Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Tweede Kamer-verkiezingen op 12 september. Ik stem:

CDA
3
4%
PvdA
7
9%
VVD
20
25%
SP
8
10%
PVV
18
22%
Groen Links
3
4%
ChristenUnie
1
1%
D66
14
17%
SGP
1
1%
Niet
6
7%

Totaal aantal stemmen: 81
Ferry
Fanatic

12 jul 2018, 17:01

Hier ben je gewoon even stil van....

pAZcal
Invaller

12 jul 2018, 17:11

Ferry schreef:
12 jul 2018, 17:01
Hier ben je gewoon even stil van....
Wat een maffia-figuren lopen er daar rond daar zeg. Potverdikkie. Na al dat kussen valt het me mee dat ze zijn ring niet kussen.

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

12 jul 2018, 19:24

Hoewel zeer aannemelijk dat Juncker gedronken heeft zou hij volgens Rutte en anderen last hebben van zware rugproblemen. Nu snap ik dat hij als voorzitter van de Europese Commissie de NAVO-bijeenkomst niet kan missen maar het was misschien handiger geweest om hem buiten het persmoment te houden aangezien voor veel mensen 1 en 1 = 2 is.

Ferry
Fanatic

13 jul 2018, 06:06

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
12 jul 2018, 19:24
het was misschien handiger geweest om hem buiten het persmoment te houden aangezien voor veel mensen 1 en 1 = 2 is.
Grappig hoe veel media dit trouwens niet eens melden. Trump had eens een borrel moeten drinken. Dan hadden de kranten er vol mee gestaan.

salmonyappi
Co

13 jul 2018, 19:19

Het begint steeds meer bizarre vormen aan te nemen hoe Trump als een olifant, nee mammoet door de porceleinkast die wereld heet dendert. Hij denkt niet alleen dat ie de baas van de wereld is, maar hij gedraagt zich er ook naar. Die man leeft volledig in een door hemzelf gecreëerd universum waar hij Superman is.
En het ergste vind ik nog dat al die “wereld”leiders ja en amen roepen en de man met angst en beven tegemoet treden i.p.v. hem de waarheid eens vertellen. Hij schoffeert iedereen, liegt de hele wereld bij elkaar en komt er mee weg.
Het begint zeer irritante en heel enge vormen aan te nemen. Hij is bereid een Wereldoorlog te ontketenen die hij nog denkt te winnen ook.
Het wordt tijd dat die volgevreten oliedomme Amerikanen hun pizza’s cola’s en Playstations eens aan de kant schuiven om in een oogwenk te ontdekken dat er iets niet helemaal goed gaat en massaal in protest komen. Helaas denken deze mensen echt serieus dat Trump goed voor ze bezig is omdat ze al dat gebral en nepnieuws voor zoete pizza aannemen. Geef het (domme) volk nep-brood en nep-spelen en een nep-Ceasar en ze zijn nog blij ook.

Ik hoop dat hier snel een einde aan komt, en zo niet snel dan toch bij de volgende verkiezingen. [-o<
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Ferry
Fanatic

13 jul 2018, 21:29

salmonyappi schreef:
13 jul 2018, 19:19
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt, en zo niet snel dan toch bij de volgende verkiezingen. [-o<
Ik ben geen fan, maar zie Trump wel een tweede termijn halen. Trump is een zakenman, een dealmaker. En hij krijgt veel gedaan. Mede door zijn onbeschofte houding denken veel wereldleiders: 'laat ik hem maar iets tegemoet komen...'.En ja, dan heeft Trump eigenlijk al gewonnen.
Kijk naar de NAVO en de bijdragen van de landen. Het eerste wat zij riepen: 'ja, eigenlijk heeft hij wel een punt....dat moet omhoog...'.

salmonyappi
Co

13 jul 2018, 21:31

Ferry schreef:
Ik ben geen fan, maar zie Trump wel een tweede termijn halen. Trump is een zakenman, een dealmaker. En hij krijgt veel gedaan. Mede door zijn onbeschofte houding denken veel wereldleiders: 'laat ik hem maar iets tegemoet komen...'.En ja, dan heeft Trump eigenlijk al gewonnen.
Kijk naar de NAVO en de bijdragen van de landen. Het eerste wat zij riepen: 'ja, eigenlijk heeft hij wel een punt....dat moet omhoog...'.
Terwijl hij op die NAVO top allerlei uitspraken heeft gedaan die helemaal niet kloppen met de feiten.......

pAZcal
Invaller

14 jul 2018, 09:05

Ferry schreef:
En terecht. Hij heeft ook gewoon een punt. In Amerika zijn ze jaren lang gekke Henkie geweest wat betreft de bijdragen.

Ferry
Fanatic

14 jul 2018, 09:24

salmonyappi schreef:
13 jul 2018, 21:31
Terwijl hij op die NAVO top allerlei uitspraken heeft gedaan die helemaal niet kloppen met de feiten.......
Helemaal eens hoor. Maar ik zou willen dat onze eigen PM af en toe eens stevig in de wedstrijd zou zitten over moeilijke dossiers zoals onze EU bijdrage.

Antti Opdam
Kristen

16 jul 2018, 15:18

Ferry schreef:
14 jul 2018, 09:24
Helemaal eens hoor. Maar ik zou willen dat onze eigen PM af en toe eens stevig in de wedstrijd zou zitten over moeilijke dossiers zoals onze EU bijdrage.
Zoiets als dit?

https://www.yahoo.com/news/dutch-prime- ... 30019.html

Langedijk
Goalscorer

17 jul 2018, 07:49

Trump en Poetin zijn de enigen die daadkracht, leiderschap en nationalisme tonen. De rest, met ons watje voorop, zijn ja-knikkende hielenlikkers die blij zijn dat ze erbij mogen horen. Vandaag herdenken we MH17. Rutte zal wel weer een ‘stevig’ gesprek willen voeren met Poetin. En Poetin zal hem wel weer uitlachen.

salmonyappi
Co

17 jul 2018, 08:22

Langedijk schreef:
17 jul 2018, 07:49
Trump en Poetin zijn de enigen die daadkracht, leiderschap en nationalisme tonen. De rest, met ons watje voorop, zijn ja-knikkende hielenlikkers die blij zijn dat ze erbij mogen horen. Vandaag herdenken we MH17. Rutte zal wel weer een ‘stevig’ gesprek willen voeren met Poetin. En Poetin zal hem wel weer uitlachen.
Are you fucking serious?
Alsof nationalisme een goed iets is.......

Langedijk
Goalscorer

17 jul 2018, 10:46

Maak ik er speciaal voor jou patriotisme van. Of is dat ook niet goed? Ze komen in ieder geval op voor de belangen van hun land en zo hoort het. Wat je ook van ze vindt als persoon.

salmonyappi
Co

17 jul 2018, 10:53

Langedijk schreef:
Maak ik er speciaal voor jou patriotisme van. Of is dat ook niet goed? Ze komen in ieder geval op voor de belangen van hun land en zo hoort het. Wat je ook van ze vindt als persoon.
Opkomen voor de belangen van je land....... Het zijn puur economische belangen ten koste van anderen.
Bovendien op valse voorwendsels bedacht door een olifant in een porceleinkast.
Het is doodeng dat zo iemand zoveel macht heeft, en dat zo weinigen er tegen in durven te gaan. Hij denkt echt dat ie Superman is, en die bestaat dus niet......Ik hoop stiekem dat ie ook nog denkt dat ie kan vliegen.......

Echt hoor: dat jij die man op een of andere manier goed bezig vindt zijn, vind ik schokkend........

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

17 jul 2018, 11:51

Langedijk schreef:
'Belangen van hun land' is multi-interpretabel. Poetin geeft de Russen weer een gevoel van trots na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Niet zo heel lastig ook omdat door het ontbreken van persvrijheid, controle over sociale media en het ingeboren gevoel van wantrouwen en deceptie (maskirovka) bij Russen, hij zijn landgenoten alles wijs kan maken. De kosmopolitische en reizende elite weet wel beter maar wordt tevreden gehouden door Poetin met allerlei lucratieve posities en constructies.

Maar economisch en qua sociale gelijkheid staat Rusland er echt niet goed voor. De sancties, als gevolg van Poetins buitenlandse politiek om zijn prestige in het binnenland te doen stijgen en van Rusland een wereldmacht te maken (wat economisch gezien onmogelijk is aangezien hun BBP bijna even hoog is als die van de Benelux), hebben ervoor gezorgd dat de gewone Rus op de korte termijn over veel minder kwaliteitsproducten beschikt. Moraal van het verhaal, het is dus maar wat je belang is.

Ditzelfde geldt voor Trump die opkomt voor de belangen van maar een kleine groep van de Amerikanen, zijn hardcore achterban. Zou een president niet een president moeten zijn van alle Amerikanen en moeten proberen de belangen van álle Amerikanen, in hoeverre dat mogelijk is, te behartigen? Anders kan je de door jouw gebezigde term 'landsbelang' net zo goed vervangen door 'eigenbelang'.

Daarnaast wilt Trump immigratie stoppen, een blanker Amerika, en de EU kapot maken. Jou zo al een aantal jaren volgend in dit topic, zijn dit volgens mij standpunten die jou aanspreken, en waarschijnlijk ook wat jij verstaat onder 'opkomen voor de belangen van hun land'. Maar zou jou dit dan zoveel waard zijn dat daarvoor de economie, internationale reputatie, het publieke debat en de algemene samenhang, sociale cohesie en leefbaarheid in de VS kapot gemaakt wordt?

Het gras aan de overkant lijkt altijd groener Langedijk, wees blij dat je in Nederland woont en niet in een bananenrepubliek zoals de Divided States of America of Rusland.
Laatst gewijzigd door Alkmaar/Zaanstreek op 17 jul 2018, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

salmonyappi
Co

17 jul 2018, 12:20

'Belangen van hun land' is multi-interpretabel. Poetin geeft de Russen weer een gevoel van trots na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Niet zo heel lastig ook omdat door het ontbreken van persvrijheid, contrle over social media en het ingeboren gevoel van wantrouwen en deceptie (maskirovka) bij Russen, hij zijn landgenoten alles wijs kan maken. De kosmopolitische en reizende elite weet wel beter maar wordt tevreden gehouden door Poetin met allerlei lucratieve posities en constructies.

Maar economisch en qua sociale gelijkheid staat Rusland er echt niet goed voor. De sancties, als gevolg van Poetins buitenlandse politiek om zijn prestige in het binnenland te doen stijgen en van Rusland een wereldmacht te maken (wat economisch gezien onmogelijk is aangezien hun BBP bijna even hoog is als die van de Benelux), hebben ervoor gezorgd dat de gewone Rus op de korte termijn over veel minder kwaliteitsproducten beschikt. Moraal van het verhaal, het is dus maar wat je belang is.

Ditzelfde geldt voor Trump die opkomt voor de belangen van maar een kleine groep van de Amerikanen, zijn hardcore achterban. Zou een president niet een president moeten zijn van alle Amerikanen en moeten proberen de belangen van álle Amerikanen, in hoeverre dat mogelijk is, te behartigen? Anders kan je de door jouw gebezigde term 'landsbelang' net zo goed vervangen door 'eigenbelang'.

Daarnaast wilt Trump immigratie stoppen, een blanker Amerika, en de EU kapot maken. Jou zo al een aantal jaren volgend in dit topic zij dit volgens mij standpunten die jou aanspreken, en waarschijnlijk ook wat jij verstaat onder 'opkomen voor de belangen van hun land'. Maar zou jou dit dan zoveel waard zijn dat daarvoor de economie, internationale reputatie, het publieke debat en de algemene samenhang, sociale cohesie en leefbaarheid in de VS kapot gemaakt wordt?

Het gras aan de overkant lijkt altijd groener Langedijk, wees blij dat je in Nederland woont en niet in een bananenrepubliek zoals de Divided States of America of Rusland.
Eens!

zeekomkommer
Dagjesmens

17 jul 2018, 14:08

'Belangen van hun land' is multi-interpretabel. Poetin geeft de Russen weer een gevoel van trots na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Niet zo heel lastig ook omdat door het ontbreken van persvrijheid, controle over sociale media en het ingeboren gevoel van wantrouwen en deceptie (maskirovka) bij Russen, hij zijn landgenoten alles wijs kan maken. De kosmopolitische en reizende elite weet wel beter maar wordt tevreden gehouden door Poetin met allerlei lucratieve posities en constructies.

Daarnaast wilt Trump immigratie stoppen, een blanker Amerika, en de EU kapot maken. Jou zo al een aantal jaren volgend in dit topic, zijn dit volgens mij standpunten die jou aanspreken, en waarschijnlijk ook wat jij verstaat onder 'opkomen voor de belangen van hun land'. Maar zou jou dit dan zoveel waard zijn dat daarvoor de economie, internationale reputatie, het publieke debat en de algemene samenhang, sociale cohesie en leefbaarheid in de VS kapot gemaakt wordt?

=D> (applaus)
En toevoegend: korte vs lange termijn belang

Langedijk
Goalscorer

17 jul 2018, 14:49

salmonyappi schreef:
17 jul 2018, 10:53
Echt hoor: dat jij die man op een of andere manier goed bezig vindt zijn, vind ik schokkend........
Ik bewonder zijn daadkracht en handelsgeest. Je wordt niet zomaar miljardair. Heb altijd gedacht dat zijn race voor het presidentschap een weddenschap was met iemand, daar moest je in zijn positie toch helemaal geen zin in hebben.

Verder heb ik niks hoor met de man en al zeker niet met dat achterlijke Amerika. Ik volg het een beetje van grote afstand en vind die poppenkast soms amusant en tenenkrommend tegelijk. Maar politiek interesseert me nog minder dan religie.

Langedijk
Goalscorer

17 jul 2018, 15:03

Ditzelfde geldt voor Trump die opkomt voor de belangen van maar een kleine groep van de Amerikanen, zijn hardcore achterban. Zou een president niet een president moeten zijn van alle Amerikanen en moeten proberen de belangen van álle Amerikanen, in hoeverre dat mogelijk is, te behartigen?
Hij heeft toch de helft van de stemmen gekregen, dar is toch geen kleine achterban? Bovendien: ieders belangen behartigen lukt nooit. Het is een republiekein en de democratische belangen zijn dan minder belangrijk, dat werkt andersom ook zo. Rutte gaat ook niet opeens een speerpunt maken van het milieu. En kleinschaliger: Halsema gaat ook geen moskeeën sluiten.
Daarnaast wilt Trump immigratie stoppen, een blanker Amerika, en de EU kapot maken. Jou zo al een aantal jaren volgend in dit topic, zijn dit volgens mij standpunten die jou aanspreken, en waarschijnlijk ook wat jij verstaat onder 'opkomen voor de belangen van hun land'.
Nee hoor. Poetin hoeft zijn land niet blanker te maken dus wat Rusland betreft gaat dat argument al mank. Ja, ik vind de immigratie wel mooi geweest, en zeker de immigratie van criminelen. En ja, ik vind dat de EU niet alles hoeft te bepalen. Maar verder staan hun ideeën los van mijn mening over hun (Inter)nationale optredens.

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

17 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef:
17 jul 2018, 15:03
Hij heeft toch de helft van de stemmen gekregen, dat is toch geen kleine achterban?
En de rest kan de tering krijgen? Daarbij, op iemand stemmen betekent niet dat je diegene vier jaar lang onvoorwaardelijk steunt. Wel eens van approval ratings gehoord?
Bovendien: ieders belangen behartigen lukt nooit. Het is een republikein en de democratische belangen zijn dan minder belangrijk, dat werkt andersom ook zo. Rutte gaat ook niet opeens een speerpunt maken van het milieu. En kleinschaliger: Halsema gaat ook geen moskeeën sluiten.
Lief dat je herhaalt wat ik ook al schreef. Maar klopt, je kan niet ieders belangen behartigen. Maar het andere uiterste is om de helft van de bevolking, zo niet meer, compleet van je te vervreemden. Een goed leider probeert zo goed mogelijk de belangen van zijn bevolking te behartigen. Een balans tussen compromissen sluiten en je eigen zin doordrukken is hierbij essentieel. Dat is iets wat volwassenen doen in het dagelijks leven in relaties en op het werk, en zo werkt het ook in de politiek. Trump is nog steeds niet volwassen en sluit dus ook geen compromissen. Het moet op zijn manier en anders wordt hij boos en reageert hij het af op de media/democraten/andere landen/immigranten/inlichtingendiensten/Melania.
Nee hoor. Poetin hoeft zijn land niet blanker te maken dus wat Rusland betreft gaat dat argument al mank. Ja, ik vind de immigratie wel mooi geweest, en zeker de immigratie van criminelen. En ja, ik vind dat de EU niet alles hoeft te bepalen. Maar verder staan hun ideeën los van mijn mening over hun (Inter)nationale optredens.
Dat is niet wat ik schreef. Ik had het over Trump die een aantal standpunten heeft die overeenkomen met jouw ideeën, maar waardoor je blind wordt voor de gevolgen van Trumps politiek die desastreus zijn voor zo ongeveer alle facetten van de Amerikaanse maatschappij. Of jij kan deze gevolgen niet overzien of je staat er onverschillig tegenover omdat dat ene standpunt voor jou zwaarder weegt, ook al schaadt het uiteindelijk eigen belangen. Beiden, maar met name het laatste, vind ik zeer kwalijk.

Plaats reactie
  • Informatie