Myron Boadu

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
az we speak
Supporter

12 feb 2020, 19:47

1keerraken schreef:
12 feb 2020, 19:45
Amen !! Is net als zijn vriendje Stengs gaan zweven na het Nederlands elftal en niet meer geland..... zoals Handelaar al zegt het is een speler die het vooral moet hebben van zijn diepgang en snelheid. Maar hij is totaal niet balvast en af en toe oogt het alsof hij voor het eerst op een voetbalveld staat.
Ja, dat lijkt zo langzamerhand het grootste probleem van AZ geworden te zijn, de neergang van Stengs en Boadu sinds het NL elftal.
Is met hun selectie een belangrijke motivatie verdwenen?
salmonyappi
Technisch directeur

12 feb 2020, 22:43

AZ we speak schreef:
Ja, dat lijkt zo langzamerhand het grootste probleem van AZ geworden te zijn, de neergang van Stengs en Boadu sinds het NL elftal.
Gewoon te veel opgehemeld en er niet mee om kunnen gaan.
Nederlands elftal kwam dus te vroeg en er wordt veel te snel over veel te veel miljoenen gesproken. Dus die jongens, hoe nuchter ze ook zo op het oog zijn, denken dat ze er al zijn. Anders is het niet te verklaren toch?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Oude garde

12 feb 2020, 23:40

AZ we speak schreef:
Denk meer dat het ego is helaas, een vooroordeel misschien, maar zeker bij Stengs zijn er uiterlijke kenmerken van een foute ontwikkeling.
Wat dat betreft is Boadu nog op het rechte pad maar het is wel een 'clubje' (Boadu/Stengs/Wijndal).
Sir Robbert
Fanatic

13 feb 2020, 00:34

Ja of hij is net 19 jaar oud.
Bier.
salmonyappi
Technisch directeur

13 feb 2020, 07:41

Sir Robbert schreef:
Is dat een goede reden?
Robin
Supporter

13 feb 2020, 08:44

Sir Robbert schreef:
Hij zal vast ups en downs hebben op die leeftijd, dat is gewoon zo. Echter, als het even niet draait kan je dat ook proberen compenseren met vechtlust. Hij geeft in veel matchen gewoon niet thuis. Daarnaast is zijn balaanname best wel zorgelijk.
I did not choose myself, I was chosen.
salmonyappi
Technisch directeur

13 feb 2020, 09:35

salmonyappi schreef:
13 feb 2020, 07:41
Is dat een goede reden?
Ik bedoel: als het nou écht zo’n groot talent is zou hij toch minder slechte dan goede wedstrijden moeten spelen? Geldt ook voor Stengs.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

13 feb 2020, 09:39

salmonyappi schreef:
13 feb 2020, 09:35
Ik bedoel: als het nou écht zo’n groot talent is zou hij toch minder slechte dan goede wedstrijden moeten spelen? Geldt ook voor Stengs.
Verschil tussen Boadu en Stengs is wel dat Boadu over het algemeen(!) harder werkt en toch nog beslissend kan zijn als hij niet in de wedstrijd zit.
handelaar
Goalscorer

13 feb 2020, 09:56

AZ 4 Life schreef:
Verschil tussen Boadu en Stengs is wel dat Boadu over het algemeen(!) harder werkt en toch nog beslissend kan zijn als hij niet in de wedstrijd zit.
Boadu is een afmaker en daar loert hij dan ook op als echte centrumspits. Die hoef je 89 minuten niet te zien als hij voor je de winnende maakt.
Maar een spits die met een individuele actie een verdediger in het bos zet is hij feitelijk niet, het is er eentje die doorgaans weet waar hij heel leep moet staan of moet lopen om dat balletje er in te schoppen.
Van een echte voetballer als Stengs (wat dat is die zeker) verlang je doorgaans beter spel, twee spelers die totaal niet met elkaar zijn te vergelijken en als het niet loopt valt dat dus meer op bij Stengs die het van zijn frivole spel moet hebben.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

13 feb 2020, 10:52

handelaar schreef:
13 feb 2020, 09:56
Boadu is een afmaker en daar loert hij dan ook op als echte centrumspits. Die hoef je 89 minuten niet te zien als hij voor je de winnende maakt.
Maar een spits die met een individuele actie een verdediger in het bos zet is hij feitelijk niet, het is er eentje die doorgaans weet waar hij heel leep moet staan of moet lopen om dat balletje er in te schoppen.
Van een echte voetballer als Stengs (wat dat is die zeker) verlang je doorgaans beter spel, twee spelers die totaal niet met elkaar zijn te vergelijken en als het niet loopt valt dat dus meer op bij Stengs die het van zijn frivole spel moet hebben.
Dat is exact wat ik zeg. Daarom vind ik het wel logisch dat Slot Boadu laat staan (zie ajax), maar had hij Stengs wel moeten wisselen.
handelaar
Goalscorer

13 feb 2020, 11:05

AZ 4 Life schreef:
13 feb 2020, 10:52
Dat is exact wat ik zeg. Daarom vind ik het wel logisch dat Slot Boadu laat staan (zie ajax), maar had hij Stengs wel moeten wisselen.
Slot had eerst vanuit het middenveld voor meer voetbal moeten zorgen (Evjen). Daarna had je Stengs en eventueel Boadu nog altijd kunnen wisselen, maar Stengs zou op deze manier wel wat meer worden ontlast. Nu ga je een speler die al niet in vorm is, nog meer taken geven vanuit die positie.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Oude garde

13 feb 2020, 16:50

Ik moet zeggen dat ik Myron al een tijd niet meer op een diepgaande loopactie heb kunnen betrappen. zeker niet zo'n combinatie met Stengs die we in het begin van het seizoen hebben gezien. Hij oogt de laatste tijd wat passief.
ForzAZ
Basisspeler

13 feb 2020, 18:59

DeZuivelDuivel schreef:
13 feb 2020, 16:50
Ik moet zeggen dat ik Myron al een tijd niet meer op een diepgaande loopactie heb kunnen betrappen. zeker niet zo'n combinatie met Stengs die we in het begin van het seizoen hebben gezien. Hij oogt de laatste tijd wat passief.
Hij laat zich veel te vaak uit de spits zakken voor obligaat een tikkie terug of opzij. Voegt niks toe aan zijn spel. Sterker hij is op zijn gevaarlijkst als ie tussen de twee cv´s van de tegenstander zijn ruimte zoekt. De Wit zie je dan vaak als spits opduiken, maar die maakt dan geen diepgaande loopactie vanuit de tweede lijn maar staat er al.

Tactisch is Slot vooral vanaf Manchester United uit aan het goochelen geslagen. De bedoeling was om onze oogappeltjes nog meer in de schijnwerpers te zetten, maar ondertussen lijken zij meer opgebrande kaarsen!
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

13 feb 2020, 19:06

AZ 4 Life schreef:
Eens. Boadu is ook een speler die in stelling moet worden gebracht. Als onze flanken minder goed doorkomen is Boadu ook minder gevaarlijk. Als het middenveld niet dominant genoeg is en geen ruimte vrij kan spelen dan loopt Boadu ook continu tegen 2 cv's te ballen in een kleine ruimte. Gister was zijn eerste aanname desalniettemin toch echt wel ver onder de maat.
DeZuivelDuivel
Oude garde

13 feb 2020, 19:21

Bob Ross schreef:
13 feb 2020, 19:06
Eens. Boadu is ook een speler die in stelling moet worden gebracht. Als onze flanken minder goed doorkomen is Boadu ook minder gevaarlijk. Als het middenveld niet dominant genoeg is en geen ruimte vrij kan spelen dan loopt Boadu ook continu tegen 2 cv's te ballen in een kleine ruimte. Gister was zijn eerste aanname desalniettemin toch echt wel ver onder de maat.
Ik las dit ook terug in een betoog van Handelaar, maar ik ben het er echt mee oneens. er moet ruimte zijn. Maar Boadu heeft de snelheid, beslisvaardigheid en balvaardigheid om loopacties tot een goed einde te brengen.

Misschien moet dit AZ wel wat dieper spelen zodat de tegenstander meer op komt en er meer ruimte ligt voor Boadu om dergelijke acties te maken. Het idee dat Boadu enkel een afmaker is... is heel vreemd.
ForzAZ
Basisspeler

13 feb 2020, 19:29

DeZuivelDuivel schreef:
Ik las dit ook terug in een betoog van Handelaar, maar ik ben het er echt mee oneens. er moet ruimte zijn. Maar Boadu heeft de snelheid, beslisvaardigheid en balvaardigheid om loopacties tot een goed einde te brengen.

Misschien moet dit AZ wel wat dieper spelen zodat de tegenstander meer op komt en er meer ruimte ligt voor Boadu om dergelijke acties te maken. Het idee dat Boadu enkel een afmaker is... is heel vreemd.
De wedstrijden de laatste maanden was het vele simpele balverlies en veel slordigheden spel opvallend. Het lijkt dat er nu spelers zin die de makkelijkste weg kiezen en dat zijn balletjes breed, terug en naar Koopmeiners in plaats van één van de principes van Slot dat er geen ballen terug gelegd moeten worden, maar vooral naar voren gespeeld.

Oftewel het verrassende in het spel is er uit. Nu wordt het een trage opbouw, veel rondspelen en uiteindelijk geforceerd door de muur van de gegroepeerd staande tegenstander heen willen spelen. Wat juist weer tot meer balverlies leidt en de tegenstander de kans geeft AZ uit te counteren.

Terug naar de basisprincipes dus Slot!
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

13 feb 2020, 19:35

DeZuivelDuivel schreef:

Als we dieper gaan spelen komt er toch juist minder ruimte voor Boadu, of bedoel je iets anders ?Je hebt gelijk dat hij in de 1 op 1 op goede dagen ook prima een man voorbij kan spelen en naar de keeper kan sprinten, maarja, dan moet er wel ruimte zijn. En daarnaast moet hij ook in vorm zijn want nu heeft te veel ruzie met de bal voor dit soort acties.
DeZuivelDuivel
Oude garde

13 feb 2020, 19:58

Bob Ross schreef:
13 feb 2020, 19:35
Als we dieper gaan spelen komt er toch juist minder ruimte voor Boadu, of bedoel je iets anders ?Je hebt gelijk dat hij in de 1 op 1 op goede dagen ook prima een man voorbij kan spelen en naar de keeper kan sprinten, maarja, dan moet er wel ruimte zijn. En daarnaast moet hij ook in vorm zijn want nu heeft te veel ruzie met de bal voor dit soort acties.
Ik bedoelde AZ dat meer inzakt en loert waardoor er meer ruimte is achter de verdediging van de tegenstander omdat je hen uitnodigt zelf meer op te komen. Denk dat dergelijk voetbal dit AZ ook wel past. Tegenstander laten komen en fouten afstraffen.

Dan heeft Boadu de ruimte voor die loopactie.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

13 feb 2020, 21:52

DeZuivelDuivel schreef:
13 feb 2020, 19:58
Ik bedoelde AZ dat meer inzakt en loert waardoor er meer ruimte is achter de verdediging van de tegenstander omdat je hen uitnodigt zelf meer op te komen. Denk dat dergelijk voetbal dit AZ ook wel past. Tegenstander laten komen en fouten afstraffen.

Dan heeft Boadu de ruimte voor die loopactie.
Probleem is dat we dan echt moeten gaan verdedigen, duels aangaan en winnen. Als we ergens niet goed in zijn, is het precies dat. We lossen het liever op door te anticiperen of door het felle druk te zetten de tegenstander dwingen tot het maken van fouten.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Plaats reactie