Arne Slot

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Co

14 aug 2019, 06:24

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2019, 16:38
Tevens staan we ook een heel stuk hoger en is de opstelling op papier niet altijd de daadwerkelijke vorm waarmee we echt spelen. zo speelden we tegen ?Hacken in de 2e wedstrijd? eigenlijk met Vlaar en Wuytens als CV en Koopmeiners die daar tussenin zakte en dus ruimte maakte voor een inschuivende Vlaar en opkomende Wijndal. Wijndal fungeerde meer als een wingback terwijl Stengs aan de andere kant weer meer als een verkapte aanvallende middenvelder het spelen was.

Voorheen speelden we op papier met de punt naar voren met Til als aanvallende middenvelder, momenteel spelen we met de punt naar achteren, maar staan Midtsjo en Ouwejan een stuk hoger in het veld en Koopmeiners daarachter een heel stuk dieper, zoals al eerder gezegd zakt Koopmeiners geregeld gewoon terug tot op de verdedigende linie, dit is ook waarom veel mensen zo lopen te mokken over Koopmeiners en Ouwejan, die vullen het middenveld namelijk heel anders in (en ik betwijfel of iedereen dat door heeft).
Helemaal mee eens.

Maar waar ik nog veel meer naar kijk: de opvatting. Ik vond de wedstrijd tegen Mariupol best bijzonder. Dat je in een Europese uitwedstrijd de nummer 4 van de Oekraïne zo'n 80 minuten echt vast zet vind ik erg knap. Vervolgens zakken ze tegen RKC wat in en maken ze slim gebruik van het naïeve thuisdebuut van een promovendus.

Ik zie wel duidelijker tactische concepten. Die ook nog eens goed uitpakken.

Of ik wil dat gewoon zien.

Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

14 aug 2019, 09:43

Antti Opdam schreef:
Helemaal mee eens.

Maar waar ik nog veel meer naar kijk: de opvatting. Ik vond de wedstrijd tegen Mariupol best bijzonder. Dat je in een Europese uitwedstrijd de nummer 4 van de Oekraïne zo'n 80 minuten echt vast zet vind ik erg knap. Vervolgens zakken ze tegen RKC wat in en maken ze slim gebruik van het naïeve thuisdebuut van een promovendus.

Ik zie deze dingen ook en merk een duidelijk verschil met van den Brom waar ik jaren op gewacht heb. Tactische aanpassingen maken waar nodig maar nooit je spelopvatting vergeten. Mourinho legde het laatst al mooi uit met het verschil tussen spelprincipe en tactiek en dit zie je terug onder Slot.
.

Falcx
Fanatic

14 aug 2019, 11:40

Antti Opdam schreef:
Helemaal mee eens.

We zien iedere wedstrijd inmiddels constante en slimme druk van AZ, waardoor AZ nog meer balbezit heeft. Ook zie ik voetballend dat AZ in staat is om op de helft van de tegenstander balbezit te houden, voorheen was dat toch vooral voorbehouden aan onze centrale verdedigers op eigen helft.
En in het wisselbeleid van Slot zie ik ook tactische keuzes om anders te gaan voetballen als het niet lukt, dat heb ik sinds Louis van Gaal niet meer gezien bij AZ.

Bob Ross stelde dat Koopmeiners op het middenveld niet zoveel toevoegt. Ik zie juist dat Koopmeiners zijn rol daar heel goed invult en bijdraagt aan een stabiele verdediging en dominantie aan de bal voorwaarts. Hij is een slot op de deur door veel duels te winnen op grotere afstand van de goal. Aan de bal is zijn passing erg goed en maakt hij zowel voorwaartse keuzes naar de zijkanten, als door het centrum door Boadu of Midtsjo te zoeken.

Het is nog vroeg om echt conclusies te trekken, maar de voortekenen zijn goed. Tot op heden pro-Slot kamp hier =D>

pAZcal
Goalscorer

14 aug 2019, 16:09

Falcx schreef:
14 aug 2019, 11:40
We zien iedere wedstrijd inmiddels constante en slimme druk van AZ, waardoor AZ nog meer balbezit heeft. Ook zie ik voetballend dat AZ in staat is om op de helft van de tegenstander balbezit te houden, voorheen was dat toch vooral voorbehouden aan onze centrale verdedigers op eigen helft.
En in het wisselbeleid van Slot zie ik ook tactische keuzes om anders te gaan voetballen als het niet lukt, dat heb ik sinds Louis van Gaal niet meer gezien bij AZ.

Bob Ross stelde dat Koopmeiners op het middenveld niet zoveel toevoegt. Ik zie juist dat Koopmeiners zijn rol daar heel goed invult en bijdraagt aan een stabiele verdediging en dominantie aan de bal voorwaarts. Hij is een slot op de deur door veel duels te winnen op grotere afstand van de goal. Aan de bal is zijn passing erg goed en maakt hij zowel voorwaartse keuzes naar de zijkanten, als door het centrum door Boadu of Midtsjo te zoeken.

Het is nog vroeg om echt conclusies te trekken, maar de voortekenen zijn goed. Tot op heden pro-Slot kamp hier =D>
Same.

Kilkenny
Moderatort

16 aug 2019, 10:09

Antti Opdam schreef:
16 aug 2019, 09:33
Weer enorm genoten van dit AZ.

Ik krijg flashbacks naar het AZ onder Adriaanse ...

Of ga ik nu wat ver?
Ik word zelfs een beetje bang van je huidige positivisme.... Dat we structureel zo aanvallend zouden spelen had ik wel verwacht onder deze trainer. En zelfs ik wil nu de kanttekening plaatsen of we ook de topclubs zo onder handen gaan (kunnen) nemen.

dirkjan
Invaller
Contacteer:

16 aug 2019, 10:17

Ik denk dat Slot niet zo naïef is om dan hetzelfde spelletje te spelen. Hij wist nu van te voren dat deze 6 wedstrijden hetzelfde beeld op zouden leveren: AZ valt aan, de tegenstander houdt tegen en speculeert op de counter.

Van (iig) ajax weet je zeker dat ze dat niet gaan doen. Feyenoord en PSV zouden dat nog wel eens kunnen gaan doen, en dan is het nog belangrijker om geen fouten passes op het middenveld te geven.

Overigens kan je met de basis 11 van nu natuurlijk heel snel overschakelen naar een counterploeg door Ouwejan en Midsjo niet ver vooruit te laten spelen en Stengs op 10 te zetten met Idrissi en Boadu ervoor, en dus een extra verdedigend middenveld aan te houden.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

16 aug 2019, 10:29

Ik ben positief, maar we moeten niet vergeten dat we zojuist tegen 4 ploegen 6 wedstrijden gespeeld hebben waarbij 2 ploegen losjes bij elkaar hingen en 2 ploegen hun echte spits niet op het veld hadden staan (Jeremeejef van Hacken heeft een transfer gemaakt en de gelouterde centrumspits Fomin van Mariupol was geblesseerd). in die zin hebben we nu ook wel een beetje de gun factor.
Dat neemt overigens de immense doelpuntenproductie aan onze zijde niet weg, waarvan akte.

Het team speelt onder Arne Slot toch wel met een bepaald vuur dat ik al een tijd lang niet meer gezien heb en dat zie ik graag.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 16 aug 2019, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.

MO7
Beheerder

16 aug 2019, 10:31

On topic. Zeker voor de ZuivelDuivel laatste waarschuwing.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

Antti Opdam
Co

16 aug 2019, 16:15

Bob Ross schreef:
12 aug 2019, 13:09
Even een mini-evaluatie n.a.v. de eerste wedstrijdjes, met her en der een sprongetje naar v/d Brom.

Tactisch:
-Ouwejan op middenveld: lijkt geen oplossing voor de lange termijn
-Sugawara op rechtsbuiten: brengt energie maar is geen echte aanvaller
-Koopmeiners op het middenveld: voegt niet veel toe, net zo nuttig als achterin.
- Hatzidiakos rechtsback pakte goed uit, maar ook Slot brengt Hatzidiakos in de 60e minuut in als CV.
Ook altijd leuk om weer even te quoten ...

8)

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

16 aug 2019, 16:24

Antti Opdam schreef:
16 aug 2019, 16:15
Ook altijd leuk om weer even te quoten ...

8)
Mag hoor. Speelde gister heel goed, maar heeft dit seizoen ook al een aantal hele middelmatige potjes gespeeld. Ook voor hem geldt dat hij tegen sterkere tegenstanders pas echt de beoordeling krijgt, maar net als Stengs gaat het steeds beter.

Met weinig toevoegen bedoelde ik ook meer ten opzichte van achterin. Hij speelt op beide posities verdedigend sterk.

Antti Opdam
Co

16 aug 2019, 16:55

Bob Ross schreef:
16 aug 2019, 16:24
Mag hoor. Speelde gister heel goed, maar heeft dit seizoen ook al een aantal hele middelmatige potjes gespeeld. Ook voor hem geldt dat hij tegen sterkere tegenstanders pas echt de beoordeling krijgt, maar net als Stengs gaat het steeds beter.

Met weinig toevoegen bedoelde ik ook meer ten opzichte van achterin. Hij speelt op beide posities verdedigend sterk.
Zoveel ingrepen als gisteren heb ik hem als verdediger niet zien maken. Bovendien verover ik de bal liever in die zone van het veld.

DiepeMast
Reservespeler

16 aug 2019, 20:05

Het aanvallende voetbal dat slot promoot is natuurlijk makkelijker uit te leggen tegen verdedigende en counterende ploegen. Het wordt pas interessant wat Slot gaat doen als we tegen een ploeg spelen die in principe sterker is dan AZ. Welke keuzes gaat Slot dan maken? Of blijft hij bij z'n principes en laat hij AZ vol in het mes lopen?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Denniz
Fanatic

16 aug 2019, 23:39

Met een beetje pech krijgt Slot zijn eerste puzzeltje dit weekend. Wuytens en Vlaar mogelijk niet fit. Wie dan als CV? Ik neem aan dat Teun er staat. Samen met Pantelis? Joris Kramer? vond ik in de voorbereiding lekker spelen (met Vlaar samen).. andere opties?

Plaats reactie
  • Informatie