechte ervaringen met AZ denk ik. Romero, Poulsen en Hoedt hebben het aardig gedaan, Pelle is bij ons kampioen geworden en ook spelers als Moreno en Moisander hebben via AZ later mooie transfers naar Italië kunnen maken.
Alleen, ze zijn precies nog niet op de hoogte van de prijzen die AZ tegenwoordig hanteert. Ze denken daar dat ze met 10 mio een ongelooflijk bod doen terwijl ze daar bij AZ alleen kop koffie voor kunnen krijgen, een leuk gesprek en een gesigneerd shirt.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

kuifje schreef:
05 jun 2020, 14:46
Alleen, ze zijn precies nog niet op de hoogte van de prijzen die AZ tegenwoordig hanteert. Ze denken daar dat ze met 10 mio een ongelooflijk bod doen terwijl ze daar bij AZ alleen kop koffie voor kunnen krijgen, een leuk gesprek en een gesigneerd shirt.
Nouja als ik de Italiaanse geruchten en zelfs de wat concretere interesse van afgelopen zomer er bij haal dan valt dat nog wel mee.
Misschien niet aangepast aan de 'nieuwe nieuwe' prijzen van AZ. maar volgens mij lagen de biedingen voor Idrissi/Ouwejan redelijk op koers. voor het 'oude nieuw' dan bedoel ik bedragen die toch al boven de 5 miljoen uit kwamen.

Wat Stengs betreft: ergens heb ik wel zo iets van 'als er dan een speler moet vertrekken deze winter dan verliezen we veel, maar tegelijkertijd het minste als het Calvin Stengs is'.

We verdrinken in de rechtsbuitens en spelers die op links of AM spelen die eigenlijk stiekem ook rechtsbuiten zijn. Ja Calvin is een pareltje, maar als je dan door moet dan zou dat nog een best case scenario zijn. Kun je Calvin Stengs voor 30 miljoen verkopen zoals de geruchten nu gaan omtrent de vraagrpijs, dan heb je de schade/verbouwingen aan het stadion afbetaald en heb je in Evjen een speler die in theorie een vergelijkbaar niveau moet kunnen halen (of die uiteindelijk een hoger plafond heeft nog even in het midden gelaten).
ForzAZ
Basisspeler

kuifje schreef:
05 jun 2020, 14:46
Dat is niet waar Kuifje. Tenminste in de berichten die ik lees worden bedragen vanaf 15 tot 25 miljoen euro genoemd tot nu toe. Boadu van 18 naar 20 en inmiddels 25 miljoen euro.
Plaats reactie