Arne Slot

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
pAZcal
Goalscorer

13 jul 2019, 11:15

~AZ~ schreef:
13 jul 2019, 11:09
Er staat een uitgebreid interview met Slot in het NHD vandaag voor de liefhebbers.
Ik kan hem niet vinden. Of staat het niet online?

~AZ~
Barry

13 jul 2019, 11:17

pAZcal schreef:
13 jul 2019, 11:15
Ik kan hem niet vinden. Of staat het niet online?
Ik denk het (nog) niet, vaak verschijnt dat dan zondag ofzo online.

~AZ~
Barry

13 jul 2019, 11:29

Omdat ik in een goede bui ben. Je moet wel met je ogen knijpen:

Afbeelding

~AZ~
Barry

13 jul 2019, 11:29

Afbeelding

pAZcal
Goalscorer

13 jul 2019, 11:31

Goed bezig!

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

13 jul 2019, 13:32

Mooi om te zien dat hij groot respect heeft voor alle successen die Brom heeft geleverd. Hij zal dus veel dingen overnemen van zijn leermeester wat wel grappig is omdat sommige forummers al hele grote verschillen zagen terwijl hij dus duidelijk aangeeft gewoon op dezelfde weg verder te gaan. Ik heb het idee dat hij zijn eigen tekortkomingen ook bewust heeft verwerkt in de aanstelling van assistenten.

Met de huidige stand van zaken vind ik de 4e plaats van vorig jaar een realistisch uitgangspunt als doel, met hopelijk een betere EL en bekercampagne. Alles boven de 4e plek zou ik met deze selectie knap werk vinden.

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

13 jul 2019, 13:42

Bob Ross schreef:
13 jul 2019, 13:32
Mooi om te zien dat hij groot respect heeft voor alle successen die Brom heeft geleverd. Hij zal dus veel dingen overnemen van zijn leermeester wat wel grappig is omdat sommige forummers al hele grote verschillen zagen terwijl hij dus duidelijk aangeeft gewoon op dezelfde weg verder te gaan. Ik heb het idee dat hij zijn eigen tekortkomingen ook bewust heeft verwerkt in de aanstelling van assistenten.

Met de huidige stand van zaken vind ik de 4e plaats van vorig jaar een realistisch uitgangspunt als doel, met hopelijk een betere EL en bekercampagne. Alles boven de 4e plek zou ik met deze selectie knap werk vinden.
Het zijn maar woorden natuurlijk. Zal Van de Brom ook niet af willen vallen. Voor de rest eens met je post.

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

13 jul 2019, 13:55

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
13 jul 2019, 13:42
Het zijn maar woorden natuurlijk. Zal Van de Brom ook niet af willen vallen. Voor de rest eens met je post.
Nee ok, hij zal degene waarmee hij een paar jaar succesvol heeft gewerkt niet snel afvallen, maar toch heb je ook trainers die aangeven dat ze veel dingen anders gaan doen (v/d Leur bij Roda of Brom bij Utrecht bv.).

Bombaman
Seizoenkaarthouder

13 jul 2019, 15:55

Hij geeft toch ook aan dat hij van Brom veel geleerd heeft op het gebied van omgaan met spelers en zorgen dat de sfeer goed is binnen het team? Dat is ook het enige waar Brom goed in is. Qua tactiek en mediaoptredens zal hij niet zoveel opgestoken hebben van Brom.

Goed artikel overigens. Eindelijk weer een trainer met inhoud.
Cetero censeo birrum bibendum esse

Dirk Scheringa
Ben-Sider

16 jul 2019, 07:38

‘Met deze selectie zijn we een flinke uitdager voor ajax, PSV en Feyenoord’

John van den Brom maakte onlangs na vijf jaar AZ de overstap naar FC Utrecht en Arne Slot is zijn opvolger in Alkmaar. De trainer, die de afgelopen twee seizoenen als assistent werkzaam was in het AFAS Stadion, heeft gezien dat FC Utrecht zich met de komst van onder meer Adrián Dalmau, Václav Cerny en Adam Maher al behoorlijk versterkt heeft, terwijl bij AZ vooralsnog alleen Yukinara Sugawara is binnengekomen. Slot gaat er echter van uit dat zijn ploeg FC Utrecht ook aankomend seizoen onder zich zal weten te houden.

“Met Adam hebben ze echt een hele goede speler binnengehaald, dat hebben we vorig jaar hier bij AZ gezien”, vertelt hij in gesprek met FOX Sports. “En ik weet wat John kan, ik weet dat hij een heel goede trainer is en overal waar hij werkt succesvol is. Utrecht zat vorig jaar niet ver achter ons, dus als je alles bij elkaar optelt, kan je er wel van uitgaan dat Utrecht zich dit seizoen erg goed zal gaan presenteren.”

Slot verwacht dat zijn ploeg daarentegen ook beter zal gaan presteren dan vorig seizoen, waardoor hij hoopt het gat met FC Utrecht in stand te houden. De oefenmeester wil de blik dan ook vooral naar boven richten: “Met de selectie die we nu hebben denken we een flinke uitdager te kunnen zijn voor ajax, PSV en Feyenoord.”

De trainer baalt er dan ook niet van dat er behalve de negentienjarige Sugawara nog geen nieuwe spelers binnen zijn gekomen: “Ik ben ontzettend tevreden met de spelers die we hebben. Voor ons is het heel mooi dat we onze jongens hebben kunnen behouden, want wij hebben natuurlijk een aantal zeer grote talenten, die de afgelopen jaren heel goed gepresteerd hebben. Dat we die jongens nog bij ons hebben is de grote winst voor ons.”

AZ 4 Life
Fanpage-junk

16 jul 2019, 08:01

Bombaman schreef:
13 jul 2019, 15:55
Hij geeft toch ook aan dat hij van Brom veel geleerd heeft op het gebied van omgaan met spelers en zorgen dat de sfeer goed is binnen het team? Dat is ook het enige waar Brom goed in is. Qua tactiek en mediaoptredens zal hij niet zoveel opgestoken hebben van Brom.

Goed artikel overigens. Eindelijk weer een trainer met inhoud.
En dat is iets waardoor Van den Brom ook al twaalf jaar overal succesvol is geweest. Logisch dus dat Slot wilde weten wat zijn geheim is. Verder uitstekende interview van Slot. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Daar moeten we hem gewoon de tijd voor geven. Niet alles zal aan het begin meteen perfect gaan, ook Slot zal de ruimte moeten krijgen om fouten te maken.

Antti Opdam
Co

16 jul 2019, 09:25

Speciaal voor mijn fans ga ik hier maar even in op de prachtige post van Forzaz:
Toen bekend werd dat Slot naar AZ kwam als opvolger van Dennis Haar heb ik mij in zijn werkwijze verdiept. Hier ook enigszins aangegeven toen. Hij heeft bepaalde ideeën over hoe het voetbal gespeeld moet worden. Gejat van een ander of zelf bedacht maakt niet uit. Hij heeft een duidelijke visie.

Eén van die principes uit zijn visie is de terug getrokken bal. Dus geen buitenspeler die een bal voor de pot gooit, maar via combinaties in de zestien de bal terug legt op de inkomende speler. Afstandsschoten van ver van de goal zul je ook weinig zien, omdat uit statistieken blijkt dat die weinig succes opleveren.

Nu hij aan het roer staat heb ik ook al gezegd dat hij met een elftal 'jonge honden' wil spelen. Gretige spelers, die snel omschakelen en met elkaar de tegenstander vast zetten en/of afjagen. Des te eerder heb je weer de bal en kun je jezelf weer in aanvalspositie brengen. Ook dit zeg ik al jaren dat dit veel rendement heeft in Nederland, omdat er vrijwel geen ploeg (ook de toppers ajax en PSV) goed onder druk uit kunnen komen en goed voetballen.

Met andere woorden Slot is bezig om de selectie te restylen. Goed kijkend naar het beschikbare materiaal dat past in zijn visie en waar nodig (sleutel)spelers daarvoor te halen. Indachtig de visie van AZ moet aanvulling vooral uit de jeugdopleiding komen. Als het dit jaar niet is, dan wel een volgend jaar. Aankopen van buiten slechts incidenteel. Ik kan mij hierin wel vinden.

In de oefenpartijtjes tot nu toe zie je die stijl van spelen al terug . Gegroepeerd spelen en bij balverlies omschakelen en zo gauw mogelijk de tegenstander opvangen en/of vastzetten om zo snel mogelijk de bal weer in de ploeg te hebben om van daaruit weer verder te voetballen. Dit vereist kwaliteit en discipline. Iedereen zal hierin zijn steentje bij moeten dragen. Grillige spelers als bijvoorbeeld een Seuntjens passen hier niet in. Een kwaliteitsarme Johnsen idem dito. Vejinovic wellicht wel maar dan zal hij met een andere mindset moeten spelen dan hij bijvoorbeeld bij Feyenoord heeft laten zien. De goede Clasie van voorheen zou dit wel goed kunnen volgens mij.

Vejinovic goede voetballer aan de bal in zijn tempo. Maar in het spelconcept van Slot is dat op zijn positie niet genoeg!
Op zich een prima verhaal dunkt mij. Blijkbaar draait het om kwaliteit en discipline. Iets dat ik in grote lijnen wel kan volgen. Laat onverlet dat je nog steeds ook keuzes kan maken voor de korte termijn. Zeker als er een finale van 4 miljoen op de rol staat.

Daarnaast kan een beetje trainer ook luie spelers wel aan de praat/jaag-stand krijgen. Daar ben je dan ook trainer of manager voor. Om het maximale uit je spelers te halen. Ook als deze intrinsiek lui zijn.

Ik vind overigen Seuntjens totaal niet grillig. Het is juist een speler gebleken die bijna altijd wel een 6(je) scoort.

En Johnsen heeft kwantitatief gezien weinig kwaliteiten, maar wel één bewezen exceptionele kwaliteit: scoren. En een dergelijke kwaliteit kan altijd wel nuttig zijn.

handelaar
Basisspeler

16 jul 2019, 12:49

Vejinovic wellicht wel, maar dan zal hij met een andere mindset moeten spelen dan hij bijvoorbeeld bij Feyenoord heeft laten zien.
Beetje vreemd dat hij dan het meteen tot speler van de maand bij ons heeft weten te schoppen.
Speelde we toen dan totaal anders, om te stellen dat zijn manier van spelen niet zou passen in dit systeem? Men stopt hem volgens mij een stempel op die totaal niet klopt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

ForzAZ
Invaller

16 jul 2019, 16:26

Antti Opdam schreef:
16 jul 2019, 09:25
Speciaal voor mijn fans ga ik hier maar even in op de prachtige post van Forzaz:

Op zich een prima verhaal dunkt mij. Blijkbaar draait het om kwaliteit en discipline. Iets dat ik in grote lijnen wel kan volgen. Laat onverlet dat je nog steeds ook keuzes kan maken voor de korte termijn. Zeker als er een finale van 4 miljoen op de rol staat.

Daarnaast kan een beetje trainer ook luie spelers wel aan de praat/jaag-stand krijgen. Daar ben je dan ook trainer of manager voor. Om het maximale uit je spelers te halen. Ook als deze intrinsiek lui zijn.

Ik vind overigen Seuntjens totaal niet grillig. Het is juist een speler gebleken die bijna altijd wel een 6(je) scoort.

En Johnsen heeft kwantitatief gezien weinig kwaliteiten, maar wel één bewezen exceptionele kwaliteit: scoren. En een dergelijke kwaliteit kan altijd wel nuttig zijn.
Thanks Antti. =D>

Maar ik ben het niet met alles eens wat jij vind. AZ kan niet mee in de race met het grote geld. ajax en PSV kunnen smijten met miljoenen, maar AZ niet. Een korte termijn investering van 4 miljoen past niet in het beleid. Vorig jaar heeft Huiberts vreemd gehandeld en het lijkt er op dat dat niet nog een keer mag gebeuren. Vooralsnog houdt AZ de hand op de knip zolang er niemand verkocht wordt. Voor de korte termijn wordt slechts bij uitzondering een speler gehaald en dan moet het nog een 'koopje' zijn ook. AZ gooit nog meer als vorig jaar alles op de eigen jeugd. Mooi, maar dan moeten er wel grote talenten worden geleverd. En dan zal AZ beter verdedigers moeten opleiden. Er lopen teveel fysiek niet sterke en wel technische, maar geen harde verdedigers rond op De Kalverhoek.

Ik ben met je eens dat een trainer zijn spelers moet kunnen motiveren. Maar met bepaalde spelers lijkt dat slechts incidenteel te lukken, omdat die gewoon een ander DNA hebben. Dan zul je keuzes moeten maken. Verder gaan en aanvaarden dat die speler bepaalde dingen niet kan opbrengen of afscheid nemen. Wat weegt zwaarder. Met Vejinovic spelen wellicht andere factoren ook een rol. Zwaar geblesseerd geweest. In het verleden geen strijder op het veld. Mentaal? Leeftijd? Brengt nu na zijn succesvolle verhuurperiode in de 'hoogstaande' Poolse liga nog wat op. Wat is het dat hij mag vertrekken? Wil hij zelf nog wel bij AZ en houdt AZ er rekening mee dat ie t.z.t. voor het eind van de transferperiode alsnog vertrekt. Dus wordt ie niet in de ploeg ingebouwd.

Seuntjens scoorde vorig seizoen vaak een 'zesje'. Klopt. Maar ik heb hem wedstrijden daarvoor in Jong AZ en AZ1 weleens zien spelen en dan gaf ik hem nog geen 'vier'. Hij is wel een speler die je bij gebrek aan beter bijna overal neer kan zetten. Rechts-/linksbuiten, spits en links of rechts op het middenveld kan. Maar hij is in zijn spel onvoorspelbaar. Voor een trainer moeilijk met taken op te zadelen dat in het spelconcept van het team past. Soms doet ie maar wat. Soms goed, soms slecht. Teveel niet wat geleverd moet worden. Met een eenjarig contract verkopen levert nog wat op.

Voor Johnsen geldt dat ie niet kan voetballen en hij niet als Wut Weghorst progressie daarin maakt. Te houterig en een stoorzender in het spelconcept. Scoren kan ie wel ja, maar een spits bij AZ moet kunnen meevoetballen. Dus afvoeren.

Ik vind het prima dat AZ vooral op de jeugd mikt. Maar bij andere clubs is al bewezen dat dat gepaard moet gaan met specifieke aankopen. Ik hoop dat er nog minstens zo'n soort aankoop komt. Clasie voor het middenveld zou kunnen. Maar waar blijft die hoog noodzakelijke centrumverdediger?

Antti Opdam
Co

17 jul 2019, 07:36

ForzAZ schreef:
16 jul 2019, 16:26
Scoren kan ie wel ja, maar een spits bij AZ moet kunnen meevoetballen. Dus afvoeren.
En jij vindt Boadu en Druijf wel meevoetballende wonderen?

Met name Boadu heb ik echt verschrikkelijke wedstrijden zien spelen waarbij elke bal van zijn voet knalde. Aannames met een marge van 5 meter.

En volgens mij is Druijf ook niet echt van de verfijnde aannames en doorspelen. Maar misschien heeft hij zich afgelopen jaar echt exceptioneel ontwikkeld.

Als je in bovenstaande context dan twijfelt aan Seuntjens dan zou je eigenlijk AZ - PSV en AZ - ajax weer moeten terugkijken. De standaard voor de komende jaren. Met Seuntjens in een positieve hoofdrol.

kuifje
Goalscorer
Contacteer:

17 jul 2019, 07:46

Antti Opdam schreef:

Met name Boadu heb ik echt verschrikkelijke wedstrijden zien spelen waarbij elke bal van zijn voet knalde. Aannames met een marge van 5 meter.

En volgens mij is Druijf ook niet echt van de verfijnde aannames en doorspelen. Maar misschien heeft hij zich afgelopen jaar echt exceptioneel ontwikkeld.

Als je in bovenstaande context dan twijfelt aan Seuntjens dan zou je eigenlijk AZ - PSV en AZ - ajax weer moeten terugkijken. De standaard voor de komende jaren. Met Seuntjens in een positieve hoofdrol.
Ik vind Druijf meevoetballend wel aardig. Is technischer dan je denkt.
Boadu is nog wat onrustig en gejaagd. Maar dat zie ik wel goedkomen.

En ja Seuntjens was afgelopen seizoen meevoetballend veruit de beste spits maar het aantal minuten per doelpunt is dan weer verschrikkelijk hoog.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

17 jul 2019, 07:56

Antti Opdam schreef:

Eens met die laatste zin. Seuntjens is in die wedstrijden ontzettend belangrijk geweest. Druijf en Boadu zijn geen Seuntjens qua aanspeelpunt, aan de andere kant is Johnsen de overtreffende trap, die kan echt niks met een bal aan zijn voet. Boadu en Druijf kunnen nog wel een snelle combinatie aangaan. Daar komt bij dat je Boadu nog in de diepte aan kan spelen en Druijf oorlog maakt. Johnsen staat een beetje statisch in de punt balletjes af te wachten. Je komt totaal niet aan voetballen toe met die man. Die is maar voor een ding geschikt en dat is de rol van pinchhitter.

Wat betreft Slot vind ik wel dat hij Vejinovic veel te makkelijk afschrijft. Als Koopmeiners er morgen ineens voor twee maanden uitligt heb je gewoon een probleem want Goudmijn en Reijnders zijn er nog niet aan toe.

Antti Opdam
Co

17 jul 2019, 08:02

kuifje schreef:
17 jul 2019, 07:46
En ja Seuntjens was afgelopen seizoen meevoetballend veruit de beste spits maar het aantal minuten per doelpunt is dan weer verschrikkelijk hoog.
Tja. Ook omdat hij weinig voor eigen succes ging. Die wedstrijden tegen ajax en PSV zijn daar prachtige voorbeelden van. In andere wedstrijden liep hij ook nog op andere posities.

kuifje
Goalscorer
Contacteer:

17 jul 2019, 08:15

Antti Opdam schreef:
17 jul 2019, 08:02
Tja. Ook omdat hij weinig voor eigen succes ging. Die wedstrijden tegen ajax en PSV zijn daar prachtige voorbeelden van. In andere wedstrijden liep hij ook nog op andere posities.
Ja, en dat is de reden dat hij geen spits is.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

kuifje
Goalscorer
Contacteer:

17 jul 2019, 08:18

AZ 4 Life schreef:
17 jul 2019, 07:56
Wat betreft Slot vind ik wel dat hij Vejinovic veel te makkelijk afschrijft. Als Koopmeiners er morgen ineens voor twee maanden uitligt heb je gewoon een probleem want Goudmijn en Reijnders zijn er nog niet aan toe.
Eens over de situatie zelf, ik zou in bovenstaande zin wel het woord 'Slot' vervangen door 'AZ'. Ik heb sterk het vermoeden dat er nog andere zaken spelen in deze en dat dit niet helemaal op het conto van Slot komt. Wij zitten niet achter de schermen en kunnen niet helemaal goed oordelen over zulke situaties. Slot laat hem inderdaad niet spelen maar dat kan opdracht van de club zijn of in samenspraak met Marco.

Plaats reactie
  • Informatie