Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Last Scout
Goalscorer

10 jan 2019, 14:59

zeekomkommer schreef:
10 jan 2019, 14:32
Dat is nu al (minimaal) het geval:
Midtsjo - Vejinovic
Maher - Koopmeiners
Til- Gudmundsson
Het aantrekken van Maher was al een kwestie, wil je nog meer spanning op de motivatie/spelerwaarde?
Gudmundsson is multi inzetbaar, dat is Thorsby overigens ook. qua 'overdaad' in de selectie zou ik Rotariu terug naar Brugge sturen, Friday verkopen/ontbinden/inzet maken van een ruiltransfer(Zelf zie ik Victor Nelsson nog altijd dolgraag komen als CV, Nordsjaelland mist een spits en werkt graag met aanvallers van Afrikaanse afkomst, maar je kan hier iedere mogelijk nieuwe CV lezen) Hoedemakers verhuren of terug naar jong sturen voor speelminuten.

Dan zou mijn eerste elftal er na de winterstop in optima forma er zo uit zien:

---------------------------------Bizot---------------------------------
Svensson--------Nelsson-Wuytens---------Ouwejan
----Midtsjo(1)/Thorsby(2)/Maher(3)-----------Koopmeiners(1)/Vejinovic(2)/Thorsby/Maher(3)
---------------------------Maher(1)Til(2)/Thorsby(3)-----
------Stengs---------Boadu/Johnsen----------Idrissi---

Bank:
Velthuizen
Gudmundsson
Seuntjens
Vejinovic
Til/Maher/Thorsby -> waarbij dit gewoon standaard een van je wissels is
Til/Maher/Thorsby
Boadu/Johnsen

Dat zijn gewoon 7 wisselspelers, in de praktijk zullen Vlaar en Hatzidiakos nog wel aanwezig zijn, maar Vlaar moet toch echt gaan afbouwen en Hatzidiakos zal sowieso aan zich zelf moten werken. gelukkig is de bank in de eredivisie tegenwoordig toegestaan om uitgebreider te zijn. Dus kun je nog 1 van die 2 op de bank hebben + aangevult met de jeugdspelers die het op dat moment verdienen en je zit gewoon op een eerste elftal selectie van ongeveer 23 spelers zoals de standaard is.

Binnen die theorie is er zelfs nog ruimte voor een extra centrumverdediger erbovenop (zoals veel mensen willen) of een hele talentvolle rechtsback die Svensson op termijn kan opvolgen (maar die zet je dan in Jong AZ en niet bij de wedstrijd selectie van het eerste).
Bij Alkmaar begint de victorie!

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

10 jan 2019, 16:07

Thorsby is zeker een mogelijkheid en past best in het profiel van AZ. Aangezien AZ begrotingstechnisch transferinkomsten nodig heeft is het niet geheel onlogisch te denken dat wellicht een Midstjö verkocht gaat worden richting bijvoorbeeld een Engelse club. Thorsby zou een prima opvolger kunnen zijn. Maar ook Til en/of Koopmeiners kunnen een stap gaan maken in hun carriere.

Ferry
Oude garde

11 jan 2019, 11:37

zeekomkommer schreef:
11 jan 2019, 11:31
Wesley Hoedt mag weg:
https://www.nu.nl/voetbal/5653415/hoedt ... mpton.html
Wesley zal financieel niet direct haalbaar zijn. Ik verwacht dat Southampton wel een flinke cent wil vangen. Terug naar Italie?

Ferry
Oude garde

11 jan 2019, 11:53

En de overgang van Thorsby naar Italie (transfervrij - in de zomer) is inmiddels rond...

Last Scout
Goalscorer

11 jan 2019, 18:10

Voor de mensen die zich afvroegen hoeveel Sol dan had moeten kosten:
3 miljoen + variabelen blijkbaar.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=344568

Ferry schreef:
11 jan 2019, 11:53
En de overgang van Thorsby naar Italie (transfervrij - in de zomer) is inmiddels rond...
Na de oefenwedstrijden van vandaag, ben ik helemaal overtuigd dat we er echt wel iemand als hij bij hadden kunnen hebben.
Maar goed, het is zoals het is er zullen altijd nieuwe kansjes komen.

thelattatouch
Glory-hunter

12 jan 2019, 19:04

Azmoun de spits van Iran is dat niets voorAZ
De naam heeft hij in ieder geval al mee
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage

AZuid-Scharwoude
Seizoenkaarthouder

12 jan 2019, 19:33

Ferry schreef:
11 jan 2019, 11:37
Wesley zal financieel niet direct haalbaar zijn. Ik verwacht dat Southampton wel een flinke cent wil vangen. Terug naar Italie?
Of half jaartje huren als Hoedt a la Bazoer bereid is om wat water bij de wijn te doen.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

14 jan 2019, 08:43

Last Scout schreef:
10 jan 2019, 14:06
Zal ik het anders zeggen:
Vind je Thorsby goed genoeg voor AZ?
Zo ja: ken je een speler van zijn niveau die je transfervrij dan wel gratis zou kunnen binnenhengelen?
Denk je niet dat je dus voor de toekomst flink kan besparen als je nu Thorsby aantrekt voor nop en daardoor meer geld uit kan geven aan een centrum verdediger?

Met Thorsby er bij zijn de middenveld posities overigens allemaal dubbel bezet, dat is voor een subtop/top club niet direct buitensporig.

Thorsby is niet 'essentieel' maar met een goed plan vooruit (stel Maher wil inderdaad een transfer naar Italie maken op korte dan wel lange termijn) heb je er toch aardig wat aan? neem bijvoorbeeld het aankopen van Aron Johansson toen Altidore nog gewoon onder contract stond. of het aankopen van zowel Friday als Weghorst tegelijk en het aankopen van Gudmundsson en huren van Rotariu terwijl je wist dat je Stengs zou gaan brengen.

Midtsjo-Thorsby
Koopmeiners-Vejinovic
Til-Maher

Ik zie het als gezonde concurrentie, maar ook niet direct als overdaad (omdat Thorsby dus net als Maher/Vejinovic voor heel weinig op te pikken is anders zou ik het niet eens suggereren).

Zou je het zelfs als buitenkans overslaan? ik reken het dus buiten wat er uberhaupt zou moeten gebeuren om.
Hij is inmiddels verkocht, maar ik had hem alleen als optie gezien als Maher vertrekt. Wat ik dus gedaan zou hebben is eerst alles proberen om Maher te behouden. Zegt hij dat hij komende zomer iets anders wil gaan doen, dan had Thorsby pas een optie geworden. Anders wordt het echt te druk op het middenveld. Je vergeet trouwens Seuntjens ook nog als optie, dat is ook een middenvelder van origine.

Last Scout
Goalscorer

14 jan 2019, 11:04

AZ 4 Life schreef:
14 jan 2019, 08:43
Hij is inmiddels verkocht, maar ik had hem alleen als optie gezien als Maher vertrekt. Wat ik dus gedaan zou hebben is eerst alles proberen om Maher te behouden. Zegt hij dat hij komende zomer iets anders wil gaan doen, dan had Thorsby pas een optie geworden. Anders wordt het echt te druk op het middenveld. Je vergeet trouwens Seuntjens ook nog als optie, dat is ook een middenvelder van origine.
Ik roteer Seuntjens momenteel voor de spits en flanken. buiten dat vergeet ik hem sowieso niet, denk gewoon niet dat Seuntjens ooit consistent genoeg gaat zijn voor AZ.

Ferry
Oude garde

15 jan 2019, 21:07

Ehizibue van Zwolle zou in de belangstelling staan van twee Duitse clubs. Volgens Voetbalprimeur. Zwolle wil verkoop overwegen; contract loopt nog tot 2020.

Last Scout
Goalscorer

16 jan 2019, 11:06

Niet dat ik een hoge pet van hem op heb.... maar iemand is het in ieder geval met mij eens :wink:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... jken-.html

Waar ajax staat moet je dat gewoon even mentaal uitkrassen en dan heb je mijn verhaal voor AZ, hij refereert hier overduidelijk aan Nelsson. ('ik noem geen namen, maar je zou eens bij Nordsjaelland moeten kijken').

AZ-073
Oude garde

16 jan 2019, 12:52

Wat vinden jullie van deze Bossche Fin?
https://www.vi.nl/nieuws/finse-held-vai ... oit-gekend
Als hij inderdaad zo goed is lijkt het me gezien positie, leeftijd en potentie een interessante speler
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

AZRickGrimesAZ
Oude garde

16 jan 2019, 16:15

https://www.youtube.com/watch?v=hHj0ULUqXsc

Geen nieuwe spelers, aldus Huiberts

AZRickGrimesAZ
Oude garde

16 jan 2019, 21:21

zeekomkommer schreef:
16 jan 2019, 16:28
Hetzelfde fragment is op 13 januari al gepost door Ferry en was aanleiding tot een wat uitgesponnen uitwisseling van posts:
Deze is vandaag geupload op het AZ kanaal dus ik dacht dat het om een ander filmpje ging. Excuses.

Last Scout
Goalscorer

22 jan 2019, 09:09

Azzaandijk schreef:
22 jan 2019, 06:26
Welke opties zijn er? Meestal heb jij wel interessante spelers op de radar toch?
Voor zover ik het uit de doeken kan doen gezien mijn huidige bezigheden ;)

De door mij in de zomer genoemde Victor Nelsson, afhankelijk van zijn prijs. Matt Miazga heeft ruzie met de trainer bij Nantes, gaat terug naar Chelsea en Chelsea was al bereid om hem voor een bedrag waar AZ bereid toe zou zijn om te betalen te verkopen (2-3 miljoen). Verder zitten er in de wat oudere leeftijdscategorie in de V.S een aantal interessante CV's zoals Walker Zimmerman. Mits fit ben ik nog altijd overtuigd van Wilfried Kanon van ADO.
Verder zijn er nog spelers voor wie het interessant is om hun situatie in de gaten te blijven houden, Heerenveen moet flink bezuinigen en daardoor kan het zijn dat Pierie los komt, ajax blijft maar kopen en daardoor kan het zijn dat Schuurs nog gaat in zien dat hij een slechte keuze gemaakt heeft, in een dergelijke categorie lopen er wel meer spelers rond bij subtoppers/topclubs het is enkel de vraag wat clubs vragen en of AZ bereid is om dat op tafel te leggen.

Edit:
Ik ben even transfermarkt opgegaan om eens te kijken of er niet een ervaren transfervrije verdediger op te pikken valt:

Younes Kaboul, 33 (Ex tottenham/frans international) is uit zijn contract gelopen bij Watford
Philip Wollscheid, 29 (ex Leverkusen/Stoke/duits international) is uit zijn contract gelopen bij Metz
Diego Polenta, 26 (ex Genoa/wel eens geselecteerd voor Uruguay) is uit zijn contract gelopen bij Nacional
Johan Djourou, 32 (Ex Arsenal, Zwitser international) is uit zijn contract gelopen bij SPAL

Om er eens een paar namen uit te pikken die zich op zijn minst enigzins bewezen hebben in het verleden.

kuifje
Basisspeler
Contacteer:

22 jan 2019, 09:49

Last Scout schreef:
22 jan 2019, 09:09

Edit:
Ik ben even transfermarkt opgegaan om eens te kijken of er niet een ervaren transfervrije verdediger op te pikken valt:

Younes Kaboul, 33 (Ex tottenham/frans international) is uit zijn contract gelopen bij Watford
Philip Wollscheid, 29 (ex Leverkusen/Stoke/duits international) is uit zijn contract gelopen bij Metz
Diego Polenta, 26 (ex Genoa/wel eens geselecteerd voor Uruguay) is uit zijn contract gelopen bij Nacional
Johan Djourou, 32 (Ex Arsenal, Zwitser international) is uit zijn contract gelopen bij SPAL

Om er eens een paar namen uit te pikken die zich op zijn minst enigzins bewezen hebben in het verleden.
Die gasten zijn toch niet fit. Als je iemand haalt, moet ie er meteen staan en niet nog eerst zes weken optrainen en ritme opdoen.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.

multatuli
Oude garde

22 jan 2019, 09:57

kuifje schreef:
Die gasten zijn toch niet fit. Als je iemand haalt, moet ie er meteen staan en niet nog eerst zes weken optrainen en ritme opdoen.
Als je ziet wat we nu hebben is elke goede ervaren CV een vooruitgang ook als hij nog niet topfit is. Als die dan weer binnen 6 weken topfit is en daarna 2 a 3 seizoen bij AZ speelt, is dat goed genoeg. Wel vind ik het een risico om weer spelers van 32 a 33 jaar te nemen, aangezien die vaak in korte tijd slechter worden. Een speler van tussen de 23 en 29 jaar lijkt mij prima.

Last Scout
Goalscorer

22 jan 2019, 10:17

kuifje schreef:
Zijn pas in december/januari uit hun contracten gelopen.
Maar iemand vroeg om opties en die zijn er dus, zelfs als ik ze enkel van eigen lijstjes moet halen(en dus een heel ander slag buiten beschouwing laat). fatsoenlijke aankopen, maar ook transfervrij.
Als het goedkoop 'moet' dan kan dat dus ook.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 22 jan 2019, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

22 jan 2019, 14:13

Matt Miazga vertrekt bij Nantes en keert terug bij Chelsea zoals het lijkt. Die mag daar ook vertrekken, Nantes had immers een optie tot koop. Dat lijkt me een mooi moment om toe te slaan.

Last Scout
Goalscorer

22 jan 2019, 15:24

AZ 4 Life schreef:
22 jan 2019, 14:13
Matt Miazga vertrekt bij Nantes en keert terug bij Chelsea zoals het lijkt. Die mag daar ook vertrekken, Nantes had immers een optie tot koop. Dat lijkt me een mooi moment om toe te slaan.
kooptie was naar verluid voor 2-3 miljoen. nu hij nog een krasje er bij heeft kan die prijs zomaar nog zakken ondanks de timing.

Plaats reactie
  • Informatie