John van den Brom

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
kuifje
Basisspeler
Contacteer:

14 feb 2019, 09:34

Lecompte schreef:
14 feb 2019, 05:36
Ik vraag mij echt af met welke insteek Haar heeft getekend bij Utrecht. Was al assistent bij AZ. Wilde op eigen benen staan bij jong PSV en tekent nu weer als assistent bij een club die net iet lager in de pikorde staat in de eredivisie.
Geen geweldige stap in zijn carrière!

Blijkbaar was zijn vertrek bij AZ een uitdrukkelijke wens van de club (komst Slot) en zeer tegen de zin van Brom in. Deze heeft zodra hij de kans kreeg Haar weer in zijn staf gehaald.
Dat klopt als een bus. Haar deed onder Van den Brom - net zoals Slot later - alle voetbaltrainingen. Hij zorgde voor de trainingsvormen en bereidde de ploeg voetbaltechisch voor. De reden voor Haar is denk ik dat Brom hem vertrouwt en weet dat Haar dat gedeelte kan invullen (en ook tevreden is met die rol). Als hij nu met een andere/nieuwe assistent in zee gaat, zal die man schrikken van zijn takenpakket (en wellicht denken dat als hij dit allemaal moet doen ze hem dan maar hoofdtrainer moeten maken).
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

14 feb 2019, 09:38

MO7 schreef:
13 feb 2019, 21:50
Haar heeft een aflopend contract, dus dat valt wel mee. Ik vind het bijzonderder dat Brom voor een bekende kiest die ook geen enkele binding met Utrecht heeft, maar kijk daar eerlijk gezegd ook weer niet van op.
Zo heel raar is dat laatste toch ook niet? Kruys blijft ook aan in de technische staf en is de man met de Utrechtse achtergrond. Die scheen onder De Jong ook al redelijk wat te doen op het veld. Dan heeft hij nu twee veldtrainers met Haar (iemand die hij kent en vertrouwt) en Kruys als jongen van de club.

Geest van Dirk
Goalscorer

14 feb 2019, 22:19

Haar heeft gewoon veel ervaring opgedaan en is nu weer in de technische staf van een grote eredivisie club. Hier zal hij waarschijnlijk weer veel invloed hebben op de speelwijze van de club.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Kilkenny
Moderatort

15 feb 2019, 21:24

Slot voor Haar was de beste wissel in de zomer anderhalf jaar terug en ik word hier ook niet zenuwachtig van. Utrecht kan uitgaan van een bepaald minimum niveau, maar echte uitschieters verwacht ik ook niet.

Jack
Technisch directeur

16 feb 2019, 09:54

Zelf denk ik dat Van den Brom en Haar Dabney Dos Santos bij Utrecht proberen te krijgen.
Dat zou volledig in het beeld dat ik van Van den Brom en Haar heb passen.
Glory Hunter

pAZcal
Goalscorer

16 feb 2019, 10:46

Jack schreef:
Zelf denk ik dat Van den Brom en Haar Dabney Dos Santos bij Utrecht proberen te krijgen.
:lol:

~AZ~
Barry

16 feb 2019, 11:45

Jack schreef:
Ik zie dit ook echt gebeuren. Bij het samenstellen van de selectie voor volgend jaar lopen ze er net als Advocaat tegen aan dat Ten Hag een selectie zonder buitenspelers had samengesteld en er dus eigenlijk 4 posities ingevuld moeten gaan worden. Brom kent maar één formatie, 4-3-3 puntje naar voren. Het eeuwige talent Dos Santos is dan natuurlijk voor een prikkie uit Almelo op te halen, een no brainer.

Mochten ze nog een passende middenvelder zoeken dan sluit ik ook zeker niet uit dat de in Italië op een zijspoor geraakte Haye in beeld gaat komen. Mattias Johansson kan ook zomaar weer op gaan duiken in de eredivisie, die heeft ook nog maar een contract voor een jaar in Griekenland.

pAZcal
Goalscorer

16 feb 2019, 12:10

~AZ~ schreef:
16 feb 2019, 11:45
Ik zie dit ook echt gebeuren. Bij het samenstellen van de selectie voor volgend jaar lopen ze er net als Advocaat tegen aan dat Ten Hag een selectie zonder buitenspelers had samengesteld en er dus eigenlijk 4 posities ingevuld moeten gaan worden. Brom kent maar één formatie, 4-3-3 puntje naar voren. Het eeuwige talent Dos Santos is dan natuurlijk voor een prikkie uit Almelo op te halen, een no brainer.

Mochten ze nog een passende middenvelder zoeken dan sluit ik ook zeker niet uit dat de in Italië op een zijspoor geraakte Haye in beeld gaat komen. Mattias Johansson kan ook zomaar weer op gaan duiken in de eredivisie, die heeft ook nog maar een contract voor een jaar in Griekenland.
Haha, als ze die 3 spelers naar Utrecht halen, ga ik heel hard lachen.

multatuli
Ben-Sider

16 feb 2019, 14:55

pAZcal schreef:
16 feb 2019, 12:10
Haha, als ze die 3 spelers naar Utrecht halen, ga ik heel hard lachen.
Ik vrees dat hij eerder Maher meeneemt :(

MO7
Beheerder

16 feb 2019, 15:40

Want in Utrecht hebben ze nog niet genoeg middenvelders. Nee, ik zie Maher zeker niet naar Utrecht gaan. Maar hier zou het over Brom moeten gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

pAZcal
Goalscorer

16 feb 2019, 22:45

multatuli schreef:
16 feb 2019, 14:55
Ik vrees dat hij eerder Maher meeneemt :(
Want Maher wil naar een slechtere club dan AZ. Tuurlijk...

handelaar
Basisspeler

18 feb 2019, 10:00

Heel interessant artikel in de VI.
AZ is zo stabiel als een topclub
https://www.vi.nl/pro/overig/AZ-is-zo-s ... en-topclub
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

18 feb 2019, 10:16

handelaar schreef:
Artikel zit achter een betaalmuur.

handelaar
Basisspeler

18 feb 2019, 10:24

AZRickGrimesAZ schreef:
18 feb 2019, 10:16
Artikel zit achter een betaalmuur.
Artkel is moeilijk te copieren gezien er allerlei foto's tussen zitten, maar hier toch iets.
Vijftien punten uit vijf duels, zestien doelpunten voor en nul tegen: AZ is na de winterstop bezig aan een onwaarschijnlijke reeks. De derde plaats (Feyenoord) is inmiddels binnen handbereik.

De ploeg die aan het einde van de competitie de prijzen wint, is over het algemeen ook de ploeg die de minste tegendoelpunten om de oren krijgt. Het is een voetbalwet die ze bij AZ zouden moeten kennen. Toen de ploeg tien jaar geleden kampioen van Nederland werd, incasseerde AZ slechts 22 tegendoelpunten in 34 duels, verreweg het minste van alle achttien ploegen in de Eredivisie. Die wetenschap lijkt de laatste jaren steeds meer naar de achtergrond te zijn verdrongen.

Met name de laatste seizoenen was AZ een dartele ploeg die voortdurend de aanval zocht, maar tegelijkertijd ook altijd de ploeg die daarvoor de rekening kreeg gepresenteerd en wel in het bijzonder in de topduels. ajax, PSV en Feyenoord waren altijd dodelijk effectief in de onderlinge krachtmetingen. AZ was een leuke ploeg die het publiek vermaakte, maar wanneer de prijzen moesten worden verdeeld, dan werden de Alkmaarders doodleuk terzijde geschoven.

Dat AZ lijkt na de winterstop te zijn verdwenen. AZ is niet langer de naïeve ploeg die alleen naar voren loopt om doelpunten te maken. Tegenwoordig wordt ook achterom gekeken. Het nieuwe realistische AZ is ook terug te vinden in de cijfers. Het zit hem niet eens in de vijf overwinningen en de zestien doelpunten (na ajax is AZ daarmee de meest productieve ploeg na de winterstop) die werden gemaakt, maar het zit hem vooral in het aantal tegendoelpunten: nul.

Dat aantal is geen toeval zo blijkt uit de statistieken:
Scoringspogingen tegenstander (gemiddeld per duel) Scoringspogingen tegenstander op doel (gemiddeld per duel) Tegendoelpunten (gemiddeld per duel)
Negentien duels voor de winterstop 192 (11,29) 81 (4,76) 26 (1,53)
Vijf duels na de winterstop 44 (8,8) 9 (1,8) 0 (-)
236 90 26

AZ heeft na de winterstop namelijk de deur op slot. In die vijf duels werd er aan de tegenstanders (FC Utrecht, SC Heerenveen, FC Emmen, NAC Breda en VVV-Venlo) veel minder scoringspogingen en schoten op doel toegestaan. AZ kan met die cijfers zelfs concurreren met de topclubs PSV en ajax, en doet het zelfs aanmerkelijk beter dan Feyenoord.
Scoringspogingen tegenstander na de winterstop Schoten op doel door tegenstander na de winterstop Tegengoals na de winterstop
PSV 34 9 7
ajax 40 23 11
Feyenoord 75 28 8
AZ 44 9 0

AZ speelde zaterdagavond voor rust zeker niet zijn beste wedstrijd tegen VVV-Venlo, maar nam toch vrij eenvoudig een 2-0 voorsprong. Daar zit ook de progressie: AZ hoeft tegenwoordig niet eens top te spelen om toch een resultaat te halen. Alle spelers weten dat wanneer ze hun taken goed uitvoeren dat ze achterin de nul houden en dat ze voorin toch altijd hun kansen zullen krijgen. VVV-Venlo-coach Maurice Steijn beklaagde zich over de fouten van zijn ploeg die zowel de 1-0 als de 2-0 inluidden, maar de waarheid was dat die fouten ook werden afgedwongen. Bij het eerste doelpunt werd door hoge druk de lange bal vanuit de defensie afgedwongen en werd vervolgens toegeslagen in de omschakeling. Bij de tweede goal probeerde VVV-verdediger Post dit keer niet de lange bal te spelen maar was het druk zetten zo goed georganiseerd dat Guus Til de bal veroverde en dat Idrissi en Stengs toesloegen in de omschakeling.

Dat goed georganiseerd hoog druk zetten was niet alleen te zien bij de doelpunten, maar bijvoorbeeld ook in de onderstaande situatie: de verdedigers van VVV-Venlo worden in de opbouw gedwongen de bal naar de zijkant te spelen, waarna de tegenstander wordt opgesloten.

Spits Mats Seuntjens zet druk op de linker centrale verdediger Nils Röseler en dwingt hem de bal naar Danny Post te spelen. Seuntjens loopt vervolgens via Röseler naar Post zodat die gedwongen is de voortzetting op rechts te zoeken.

Omdat Idrissi zijn directe tegenstander Tristan Dekker heeft vrijgelaten, kan Post de rechtsback ook makkelijk aanspelen. Op het moment dat de bal naar Dekker rolt, zet Idrissi meteen druk op de back. Seuntjens sluit vervolgens de pass terug op Post af, terwijl Maher en Til zorgen dat Dekker ook geen afspeelmogelijkheid ziet op het middenveld.

Tristan Dekker wordt zo opgejaagd dat hij rechtsbuiten Joosten zoekt en probeert in te spelen. Het is het moment waar zowel Thomas Ouwejan als Adam Maher op heeft gewacht.

Patrick Joosten wordt onmiddellijk ingesloten door drie man (Idrissi, Maher en Ouwejan) en kan geen kant op. Uiteindelijk zal hij de bal over de zijlijn dribbelen.

Tegelijkertijd is het druk zetten slechts een eigenschap bij balverlies. Daar waar andere ploegen slechts de hoogste versnelling kennen, verstaat de ploeg ook de kunst om gewoon in te zakken wanneer er geen druk kan worden gezet.

Dan zakt de defensie in op de rand van het strafschopgebied, en zorgen de centrale middenvelders Adam Maher en Fredrik Midtsjø ervoor dat de ruimtes klein blijven zodat er geen tegenstanders tussen de linies kunnen spelen. Bovendien hebben beide buitenspelers Oussama Idrissi en Calvin Stengs de wil om in te zakken en hun backs te helpen bij balverlies.

Die defensieve discipline heeft er inmiddels voor gezorgd dat AZ de kunst verstaat om op de nul te spelen. In voorgaande seizoenen kreeg de ploeg vaak open doekjes voor het aanvallende voetbal en werden de talenten die dat voetbal voortbracht (Alireza Jahanbakhsh, Wout Weghorst, Vincent Janssen, Steven Berghuis) met grote winsten verkocht. Die talenten (Stengs, Idrissi, Til, Boadu) lopen er nog steeds rond, terwijl de ploeg inmiddels de volgende stap lijkt te hebben gezet in de ontwikkeling.

Daar ligt de komende periode ook de grote uitdaging. In de komende maanden speelt AZ thuis tegen ajax (17 maart), uit tegen Feyenoord (20 april), terwijl op de laatste wedstrijddag wordt afgesloten met de thuiswedstrijd tegen PSV. Dat zijn normaal gesproken duels die de laatste jaren zonder uitzondering werden verloren. In die wedstrijden zal de ploeg kunnen bevestigen dat de ploeg tegenwoordig net zo stabiel speelt als een topclub.

Langedijk
Goalscorer

18 feb 2019, 18:04

handelaar schreef:
Waarom post je dit in het topic van John?

Het artikel zelf vind ik trouwens niet zo bijzonder. Een hoop open deuren en de opmerking ‘de laatste seizoenen was AZ een dartele ploeg die voortdurend de aanval zocht’ zegt genoeg over de afstand die deze schrijver heeft tot AZ. We zitten gewoon weer in een goede fase die we vaker (na de winterstop) hebben gehad maar het woord ‘stabiel’ is nogal misplaatst.

Zoals eerder door iemand opgemerkt hadden we in elke wedstrijd na de winterstop vroeg op achterstand kunnen komen. Het zit ook gewoon mee.

handelaar
Basisspeler

18 feb 2019, 18:15

Langedijk schreef:
18 feb 2019, 18:04
Waarom post je dit in het topic van John?
In welk topic zou jij dit dan plaatsen, het gaat toch over goed georganiseerd hoog druk zetten?
Kan je moeilijk in de Huiberts, Eenhoorns topic plaatsen?

Het gaat erom dat de media (nu de VI, morgen weer een ander) steeds meer AZ richting de top ziet komen, win je nu ook enkele wedstrijden tegen de traditionele (wat zeker niet uitgesloten mag worden) dan komt AZ met al deze spelers akelig dicht bij wat er gevraagd mag worden van een topclub.
Laatst gewijzigd door handelaar op 18 feb 2019, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

~AZ~
Barry

18 feb 2019, 18:20

Ik ben benieuwd hoe Utrecht volgend jaar druk gaat zetten.

Langedijk
Goalscorer

18 feb 2019, 22:01

handelaar schreef:
18 feb 2019, 18:15
In welk topic zou jij dit dan plaatsen, het gaat toch over goed georganiseerd hoog druk zetten?
Kan je moeilijk in de Huiberts, Eenhoorns topic plaatsen?
De naam van John wordt welgeteld 0 keer genoemd. Het zou onder ‘AZ in de media’ kunnen of anders inderdaad onder het beleid of bij ‘Complimenten voor AZ’. Nu lijkt het net alsof John de hele organisatie heeft neergezet.

Even los daarvan vind ik de vergelijking met een stabiele topclub onzinnig. Welke topclub is er dan stabiel in Nederland? Alsof dat de graadmeter is.

handelaar
Basisspeler

18 feb 2019, 22:16

Langedijk schreef:
18 feb 2019, 22:01
De naam van John wordt welgeteld 0 keer genoemd. Het zou onder ‘AZ in de media’ kunnen of anders inderdaad onder het beleid of bij ‘Complimenten voor AZ’. Nu lijkt het net alsof John de hele organisatie heeft neergezet.

Even los daarvan vind ik de vergelijking met een stabiele topclub onzinnig. Welke topclub is er dan stabiel in Nederland? Alsof dat de graadmeter is.
Heb je het artikel wel gelezen?
Het hele verhaal gaat over hoe men de poppetjes heeft staan, de taakvoeringen. Wie zorgt daar voor? De trainersstaf? Wie is hoofdtrainer? John van de Brom.
Dan lijkt 't me legitiem dat dit artikel in het topic van de hoofdtrainer thuis hoort.
Maar goed, doet er niet toe, als de zaak maar marcheert en dat doet het nu op volle toeren.
Laatst gewijzigd door handelaar op 18 feb 2019, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

galblazer
Oude garde

18 feb 2019, 22:43

~AZ~ schreef:
18 feb 2019, 18:20
Ik ben benieuwd hoe Utrecht volgend jaar druk gaat zetten.
Gaan ze Slot aantrekken dan?
Heeft iemand Kees gezien?

Plaats reactie
  • Informatie