Guus Til

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Last Scout
Goalscorer

10 feb 2019, 10:23

Het is goed dat Til zijn negatieve spiraal heeft doorbroken. We moeten niet doen alsof die er niet was want Til was zich daar zelf zeer bewust van en reageerde heel nuchter.

Anderzijds kun je je de vraag stellen of een speler gewoon laten staan en helemaal niet wisselen nou de oplossing is? Bij Til pakt het nu goed uit maar bij Hatzidiakos was het uiteindelijk 1x er uit en ook niet meer er in (denk ook aan Rienstra in het verleden).
Laatst gewijzigd door Last Scout op 10 feb 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

10 feb 2019, 20:13

Last Scout schreef:
10 feb 2019, 10:23
Het is goed dat Til zijn negatieve spiraal heeft doorbroken. We moeten niet doen alsof die er niet was want Til was daar zelf zeer erkentelijk in en reageerde heel nuchter.
Huh?

Last Scout
Goalscorer

10 feb 2019, 21:56

Dario Hubner schreef:
10 feb 2019, 20:13
Huh?
Haha! terecht een huh. dit was een foutje.
Bij Alkmaar begint de victorie!

AZ 4 Life
Fanpage-junk

11 feb 2019, 08:58

Langedijk schreef:
09 feb 2019, 13:21
Dat verwijt ik hem niet, dat verwijt ik John. Totale onbalans op het middenveld en de zware last van een onbegrijpelijke aanvoerdersband (had Koopmeiners moeten zijn). Qua ‘arbeid’ verzaakt Til nooit hoor.
Onbalans op het middenveld ben ik het niet mee eens. We opereerden namelijk met hetzelfde middenveld dat het vorig seizoen zo geweldig deed. Dan kan er drie maanden later niet ineens spraken zijn van een middenveld dat niet in balans is. Midtsjo en Til waren gewoon hopeloos uit vorm. Beide kwamen in aanmerking voor een plek op de bank. Ben het met je eens dat dat ook had moeten gebeuren ten faveure van Maher.

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

11 feb 2019, 10:51

Het valt me op dat bij Groningen, De Graafschap, ADO etc. leuke technisch begaafde spelers lopen op tien maar dat die ploegen ook heel veel kansen tegen krijgen. Nu zal dat niet enkel aan de middenvelder liggen maar dit zijn wel spelers die een hoop minder druk bij de tegenstander leggen. Muhren moest vrijdag ook Maher bewaken maar werd er langs alle kanten uitgelopen.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

vriend
Reservespeler

11 feb 2019, 14:39

kuifje schreef:
11 feb 2019, 10:51
Het valt me op dat bij Groningen, De Graafschap, ADO etc. leuke technisch begaafde spelers lopen op tien maar dat die ploegen ook heel veel kansen tegen krijgen. Nu zal dat niet enkel aan de middenvelder liggen maar dit zijn wel spelers die een hoop minder druk bij de tegenstander leggen. Muhren moest vrijdag ook Maher bewaken maar werd er langs alle kanten uitgelopen.
Sterker nog, ik wist zeker dat AZ zou gaan winnen toen ik de opstelling van NAC zag met Muhren en Lundqvist op het middenveld. Hun trainer moet echt desparaat zijn.
Aldus kon ook Til ongehinderd zijn gang gaan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.

Kilkenny
Moderatort

15 feb 2019, 21:35

AZ 4 Life schreef:
11 feb 2019, 08:58
Onbalans op het middenveld ben ik het niet mee eens. We opereerden namelijk met hetzelfde middenveld dat het vorig seizoen zo geweldig deed. Dan kan er drie maanden later niet ineens spraken zijn van een middenveld dat niet in balans is. Midtsjo en Til waren gewoon hopeloos uit vorm. Beide kwamen in aanmerking voor een plek op de bank. Ben het met je eens dat dat ook had moeten gebeuren ten faveure van Maher.
Ik ben van mening dat de onbalans vooral voort kwam uit de statische combi Vlaar-Hatzidiakos achterin. Dat ging met Wuytens ook veel beter vorig seizoen. Het is echt geen toeval dat AZ nu weer goed draait met een sterke opbouwende verdediger achterin. Maher is zeer belangrijk, maar het spel van Koopmeiners van achteruit is dat ook.

handelaar
Basisspeler

16 feb 2019, 09:20

Kilkenny schreef:
15 feb 2019, 21:35
Ik ben van mening dat de onbalans vooral voort kwam uit de statische combi Vlaar-Hatzidiakos achterin. Dat ging met Wuytens ook veel beter vorig seizoen. Het is echt geen toeval dat AZ nu weer goed draait met een sterke opbouwende verdediger achterin. Maher is zeer belangrijk, maar het spel van Koopmeiners van achteruit is dat ook.
De puzzel is dus in elkaar gevallen.
Nu nog Boadu terug en we staan er goed op, alhoewel ik toch echt nog wel 1 a 2 goede krachtpatsers achterin zie.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

handelaar
Basisspeler

16 feb 2019, 19:23

Goede wedstrijd Til. Vandaag weer lekker scherp, paal en met name Unnerstall lagen in de weg om er minstens 3 voor hem er in te kunnen jassen.
Steeds meer loopt alles nu via Midtsjo-Til-Maher die elkaar schijnbaar erg goed aanvoelen. Gouden greep van vd Brom om hieraan vast te houden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

03 mar 2019, 19:13

Ondanks zijn mindere vorm dit seizoen, staat Guus nu al op 9 eredivisiedoelpunten. Vorig seizoen had hij er ook 9.

Dirk Scheringa
Fanatic

03 mar 2019, 19:40

AZRickGrimesAZ schreef:
03 mar 2019, 19:13
Ondanks zijn mindere vorm dit seizoen, staat Guus nu al op 9 eredivisiedoelpunten. Vorig seizoen had hij er ook 9.
Hij is sinds Janssen weer de speler die 4 wedstrijden op rij heeft gescoord.

AZ-073
Ben-Sider

16 mar 2019, 10:34

Stukkie leesvoer: Guus zijn interview deze week uit de VI.:
Guus Til verklaart zijn hervonden vorm

INTERVIEW
Na een stroeve seizoenstart is Guus Til (21) met AZ op stoom gekomen. Komende zondag wacht de kraker tegen ajax, een nieuwe kans om eindelijk van een topclub te winnen. En er is nog veel meer te bespreken met de jonge aanvoerder.

Hoe was het de tegenstander van komende zondag, ajax, Real Madrid van de mat te zien spelen in de Champions League?

‘Ik kreeg er een heel positief gevoel van. Het is niet zo dat ik dan ineens vrees voor onze eigen wedstrijd tegen ajax. Integendeel zelfs. Ze hebben bewezen dat een Nederlandse club van de absolute top kan winnen. De bekerhouder van de laatste drie jaar, dertienvoudig winnaar van de Champions League; als je die op deze manier te pakken neemt, dat is niet niks. Zoals het Nederlands elftal vergelijkbaar heeft gepresteerd tegen toplanden. Dat werkt juist motiverend.’

‘Precies. Het kán dus gewoon, op papier grotere clubs verslaan. Waarom zouden wij dat bij AZ dan niet kunnen? ajax durfde zijn eigen spel te spelen tegen Real Madrid, met veel druk naar voren. En op het resultaat viel niets af te dingen. Dat biedt hoop, aan ons allemaal. We zijn op de weg terug met het Nederlandse voetbal. We hebben ontzettend grote talenten rondlopen, die ons voetbal steeds beter op de kaart zetten in Europa. Ik heb echt genoten van jongens als Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong tegen Real Madrid. Daley Blind speelde trouwens ook erg goed. Daar kijk ik zonder gevoelens van rivaliteit naar.’

Hoe wrang is het dan als je terugdenkt aan jullie eigen Europese verrichtingen, met de uitschakeling in de voorronden van de Europa League tegen nota bene Kairat Almaty uit Kazachstan?

‘Het seizoen was amper begonnen of we lagen al uit Europa. Dat was natuurlijk heel slecht. Het kwam te vroeg. Alsof we niet het besef hadden dat we een heel jaar hadden gestreden voor Europees voetbal. Terwijl het zo mooi is om mee te maken en zo goed voor je ontwikkeling. Inmiddels zijn we als ploeg een stuk sterker. Als we nú tegen Kairat zouden spelen, was het een ander verhaal geweest. Maar ja, dat is allemaal achteraf.’

‘In het jaar van je doorbraak kun je eigenlijk niet zoveel fout doen. Je bent nieuw, mensen verwachten nog niet zoveel van je. Dit seizoen ligt het verwachtingspatroon hoger en dat is logisch. We waren in die beginfase allemaal nog zoekende bij AZ. Ook ik bleef achter bij mijn niveau van vorig jaar. Dan komt er kritiek en dat was terecht. Slecht is slecht en dat moet benoemd worden. Al vond ik mezelf al wat langer aardig spelen dan gesignaleerd werd in de buitenwereld. Alleen zaten er toen nog geen goals en assists bij. Wat dat betreft is de voetballerij behoorlijk zwart-wit. Vaak word je beoordeeld op je aandeel in doelpunten. Als je een mindere pot speelt en er toevallig eentje in schiet, heb je opeens je vorm terug. Speel je goed zónder doelpunt, dan ben je niet goed bezig. Daar kan ik niet zoveel mee.’

Heb je je zorgen gemaakt in die eerste maanden van het seizoen?

‘Dat niet. Het was meer dat ik baalde dat we niet eruit haalden wat er in deze ploeg zit. We kunnen goed voetballen en dat moet je laten zien dan. Tegen het eind van de eerste seizoenshelft werd ons spel al steeds beter. We verloren eind december bij PSV, maar we voetbalden goed. Dat was een positief signaal. Waardoor ik het vertrouwen had dat we na de winterstop ons niveau weer zouden gaan halen.’

Je speelt zelf dieper dan in de eerste seizoenshelft en scoort sindsdien ook vaker. Ook vanwege de manier waarop collega-middenvelder Adam Maher zijn rol invult?

‘Dat speelt ook mee, ja. Adam heeft inzicht en diepte in zijn spel. Zodra hij aan de bal komt, kan ik gaan rennen. Want dan weet je dat die pass gaat komen en vaak nog zuiver ook. Maar het is vooral een optelsom van factoren, waarbij het hele team zijn inbreng heeft. We veroveren de bal vaker op de helft van de tegenstander dan in de eerste seizoenshelft. Door die manier van druk zetten zijn we aanvallend gevaarlijker en verdedigend minder kwetsbaar. Dat is volgens mij het belangrijkste verschil.’

Hoe bestaat het dat jullie na een sterke serie twee keer verliezen, waaronder de halve bekerfinale, van het veel lager geklasseerde Willem II?

‘Als ik dat wist, zou ik het nu zeggen. Maar ik kan het nog steeds niet verklaren. We waren niet goed genoeg en Willem II speelde uitstekend. In de verlenging van de halve finale voelde je het geloof in een goede afloop bij ons afnemen. En dat zag je terug in al die gemiste strafschoppen. Het doet nog steeds pijn.’

Hoe uit zich dat bij jou?

‘Na een nederlaag ben ik een dag chagrijnig. Dat lijkt me ook wel het maximum. Daarna moeten de ogen gericht worden op de volgende wedstrijd. Mijn emoties over resultaten fluctueren niet heel sterk. Niet na winst en niet na verlies. Ik probeer het gemiddelde daarin aan te houden, dat lijkt me mentaal het beste. Maar soms reageer ik me af. Op trainingen kan ik flink uit mijn slof schieten. Dat zit in mij. Soms denk ik in de auto op weg naar huis: Wat heb ik nou toch allemaal weer gedaan? Dan heb ik lopen zeuren tegen medespelers, schoppen uitgedeeld en mijn frustraties laten gaan. Op zich is zulk gedrag niet handig, want je zit vooral jezelf ermee in de weg. Aan de andere kant: het gaat om topsport en dit is hoe ik het beleef.’

Vorig seizoen vertelde je een paar keer over vermoeidheid, na een lange reeks volledige wedstrijden. Ben je daar doorheen nu?

‘Ik merk het verschil, ja. Mijn lichaam moest wennen aan het wekelijks presteren op hoog niveau. Nu voel ik me sterker. Je kweekt fysieke inhoud door het ritme waarin je terechtkomt. Dat is een lekker gevoel. Ook thuis heb ik het juiste ritme te pakken. Op een vrije dag kom ik op hetzelfde tijdstip uit bed als wanneer ik moet trainen. Mijn hele leven draait om presteren op het voetbalveld. Bij alles wat ik doe stel ik mezelf de vraag of dat bijdraagt aan mijn prestaties. Dat gaat van mijn slaapritme tot de keuze van mijn broodbeleg. Ik ben streng voor mezelf. Zonder dat het me moeite kost. Dit is wat ik wil. Ik word blij van balsporten. Ik winliever een partijtje voetbal of tennis dan dat ik een avond uitga in de stad. Dan is de keuze makkelijk. Sport is alles voor mij. Laatst las ik in de krant een artikel over profvoetballers die na hun carrière in een zwart gat waren gevallen. Dat opende mijn ogen. Want als sport mijn leven nu beheerst, hoe moet het dan daarna? Ik wil niet in een zwart gat vallen.’

‘Soms denk ik op weg naar huis: Wat heb ik nou toch allemaal weer gedaan? Dan heb ik lopen zeuren, schoppen uitgedeeld en mijn frustraties laten gaan’

Hoe ga je dat voorkomen?

‘Ik denk erover een studie erbij te gaan doen. Een taalcursus bijvoorbeeld, Spaans. Of bedrijfseconomie. Daarvoor had ik me een paar jaar geleden al ingeschreven, totdat ik bij de A-selectie werd gehaald. Het idee was ooit een eigen bedrijf te starten. Waar ik zelf de leiding heb en beslissingen kan nemen. Omdat ik vaak een eigen mening heb, leek het me lastig voor een baas te gaan werken. Vandaar die keuze. Na dat krantenartikel begon dat idee weer bij me te leven. Op een school waar rekening wordt gehouden met je topsportcarrière is dat te combineren. Kijk, ik draai lange en intensieve dagen op de club. Maar dan nóg heb ik uurtjes over thuis. Die ik voor mijn gevoel nutteloos invul. Dan vraag ik me al snel af wat ik nou eigenlijk aan het doen ben. Ik kan heel slecht tegen dingen doen die niet nuttig zijn. Misschien is een studie dan een goede optie. Rust pakken is belangrijk en iedereen vult dat op zijn manier in. De ene vindt het juist heerlijk te ontspannen voor de televisie, ik vind het lekker rust te vinden in de ontwikkeling van mijn koppie. Zolang het niet ten koste gaat van het voetbal. Nog geen procentje. Voetbal gaat voor, altijd, honderd procent.’

‘Niet altijd. Ik denk veel na en hou ervan zo open en eerlijk mogelijk te zijn. Maar het is niet handig al die gedachten hardop uit te spreken. Daar komt gedoe van. De voetballerij is een vreemde wereld. Daar is iedereen het wel over eens, toch? Ik ben nog niemand tegengekomen die de voetballerij een normale wereld vindt waarin alles logisch verloopt. De financiële belangen maken van het profvoetbal een subjectieve sport. Daarmee bedoel ik dat de invloed van het geld groot is, soms zelfs op sportieve keuzes die clubs maken. Dat de beste niet speelt om financiële redenen. In het schaatsen is het simpel: degene die als eerste over de finish komt, is de beste. In het voetbal spelen allerlei andere dingen mee: het grote geld, de invloed van media, de zaakwaarnemers. De voetbalwereld is één grote VAR. Een eindeloze discussie met ontelbaar veel meningen. Op televisie, in de kantines, op internet, in de kroegen. Dat is tegelijkertijd ook de charme van de sport.’

‘De voetbalwereld is één grote VAR. Een eindeloze discussie met ontelbaar veel meningen’

‘Dat klopt. Ik klaag er ook niet over, ik constateer het gewoon. Het is een vreemde wereld, waar ik met veel plezier middenin zit. Laatst las ik een artikel over de Champions League. Dat werd het miljardenbal genoemd. Terwijl het vroeger altijd miljoenenbal heette. Dan verbaas ik me weer even. Terwijl het natuurlijk gewoon klopt, als je naar de bedragen kijkt die er tegenwoordig in omgaan. Daarna ga ik weer over tot de orde van de dag. Dat is het leuke: wat er allemaal ook gebeurt rondom het voetbal, de bal en je ontwikkeling als speler zullen altijd centraal staan. Als het sportieve traject goed verloopt, komt het geld daarna vanzelf. Dat is bij mij de volgorde. Zo wordt het er in de jeugdopleiding van AZ ook ingestampt. Alles is gericht op het maximale uit jezelf halen, elke dag opnieuw. Vanuit een duidelijke visie. Het gaat alleen maar over ontwikkeling en het besef dat een topsporter moet hebben. Dat is de basis van alles wat hier gebeurt.’

‘Dat hangt ook een beetje van de speler in kwestie af. Je hebt jongens die braaf alles doen wat de trainer zegt. En je hebt jongens die overal tegenin gaan. Daar moet je een goede balans in zien te vinden. Bij AZ worden duidelijke grenzen gesteld: tot hier en niet verder. En het klopt dat het hard werken is als je bij AZ wordt opgeleid. Dat is goed. Ik zag mijn trainers vaker dan mijn ouders. En er was genoeg ruimte om mezelf te uiten, hoor. Vraag maar aan Koen Stam, mijn trainer bij Onder-19. Met hem heb ik heel wat discussies gehad. Op het veld, buiten het veld, overal. En daarna schudden we elkaar de hand. Geen probleem. Ik ben nou eenmaal iemand die zich graag uit. En uiteindelijk vertrouw ik op het oordeel van mijn ouders. Met hen discussiëren heeft voor mijn gevoel niet zoveel zin, omdat ze eigenlijk altijd gelijk hebben. Dus geheel tegen mijn gewoonte in, geef ik discussies met mijn ouders soms halverwege op. Zij zijn mijn grote voorbeelden. Die combinatie van een goed nest en een professionele voetbalopleiding werkte perfect voor mij.’

‘Ik hoop dat het realiteit wordt. AZ heeft een hoog ambitieniveau en de visie van de club is daarop ingericht. Het begint allemaal met ambitie. En een professionele organisatie waarin je die doelen kunt nastreven. Ik vind het mooi dat AZ de lat hoog legt en de ambities ook durft uit te spreken. Dan zal de tijd leren hoe realistisch het is. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen. Ik streef zelf óók naar het hoogste.’

‘Het Nederlands elftal blijft natuurlijk een mikpunt. Maar eerlijk gezegd wist ik niet eens dat de voorselectie vorige week bekend zou worden. Ik had ergens gelezen dat het eraan zat te komen en was het de volgende dag alweer vergeten. Dat is geen desinteresse, zeker niet, ik ben gewoon een verstrooid persoon. Ik kan mezelf vijf keer per dag voornemen de vuilniszak weg te brengen. En vijf keer zie ik dan die zak staan en denk ik: Oh ja, die vuilniszak. Zijn er in de tussentijd alweer andere gedachten door mijn hoofd geschoten. Ik zou een agenda moeten hebben. Maar waarschijnlijk zou ik dan weer vergeten daar iets in te schrijven. Maar om op Oranje terug te komen: de enige manier hoe ik daarop invloed kan uitoefenen is met mijn prestaties. Het was geweldig om mee te maken vorig jaar. Dat is het niveau waar ik naar toe blijf werken.’

‘Daar sta ik niet zo bij stil. Echt niet. Misschien is dat diezelfde verstrooidheid. Pas als een journalist me vraagt naar belangstelling van andere clubs of zo, bedenk ik me dat zulke dingen inderdaad óók bij profvoetbal horen. En met die belangstelling valt het allemaal reuze mee, trouwens. Ik heb een contract tot 2023 bij AZ en zolang er niks speelt denk ik serieus aan niks anders.’

‘Ik vind het mooi. Van nature ben ik al iemand die op het veld bezig is met onderlinge coaching, dus dat maakt geen verschil. Het zit meer in de verantwoordelijkheden die erbij horen. Als aanvoerder word ik aangesproken op wat we in wedstrijden laten zien. Na afloop voor de tv-camera’s en ook intern neem ik nu vaker het woord. Dat was wennen in het begin. Dan viel er een stilte tijdens de teambespreking en zat iedereen mij aan te kijken. Terwijl ik net even zat weg te dromen. Dan werd ik geacht iets te zeggen. Toen zat het nog niet helemaal in mijn systeem. Inmiddels gaat dat op een natuurlijke manier. Het aanvoerderschap biedt een extra mogelijkheid mezelf te ontwikkelen.’

‘Dat hangt bij mij erg af van de uitslag. Ik ben een emotionele speler, dat zit nog in mijn lijf dan. Iets later kan ik vrij goed rationeel terugkijken op een wedstrijd. Maar vlak na het laatste fluitsignaal vind ik dat lastiger. Zeker als we punten hebben verspeeld. Dan moet ik vaak op mijn tong bijten. Ik kijk die interviews niet graag terug. Dan word ik gek. Ik vind het heel raar mijn eigen stem op televisie te horen. Soms dwing ik mezelf tot terugkijken, als het een slecht interview was. Dan wil ik zien hoe het de volgende keer beter kan.’

‘Een gefrustreerde Guus. Als een interviewer dan ook nog gaat proberen me kritiek op teamgenoten te ontlokken, wat na een nederlaag soms gebeurt, dan ben ik er vrij snel klaar mee. Ik kan gewoon ontzettend slecht tegen mijn verlies. Iets anders kan ik er niet van maken. Gelukkig komt het niet vaak voor, omdat we veel vaker winnen dan verliezen. Maar ieder verspeeld punt doet mij pijn. Omdat we zo graag willen klimmen op de ranglijst.’

‘Helemaal niets. De trainer gaf zelf aan dat het geen invloed mocht hebben op de werkwijze en in de praktijk is dat ook niet zo. We hopen hem een waardig afscheid te geven, hij heeft veel betekend voor deze club. Het winnen van de beker was ook om die reden prachtig geweest.’

‘We gaan het zien. Hij heeft als assistent nu al zijn tactische inbreng. De manier waarop we spelen is een idee van John en Arne samen. Vlak na zijn komst naar AZ heeft Arne een tactische presentatie gegeven. Dat was interessant en daar zijn we met zijn allen mee aan de slag gegaan. Volgend seizoen krijgt hij de volledige verantwoordelijkheid, dus dan komt bijvoorbeeld ook het managen van de selectie om de hoek kijken. Ik ben benieuwd. Het past in ieder geval bij de aanpak van AZ om iemand van binnenuit door te schuiven. We weten wat we aan elkaar hebben.’

‘Als ajax Real Madrid kan verslaan, waarom zouden wij ajax dan niet kunnen pakken?’

‘We waken ervoor dat het iets heel groots gaat worden. In de aanloop naar een topper hebben we niet ineens extra besprekingen over dit onderwerp en dat vind ik goed. De trainers proberen het eenzelfde wedstrijd te laten lijken als de andere 33. Via de media komt dit aspect toch wel tot ons, dat hoeft de technische staf niet te doen. Vorig seizoen hebben de trainers andere dingen geprobeerd, in tactisch opzicht, om van een topclub te winnen. Dat leidde ook niet tot het gewenste resultaat. En voor dit soort wedstrijden raak je vanzelf gemotiveerd. Het is moeilijk je vinger erachter te krijgen waarom het telkens niet lukt van een topclub te winnen. In korte tijd krijgen we nu drie nieuwe kansen. We zijn nog niet de derde club van Nederland, maar we komen steeds een stapje dichterbij. Als ajax Real Madrid kan verslaan, waarom zouden wij ajax dan niet kunnen pakken? Zo sta ik erin. Ze hebben ons hoop gegeven.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

DeZuivelDuivel
Supporter

16 mar 2019, 12:29

Het is vreemd om tegelijkertijd iemand accuraat te zien reflecteren, maar ook iemand zichzelf te zien overschatten.
Hij heeft bijvoorbeeld wel een punt als hij zegt 'de voetbalwereld is zwart wit' en dan een vormcrisis aan doelpunten relateerd.
Maar tegelijkertijd zegt hij dat hij van zichzelf vond dat hij al lang zijn vorm weer herpakt had en ik vind hem nu nog altijd niet op dezelfde manier spelen als vorig seizoen.

Het lekker nuchtere kan ik wel waarderen.

DiepeMast
Reservespeler

30 mar 2019, 08:51

Mbt Til z'n vorm:

"• In zijn laatste zes competitiewedstrijden liet Guus Til zes goals en één assist aantekenen, waarmee de AZ-middenvelder dus een rechtstreeks aandeel had in zeven doelpunten. In de eerste twintig speelrondes was Til direct betrokken bij 'slechts' zes goals (vier treffers en twee assists)."

Het middenveld met Maher achter Til, draait blijkbaar toch wel vrij aardig :)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Plaats reactie
  • Informatie