Calvin Stengs

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Co

14 feb 2020, 16:26

ForzAZ schreef:
14 feb 2020, 14:19
... verwijst naar Idrissi ...
Ja. Ik heb het ook over Idrissi gehad. Eerder deze dag in de AZ - NAC - discussie.

Je moet het ook wel benoemen en je mag ook wel aanpakken, maar een hele negatieve hetze is onterecht.

Misschien moeten we ook gewoon beseffen dat we in de eerste seizoenshelft echt boven ons stand hebben geleefd en dat jonge spelers altijd een terugval krijgen. Als je voor de helft met jeugdspelers speelt kan je team heel hard omhoog gaan, maar ook heel hard omlaag. Dat is wat we nu even zien.

Inherent aan dit beleid.

En als je overwintert in Europa en 5 keer zonder tegendoelpunt van de top 3 wint dan zit Antti inderdaad even op een roze wolk.

Als AZ de volgende ronde in Europa wordt uitgeschakeld en Europees voetbal haalt heeft het gewoon weer goed gepresteerd. In ieder geval al beter dan de hele periode onder Van den Brom, terwijl de transfersommen 'sky high' gaan.
multatuli
Reservespeler

14 feb 2020, 16:57

DeZuivelDuivel schreef:
14 feb 2020, 16:21
Ik ga even corrigeren waar je overheen blijft lezen : het is niet dat zijn haar NIET klopt. hij heeft het doelbewust veranderd en gezorgd dat het WEL klopte : Binnen dagen van dat de eerste foto van hem op de training met zijn nieuwe kapsel zichtbaar was, zat hij voor de eerste keer met zijn echte uiterlijk in FIFA, waar hij eerder een generic look had. op het moment dat FIFA het kwam vastleggen heeft hij dus bewust gekozen om het aan te passen. en DAT is wel degelijk een indicatie dat hij bewust zijn imago heeft willen veranderen en dus met randzaken bezig was.

Voor de rest:

Google eens op influencer en de cultuur er omheen. ik laat het er na deze correctie voor de rest bij. Mijn argumenten zijn gemaakt. Het is niet als een religie 'geloven of niet geloven'. het zijn gewoon aspecten die invloed zijn op de nieuwe generatie voetballers, op sommige minder dan andere of jij nu denkt dat het wel of niet bestaat.
Ik lees graag en veel, maar blijkbaar had ik over dat ene puntje bij jouw verhaal heen gelezen. Komt waarschijnlijk omdat ik mij eraan erger als mensen op hun uiterlijk worden beoordeeld en ik jouw verhaal niet erg relevant vind mbt Stengs zijn voetbal. Dus laten we inderdaad maar kappen met deze onzinnige discussie.
Kass
Supporter

15 feb 2020, 18:17

Stel ze laten Stengs vanavond vanaf Enschede naar huis lopen en ze tellen alle kilometers die iedere speler heeft gemaakt dit seizoen bij elkaar op. Dan zou ik mij serieus afvragen of Stengs de meeste kilometers zou hebben gemaakt.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

15 feb 2020, 18:26

Kass schreef:
15 feb 2020, 18:17
Stel ze laten Stengs vanavond vanaf Enschede naar huis lopen en ze tellen alle kilometers die iedere speler heeft gemaakt dit seizoen bij elkaar op. Dan zou ik mij serieus afvragen of Stengs de meeste kilometers zou hebben gemaakt.
Een paar weken geleden verscheen een statistiek waarbij de meeste afgelegde afstand van dit seizoen in beeld kwam. Stengs was tweede na Koopmeiners. Geen idee hoe zich dat verhoudt per wedstrijd. Niet in vorm zijn wordt altijd vertaald naar minder inzet en minder afgelegde meters maar dat blijkt vaak niet te kloppen. Vorm is meer mentale scherpte en vertrouwen. Een dribbel die lukt, een aanname die meteen goed is, een steekbal die perfect op maat is etc.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

15 feb 2020, 20:32

kuifje schreef:
15 feb 2020, 18:26
Een paar weken geleden verscheen een statistiek waarbij de meeste afgelegde afstand van dit seizoen in beeld kwam. Stengs was tweede na Koopmeiners. Geen idee hoe zich dat verhoudt per wedstrijd. Niet in vorm zijn wordt altijd vertaald naar minder inzet en minder afgelegde meters maar dat blijkt vaak niet te kloppen. Vorm is meer mentale scherpte en vertrouwen. Een dribbel die lukt, een aanname die meteen goed is, een steekbal die perfect op maat is etc.
Klopt, ik lees nu ook alweer dat we meer vechters op moeten stellen etc. Typische retoriek voor mindere tijden, maar slaat vaak nergens op.

Stengs en AZ hebben behoefte aan meer vastigheid. Minder moeilijke ballen en terug naar de basis.
handelaar
Goalscorer

15 feb 2020, 20:50

Bob Ross schreef:
15 feb 2020, 20:32
Klopt, ik lees nu ook alweer dat we meer vechters op moeten stellen etc. Typische retoriek voor mindere tijden, maar slaat vaak nergens op.

Stengs en AZ hebben behoefte aan meer vastigheid. Minder moeilijke ballen en terug naar de basis.
Dat AZ zo hoog staat is mede door jongens als Stengs en Boadu, zonder hen waren we ook reeds uit de EL geknikkerd.
Voetballend zijn we tegenwoordig niet meer de tegenstander de baas en komen we beduidend moeizamer tot kansen.
Je hebt gelijk dat Stengs behoeft heeft aan meer vastigheden maar dan moet Slot hem niet, als het even niet loopt, nog meer druk geven door hem op het middenveld neer te zetten want dat wordt er allemaal niet beter op. Laat hem dan lekker rechts voorin staan en maar loeren om die enkele kans, gezien het met spelers als Zakaria of een Japanse back die je voorin zet, niet veel beter zal gaan.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Reservespeler

15 feb 2020, 20:56

handelaar schreef:
15 feb 2020, 20:50
Dat AZ zo hoog staat is mede door jongens als Stengs en Boadu, zonder hen waren we ook reeds uit de EL geknikkerd.
Voetballend zijn we tegenwoordig niet meer de tegenstander de baas en komen we beduidend moeizamer tot kansen.
Je hebt gelijk dat Stengs behoeft heeft aan meer vastigheden maar dan moet Slot hem niet, als het even niet loopt, nog meer druk geven door hem op het middenveld neer te zetten want dat wordt er allemaal niet beter op. Laat hem dan lekker rechts voorin staan en maar loeren om die enkele kans, gezien het met spelers als Zakaria of een Japanse back die je voorin zet, niet veel beter zal gaan.
Stengs is zo erg uit vorm dat je hem echt op de bank moet zetten. Zet dan de Wit maar op zijn plek, die doet meer nuttigs dan Stengs op dit moment.
handelaar
Goalscorer

15 feb 2020, 21:05

multatuli schreef:
15 feb 2020, 20:56
Stengs is zo erg uit vorm dat je hem echt op de bank moet zetten. Zet dan de Wit maar op zijn plek, die doet meer nuttigs dan Stengs op dit moment.
Daar ben ik het toch niet met je eens. Die vorm komt wel weer als het elftal in zijn totaliteit meer druk kan geven.
Het is dat Idrissi met zijn buitengewone schoten doeltreffend is geweest, maar de aanvallers hebben het niet voor niets moeilijker.
Voorheen had je altijd wel het gevoel dat AZ de wedstrijd in handen had, ook al werd er slordig met de kansen om gegaan. Maar nu kan men niet meer tot kansen komen
omdat het elftal een tegenstander niet meer naar zijn strot kan grijpen. Vergeet niet dat Stengs en Boadu zo goed waren omdat het rond hen ook goed liep. Bij PSV is die Mo ook stukken minder geworden toen de klad er in kwam.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Reservespeler

15 feb 2020, 21:15

handelaar schreef:
15 feb 2020, 21:05
Daar ben ik het toch niet met je eens. Die vorm komt wel weer als het elftal in zijn totaliteit meer druk kan geven.
Het is dat Idrissi met zijn buitengewone schoten doeltreffend is geweest, maar de aanvallers hebben het niet voor niets moeilijker.
Voorheen had je altijd wel het gevoel dat AZ de wedstrijd in handen had, ook al werd er slordig met de kansen om gegaan. Maar nu kan men niet meer tot kansen komen
omdat het elftal een tegenstander niet meer naar zijn strot kan grijpen. Vergeet niet dat Stengs en Boadu zo goed waren omdat het rond hen ook goed liep. Bij PSV is die Mo ook stukken minder geworden toen de klad er in kwam.
Door het vele balverlies van Stengs en Boadu, heeft het middenveld het veel zwaarder en staat ook de verdediging onder veel meer druk.
Langedijk
Barry

15 feb 2020, 21:18

Het is geen vorm. Het is een gebrek aan kwaliteit nu het vizier op hem gericht is. Zelfs uit vorm zou je toch minstens de helft van de vrije trappen hoger dan een meter moeten krijgen.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

15 feb 2020, 21:49

multatuli schreef:
15 feb 2020, 21:15
Door het vele balverlies van Stengs en Boadu, heeft het middenveld het veel zwaarder en staat ook de verdediging onder veel meer druk.
Dat was er in de goede periode ook maar toen hadden we hem snel weer terug.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

kuifje
Goalscorer
Contacteer:

15 feb 2020, 21:51

Langedijk schreef:
15 feb 2020, 21:18
Het is geen vorm. Het is een gebrek aan kwaliteit nu het vizier op hem gericht is. Zelfs uit vorm zou je toch minstens de helft van de vrije trappen hoger dan een meter moeten krijgen.
Je haalt geen 41 punten op een half seizoen en wordt opgeroepen voor Oranje omdat je zo weinig kwaliteit hebt. De grote vraag is waarom je toen vaak een 8 scoorde en nu een 2.

ForzAZ
Basisspeler

16 feb 2020, 09:20

Stengs heeft een paar keer uit tactische overwegingen meer vanuit het centrum in een vrije rol gespeeld. Nu mag ie vast in een vrije rol spelen. Dus hij loopt veel in het deel waar De Wit hoort. Hij loopt in het linker aanvallende deel waar Wijndal als ie aan de binnenkant aanvalt loopt. Rechtsbuiten staat ie nauwelijks. Knijpt veelal naar binnen. En wil continue een beslissende pass geven.

Gevolg van het laatste is teveel risico in zijn spel en dus veel balverlies. Mede omdat de ontvangers momenteel ook niet echt in goede doen zijn.

Erger nog vind ik dat het hele succesvolle systeem met een goede veldbezetting naar de klote is. De Wit staat tegenwoordig meestal spits. Boadu laat zich maar uitzakken. Aan de rechterkant gebeurt niks meer. Het centrale deel is overvol en voor een tegenstander makkelijk te verdedigen. AZ en Slot en Stengs schieten zichzelf in de voet!

Terug naar de vaste veldbezetting met duidelijke afspraken. Wie loopt waar en vooral weer terug naar waarmee het zo goed ging. Nu is het chaos. Aanval rendeert niet. Middenveld is bij balverlies zwak bezet, want met Stengs daar win je de oorlog niet. Sterker hij gaat het duel niet eens aan. Slot en spelers hebben zichzelf overschat en zijn nu volledig het spoor bijster. Dus resetten het systeem en weer gaan doen wat goed ging!
DeZuivelDuivel
Oude garde

16 feb 2020, 18:55

Stengs moet gewoon terug naar rechtsbuiten en keihard werken aan zijn balverlies. Dat zou al een hele slok op de borrel schelen.
Antti Opdam
Co

17 feb 2020, 09:47

ForzAZ schreef:
16 feb 2020, 09:20
Erger nog vind ik dat het hele succesvolle systeem met een goede veldbezetting naar de klote is. De Wit staat tegenwoordig meestal spits. Boadu laat zich maar uitzakken. Aan de rechterkant gebeurt niks meer. Het centrale deel is overvol en voor een tegenstander makkelijk te verdedigen. AZ en Slot en Stengs schieten zichzelf in de voet!

Terug naar de vaste veldbezetting met duidelijke afspraken. Wie loopt waar en vooral weer terug naar waarmee het zo goed ging. Nu is het chaos. Aanval rendeert niet. Middenveld is bij balverlies zwak bezet, want met Stengs daar win je de oorlog niet. Sterker hij gaat het duel niet eens aan. Slot en spelers hebben zichzelf overschat en zijn nu volledig het spoor bijster. Dus resetten het systeem en weer gaan doen wat goed ging!
=D>

Gaat Slot in de rust ook nog eens knutselen met de opstelling.

Het is intern paniek en chaos troef. In plaats van terug te vallen op zekerheden gaan we wild experimenteren. Bekende fouten van een beginnende coach.
salmonyappi
Technisch directeur

17 feb 2020, 11:06

Eén ding in de hele kapsel-discussie is niet benoemd: dat Afrokapsel staat ‘m gewoon veel beter !!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

20 feb 2020, 22:59

Tijd om iig even tegen Zwolle te beginnen op de bank!
.
ForzAZ
Basisspeler

20 feb 2020, 23:08

Azzaandijk schreef:
Mag niet van Huiberts en/of Raiola!

Zet 'm nou aub weer op rechtsbuiten. In de as is het vreselijk!
multatuli
Reservespeler

21 feb 2020, 07:25

Azzaandijk schreef:
Als hij zo bij een topclub zou presteren, hadden ze hem terug gezet naar het 2e elftal. En zelfs daar op de bank gezet.
AZ-073
Oude garde

21 feb 2020, 07:39

Azzaandijk schreef:
Vond het ook onbegrijpelijk dat hij ingesloten door 5 tegenstanders de bal kwijtraakte ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie