Calvin Stengs

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ-073
Oude garde

16 aug 2019, 07:29

DiepeMast schreef:
15 aug 2019, 22:45
Het viel me op dat Calvin in de tweede helft constant in het centrum stond waardoor er echt een gapend gat op rechtsbuiten ontstond, waar niemand in dook.
Calvin, speelt al een tijdje als een soort van valse rechtsbuiten, zeker in balbezit. Je ziet dat veel tegenstanders daar problemen mee hebben want als zijn man met hem meegaat ontstaat er een gapend gat, waar dan Svensson vaak induikt (of soms zelfs het veld daar breed houdt)
Calvin fungeert dan vanaf rechts en of in het centrum (tussen de linies vaak) als extra aanspeel punt, wat het aanvalsspel van AZ ten goede komt. Ook omdat tegenstanders het lastig vinden om daar op in te spelen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

DiepeMast
Reservespeler

16 aug 2019, 08:15

AZ-073 schreef:
16 aug 2019, 07:29
Calvin, speelt al een tijdje als een soort van valse rechtsbuiten, zeker in balbezit. Je ziet dat veel tegenstanders daar problemen mee hebben want als zijn man met hem meegaat ontstaat er een gapend gat, waar dan Svensson vaak induikt (of soms zelfs het veld daar breed houdt)
Calvin fungeert dan vanaf rechts en of in het centrum (tussen de linies vaak) als extra aanspeel punt, wat het aanvalsspel van AZ ten goede komt. Ook omdat tegenstanders het lastig vinden om daar op in te spelen
Het punt is dus dat van dat gapende gat nauwelijks gebruik wordt gemaakt. Bovendien wordt het in het centrum wel erg druk waardoor spelers elkaar in de weg lopen. Stengs blokkeerde nota bene een Schot van AZ zelf (!).

Dat Stengs naar binnen trekt is wat dat betreft niet zo erg, maar Svensson of Midtsjö zou dan juist vaker gebruik moeten/kunnen maken van de ruimte.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

16 aug 2019, 11:37

Kilkenny schreef:
15 aug 2019, 20:52
2 assists, 1 goal vanavond. Maar jullie vinden vast wel weer wat om te zeuren. :P
Ja, of er wordt gewoon benoemd wat men ziet.

Gisteren was Stengs prima. Veel minder druistig en geforceerd, bij die goal kiest hij een hoek en schiet hij hem prima binnen. Op tijd in betere vorm voor de belangrijke wedstrijden op komst.

Kilkenny
Moderatort

16 aug 2019, 11:51

Bob Ross schreef:
16 aug 2019, 11:37
Ja, of er wordt gewoon benoemd wat men ziet.

Gisteren was Stengs prima. Veel minder druistig en geforceerd, bij die goal kiest hij een hoek en schiet hij hem prima binnen. Op tijd in betere vorm voor de belangrijke wedstrijden op komst.
Of wat men denkt te zien. Of veel te vroeg oordeelt. Of loopt te muggeziften over elk detail. Of alleen de foute dingen willen zien of benoemen.

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

16 aug 2019, 12:20

Kilkenny schreef:
16 aug 2019, 11:51
Of wat men denkt te zien. Of veel te vroeg oordeelt. Of loopt te muggeziften over elk detail. Of alleen de foute dingen willen zien of benoemen.
Uhm. Na 15 kutwedstrijden mag je wel eens een keer oordelen toch? Ik zal geen compilatie maken van alle ballen in de tribune en alle vrije ballen die hij verkwanselde, maar daar had je een aardig filmpje van kunnen maken. Die kritiek was volledig terecht en werd ook toegegeven her en der. Hij werd ook een paar keer gewisseld.

Liefde maakt blind. Te vroeg oordelen kan, het oordeel zelf was meer dan terecht.

Laten we bovenal blij zijn dat het beter met hem gaat.

AZ-073
Oude garde

16 aug 2019, 12:34

Bob Ross schreef:
16 aug 2019, 12:20
Uhm. Na 15 kutwedstrijden mag je wel eens een keer oordelen toch? Ik zal geen compilatie maken van alle ballen in de tribune en alle vrije ballen die hij verkwanselde, maar daar had je een aardig filmpje van kunnen maken. Die kritiek was volledig terecht en werd ook toegegeven her en der. Hij werd ook een paar keer gewisseld.

Liefde maakt blind. Te vroeg oordelen kan, het oordeel zelf was meer dan terecht.

Laten we bovenal blij zijn dat het beter met hem gaat.
Dus er waren nog een paar azijnpissers die met een negatieve bril naar Calvin kijken?
Je kunt ook probleemloos een filmpje maken van alle briljante acties, passes ed van Calvin over die 15 kutwedstrijden van jou. Acties waar liefhebbers kwijlend naar kijken.

Het is net wat je wilt zien. Tuurlijk heb ik ook passes en acties gezien, waar je van denkt mwoah, maar zo lang hij dat afwisselt met briljante steekpasses met de goede snelheid, perfect in de loop van spelers, kunnen spelers als Calvin bij mij wel een potje breken,

Zal mijn roze bril wel zijn ;-)

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

16 aug 2019, 12:41

Filmpje van zijn hoogtepunten van vorig jaar zou erg kort worden hoor. Maar dat mag je blijkbaar niet benoemen.

Enfin, ik doe niet aan het ophemelen van spelers mee na een paar potjes tegen laagvliegers. Irriteer me er bij andere clubs dood aan, moet je het zelf ook niet doen.

AZ-073
Oude garde

16 aug 2019, 12:50

Bob Ross schreef:
16 aug 2019, 12:41
Filmpje van zijn hoogtepunten van vorig jaar zou erg kort worden hoor. Maar dat mag je blijkbaar niet benoemen.

Enfin, ik doe niet aan het ophemelen van spelers mee na een paar potjes tegen laagvliegers. Irriteer me er bij andere clubs dood aan, moet je het zelf ook niet doen.
Benoemen is prima, andere zienswijze geven als je het niet eens bent, ook.
Is het een forum voor toch ;-)?

timdadum
Steward

16 aug 2019, 15:55

Tuurlijk, vorig jaar kon je zien dat Stengs echt nog speelde als een jeugdspeler en soms een zaadpot neerzette, maar vooralsnog lijkt hij nu wat stabieler te worden. Tuurlijk, daar hoef je niet al te heilig over te doen want we zijn pas net begonnen, maar ik zie hem zelf wel naar een constanter niveau toegroeien. Dan gaan we zien hoe goed hij écht is, tegen de Tagliafico's en de Angeliño's. Laten we voorlopig koesteren dat hij wat constanter lijkt te worden.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.

Plaats reactie
  • Informatie