Calvin Stengs

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
~AZ~
Barry

12 feb 2019, 15:21

Voordat Van Gaal met ajax de CL won was hij ook een onervaren trainer.

handelaar
Basisspeler

12 feb 2019, 18:57

Met van Gaal haal je wel iemand waar jonge talentvolle spelers graag nog eens onder willen spelen.
Spelers aantrekken / behouden/ en eventueel hun contracten openbreken maakt het allemaal wel wat eenvoudiger waardoor de selectie in zijn geheel flink in waarde zal doen stijgen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

pAZcal
Goalscorer

12 feb 2019, 19:07

handelaar schreef:
12 feb 2019, 18:57
Met van Gaal haal je wel iemand waar jonge talentvolle spelers graag nog eens onder willen spelen.
Spelers aantrekken / behouden/ en eventueel hun contracten openbreken maakt het allemaal wel wat eenvoudiger waardoor de selectie in zijn geheel flink in waarde zal doen stijgen.
Met Slot straks ook. Dat wordt een legende. ;)

handelaar
Basisspeler

12 feb 2019, 19:36

pAZcal schreef:
12 feb 2019, 19:07
Met Slot straks ook. Dat wordt een legende. ;)
Om eerlijk te zijn van ik dat nog al wat, om een vrij onervaren trainer met een selectie te laten werken die een waarde kan vertegenwoordigen van over de 100 miljoen en in staat moet zijn met een enkele gerichte aankoop het volgend seizoen de top 2 te bestrijden. Want enkel daarvoor worden gewilde spelers dan aan hun contract gehouden.
Laatst gewijzigd door handelaar op 12 feb 2019, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

DiepeMast
Reservespeler

12 feb 2019, 19:42

handelaar schreef:
12 feb 2019, 19:36
Om eerlijk te zijn van ik dat nog al wat, om een vrij onervaren trainer met een selectie te laten werken die een waarde kan vertegenwoordigen van over de 100 miljoen.
Dit is natuurlijk weer een argument van heb ik jou daar... 1) het valt natuurlijk totaal niet te zeggen voor hoeveel bepaalde talenten straks eventueel weg gaan. 2) een 'onervaren' trainer hoeft niet per se tegen te vallen (zie voorbeeldje Van Gaal / Van Bronckhorst / Cocu / Van Bommel / De Boer / etc.) 3) Volgens deze redenatie kun je als BVO met een beetje goede talentopleiding per definitie alleen maar 'bewezen' trainers halen (waarvan al belachelijk vaak is aangetoond dat dat ook geen garantie op succes is).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

handelaar
Basisspeler

12 feb 2019, 19:46

DiepeMast schreef:
12 feb 2019, 19:42
Dit is natuurlijk weer een argument van heb ik jou daar... 1) het valt natuurlijk totaal niet te zeggen voor hoeveel bepaalde talenten straks eventueel weg gaan. 2) een 'onervaren' trainer hoeft niet per se tegen te vallen (zie voorbeeldje Van Gaal / Van Bronckhorst / Cocu / Van Bommel / De Boer / etc.) 3) Volgens deze redenatie kun je als BVO met een beetje goede talentopleiding per definitie alleen maar 'bewezen' trainers halen (waarvan al belachelijk vaak is aangetoond dat dat ook geen garantie op succes is).
Daarom zie je ook zelden bij de topclubs dat men dure selecties zomaar in handen geeft aan vrij onervaren trainers.
Het kan wel (van Gaal destijds) maar veelal wordt gekozen voor die andere weg.
Daarbij geld dat spelers meer geneigd zijn een proces af te maken met een trainer vanwaar je denkt 'hier gaat me nog wat gebeuren'.
(De namen die jij noemt zijn allemaal trainers die als speler bij clubs als Barcelona, Bayern, etc. hebben gespeeld waardoor men vanzelf al tegen die gasten opkijkt).

Last Scout
Goalscorer

12 feb 2019, 20:04

handelaar schreef:
12 feb 2019, 19:46
Daarom zie je ook zelden bij de topclubs dat men dure selecties zomaar in handen geeft aan vrij onervaren trainers.
Het kan wel (van Gaal destijds) maar veelal wordt gekozen voor die andere weg.
Daarbij geld dat spelers meer geneigd zijn een proces af te maken met een trainer vanwaar je denkt 'hier gaat me nog wat gebeuren'.
(De namen die jij noemt zijn allemaal trainers die als speler bij clubs als Barcelona, Bayern, etc. hebben gespeeld waardoor men vanzelf al tegen die gasten opkijkt).
Heeft een andere reden, een echte topclub kan die echte toptrainer wel betalen.

Maar je wilt overigens beweren voor Nederlandse begrippen dat Cocu en De Boer bijvoorbeeld niks gewonnen hebben? Van Bommel is nu ook coach van PSV.
Wanneer is een coach overigens echt 'ervaren'?
Bij Alkmaar begint de victorie!

handelaar
Basisspeler

12 feb 2019, 21:31

Last Scout schreef:
12 feb 2019, 20:04
Heeft een andere reden, een echte topclub kan die echte toptrainer wel betalen.

Maar je wilt overigens beweren voor Nederlandse begrippen dat Cocu en De Boer bijvoorbeeld niks gewonnen hebben? Van Bommel is nu ook coach van PSV.
Wanneer is een coach overigens echt 'ervaren'?
AZ heeft anders ook nooit echt moeite gehad een toptrainer aan zich te binden?
Cocu, de Boer, etc. waren spelers waar jonge spelers tegen op kijken vanwege hun voetbalverleden. Die hebben bij hun trainerscarrière dus een voorsprong gehad en konden zodoende stootjes verdragen als het even wat minder ging.
Ten Hag was al ervaren door onder meer assist trainer PSV, beloften Bayern Munchen, trainer Fc Utrecht en je ziet dat hij nog iedere dag voor erkenning moet vechten.
Maar om bij het Stengs topic te blijven; een Stengs, Boadu, Maher, etc. zijn natuurlijk eerder geneigd om in een traject te geloven (binnen 1 a 2 seizoenen kampioen als de selectie bij elkaar gehouden wordt) als zo'n Van Gaal voor de groep staat dan Slot wordt doorgeschoven. Hiermee zeg ik niet dat Slot het niet kan gaat maken maar zo'n grote trainer geeft natuurlijk wel extra cachet, al is het alleen al bij versterkingen halen, contractverlengingen, en totale uitstraling als een topclub.
Vergeet niet dat deze selectie alleen al een waarde kan vertegenwoordigen van over de 100 miljoen.

salmonyappi
Technisch directeur

12 feb 2019, 21:51

handelaar schreef:
Cocu, de Boer, etc. waren spelers waar jonge spelers tegen op kijken vanwege hun voetbalverleden. Die hebben bij hun trainerscarrière dus een voorsprong gehad en konden zodoende stootjes verdragen als het even wat minder ging.
Ten Hag was al ervaren door onder meer assist trainer PSV, beloften Bayern Munchen, trainer Fc Utrecht en je ziet dat hij nog iedere dag voor erkenning moet vechten.
Maar om bij het Stengs topic te blijven; een Stengs, Boadu, Maher, etc. zijn natuurlijk eerder geneigd om in een traject te geloven (binnen 1 a 2 seizoenen kampioen als de selectie bij elkaar gehouden wordt) als zo'n Van Gaal voor de groep staat dan Slot wordt doorgeschoven. Hiermee zeg ik niet dat Slot het niet kan gaat maken maar zo'n grote trainer geeft natuurlijk wel extra cachet, al is het alleen al bij versterkingen halen, contractverlengingen, en totale uitstraling als een topclub.
Vergeet niet dat deze selectie alleen al een waarde kan vertegenwoordigen van over de 100 miljoen.
Zie vetgedrukte.
Waarom zouden ze eerder geneigd zijn in het traject te geloven als een oude beetje uitgezakte rot in het vak het gaat doen i.p.v een jonge ambitieuze vent die ze al kennen? Het is wel erg speculatief allemaal.
Een grote naam geeft misschien wat uitstraling en cachet, zoals een Van Gaal, maar ik zou niet weten waarom Slot het niet zou kunnen. Robert (wie? O, Robbert!!) gelooft er in. Ik heb vertrouwen in Robert.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

MO7
Beheerder

12 feb 2019, 22:00

Ook hier gaat het weer niet over het topiconderwerp.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

Last Scout
Goalscorer

12 feb 2019, 22:12

handelaar schreef:
Je reageert op iets dat ik niet zeg?
waar zeg ik dat AZ daar moeite mee heeft?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een prijs men in gedachten heeft voor Stengs.
Bij Alkmaar begint de victorie!

salmonyappi
Technisch directeur

12 feb 2019, 22:15

Last Scout schreef:
Je reageert op iets dat ik niet zeg?
waar zeg ik dat AZ daar moeite mee heeft?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een prijs men in gedachten heeft voor Stengs.
Pffff. Krijgen we dat weer. We hebben een supertalent en waar gaat het over? Wat levert ie op!.........
Hij blijft komend seizoen bij AZ. Zullen we het daar nou eens even bij laten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

handelaar
Basisspeler

16 feb 2019, 09:07

Last Scout schreef:
Persoonlijk, denk ik dat AZ voor wellicht wel het grootste talent dat de eredivisie in de laatste 10 jaar heeft voor gebracht en waar elke journalist wel van wel zegt dat hij de absolute internationale top kan bereiken een megatransfer in gedachte heeft die weer de bedragen van Janssen en Alireza doet verbleken.
Kwestie van tijd dat Koeman hem bij Oranje haalt. Als Stengs ook volgend seizoen nog bij ons speelt mogen we er wel vanuit gaan dat AZ er op termijn weer een international rijker op gaat worden.

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

16 feb 2019, 09:32

salmonyappi schreef:
12 feb 2019, 22:15
Pffff. Krijgen we dat weer. We hebben een supertalent en waar gaat het over? Wat levert ie op!.........
Hij blijft komend seizoen bij AZ. Zullen we het daar nou eens even bij laten?
Zullen we het daar niet bij laten? Ja, we gaan nog heerlijk van hem genieten zolang hij hier speelt, maar hij zou ook nog weleens een transfersom op kunnen leveren die onze kloof met Feyenoord gaat dichten. En dat vind ik een uitermate prettig vooruitzicht...

pAZcal
Goalscorer

16 feb 2019, 10:46

handelaar schreef:
Persoonlijk, denk ik dat AZ voor wellicht wel het grootste talent dat de eredivisie in de laatste 10 jaar heeft voor gebracht en waar elke journalist wel van wel zegt dat hij de absolute internationale top kan bereiken een megatransfer in gedachte heeft die weer de bedragen van Janssen en Alireza doet verbleken.
Kwestie van tijd dat Koeman hem bij Oranje haalt. Als Stengs ook volgend seizoen nog bij ons speelt mogen we er wel vanuit gaan dat AZ er op termijn weer een international rijker op gaat worden.
Ik mag toch hopen dat hij eerst een paar wedstrijden bij Jong Oranje mag draaien. Waarbij hij ook daadwerkelijk hele wedstrijden speelt, in plaats van 10 minuten invallen bij de grote jongens... Zie Kluivert.

multatuli
Ben-Sider

16 feb 2019, 11:07

Dario Hubner schreef:
16 feb 2019, 09:32
Zullen we het daar niet bij laten? Ja, we gaan nog heerlijk van hem genieten zolang hij hier speelt, maar hij zou ook nog weleens een transfersom op kunnen leveren die onze kloof met Feyenoord gaat dichten. En dat vind ik een uitermate prettig vooruitzicht...
Zolang hij maar niet te vroeg wordt verkocht. Ik wil wel graag minimaal 1,5 seizoen van zijn voetbal bij AZ kunnen genieten. Liefst langer, maar dat lijkt niet realistisch.

~AZ~
Barry

16 feb 2019, 11:53

Voorlopig is de hype groter dan de prestaties dat zijn. De hype is dan ook wel behoorlijk groot. Dat kan natuurlijk leiden tot een extreem bod van andere clubs, maar verder is het jammer dat hij zich niet echt in de luwte weer kan opwerken tot zijn normale niveau. Hetzelfde geldt straks voor Boadu, die speelde aardig mee in die paar wedstrijdjes maar zelfs op het forum doen we net alsof Mbappé bij AZ speelt. Die druk gaat een keer tot grote teleurstellingen leiden, bij publiek en speler. Hopelijk gebeurt dat pas nadat ze bij AZ zijn vertrokken.

Tim
Seizoenkaarthouder

16 feb 2019, 12:42

handelaar schreef:
Het grootste talent dat de eredivisie heeft voortgebracht? Jij leeft ook niet echt in de realiteit he. #-o

multatuli
Ben-Sider

16 feb 2019, 12:49

Tim schreef:
16 feb 2019, 12:42
Het grootste talent dat de eredivisie heeft voortgebracht? Jij leeft ook niet echt in de realiteit he. #-o
Hij zegt wel de afgelopen 10 jaar. Cruijff en Van Basten kunnen dus buiten beschouwing gelaten worden :mrgreen:

Uiteraard nog steeds wat overdreven, maar het is wel mogelijk. Echter zullen we dat pas over een jaar of 5 weten.

Ik durf wel de weddenschap aan dat hij van alle door AZ opgeleide spelers van de laatste 10 jaar de grootste carriere gaat maken (mits geen langdurige blessures meer).

handelaar
Basisspeler

16 feb 2019, 14:40

pAZcal schreef:
16 feb 2019, 10:46
Ik mag toch hopen dat hij eerst een paar wedstrijden bij Jong Oranje mag draaien. Waarbij hij ook daadwerkelijk hele wedstrijden speelt, in plaats van 10 minuten invallen bij de grote jongens... Zie Kluivert.
Weet het niet zeker maar ging Frenkie de Jong ook niet meteen naar Oranje

Plaats reactie
  • Informatie