Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZSander
Herry en/of Berry

11 aug 2018, 15:22

En toch blijft het vermakelijk om de paniek, niet alleen hier op het forum maar ook in de nederlandse pers, te lezen. Het klopt dat de uitschakeling van AZ in de EL onnodig was, evenals de (waarschijnlijke) uitschakeling van Feyenoord. Maar heeft AZ daarmee de selectie niet op orde? Moeten er nog spelers gehaald worden? Eindigen we dit seizoen uberhaupt wel bij de eerste 5?

Dat er met het Nederlandse voetbal in Europa iets mis gaat, mag denk ik inmiddels wel gesteld worden. AZ uitgeschakeld, Feyenoord en Vitesse zo goed als uitgeschakeld, en PSV en ajax moeten de groepsfase van de CL nog maar ziet te halen. Dat we het hele jaar strijden voor Europees voetbal, om er vervolgens na twee wedstrijdjes in de voorronde uit te liggen, is helaas inherent aan het lot van de Nederlandse subtopclubs. De coach van Trencin omschreef het na afloop van het duel met Feyenoord heel mooi: de nederlandse clubs denken dat ze nog heel wat voorstellen, maar dat is helaas niet zo. Betekent het dat we slechte teams hebben? Naar mijn mening niet. Feyenoord heeft in Slowakije (of all places) zich gewoon schandalig laks opgesteld, waardoor plaatsing voor de volgende ronde schier onmogelijk is. AZ stelde zich ook heel naief op in Kazachstan, waardoor het met die Macedonische scheidsrechter in de thuiswedstrijd ook niet meer te halen viel.

Inmiddels staan alle alarmbellen in Alkmaar op rood en paars, want de selectie is niet op orde. Maar is dat zo? Er wordt gesteld dat de verdediging niet op orde is, maar het is dezelfde verdediging die het afgelopen jaar nog prima deed. We beginnen het seizoen met twee goede keepers (Bizot wordt echt niet voor Oranje opgeroepen omdat Ronald vindt dat hij zulke mooie tattoo's op zijn arm heeft), en maarliefst 5 (!) centrale verdedigers die het niveau van de Eredivisie makkelijk aan zouden moeten kunnen. Er wordt jaloers naar Utrecht gekeken omdat die een Scandinavische knul van Rubin hebben weten te strikken. Maar ook die biedt geen garantie op een vlekkeloos seizoen. Sterker nog: hij heeft zich hier nog helemaal niet bewezen.

ajax en PSV hebben een selectie die gewoon beter is dan die van ons, maar ik zie ons gewoon weer met Feyenoord strijden om de derde plek. In elke linie zitten we vrij ruim in de spelers, met redelijke vervangers voor onze vertrokken sterkhouders. Ik moet soms nog wel lachen om de leden hier op het forum die na vorig seizoen riepen dat Boadu onbetwiste basisspeler zou worden komend seizoen, terwijl er nu 'toch wel echt een nieuwe buitenspeler moet komen'. Ik ben van mening dat we een prima selectie hebben voor komend seizoen, vooral omdat we op Weghorst en Jahanbakhsh na iedereen hebben kunnen behouden. De jonkies zijn een jaar verder, de vervangers van Weghorst en Jahanbakhsh staan klaar.

Is de uitschakeling in Europa onnodig? Ja. Kunnen we daar nu nog iets aan doen? Nee. Laten we ons nu alsjeblieft concentreren op de Eredivisie en zorgen dat we daar wederom hoge ogen gooien, zodat we komend jaar wél minimaal een half seizoen van Europees voetbal kunnen genieten. Als we de eerste drie competitiewedstrijden winnen is alles immers weer hosanna en worden til, koopmeiners en bizot alweer opgeroepen voor de eerste oefeninterlands. Het is een veranderlijk wereldje, dat voetbal.

De enige belemmering van een goed seizoen is overigens vd Brom, maar dat heb ik al eens vaker verkondigd.
Compete to complete

multatuli
Supporter

11 aug 2018, 15:46

AZSander schreef:
Ik moet soms nog wel lachen om de leden hier op het forum die na vorig seizoen riepen dat Boadu onbetwiste basisspeler zou worden komend seizoen, terwijl er nu 'toch wel echt een nieuwe buitenspeler moet komen'.
Prima verhaal, alleen Boadu is spits. Dat vd Brom hem alleen gebruikt als buitenspeler, maakt hem nog geen buitenspeler. Kortom dat we nog een buitenspeler nodig hebben, heeft niets met Boadu te maken. Op dit moment hebben we 3 echte buitenspelers, waarvan er 1 (Stengs) al langdurig geblesseerd is. Wanneer hij terug komt en hoe is afwachten. Dus houden we de komende periode maar 2 buitenspelers over. Als er een blessure is of een schoring dan komen we er al 1 tekort.

Tim
Supporter

12 aug 2018, 10:18

multatuli schreef:
11 aug 2018, 15:46
Prima verhaal, alleen Boadu is spits. Dat vd Brom hem alleen gebruikt als buitenspeler, maakt hem nog geen buitenspeler. Kortom dat we nog een buitenspeler nodig hebben, heeft niets met Boadu te maken. Op dit moment hebben we 3 echte buitenspelers, waarvan er 1 (Stengs) al langdurig geblesseerd is. Wanneer hij terug komt en hoe is afwachten. Dus houden we de komende periode maar 2 buitenspelers over. Als er een blessure is of een schoring dan komen we er al 1 tekort.
Seuntjens kan prima als buitenspeler functioneren, Dekker schijnt wel goed bezig te zijn en in geval van nood kan Boadu er ook gewoon uit de voeten. Dan maakt het echt niks uit dat hij eigenlijk een spits is. Een buitenspeler halen is echt geen prioriteit. De verdediging baart mij het meeste zorgen.

Last Scout
Basisspeler

12 aug 2018, 10:38

AZSander schreef:

maarliefst 5 (!) centrale verdedigers die het niveau van de Eredivisie makkelijk aan zouden moeten kunnen. Er wordt jaloers naar Utrecht gekeken omdat die een Scandinavische knul van Rubin hebben weten te strikken. Maar ook die biedt geen garantie op een vlekkeloos seizoen. Sterker nog: hij heeft zich hier nog helemaal niet bewezen.

Even de rest van je post daargelaten.
Wie zijn die 5?

Weigelt en Bergsma zijn onbewezen gokjes en moeten eigenlijk in jong op gaan bouwen.
Vlaar gaat de Breuer route, 'bewezen' maar gewoon fysiek niet meer in staat om te doen wat hij vantevoren gedaan heeft.

Dan blijven Hatzidiakos en Wuytens over. Hatzidiakos slaat ontiegelijk grote flaters en ik blijf er bij dat Wuytens oorspronkelijk een middenvelder was en ik dat gewoon slecht gerekend vind, als je nu een sterke centrale verdediger had gehaald had je Wuytens nog op het middenveld kunnen proberen en had je Vejinovic niet hoeven halen (niet dat dat uberhaupt nodig was).

Overigens roepen de mensen die om verdedigers vragen, waaronder ik zelf, dit al jaren. ook voor vorig seizoen. en vorig seizoen werden we misschien derde, maar we verloren ook gewoon de bekerfinale. dan ga je normaal gesproken uitbouwen, niet afbouwen.
Bij Alkmaar begint de victorie!

multatuli
Supporter

12 aug 2018, 11:43

Tim schreef:
12 aug 2018, 10:18
Seuntjens kan prima als buitenspeler functioneren, Dekker schijnt wel goed bezig te zijn en in geval van nood kan Boadu er ook gewoon uit de voeten. Dan maakt het echt niks uit dat hij eigenlijk een spits is. Een buitenspeler halen is echt geen prioriteit. De verdediging baart mij het meeste zorgen.
Dekker doet het inderdaad heel goed in Jong AZ, maar is gehaald voor Jong AZ, dat hij nu boven verwachting presteert is mooi meegenomen. Seuntjes is inderdaad een prima backup maar geen echte buitenspeler. Ik blijf erbij dat 1 extra echte buitenspeler geen overbodige luxe is. Dat het centrum in de verdediging prioriteit is ben ik uiteraard helemaal met je eens.

~AZ~
Goalscorer

12 aug 2018, 11:46

multatuli schreef:
12 aug 2018, 11:43
Dekker doet het inderdaad heel goed in Jong AZ, maar is gehaald voor Jong AZ, dat hij nu boven verwachting presteert is mooi meegenomen. Seuntjes is inderdaad een prima backup maar geen echte buitenspeler. Ik blijf erbij dat 1 extra echte buitenspeler geen overbodige luxe is. Dat het centrum in de verdediging prioriteit is ben ik uiteraard helemaal met je eens.
Ik ben niet bij al die wedstrijden van Jong aanwezig, maar als Dekker een niveau haalt dat gelijk is aan of hoger dan wat de huidige concurrentie in de A selectie haalt, dan is de gedachte waarmee hij ooit is gehaald totaal irrelevant.

multatuli
Supporter

12 aug 2018, 13:47

~AZ~ schreef:
12 aug 2018, 11:46
Ik ben niet bij al die wedstrijden van Jong aanwezig, maar als Dekker een niveau haalt dat gelijk is aan of hoger dan wat de huidige concurrentie in de A selectie haalt, dan is de gedachte waarmee hij ooit is gehaald totaal irrelevant.
Mee eens, alleen wat ik gezien heb was een samenvatting tegen Volendam. Dus nog niet echt een graadmeter voor het hoogste niveau.

multatuli
Supporter

12 aug 2018, 20:29

Blijkbaar is Maher kortgeleden nog aangeboden aan de Turkse club waar Cocu trainer is:

http://www.fotospor.com/haber-cocuya-8- ... ldi-296613

8 aug 2018: [google translate]:

Adam Maher, die 8 miljoen euro had gegeven aan Cocu, werd aangeboden
Fenerbahce-trainer Cocu'nin AZ kreeg 8 miljoen euro te betalen voor Adam Maher, de manager werd aangeboden om geel marineblauw te dragen.
Phillip Cocu'dan 2013-14 seizoen, 8 miljoen euro in AZ om weg te blijven van Adam Maher, Fenerbahce 2016-17 seizoen, terwijl de toekomst werd ingehuurd een Osaalispor'a. Die Maher werd uiteindelijk vrijgelaten door Twente, die zijn vorm droeg. Manager Siggi Lens stuurde een bericht naar Phillip Cocu. Deze overnemer heeft geen goedkeuring gekregen van de administratie.

Pogba wordt ook nee genoemd

Fenerbahçe management van een andere naam gaf hij een negatief antwoord was ook het laatste seizoen Genclerbirligi middenvelder Florentin Pogba ... Valbuena die ook de manager Darko Alegic, klopte op de deur van de geel-donkerblauw. Hij weet dat de financiële situatie van de club Pogba woonde in Turkije en zei dat hij graag bereid om Fenerbahce te spelen. Nogmaals, het antwoord was nee.

Bron: Fotospor

Tag: cocu, fenerbahçe

leszz
Fanatic

12 aug 2018, 20:51

multatuli schreef:
12 aug 2018, 13:47
Mee eens, alleen wat ik gezien heb was een samenvatting tegen Volendam. Dus nog niet echt een graadmeter voor het hoogste niveau.
Waar heb je die samenvatting kunnen kijken? Wil die ook wel even zien.

pAZcal
Basisspeler

12 aug 2018, 21:15

leszz schreef:
12 aug 2018, 20:51
Waar heb je die samenvatting kunnen kijken? Wil die ook wel even zien.
https://www.youtube.com/watch?v=hEFAzUkDxYY

Denniz
Seizoenkaarthouder

12 aug 2018, 23:37

WoW, die Dekker, die kan er wat van!! Die speelt Volendam helemaal zoek.

Antti Opdam
Kristen

13 aug 2018, 07:31

AZSander schreef:
Inmiddels staan alle alarmbellen in Alkmaar op rood en paars, want de selectie is niet op orde. Maar is dat zo?
Probleem was dat de selectie niet tijdig op orde hebben.

Dat je elke positie 'dubbel bezet' hebt betekent overigens ook nog steeds niet dat de selectie op orde is. Als gesteld: het centrum van de verdediging (met uitzondering van Wuytens) is één en al twijfelgeval. En hebben we al een back - up voor Svensson? Seuntjens liep gisteren ook gewoon weer rechtsbuiten ...

Wat vooral wordt verweten is dat we niet tijdig aan de start zijn verschenen.

Als ik hier schrijf 'we', bedoel ik Max Huiberts.

Het is overigens wel netjes van Van den Brom dat hij zich daarover niet beklaagd heeft.

multatuli
Supporter

13 aug 2018, 07:54

Albert Gudmundsson ipv Tannane is zelfs nog beter. Voorin hebben we hiermee zeker genoeg kwaliteit.
Nu is er alleen nog minimaal 1 goede centrumverdediger nodig (+ backup rechtsback). Daarnaast zou vastleggen Maher nog steeds fantastisch zijn. Dan hebben we weer een mooie sterke selectie die mee kan doen voor de bovenste plaatsen.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

14 aug 2018, 08:01

multatuli schreef:
13 aug 2018, 07:54
Albert Gudmundsson ipv Tannane is zelfs nog beter. Voorin hebben we hiermee zeker genoeg kwaliteit.
Nu is er alleen nog minimaal 1 goede centrumverdediger nodig (+ backup rechtsback). Daarnaast zou vastleggen Maher nog steeds fantastisch zijn. Dan hebben we weer een mooie sterke selectie die mee kan doen voor de bovenste plaatsen.
Die centrale verdediger kan je echt wel vergeten. Daar heeft AZ gewoon al vier man voor en Weigelt en Bergsma zijn ook gewoon voor de eerste selectie gehaald. Of ze allemaal goed genoeg zijn is een andere discussie, maar ik zie het niet gebeuren dat ze nog een jongen voor centraal achterin gaan halen.

~AZ~
Goalscorer

14 aug 2018, 08:10

AZ 4 Life schreef:
14 aug 2018, 08:01
Die centrale verdediger kan je echt wel vergeten. Daar heeft AZ gewoon al vier man voor en Weigelt en Bergsma zijn ook gewoon voor de eerste selectie gehaald. Of ze allemaal goed genoeg zijn is een andere discussie, maar ik zie het niet gebeuren dat ze nog een jongen voor centraal achterin gaan halen.
Je kan toch hetzelfde zeggen van alle andere posities m.u.v. rechtsback en allicht linksbuiten. Die vul je dan in met speler x (laten we allemaal een kaarsje opsteken dat het niet Van Rhijn wordt) en Gudmundsson. Een derde nieuwe speler wordt sowieso minimaal 1 van de 3 op zijn positie.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

14 aug 2018, 10:51

~AZ~ schreef:
14 aug 2018, 08:10
Je kan toch hetzelfde zeggen van alle andere posities m.u.v. rechtsback en allicht linksbuiten. Die vul je dan in met speler x (laten we allemaal een kaarsje opsteken dat het niet Van Rhijn wordt) en Gudmundsson. Een derde nieuwe speler wordt sowieso minimaal 1 van de 3 op zijn positie.
Hangt ervan af. Als ze Hoedemakers en Reijnders nog een jaartje laten rijpen bij Jong dan is het middenveld heel dun bevolkt. Dan heb je de huidige basis plus een geblesseerde Vejinovic en eventueel Seuntjens. Als je dan Gudmundsson als linksbuiten ziet heb je met Maher op het middenveld een dubbele bezetting.

Dario Hubner
Supporter

14 aug 2018, 11:31

Bijzonder om voor de scouting vrijwilligers te gaan werven

Afbeelding

~AZ~
Goalscorer

14 aug 2018, 11:33

AZ 4 Life schreef:
14 aug 2018, 10:51
Hangt ervan af. Als ze Hoedemakers en Reijnders nog een jaartje laten rijpen bij Jong dan is het middenveld heel dun bevolkt. Dan heb je de huidige basis plus een geblesseerde Vejinovic en eventueel Seuntjens. Als je dan Gudmundsson als linksbuiten ziet heb je met Maher op het middenveld een dubbele bezetting.
Koopmeiners, Midtsjø, Til, Vejinovic, Seuntjens, Helmer.

Van mij mag je Seuntjens of Helmer als buitenspeler zien, maar dan wordt Gudmundsson overbodig en heb je nog steeds een 1 van de 3 situatie. Voor de paar blessures hoef je echt geen spelers aan te trekken.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

14 aug 2018, 13:50

~AZ~ schreef:
14 aug 2018, 11:33
Koopmeiners, Midtsjø, Til, Vejinovic, Seuntjens, Helmer.

Van mij mag je Seuntjens of Helmer als buitenspeler zien, maar dan wordt Gudmundsson overbodig en heb je nog steeds een 1 van de 3 situatie. Voor de paar blessures hoef je echt geen spelers aan te trekken.
Helmer wordt inderdaad gezien als buitenspeler. Maar ook die ligt er voorlopig nog wel uit met een nog onbekende datum van terugkeer. Seuntjens zwerft letterlijk van positie naar positie maar weet nergens echt over langere tijd indruk te maken.

DiepeMast
Oude garde

14 aug 2018, 16:41

Kort gezegd: centraal heb je wel spelers die er kunnen spelen, maar geen echte sterkhouders. Een sterke aankoop aldaar zou de selectie wel degelijk verstevigen (zijn Memisevic/Kanon nog steeds opties?).

Rechtsback MOET er echt nog iets gebeuren. Stel dat Svensson nu een blessure a la Stengs krijgt, wie gaat dan de rest van het seizoen rechtsback staan? Daar heb je echt niemand voor op dit moment. Hoe zou dat tegen NAC zijn opgelost? Noodgedwongen moet dan misschien een Seuntjens, Midtsjö (?!) of wellicht Wijndal daar gaan spelen. Ik zou het anders ook niet weten. Er komt in ieder geval een speler terecht die de positie niet gewend is. Kort gezegd ben je in zo'n situatie letterlijk vleugellam.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Plaats reactie
  • Informatie