Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Oude garde

handelaar schreef:
20 mar 2020, 11:55
FC Emmen-uitblinker Sergio Peña is trots op het feit dat hij kan wedijveren met Dusan Tadic en Hakim Ziyech. Alleen de twee ajax-aanvallers doen het op het gebied van gecreëerde kansen beter dan de Peruviaan.
Het is al meer gezegd, een meer dan prima speler voor een club als AZ.
Beide jongens uit Peru eventueel wel.
AZ 4 Life
Harde Kern

Az564 schreef:
20 mar 2020, 13:31
1-3-2-2-2-1

——————————Bizot———————————
——Pantalis——Hoedt——Koopmeiners——
———————midtsjo—Clasie————————
-yuki————————————————Wijndal—
———————Penã———Evjen————————
——————————Druijf———————————

Bij een leegloop, kun je met een minimale investering, wat contract verlengingen en een aanpassing van de speelstijl toch een heel knap eerste elftal neerzetten. Alle ballen op Druijf. Idealiter zou je Dessers of Grot nog aan kunnen kopen, wanneer je deze speelstijl hanteert.
Grot denk? Wil je degraderen ofzo? Pena ben ik wel een voorstander van, maar jouw systeem zie ik dan weer totaal niet zitten. Je levert veel te veel doelpunten in en dat compenseer je nooit met de jongens die jij op het veld zet en met dat systeem.
AZ 4 Life
Harde Kern

~AZ~ schreef:
13 mar 2020, 18:05
In de NHD of op nhnieuws, ik weet niet meer welke, stond een bericht dat Goudmijn zo goed als zeker de trainer van Jong AZ zou worden samen met Vonk.
Klopt Kenneth wordt inderdaad zo goed als zeker trainer van Jong AZ.
DeZuivelDuivel
Oude garde

AZ 4 Life schreef:
25 mar 2020, 12:38
Klopt Kenneth wordt inderdaad zo goed als zeker trainer van Jong AZ.
Is dit niet het verkeerde topic :wink:

Ik zit in deze corona-periode wat te veel thuis en dus heb ik de geneugten van voetbalgames nog maar eens geproefd en die zijn er unaniem in dat Andreas Linde van Molde FK eigenlijk een meer dan aardige doelman moet zijn die een niveau'tje Bizot wel moet kunnen aantikken.

Nou zou ik dat met een zak zout nemen, desondanks lijkt het mij een kijkje waard want die spellen moeten het toch ook ergens op baseren.
Maxhuijp
Supporter

Van Bergen van Heerenveen schijnt zijn contract niet te willen verlengen. Is dit wat voor AZ? Interessanter dan Aboukhlal lijkt mij. Toch?
DeZuivelDuivel
Oude garde

Zie omtrent berichtgeving van Kadioglu dat veel Turken hem aanraden een terugkeer naar Nederland te maken om daarna een fatsoenlijke stap hogerop te maken. Blijkbaar krijgen jonge spelers in Turkije niet voldoende aandacht en kun je beter als 26+jarige naar die competitie vertrekken want dat is meer waar ze naar op zoek zouden zijn.
Ben benieuwd wat hij zou moeten kosten. Ik ben er zelf nog altijd wel van overtuigd dat je Evjen beter op de flank kan gebruiken en ik wil dan nog wel zien wat er gebeurd als je De Wit een linie laat zakken (En anders hebben we in ieder geval Clasie nog).
Hij speelt in Turkije overigens meer op de flanken. Heeft als invaller in 21 wedstrijden 4 doelpunten en 3 assists op de flanken.

Zou zelf wel benieuwd zijn naar een aanval met een herstelde Gudmundsson, Kadioglu en Evjen.

Even vooruitkijken met een totale uitverkoop:

Doelman: Linde
Rechtsback: Sugawara
Centrum: Hatzidiakos + Van Hecke/Van de Ven (of de laatste 2 als nieuw centrum)
Linksback: Ouwejan weer terug
Centraal middenveld: Clasie+ De Wit
Rechtsbuiten: Evjen
Aanvallend middenveld: Kadioglu
Linksbuiten: Gudmundsson
Spits: Druijf

Vertrokken zijn dan: Svensson, Wijndal, Vlaar (pensioen), Midtsjo, Idrissi, Boadu, Stengs, Koopmeiners.
Laten we zeggen dat Corona de prijzen gedrukt heeft: totale opbrengst 70 miljoen (Gemiddeld 10 per verkochte speler en eventueel aankoopbedrag al terugverdient in die marge). Dit elftal + 70 miljoen op de bank.. het zou slechter kunnen.
handelaar
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef:
28 mar 2020, 00:57

Vertrokken zijn dan: Svensson, Wijndal, Vlaar (pensioen), Midtsjo, Idrissi, Boadu, Stengs, Koopmeiners.
Laten we zeggen dat Corona de prijzen gedrukt heeft: totale opbrengst 70 miljoen (Gemiddeld 10 per verkochte speler en eventueel aankoopbedrag al terugverdient in die marge). Dit elftal + 70 miljoen op de bank.. het zou slechter kunnen.
Dat is een doemscenario wat je hier boven allemaal schrijft. Van een titelkandidaat naar een grauwe middelmotor.
Met alle respect maar een elftal met Gudmundsson, Druijf, de Wit, Hatzidiakos, Sugawara, etc. moet je geen wonderen verwachten.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef:
28 mar 2020, 00:57
Zie omtrent berichtgeving van Kadioglu dat veel Turken hem aanraden een terugkeer naar Nederland te maken om daarna een fatsoenlijke stap hogerop te maken. Blijkbaar krijgen jonge spelers in Turkije niet voldoende aandacht en kun je beter als 26+jarige naar die competitie vertrekken want dat is meer waar ze naar op zoek zouden zijn.
Ben benieuwd wat hij zou moeten kosten. Ik ben er zelf nog altijd wel van overtuigd dat je Evjen beter op de flank kan gebruiken en ik wil dan nog wel zien wat er gebeurd als je De Wit een linie laat zakken (En anders hebben we in ieder geval Clasie nog).
Hij speelt in Turkije overigens meer op de flanken. Heeft als invaller in 21 wedstrijden 4 doelpunten en 3 assists op de flanken.

Zou zelf wel benieuwd zijn naar een aanval met een herstelde Gudmundsson, Kadioglu en Evjen.

Even vooruitkijken met een totale uitverkoop:

AZ kan wel even teren op eigen vermogen en hoeft niet te verkopen. Het kan rustig wachten tot de markt weer stabiliseert.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
DeZuivelDuivel
Oude garde

kuifje schreef:
28 mar 2020, 09:19
AZ kan wel even teren op eigen vermogen en hoeft niet te verkopen. Het kan rustig wachten tot de markt weer stabiliseert.
'Hoeft niet' ik heb het gewoon over uiteindelijk. de genoemde spelers zullen eerder op korte termijn dan op lange termijn een stap willen maken. Dan zou je met de juiste investering dit als casco kunnen over houden.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef:
28 mar 2020, 11:18
'Hoeft niet' ik heb het gewoon over uiteindelijk. de genoemde spelers zullen eerder op korte termijn dan op lange termijn een stap willen maken. Dan zou je met de juiste investering dit als casco kunnen over houden.
Dan zullen ze toch moeten wachten. Als AZ weet dat een speler pakweg 20 mio waard is, gaan ze hem nu niet verkopen voor 8 mio omdat de markt tijdelijk is ingestort wegens Corona. Aangezien de meeste spelers ook nog langdurig vastliggen heeft AZ de luxe om die clubs wandelen te sturen. En daar zal de speler zich dan in moeten schikken.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

DeZuivelDuivel
Oude garde

kuifje schreef:
28 mar 2020, 11:35
Dan zullen ze toch moeten wachten. Als AZ weet dat een speler pakweg 20 mio waard is, gaan ze hem nu niet verkopen voor 8 mio omdat de markt tijdelijk is ingestort wegens Corona. Aangezien de meeste spelers ook nog langdurig vastliggen heeft AZ de luxe om die clubs wandelen te sturen. En daar zal de speler zich dan in moeten schikken.
:roll: ik had het over 70 miljoen pure winst met een gemiddelde van 10 miljoen per speler. (of iemand bereid is voor Svensson/Midtsjo/Wijndal 10+ miljoen te betalen moet namelijk nog blijken).

Dat is een lage inschatting natuurlijk met hoe de marktprijzen waren. Maar het is nog altijd meer dan we ooit eerder binnengehaald hebben.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef:
28 mar 2020, 11:51
:roll: ik had het over 70 miljoen pure winst met een gemiddelde van 10 miljoen per speler. (of iemand bereid is voor Svensson/Midtsjo/Wijndal 10+ miljoen te betalen moet namelijk nog blijken).

Dat is een lage inschatting natuurlijk met hoe de marktprijzen waren. Maar het is nog altijd meer dan we ooit eerder binnengehaald hebben.
Die 10 vind ik behoorlijk laag ingeschat. Boadu, Koopmeiners, Midtsjo, Stengs en Idrissi zijn gewoon 20+ terwijl ik Svensson inschat op 10 en Wijndal op 15, waarbij ook Bizot minimaal 5 moet opleveren. Dat is al minstens, met de nadruk op minstens, 130 mio. Als die bedragen niet op tafel komen, blijven ze gewoon aan boord. En verder is AZ niet zo gek dat ze al die gasten tegelijk laten gaan. Er zullen er twee, hooguit drie weg mogen en tegen de anderen wordt gewoon verteld dat ze volgende keer aan de beurt zijn.

Maar sowieso verwacht ik nu een hele stille zomer. Ook de grote clubs hebben hier last van. Waar ze vooraf dachten een Stengs binnen te halen voor 25 als wissel op de toekomst, denken ze nu van laten we maar effe wachten.

DeZuivelDuivel
Oude garde

kuifje schreef:
28 mar 2020, 14:41
Die 10 vind ik behoorlijk laag ingeschat. Boadu, Koopmeiners, Midtsjo, Stengs en Idrissi zijn gewoon 20+ terwijl ik Svensson inschat op 10 en Wijndal op 15, waarbij ook Bizot minimaal 5 moet opleveren. Dat is al minstens, met de nadruk op minstens, 130 mio. Als die bedragen niet op tafel komen, blijven ze gewoon aan boord. En verder is AZ niet zo gek dat ze al die gasten tegelijk laten gaan. Er zullen er twee, hooguit drie weg mogen en tegen de anderen wordt gewoon verteld dat ze volgende keer aan de beurt zijn.

Maar sowieso verwacht ik nu een hele stille zomer. Ook de grote clubs hebben hier last van. Waar ze vooraf dachten een Stengs binnen te halen voor 25 als wissel op de toekomst, denken ze nu van laten we maar effe wachten.
Fine, 130 miljoen.
En nu leuk vooruitkijken? of zit je al zo lang binnen dat alles zuur is?

En dan heb ik het over spelers die eventuele gaten zouden kunnen opvullen.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 28 mar 2020, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
pAZcal
Goalscorer

Tienmiljoenmiljard. Zeker weten.
Het is echt komkommertijd he? :wink:
AZ 4 Life
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef:
28 mar 2020, 16:23
Fine, 130 miljoen.
En nu leuk vooruitkijken? of zit je al zo lang binnen dat alles zuur is?

En dan heb ik het over spelers die eventuele gaten zouden kunnen opvullen.
Kuifje heeft anders gewoon groot gelijk. Je inschatting qua prijs is veel te laag, en inderdaad zal AZ ze nooit allemaal laten gaan. Al helemaal niet voor prijzen die niet marktconform zijn.

Om even on-topic te blijven. Als ik AZ was zou ik Huntelaar met een noodgang benaderen. Druijf zal namelijk niet nog een seizoen als tweede spits gaan fungeren. Die wil of eerste spits worden, dan moet Boadu dus vertrekken, of hij zal worden verhuurd. In beide gevallen zou het heerlijk zijn om iemand van het kaliber Huntelaar achter de hand te hebben. Ondanks zijn leeftijd is hij nog messcherp en kan hij met zijn ervaring nog zeker een jaar van grote waarde zijn.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:
30 mar 2020, 11:49
Kuifje heeft anders gewoon groot gelijk. Je inschatting qua prijs is veel te laag, en inderdaad zal AZ ze nooit allemaal laten gaan. Al helemaal niet voor prijzen die niet marktconform zijn.

Om even on-topic te blijven. Als ik AZ was zou ik Huntelaar met een noodgang benaderen. Druijf zal namelijk niet nog een seizoen als tweede spits gaan fungeren. Die wil of eerste spits worden, dan moet Boadu dus vertrekken, of hij zal worden verhuurd. In beide gevallen zou het heerlijk zijn om iemand van het kaliber Huntelaar achter de hand te hebben. Ondanks zijn leeftijd is hij nog messcherp en kan hij met zijn ervaring nog zeker een jaar van grote waarde zijn.
Komop, Huntelaar gaat toch zijn laatste jaar niet slijten als stand in? Die wil nog lekker een jaar knallen als basisspeler en zijn carrière afsluiten zoals Bosman indertijd.

AZ 4 Life
Harde Kern

kuifje schreef:
30 mar 2020, 12:16
Komop, Huntelaar gaat toch zijn laatste jaar niet slijten als stand in? Die wil nog lekker een jaar knallen als basisspeler en zijn carrière afsluiten zoals Bosman indertijd.
Hangt er volledig vanaf. Wat is het perspectief. Bij AZ zou hij redelijk wat spelen als tweede spits. Hij slijt de laatste twee jaar al als stand-in, waarbij hij dit seizoen zelfs derde of vierde spits is. Wat dat betreft gaat hij er zeker op vooruit bij ons. En dan is het even afwachten wat het scenario is bij AZ, zal hij met Boadu of Druijf moeten concurreren?

Aan de andere kant wil hij niet naar het buitenland. Wat zijn zijn opties dan?
DeZuivelDuivel
Oude garde

AZ 4 Life schreef:
En jullie zijn bijzonder vervelend. Ik dacht nu we allemaal binnen zitten is het leuk om te speculeren over welke spelers er in de toekomst naar onze club kunnen komen. Maar nee we gaan kleinerend over de duppies discussieren en dan weg lopen zonder iets fatsoenlijk bij te dragen voor de rest. Dacht dat dit het schaduwelftal topic was.

Kan in in ieder geval zien wie er azijn gehamsterd hebben.

Ik heb begrepen dat Dirk Proper van NEC ook een aardig talent moet zijn.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:
30 mar 2020, 12:43
Hangt er volledig vanaf. Wat is het perspectief. Bij AZ zou hij redelijk wat spelen als tweede spits. Hij slijt de laatste twee jaar al als stand-in, waarbij hij dit seizoen zelfs derde of vierde spits is. Wat dat betreft gaat hij er zeker op vooruit bij ons. En dan is het even afwachten wat het scenario is bij AZ, zal hij met Boadu of Druijf moeten concurreren?

Aan de andere kant wil hij niet naar het buitenland. Wat zijn zijn opties dan?
Hij zal heus wel ergens in de Eredivisie eerste spits kunnen worden bij een club als Heerenveen of Heracles. Lijkt mij voor hem leuker dan bij AZ op de bank te gaan zitten.

Ferry
Reservespeler

AZ 4 Life schreef:
Om even on-topic te blijven. Als ik AZ was zou ik Huntelaar met een noodgang benaderen. [..] Ondanks zijn leeftijd is hij nog messcherp en kan hij met zijn ervaring nog zeker een jaar van grote waarde zijn.
Ik zat aan precies hetzelfde te denken. Heerlijk om zo'n ervaren klootzak in je team te hebben tussen de jonkies van AZ.
Plaats reactie