Arne Slot

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Basisspeler

14 feb 2020, 14:11

AZ 4 Life schreef:
14 feb 2020, 12:33
... Het eerste half uur was er ook helemaal niks aan de hand, wat er daarna gebeurde is me een raadsel, maar dat lag niet aan Clasie...
In het eerste half uur kwam NAC al een paar keer heel gevaarlijk door. Denk bijvoorbeeld nog maar eens aan die grote kans voor een vrijwel open doel van oud-jeugdspeler van AZ Robin Schouten. Ik telde hem al. Voetballend kwam NAC er af en toe goed uit.

Het allereerste begin leek het AZ goed te gaan. Maar al snel liet NAC zien zich niet zogemakkelijk door AZ te willen laten NECken! :wink:
Deze waarschuwingen voelden wij wel zo op de tribune. Helaas de ploeg en Slot niet, want ze deden er niks mee.

Alle kritiek na de wedstrijd op AZ en Slot is wel aangekomen krijg ik het idee. Als ik Slot nu hoor is ie daar nu gericht mee bezig geweest met de groep. Werd tijd. Vanaf eind november sloop er al iets van nonchalance in het team. Mede gevoed door Slot zelf die zich iets te triomfantelijk over het team uit liet. Te hopen is dat de keiharde boodschap tegen NAC nu echt inslaat!
Ikkyu-San
Supporter

15 feb 2020, 14:04

Vanavond kijken wat het waard is:
IMG-20200215-WA0000.jpg
IMG-20200215-WA0000.jpg (172.86 KiB) 574 keer bekeken
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
handelaar
Goalscorer

15 feb 2020, 17:27

Slot bij FoxSport: 'Onze dreiging moet teveel van de zijkanten komen en te weinig door het midden, dat moet anders.
Een 10 die slechts 3 keer heeft gescoord bij een aanvallend team als AZ moet 't in dat opzicht beter doen.'
Doe dan iets met die wetenschap.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Reservespeler

15 feb 2020, 18:07

Slot heeft na de dramatische afgang tegen NAC, dus niets veranderd. Nu worden we weer ingemaakt door het zwakke Twente.

Kan iemand mij uitleggen waarom Slot ook alweer een toptrainer is....
ForzAZ
Basisspeler

15 feb 2020, 18:25

handelaar schreef:
15 feb 2020, 17:27
Doe dan iets met die wetenschap.
Wuijtens er af. Koopmeiners naar achteren. 2-0 achter. Ideaal moment om De Wit terug naar middenveld en Evjen er in op 10.

Nee Stengs weer op 10. Yuki er in. Slot angsthaas!

Ach het gaat al dik twee maanden minder en nu zakken we na de winterstop door de ondergrens. Maar Slot zegt we hebben heel goed trainingskamp gehad en trainen goed. Ik hoor de teksten van Van den Brom weer. We gaan hard zakken zoals het nu gaat.
handelaar
Goalscorer

15 feb 2020, 19:35

AZ speelt al heel lang slecht, maar vaak verbloemden individuele acties dat het de verkeerde kant op ging met AZ.
AZ heeft moeite om voetballend echt kansen te scheppen, de boel zit op 'slot'.
Tegen RKC kwam je nog goed weg door die goals van Idrissi, tegen NAC kon zo'n goal niet meer het verschil maken dus van een incident kunnen we niet meer spreken.
Slot zal meer voetballend vermogen in het elftal moeten brengen. Voor mij was het al duidelijk gezien Midstjo er niet bij was dat er weinig offensieve dadendrang vanuit het midden zou komen en dan komt alles op de vleugels te liggen die niet in grootse doen zijn.
ForzAZ
Basisspeler

15 feb 2020, 20:03

handelaar schreef:
15 feb 2020, 19:35
AZ speelt al heel lang slecht, maar vaak verbloemden individuele acties dat het de verkeerde kant op ging met AZ.
AZ heeft moeite om voetballend echt kansen te scheppen, de boel zit op 'slot'.
Tegen RKC kwam je nog goed weg door die goals van Idrissi, tegen NAC kon zo'n goal niet meer het verschil maken dus van een incident kunnen we niet meer spreken.
Slot zal meer voetballend vermogen in het elftal moeten brengen. Voor mij was het al duidelijk gezien Midstjo er niet bij was dat er weinig offensieve dadendrang vanuit het midden zou komen en dan komt alles op de vleugels te liggen die niet in grootse doen zijn.
Al heel lang slecht vind ik te zwaar. Maar wel minder dan waar we goede resultaten mee haalden.

Sinds Stengs een andere rol invult zijn de patronen er uit op rechts. In het centrum wordt het te vol. Teveel balverlies. Te weinig druk in het centrum op de verdediging van de tegenstander. En als het niet loopt zie je nu dat AZ een simpel ploegje heeft zonder karakter en vechtlust.

Nu 3 centrumverdedigers in de lappenmand. Koopmeiners naar achteren in de tweede helft ook geen succes. Svensson niet fit, want die wisselt mij teveel. Straks Clasie en Leeuwin als CV's. Puik werk van Huiberts!!
multatuli
Reservespeler

15 feb 2020, 20:10

kuifje schreef:
15 feb 2020, 19:59
Ja, dat zou je wel denken hè. Soms denk ik dat er achter de schermen ook bepaalde zaken meespelen. Boadu en Stengs vertegenwoordigen een erg hoge waarde en behoren tot de stal van Raiola. Ergens denk ik dat dit de situatie beïnvloedt. Dat Slot wel wil wisselen maar op één of andere manier met gebonden handen werkt. Ik geloof nooit dat in het huidige voetbalklimaat een coach nog 100% autonoom werkt. Er zijn ook andere belangen.
Ik geloof ook wel dat Raiola een bepaalde mate van invloed heeft, maar die mag nooit zo groot worden dat je falende spelers continue in de basis laat staan en zelfs niet wisselt. Dit is voor die jongens zelf ook niet goed en je gooit als club nu in praktisch 1 week tijd, de beker, de competitie en Europees voetbal weg. En dan ook nog met dramatisch voetbal. Het is niet dat we echt kans hadden tegen NAC en Twente. We zijn gewoon door 2 matige ploegje totaal van de mat gespeeld.
Langedijk
Barry

15 feb 2020, 20:42

Slot mag nu eindelijk eens laten zien goed hij is. Vaak de gevierde man uitgehangen voor de camera met een grote grijns. Nu blijkt hij stug met een dramatisch wisselbeleid en onnavolgbare keuzes.

Komende week een Europees fiasco en daarna een vrije val op de ranglijst. Huiberts en Slot hebben er een mooie teringzooi van gemaakt in de winterstop. Maar wel lekker in het zonnetje getraind #-o
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

15 feb 2020, 21:36

multatuli schreef:
15 feb 2020, 20:10
Ik geloof ook wel dat Raiola een bepaalde mate van invloed heeft, maar die mag nooit zo groot worden dat je falende spelers continue in de basis laat staan en zelfs niet wisselt.
Natuurlijk zou dat niet mogen. Echter de macht is zodanig richting zaakwaarnemers en andere financiële belangen verschoven dat je als club bijna machteloos bent. Dat geldt niet voor AZ maar voor bijna alle profclubs.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
MO7
Beheerder

15 feb 2020, 22:28

Hoe verwacht Slot dat we ooit nog gaan scoren op een andere manier dan een toevallig zondagsschot van Idrissi?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
handelaar
Goalscorer

16 feb 2020, 09:12

Pro Artikel VI
AZ heeft na de bekernederlaag tegen NAC Breda ook tegen FC Twente een wanprestatie geleverd. De Alkmaarders stelden dit keer vooral in balbezit teleur: 2-0.

Waar Arne Slot normaal gesproken in zijn wedstrijdbespreking uitgebreid aandacht heeft voor de tegenstander, focust de AZ-trainer zich voor het uitduel met FC Twente puur op zijn eigen ploeg. Hij heeft zich bij de bekeruitschakeling tegen NAC Breda namelijk gestoord aan het gedrag van zijn spelers bij balverlies. Waar AZ dit seizoen de minst gepasseerde defensie heeft dankzij de combinatie van een goede organisatie bij balbezit en fanatiek jagen in de paar tellen na balverlies, verzuimen de Alkmaarders dat bij de 2-0 tegen NAC te doen. Zoals dat eerder op vergelijkbare wijze is misgegaan tegen Willem II. ‘Als wij vier of vijf tegenaanvallen op ons af krijgen, dan kan het niet zo zijn dat de verdedigers in de steek worden gelaten’, is Slot daar in zijn persconferentie voor het bezoek aan Enschede duidelijk over. ‘Je hoeft bij AZ maar een paar keer per wedstrijd terug te sprinten, maar dat moet dan wel gebeuren.'

De woorden van Slot resulteren tegen Twente niet in het gewenste effect. Bij afwezigheid van Fredrik Midtsjø verhuist Jordy Clasie naar het middenveld en komt Ramon Leeuwin centraal achterin naast Stijn Wuytens te staan. In deze samenstelling verloopt de opbouw van AZ extreem stroef en voorspelbaar. Typerend is dat de Alkmaarders in de eerste helft ondanks zeventig procent balbezit tot geen enkele doelpoging komen. De vrije ruimtes aan de zijkant worden niet gevonden en in de as van het veld wordt niet snel genoeg gehandeld. Het knullige balverlies van Koopmeiners, die onder druk een bal onder zijn voet probeert door te halen, voor de 2-0 van Queensy Menig is daarvan het meest pijnlijke voorbeeld. Al gaat aan de rake vrije trap van Giorgi Aburjania eveneens een moment van nonchalance, dit keer van Calvin Stengs, vooraf.

Een extra domper voor AZ is het uitvallen van Wuytens met hamstringklachten. Met Pantelis Hatzidiakos en Ron Vlaar ontbreken reeds twee andere centrale verdedigers. Nieuwkomer Leeuwin overtuigt niet op die plek en Clasie is bij afwezigheid van Midtsjø hard nodig op het middenveld. Met deze blessures verdwijnen ook automatismen. Het is opvallend hoe groot het gat tussen de laatste linie en de aanvallers soms is bij balverlies, zoals in de opbouw eveneens vaste patronen wegvallen. Mede omdat Leeuwin geen verdediger is die makkelijk de weg naar voren zoekt met zijn passes.

Na de bijzonder matige eerste helft besluit Slot zijn vaste systeem overboord te gooien door te schakelen naar een 3-5-2-formatie. Daarin vormen Ferdy Druijf en Myron Boadu het spitsenkoppel, met Stengs daar kort achter. Het gelegenheidstrio achterin bestaat uit Jonas Svensson, Leeuwin en Koopmeiners. Verdedigend werkt deze nieuwe samenstelling slecht voor AZ. Vooral op de vleugels ontbreekt de afstemming zodra Sugawara of Wijndal als wingback de vleugelverdedigers van Twente onder druk zetten. Na een rommelig kwartier in het alternatieve systeem heeft Slot genoeg gezien en keert AZ terug naar 4-3-3 met Svensson als rechtsbuiten. In de slotfase gooit Slot het wederom om door Zakaria Aboukhlal te brengen en in een soort 4-2-4 te spelen.

Onder invloed van de blessures achterin doet AZ weer denken aan het team van vorig jaar dat voor de winterstop vaak punten verloor in wedstrijden waarin de tegenstander zijn eerste goede mogelijkheid benutte. Met een fitte selectie deed AZ dat dit seizoen veel beter, vooral omdat de spelers elkaar hielpen door de tactische afspraken na te leven en meteen druk te zetten bij balverlies. Na verliespartijen tegen Willem II en NAC Breda is in de Grolsch Veste opnieuw duidelijk geworden hoe kwetsbaar de ploeg van Arne Slot is als dit niet gebeurt.

ForzAZ
Basisspeler

16 feb 2020, 09:36

Ik mis de naam Huiberts in deze analyse. De man verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid.

Wanneer hij pertinent weigert, dan wel en niet in slaagt, om adequate centrale verdedigers te halen die passen in ons moeilijke systeem dan lijkt structureel succes haast onmogelijk.

Gister was niet voor het eerst dat mij opviel hoe traag en voorspelbaar de opbouw van achteruit ging. Veel ballen in de breedte en van poppetje 1 naar 2 en weer terug. Voor het seizoen zei Slot dat ie dergelijk spel niet wil zien. Mooi dacht ik, want in het moderne voetbal gaat het om snel de ruimtes te benutten en dat doe je niet met hemeltergend slap heen en weer geschuif met de bal in het achterste deel van de ploeg. Maar dit is niet alleen de achterhoede aan te rekenen. Nu poppetjes zijn losgelaten in chaos en de vaste posities niet meer worden ingenomen vallen de automatismes weg en krijg je dit geschuif.

Al een paar maanden erger ik mij er aan dat het systeem is losgelaten en de veldbezetting niet optimaal meer is voor ons systeem. Daar hoor ik Slot niet over.
AZpatriate
Teletext-supporter

16 feb 2020, 10:51

Je kunt het Slot kwalijk nemen dat er geen plan B is en dat hij volhardt in voorspelbare wissels die geen effect sorteren.

Maar voor een succesvol plan B ontbreekt het aan kwaliteit in de breedte. Als er een handvol sleutelspelers ontbreken of niet thuis geven hebben we gewoon een tekort aan spelers met voldoende kwaliteit en persoonlijkheid.
salmonyappi
Technisch directeur

16 feb 2020, 11:46

De gevierde man toen alles nog goed ging.
Het is zó voorspelbaar en opportunistisch om nu langzaamaan alle schuld weer op hem te schuiven........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Reservespeler

16 feb 2020, 14:32

salmonyappi schreef:
16 feb 2020, 11:46
De gevierde man toen alles nog goed ging.
Het is zó voorspelbaar en opportunistisch om nu langzaamaan alle schuld weer op hem te schuiven........
Wie doet de trainingen? Wie bepaalt de opstelling? Wie bepaalt de tactiek, wie bepaalt de wissels? Wie moet de spelers scherp en gemotiveerd krijgen.

Natuurlijk is het niet 100 procent slot zijn fout. Ook Max omdat hij bepaalde positie niet goed bezet heeft en een paar spelers vanwege wanprestatie, maar voor het grootste deel is Slot zeker verantwoordelijk. Vooral het structureel niet opstellen van Evjen en Druijf en het altijd opstellen van Boadu en Stengs reken ik hem zwaar aan. Door Slot komt alle druk voorin op Idrissi te liggen, die het daar duidelijk moeilijk mee heeft.
Ferry
Reservespeler

16 feb 2020, 14:51

kuifje schreef:
Dat geldt niet voor AZ maar voor bijna alle profclubs.
Waarom zou dat niet voor AZ gelden? Ik denk dat dat wel degelijk het geval is. Kijk (wederom) naar Raiola. En in dit geval Pogba. Zit inmiddels een jaar of vier bij Man United en loopt daar echt te prutsen. Maar Raiola zegt doodleuk: 'Kijken of United nog in de plannen van Pogba past'.

Vervang nu Pogba eens voor Stengs en United voor AZ. Ik zie het zo maar gebeuren hoor.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

16 feb 2020, 15:58

Ferry schreef:
16 feb 2020, 14:51
Waarom zou dat niet voor AZ gelden? Ik denk dat dat wel degelijk het geval is. Kijk (wederom) naar Raiola. En in dit geval Pogba. Zit inmiddels een jaar of vier bij Man United en loopt daar echt te prutsen. Maar Raiola zegt doodleuk: 'Kijken of United nog in de plannen van Pogba past'.

Vervang nu Pogba eens voor Stengs en United voor AZ. Ik zie het zo maar gebeuren hoor.
Ik was het woordje ‘alleen’ vergeten. Er moest dus staan: dat geldt niet alleen voor AZ.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Ferry
Reservespeler

16 feb 2020, 17:05

kuifje schreef:
16 feb 2020, 15:58
Ik was het woordje ‘alleen’ vergeten. Er moest dus staan: dat geldt niet alleen voor AZ.
Ah, dan ben ik het met je eens. :D
ForzAZ
Basisspeler

16 feb 2020, 17:51

kuifje schreef:
Natuurlijk zou dat niet mogen. Echter de macht is zodanig richting zaakwaarnemers en andere financiële belangen verschoven dat je als club bijna machteloos bent. Dat geldt niet voor AZ maar voor bijna alle profclubs.
Lees je mee @Kilkenny.
Plaats reactie