Arne Slot

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Jack
Algemeen directeur

Slot geeft spelers, net als van den Brom, vertrouwen. Daardoor komen ze weg met matige prestaties. Er is te weinig natuurlijke competitie.
Glory Hunter
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

Jack schreef:
29 feb 2020, 06:28
Slot geeft spelers, net als van den Brom, vertrouwen. Daardoor komen ze weg met matige prestaties. Er is te weinig natuurlijke competitie.
Pygmalion-effect.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
salmonyappi
Technisch directeur

Toch wel voorspelbaar dat nu de resultaten tegenvallen ook Slot het moet ontgelden. Zoveel anders dan voor de winterstop doet ie niet.
En de rust en nuchterheid die we in 2019 zo in hem waardeerden wordt hem nu verweten.
Ik zou zeggen: wees blij dat hij zichzelf blijft. De goede resultaten komen heus wel weer.
We staan overigens nog steeds 2e, mede door enorm lange dips van PSV en Feyenoord. Nu hebben wij er eentje.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
handelaar
Goalscorer

kuifje schreef:
28 feb 2020, 16:00
Toch wel bijzonder dat de media hem als één van de weinige voldoendes vond.
Opmerkelijk, zijn eerste helft was domweg slecht waar veel verkeerd ging bij hem. Herstelde zich in de tweede helft nog enigszins door dan maar balletjes breed te spelen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
BobRoss1
Teletext-supporter

~AZ~ schreef:
01 mar 2020, 21:51
Bob Ross zal weer een tijdje weg blijven van het forum want hij is een ramptoerist
Het is nogal sneu dat je maar blijft hangen in je persoonlijke oorlogje uit het Brom-tijdperk. Iedereen is al lang weer verder gegaan met zijn leven maar het blijft je erg hoog zitten. Neem een voorbeeld aan Langedijk, die verschilde ook sterk van mening maar is wel in staat om normaal een discussie aan te gaan.

Wat betreft het ramptoerist verhaal, even een quote van mijzelf na bv. Zwolle thuis:
Kom op, beetje positiever hoor. Je had 5-0 kunnen moeten winnen en dat is al veel beter dan de afgelopen wedstrijden waar we weinig creëerden. Stengs op rechts ging ook al beter, Evjen op 10 is ook beter en Midstjo en Clasie ook stabiel. Myron heeft het gewoon even niet.
Na de kansloze bekeruitschakeling heb je mij helemaal niet gehoord, en na de troosteloze nederlaag in Enschede heb ik Slot terecht kritiek gegeven, maar daarnaast ook met name Huiberts als onderdeel van het probleem benoemd.
Één en ander wordt verder helemaal samengevat in een positief stuk over dit seizoen ten tijde van de grote dip van de afgelopen maanden.
Gister was natuurlijk dramatisch, maar we moeten onszelf ook geen complex aanpraten. We hebben Feyenoord met praktisch dezelfde spelers als dat ze nu hebben verslagen in de Kuip en PSV zonder Bergwijn en met de falende Ihattaren is ook geen wonderploeg. Willem II doet ook alweer normaal.

Als Slot nu durft in te grijpen en tegen Lask en Zwolle met wat andere namen begint dan win je hopelijk thuis van Zwolle en ga je er hoogstwaarschijnlijk uit tegen Lask. Zo kan je tegen Feyenoord thuis met hopelijk precies dezelfde 11 als voor de winterstop spelen, laat je de spelers op zaterdag Feyenoord en PSV-uit helemaal live terugkijken en vreten ze vol vertrouwen Feyenoord op zodat we op 7 punten staan van Feyenoord, PSV en Willem II. Het is nog zeker niet verloren dit seizoen maar dan moet Slot twee dingen doen:

1. De hiërarchie in de selectie open gooien.
2. Vanuit de vaste 4-3-3 een behoudendere versie inslijten.

Hoe leuk ik de reisjes overigens ook vind in Europa, zou ik de wedsrriid volle bak gaan tegen Lask, maar mochten we bv. 1-2 verliezen (wat niet ondenkbaar is tegen een team dat van RBZ wint) dan moet je uit geen risico nemen want die zondag daarna spelen we in de Arena, tegen een ajax dat tegen Getafe een hele vervelende wedstrijd heeft gespeeld. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ajax er uit wordt gekegeld door die Spanjaarden. Dus dan zou je tegen een ajax spelen dat net een tik heeft gehad en moe is terwijl wij wat spelers hebben gespaard. Dan zeg ik niet dat we makkelijk winnen in de Arena maar hebben we er wel alles aan gedaan. Vervolgens is Feyenoord de grote favoriet voor de pot in Alkmaar, maar laten we tot grote verassing hun het spel maken en slaan we zelf op de counter toe (met Idrissi, Boadu, Stengs en Evjen).

Nou, en dan wordt je dus 2e en hebben we het beste seizoens sinds lange tijd met een mogelijkheid op Champions League en spelers die hopelijk blijven. Nu nog even uitvoeren
Slot heeft dus zo’n beetje alles gedaan waar ik zelf achtersta, al blijf ik er bij dat Stengs en Boadu een keer passeren in een wedstrijd tegen een laagvlieger helemaal geen kwaad kan. Het feit dat ze tegen ajax opeens wel weer zo goed zijn geeft aan dat ze in andere wedstrijden toch echt wel door de ondergrens zijn gegaan, zoals jonge spelers kunnen doen.

Slot is natuurlijk wel gewoon op een matige manier uit de beker gegooid (is hem aan te rekenen) en tegen LASK zijn we redelijk kansloos eruit gegaan (minder aan te rekenen want Lask is een goede ploeg).
De overwinning gisteren in de Arena was de mooiste pot voetbal van de afgelopen jaren en ik heb de hele buurt bij elkaar geschreeuwd van blijheid. Denk jij nou echt dat omdat ik Brom lang heb verdedigd Arne Slot het licht in zijn ogen niet gun en mijn gelijk ga zitten halen? Ik hoop dat Slot dit jaar kampioen wordt en de allerbeste trainer van AZ ooit wordt. En dat hij weinig beginnersfouten maakt. Zelfs als hij die maakt dan is hem dat een tijd lang vergeven. Alles bij elkaar veranderd dit echter niets aan mijn mening over Brom dat hij het bij ons redelijk tot goed heeft gedaan. Stengs en Boadu waren onder Brom nog te jong of geblesseerd en zijn nu onze pareltjes. Appels met peren dus, al dicht ik persoonlijk Slot nu al meer kwaliteiten toe dan Brom. Dat was ook geen wereldtrainer namelijk en dat is ook nooit beweerd. Je ziet nu ook bij Utrecht dat hij het middelmatig doet.

Ik reageer nu even vanuit een ander account omdat ik net even had besloten (voor ajax uit ja) dat ik het komende half jaar even een ‘social media’ stop inlas omdat het mij teveel tijd kost en het druk is op het werk. Mensen als jou en Jack zijn mijn tijd gewoon niet waard.
Ik wil de rest van het forum nog even een groot compliment maken want de laatste tijd was er heel vaak overeenstemming en vervolgens heeft AZ dit forumbeleid uitstekend uitgevoerd. In principe is dit forum dus de oorzaak van succes ;).
~AZ~
Kristen

Hopelijk ben je effectiever dan salmonyappi.
salmonyappi
Technisch directeur

~AZ~ schreef:
02 mar 2020, 15:51
Hopelijk ben je effectiever dan salmonyappi.
Heb je zo’n last van me joh?
ForzAZ
Basisspeler

BobRoss1 schreef:
02 mar 2020, 15:13
...
Ik wil de rest van het forum nog even een groot compliment maken want de laatste tijd was er heel vaak overeenstemming en vervolgens heeft AZ dit forumbeleid uitstekend uitgevoerd. In principe is dit forum dus de oorzaak van succes ;).
Zo is het. Onder druk van dit forum, tenminste enkele leden, heeft Slot ingezien dat ie weer terug moest grijpen naar zijn ´oude´ systeem met belangrijkste punt Calvin Stengs terug naar rechtsbuiten en een stevig middenveld.

Bravo Arne Slot. Een ware leider ziet zijn fouten in en keert terug op zijn schreden! =D>
Langedijk
Barry

BobRoss1 schreef:
02 mar 2020, 15:13
Vind ik wel een sterke post. Behoudens je opmerking dat Brom het bij Utrecht middelmatig doet want hij doet het ook daar ronduit kut :wink:
DeZuivelDuivel
Reservespeler

Langedijk schreef:
02 mar 2020, 21:25
Vind ik wel een sterke post. Behoudens je opmerking dat Brom het bij Utrecht middelmatig doet want hij doet het ook daar ronduit kut :wink:
Zie het oud trainerstopic ;)

Tja ik geloof echt wel in Slot ben geen fan van zijn huidige wisselmethode (En gebrek aan rouleren). Als hij met deze selectie nu nog een serieuze kampioensstrijd op poten kan zetten dan is plek 1 natuurlijk fantastisch, maar ook plek 2 zou nu de minimale inzet moeten zijn.
Dreigen we daar van af te vallen dan mag iedereen weer een beetje klagen ;)
DiepeMast
Reservespeler

DeZuivelDuivel schreef:
02 mar 2020, 21:44
Zie het oud trainerstopic ;)

Tja ik geloof echt wel in Slot ben geen fan van zijn huidige wisselmethode (En gebrek aan rouleren). Als hij met deze selectie nu nog een serieuze kampioensstrijd op poten kan zetten dan is plek 1 natuurlijk fantastisch, maar ook plek 2 zou nu de minimale inzet moeten zijn.
Dreigen we daar van af te vallen dan mag iedereen weer een beetje klagen ;)
Om te kunnen rouleren moet je een brede bank hebben met gelijkwaardige spelers. Doordat beiden nauwelijks tot niet van toepassing zijn, kun je Slot dat niet bepaald aanrekenen. Er zijn te veel spelers geblesseerd (vnl in de verdediging) en er zijn te veel spelers op de bank die nog te jong / te licht zijn. Aan de andere kant is het wel zo dat Slot aan het begin van het seizoen al aangaf dat hij z'n selectie niet te groot wilt hebben, om 'spelers perspectief op speeltijd te geven'.

Overigens zie je dat er met Evjen/Sugawara wel enige mate van roulatie is. Je kunt je echter afvragen of dat tactisch van aard is of uit nood (door blessures/schorsingen).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
adrie1979
Ben-Sider

En hij bij Studio Voetbal.
Kilkenny
Moderatort

adrie1979 schreef:
08 mar 2020, 11:05
En hij bij Studio Voetbal.
Mij benieuwen hoeveel hij over AZ kan zeggen voordat ajax het gespreksonderwerp wordt.
handelaar
Goalscorer

Ook Slot liet in zijn woorden bij 'Studio Voetbal' wel opmaken dat het bereiken van CL voetbal wellicht wel heel belangrijk is om het huidige elftal bij elkaar te doen blijven.
En dat denk ik ook, bij rechtstreekse plaatsing is er sowieso geen reden om binnen de eredivisie nog een stap te doen en bij buitenlandse interesse moet wel een heel erg interessant bod komen wat niet te weigeren valt. Kortom C.L voetbal is de key om nagenoeg alles binnen boord te houden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
salmonyappi
Technisch directeur

handelaar schreef:
09 mar 2020, 07:43
Ook Slot liet in zijn woorden bij 'Studio Voetbal' wel opmaken dat het bereiken van CL voetbal wellicht wel heel belangrijk is om het huidige elftal bij elkaar te doen blijven.
En dat denk ik ook, bij rechtstreekse plaatsing is er sowieso geen reden om binnen de eredivisie nog een stap te doen en bij buitenlandse interesse moet wel een heel erg interessant bod komen wat niet te weigeren valt. Kortom C.L voetbal is de key om nagenoeg alles binnen boord te houden.
Minimaal 2e worden dus......
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

salmonyappi schreef:
29 feb 2020, 09:35
Toch wel voorspelbaar dat nu de resultaten tegenvallen ook Slot het moet ontgelden. Zoveel anders dan voor de winterstop doet ie niet.
En de rust en nuchterheid die we in 2019 zo in hem waardeerden wordt hem nu verweten.
Ik zou zeggen: wees blij dat hij zichzelf blijft. De goede resultaten komen heus wel weer.
We staan overigens nog steeds 2e, mede door enorm lange dips van PSV en Feyenoord. Nu hebben wij er eentje.......

Waar, prima trainer, natuurlijk ben ik het niet altijd eens met zijn keuzes, maar deze zijn gebaseerd op zijn 24 uurs ervaring, achtergrond en technisch overleg, terwijl ik een beetje aan de kant aan sta te murmelen. Juiste man op de juiste plek. Geldt wat mij betreft ook voor het bestuur. Er gebeurt zo veel wat wij niet weten. Voorlopig kijk ik al jaren naar een (sub) topper en dat is wel eens anders geweest. Straks weer in een dicht stadion.....
Dario Hubner
Ben-Sider

Voor de bofkonten met VI-Pro is er een uitgebreid interview te lezen:
Dario Hubner
Ben-Sider

Dario Hubner schreef:
21 mei 2020, 11:40
Voor de bofkonten met VI-Pro is er een uitgebreid interview te lezen:
Een kleine snapshot: https://www.vi.nl/nieuws/slot-wil-door- ... -graag-bij
Plaats reactie