Marco Bizot

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

09 jan 2019, 15:35

vriend schreef:
09 jan 2019, 15:33
Maar wat zegt dat? De alternatieven zijn Padt, Jurjus, van Leer en meer van dat soort figuren. Ook geen hoogvliegers. Dus maakt Koeman een 'veilige' keus voor de keeper van de club die vorig seizoen als derde eindigde. Daar krijgt ie geen lastige vragen over. En vroeg of laat zal dat vanwege dezelfde reden Bijlow worden.
Hij kan ook voor Vorm of Stekelenburg kiezen. Die zitten dan wel op de bank, maar zijn ook prima keepers. Maar noem na Zoet en Onana nog eens twee keepers die beter zijn dan Bizot in de eredivisie?

Last Scout
Goalscorer

09 jan 2019, 19:51

AZ 4 Life schreef:
Hij kan ook voor Vorm of Stekelenburg kiezen. Die zitten dan wel op de bank, maar zijn ook prima keepers. Maar noem na Zoet en Onana nog eens twee keepers die beter zijn dan Bizot in de eredivisie?
Unnerstal, 100%

Puur op statistieken gelet is er momenteel relatief weinig verschil tussen Padt en Eduardo, hij heeft Padt net voor zich en Eduardo net achter zich.

Dus ik zou Unnerstal voor Zoet ruilen. en dan Padt en Zoet als directe concurrenten noemen, was nooit gecharmeerd van Zoet, maar die springt er dit seizoen niet heel erg bovenuit.
Bij Alkmaar begint de victorie!

vriend
Reservespeler

10 jan 2019, 09:01

AZ 4 Life schreef:
Vorm is in de pikorde bij Spurs inmiddels gedaald naar 3e keeper. Dat zal niet voor niets zijn.
En ik geef toch al aan dat in de categorie Padt, Jurjus en van Leer geen hoogvliegers te vinden zijn? Het niveau van de keepers in de eredivisie is bedroevend. En daar maakt Bizot geen uitzondering op.
Toen die Scherpen van Emmen in z’n eerste wedstrijd twee ballen tegenhield werd hij al als geweldenaar gezien. Zo laag ligt de lat inmiddels.
Onana en Zoet zijn wel OK maar hebben toch ook rare fratsen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.

Last Scout
Goalscorer

10 jan 2019, 10:32

vriend schreef:
Vorm is in de pikorde bij Spurs inmiddels gedaald naar 3e keeper. Dat zal niet voor niets zijn.
En ik geef toch al aan dat in de categorie Padt, Jurjus en van Leer geen hoogvliegers te vinden zijn? Het niveau van de keepers in de eredivisie is bedroevend. En daar maakt Bizot geen uitzondering op.
Toen die Scherpen van Emmen in z’n eerste wedstrijd twee ballen tegenhield werd hij al als geweldenaar gezien. Zo laag ligt de lat inmiddels.
Scherpen is dan wel weer 18 jaar en staat er momenteel het beste voor van de rechterrijtje keepers, dus dat is dan weer iets te kort door de bocht.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

10 jan 2019, 12:34

Last Scout schreef:
10 jan 2019, 10:32
Scherpen is dan wel weer 18 jaar en staat er momenteel het beste voor van de rechterrijtje keepers, dus dat is dan weer iets te kort door de bocht.
Absoluut oneens. Scherpen is een heel matige keeper. De ballen die hij pakt en worden uitgelicht zijn vaak hele normale ballen. Van Leer vind ik al veel beter dan Scherpen.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

10 jan 2019, 12:36

vriend schreef:
Dat van Vorm was mij ontgaan, dat zou dus kunnen. Maar ik denk dat er in de eredivisie maar twee of drie keepers echter beter zijn dan Bizot, want ik was Unnerstall inderdaad vergeten, maar verder zijn ze allemaal minder. Dan kan je het van twee kanten bekijken, dat de rest er niks van kan of dat wij voor eredivisie begrippen gewoon een goede keeper hebben. Ik ga voor het laatste want ik vind Bizot de beste keeper die we de laatste twaalf jaar hebben gehad, met uitzondering van Romero.

Last Scout
Goalscorer

10 jan 2019, 14:27

AZ 4 Life schreef:
10 jan 2019, 12:34
Absoluut oneens. Scherpen is een heel matige keeper. De ballen die hij pakt en worden uitgelicht zijn vaak hele normale ballen. Van Leer vind ik al veel beter dan Scherpen.
Van Leer keept juist echt een bout seizoen en de statistieken bewijzen het ook, dat is iets dat zelfs met simpele statistiek onmiskenbaar is. toen hij bij Roda speelde had ik je gelijk gegeven maar hij bungelt nu vrij miserabel onderaan. Hij zal wat hij pakt misschien nog altijd wat acrobatischer pakken, maar hij is nou net de speler die negatief er uit steekt als je de statistieken er bij pakt. vergeleken met zijn collegas in de hele eredivisie bungelt hij al onderaan, maar vergeleken met keepers uit hetzelfde segment met hetzelfde aantal schoten dat ze hebben moeten verwerken? Dan staat hij ver achter Van der Hart bijvoorbeeld die 1 redding minder heeft, maar wel 50 schoten meer te verduren had, aan de andere kant met 40 schoten meer te verduren halen Scherpen en Jurjus bijna het dubbele aantal reddingen en dan komen Blaswich, Jensen en Koselev die het in hetzelfde segment veel beter doen en dan heb je nog Unnerstal en Wellenreuther die tussen heel veel beter en gewoon beter in hangen cijfermatig.
De enige keepers waar Van Leer in de buurt komt zijn Stevens waar hij nog altijd achter zit en Groothuizen ten opzichte van wie hij voor ligt en that's it.
Na Excelsior, Heerenveen en De Graafschap heeft NAC de meeste tegendoelpunten. puur op basis van zijn reddingen/schotenratio bungelt Van Leer dus onderaan. maar ook de reacties in de media zijn van tijd tot tijd niet mals geweest.
Over de potentie van Scherpen kan ik weinig zeggen, daar heb ik hem bij lange na niet genoeg voor zien keepen. maar cijfermatig gaat het tussen hem Van der Hart en Wellenreuther met minieme verschillen waarbij ik dus in ieder geval meeneem dat hij absoluut de jongste is.

OT: dit hele verhaal wil niet zeggen dat Scherpen ook maar in de buurt komt van Bizot, ik wilde enkel opmerken dat de opmerking over Scherpen naar mijn mening onterecht was.

Last Scout
Goalscorer

10 jan 2019, 15:51

zeekomkommer schreef:
10 jan 2019, 14:40
Wees toch realistisch met het interpreteren van die reddingen/schoten getallen. Jij hangt een heel onzinverhaal eraan op!
Wat mij opvalt is dat keepers van teams die de bus parkeren daar bovenmatig goed uit tevoorschijn komen.
Je kunt dit blind voor zoete koek slikken en er een verhaal aan op hangen of je kunt je hersenen activeren.
Ik denk dan dat er een extra gedachtestap moet worden gezet, bijvoorbeeld dat deze teams veel schoten op doel te verwerken krijgen die makkelijker te pakken zijn dan de schoten die keepers van topteams te verduren krijgen, die afgevuurd worden door aanvallers met relatief veel ruimte/tijd.

Nee je hebt totaal de nuance niet gevolgd, zoals zo vaak.
Grappig, want ik heb hier boven eerder zelf uitgelegd wat het probleem van interpretatie met statistieken is.
En juist die nuance zit in het verhaal en dat heeft niks met onzin te maken.

NAC,De Graafschap, Emmen, Pec, Excelsior, Groningen, Willem 2 maken momenteel het rechterrijtje uit (met daar voor Ado, Fortuna en Heerenveen op een gedeelde plek tussen 9 en 11. van deze teams hebben Excelsior en De Graafschap de meeste tegendoelpunten, met daar achter Heerenveen en NAC.

Dus super simpel: Van Leer zit bij de top 5 teams met de meeste tegendoelpunten voor de gehele competitie en het rechterrijtje. als je het nog eens verkleint naar de onderste 5 teams dan zit ie in de top 3.
Vervolgens kun je zien bij VERGELIJKBARE teams hoe hun statistieken ervoor staan. daaruit blijkt dat Wellenreuther en Van der Hart er flink bovenuit steken, Scherpen ook, maar dat is dus discutabel vanwege het aantal schoten. maar het blijkt evenwel dat Van Leer onderaan bungelt.

Voorbeeld:
Wellenreuther heeft 230 schoten te verwerken gehad, daarvan heeft hij 34 tegendoelpunten te verduren gehad, er 62 gered wat goed is voor 4 reddingen per wedstrijd.
Van der Hart heeft 149 schoten te verwerken gehad, daarvan heeft hij 30 tegendoelpunten te verduren gehad, er 41 gered, wat goed is voor 3 reddingen per wedstrijd
Van Leer heeft 219 schoten te verwerken gehad, daarvan heeft hij 38 tegendoelpunten te verduren gehad, er 42 gered, wat goed is voor 3 reddingen per wedstrijd
- tussenconclusie : tussen Van der Hart en Van Leer zit dus een verschil van 70 schoten en 8 doelpunten terwijl hun hoeveelheid reddingen idem is, je kan voorzichtig stellen dat Van der Hart mogelijk een betere verdediging heeft, maar ook mogelijk meer ballen pakt-
Scherpen heeft 270 schoten te verwerken gehad, daarvan heeft hij 36 tegendoelpunten te verduren gehad, er 70 gered, wat goed is voor 4 reddingen per wedstrijd
-Tussenconclusie: Scherpen heeft dus 41 schoten meer te verduren gehad, maar heeft minder doorgelaten en heeft daarnaast 28 meer reddingen verricht wederom discrepantie.
Padt heeft 199 schoten tegen gehad ,daarvan heeft hij 28 tegendoelpunten te verduren gehad, er 56 gered, wat goed is voor 3 reddingen per wedstrijd
Tussenconclusie: als je niet in 1 oog opslag ziet dat een vergelijking tussen Padt en Van Leer louter op basis van statistiek al oneerlijk is dan weet ik het ook niet.

Zou ik dan klaar zijn? nee, het helpt ook nog om te kijken hoeveel wedstrijden de keepers gespeeld hebben. Padt en Scherpen hebben 17 wedstrijden gespeeld, Wellenreuther 16. Van Leer en Van der Hart 14
Eindconclusie:
Van Leer heeft de minste wedstrijden gespeeld en de meeste tegendoelpunten te verduren gehad en relatief gezien aan al deze andere keepers valt het gewoon op dat hij veel te weinig reddingen heeft.

Voor de volledigheid: Jurjus en Hahn hebben statistieken die bijna idem zijn aan die van Scherpen, Koselev is bijna idem aan Wellenreuther(Blaswich en Unnerstal overigens ook) Ado is buiten beschouwing gelaten omdat die keepers te ver verdeeld zijn.

^Bovenstaande is het laatste wat ik er over ga zeggen, als het je nu nog niet duidelijk is waar de bijzonder opvallende discrepantie zit dan zal het je nooit duidelijk worden.
Over alle keepers valt te discussieren , maar Van Leer valt dit seizoen echt buiten de boot.

OT: het is overigens opvallend hoe louter op basis van statistiek gezien het gelijk op gaat tussen Eduardo, Jensen, Padt en Bizot wat dit betreft.
Voor mij zegt dit dat er buiten, Onana geen keepers in de eredivisie zijn die er zoals Van Leer er aan de onder kant uit springt er aan de bovenkant dusdanig bovenuit springen dat je zou zeggen: hop we ruilen Bizot toch maar even in.

MO7
Beheerder

10 jan 2019, 16:27

Behalve dat het nog maar zijdelings over het topiconderwerp gaat worden jullie ook behoorlijk langdradig.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

multatuli
Oude garde

11 jan 2019, 13:43

zeekomkommer schreef:
11 jan 2019, 12:48
Wat een nepkeeper is Piet Velthuizen zeg! (hij verdient geen eigen topic hier) Die staat er alleen voor de vorm. Het is te hopen dat Bizot heel blijft.
Piet had vandaag inderdaad een slecht optreden. Bizot heel blijven en Rody de Boer weer snel terug graag.

vriend
Reservespeler

14 jan 2019, 09:35

zeekomkommer schreef:
11 jan 2019, 12:48
Wat een nepkeeper is Piet Velthuizen zeg! (hij verdient geen eigen topic hier) Die staat er alleen voor de vorm. Het is te hopen dat Bizot heel blijft.
Nou, tegen Fenerbahce vlogen er ook 3 houdbare ballen bij Bizot in. Vooral de eerste tegengoal was lachwekkend.

De lamme en de blinde.

~AZ~
Barry

23 jan 2019, 15:15

Olij verwacht dat Bizot vertrekt deze zomer. Dat ligt zonder andere kennis niet in de lijn der verwachting dus de kans is aanwezig dat Olij meer weet. Ook gezien de manier waarop hij het brengt.

vriend
Reservespeler

23 jan 2019, 15:27

Trouwens, Bizot had in de bekerwedstrijd tegen Vitesse ook weer een raar momentje toen hij een bal die recht op hem afkwam merkwaardig afweerde en ongecontroleerd het veld weer in duwde. Leek een beetje op zijn actie bij de gelijkmaker van PSV recentelijk.

pAZcal
Goalscorer

23 jan 2019, 17:42

Ik vond die ene halve redding waarna hij als een volleerde basketballer verder dribbelde met de bal wel handig.

multatuli
Oude garde

08 feb 2019, 21:34

Bizot wordt vaak verguisd, maar speelde vanavond weer een puike wedstrijd tegen NAC met een paar goede reddingen.

~AZ~
Barry

07 apr 2019, 06:29

Was het een fout en zo ja, hoe groot was de fout? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Kon hij er nou niet bij of liet hij hem expres lopen omdat hij dacht dat hij achter ging?

Joostess
Seizoenkaarthouder

07 apr 2019, 07:26

Bal komt uit een klutssituatie en Van Mieghem heeft de hoek voor het uitzoeken. Kun je van Bizot dan verwachten dat hij uit die situatie precies op de goede plek staat? Ik denk het niet. Als je gewoon met 0-3 voor staat en dit gebeurt hoor je niemand. Laat Brom zich dan ook druk maken om andere dingen

multatuli
Oude garde

07 apr 2019, 09:42

~AZ~ schreef:
Was het een fout en zo ja, hoe groot was de fout? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Kon hij er nou niet bij of liet hij hem expres lopen omdat hij dacht dat hij achter ging?
Zelfs als het een foutje van Bizot was (wat ik betwijfel) begint het allemaal bij vd Brom die Van Rhijn inbrengt als vervanger van een rechtsbuiten en zijn team laat terugzakken en slap laat spelen. AZ had bij de 1-0 niet moeten denken dat het al over was. Als trainer is hij hier verantwoordelijk voor.

salmonyappi
Technisch directeur

07 apr 2019, 09:46

~AZ~ schreef:
Hij mist de bal, deze komt tegen de paal en vervolgens tegen zijn hand. Geen fout maar stomme pech.
Als je dit als fout gaat bestempelen komt dat waarschijnlijk voort uit de frustratie van het puntenverlies..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

ForzAZ
Invaller

07 apr 2019, 19:28

~AZ~ schreef:
Ja was een fout in mijn optiek. Een typische Bizot fout.

Wat doet hij namelijk niet? De bal aanvallen op het moment dat ie een meter voor hem langs gaat. Als hij een stap vooruit doet kan ie die bal weg boksen of misschien zelfs wel vangen. Bizot blijft weer op zijn lijn en gaat gestrekt naar de hoek. Waar ie overigens te laat reageert en pech heeft dat de bal via zijn hand het doel in bokst.

Blijft een simpele lijnkeeper. Geef mij Rody de Boer maar volgend seizoen.

Plaats reactie
  • Informatie