Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
FugAZi
Fanatic

14 jun 2019, 13:47

~AZ~ schreef:
14 jun 2019, 13:11
Jordy fucking Clasie met zijn spelfout in zijn tattoo. Die gaat een heleboel centjes kosten en je hebt hem niet nodig. Net als Rienstra destijds.
Goeie vergelijking, daar kom je toch niet voor naar het stadion.

Wat mij betreft niet voor de basis, maar als hij alleen voor de bank gehaald wordt en voor het doorgeven van zijn ervaring is er misschien wat voor te zeggen. Maar heeft hij het karakter dat vanuit een bank positie bv een Teun (nog meer) kan laten groeien en als back up kan dienen. Ik zou het echt niet weten, mijn gevoel zegt dat hij teveel eer heeft.

Jack
Technisch directeur

14 jun 2019, 13:51

Wat loopt de scouting het hele jaar te doen ??
Glory Hunter

Tim
Ben-Sider

14 jun 2019, 14:54

FugAZi schreef:
14 jun 2019, 13:47
Goeie vergelijking, daar kom je toch niet voor naar het stadion.

Wat mij betreft niet voor de basis, maar als hij alleen voor de bank gehaald wordt en voor het doorgeven van zijn ervaring is er misschien wat voor te zeggen. Maar heeft hij het karakter dat vanuit een bank positie bv een Teun (nog meer) kan laten groeien en als back up kan dienen. Ik zou het echt niet weten, mijn gevoel zegt dat hij teveel eer heeft.
Met deze aankoop wordt Teun tegen zijn zin in definitief verdediger, er zal ook geen nieuwe verdediger gehaald worden. Daarnaast is Clasie gewoon een Premier League speler dus zal hij veel verdienen en ook nog wel wat kosten. Onnodig en veel te duur, zeker als je Vejinovic al in huis hebt. Feyenoord ziet er niet voor niets van af, maar Feyenoord heeft dan ook wél de ambitie om derde te worden.

Ferry
Oude garde

14 jun 2019, 17:10

Jack schreef:
Ik las trouwens dat Clasie wordt vertegenwoordigd door Prime Sportbusiness (Patrick Poldervaart). Die hebben ook Bart Ramselaar en Rick van Drongelen onder contract...
Als je dan toch moet kiezen...

pAuluZ
Invaller

14 jun 2019, 18:02

Jack schreef:
Beetje op de ps4 klooien met Aristotes denk.. 🤔
mAgNaVoX oDySsEy

Kilkenny
Moderatort

14 jun 2019, 18:27

Clasie wordt hier afgezeken omdat hij 2 jaar niet goed gepresteerd heeft, maar Maher had 4 jaar niets gepresteerd...

Bij Southampton hotseknotsbegniavoetbal en bij Feyenoord werden alle spelers om hem heen achterin ook door een forummer afgezeken. Clasie kan hier dus met Koopmeiners en voetbalvriend Vlaar achter hem, Midtsjo naast hem en Til voor hem misschien dus juist wel weer heel goed gaan renderen. Bovendien kan hij de rol zoals Maher hem invulde in principe ook uitvoeren terwijl ik Vejinovic juist niet zo'n stofzuiger vind. Die gaf wel veel leuke passjes en had een klik met Weghorst, maar was niet zo geweldig voor de balans in het team.

Dat is natuurlijk allemaal maar theorie en Clasie zal ook zeker flink aan de bak moeten in de voorbereiding, maar hij wordt in ieder geval op tijd gehaald, zo lijkt het.

bart van der velden
Supporter

14 jun 2019, 22:18

AZ heeft zich bewezen als club waar spelers een hoger niveau halen dan bij andere clubs. Volgens mij heeft dat ook iets te maken met training, tactiek en de duidelijkheid van de instructies. Bij Feyenoord is dat allemaal wat minder op orde zo lijkt het. Zou best een succes kunnen worden.

Tim
Ben-Sider

14 jun 2019, 22:19

Kilkenny schreef:
Clasie wordt hier afgezeken omdat hij 2 jaar niet goed gepresteerd heeft, maar Maher had 4 jaar niets gepresteerd...

Bij Southampton hotseknotsbegniavoetbal en bij Feyenoord werden alle spelers om hem heen achterin ook door een forummer afgezeken. Clasie kan hier dus met Koopmeiners en voetbalvriend Vlaar achter hem, Midtsjo naast hem en Til voor hem misschien dus juist wel weer heel goed gaan renderen. Bovendien kan hij de rol zoals Maher hem invulde in principe ook uitvoeren terwijl ik Vejinovic juist niet zo'n stofzuiger vind. Die gaf wel veel leuke passjes en had een klik met Weghorst, maar was niet zo geweldig voor de balans in het team.

Dat is natuurlijk allemaal maar theorie en Clasie zal ook zeker flink aan de bak moeten in de voorbereiding, maar hij wordt in ieder geval op tijd gehaald, zo lijkt het.
Nu haal je dat ene voorbeeld van Maher er bij, maar wees dan ook gewoon zo open om Van Rhijn erbij te halen. Het is gewoon een grote gok voor veel geld en waarschijnlijk ook topsalaris, terwijl ik denk dat Koopmeiners en zelfs Veninovic beter zijn.

Aan de andere kant hangt het ook heel erg van de doelstelling af. Als je voor de derde plek wil gaan, is het onbegrijpelijk dat je je beste middenvelder misbruikt in de verdediging en daarvoor een veel te duur arrogant mannetje haalt wat al jaren niks gepresteerd heeft. Ga je voor plek 4/8 dan snap ik best dat je dit soort aankopen doet. Het is zonde van je grootste talent, sowieso omdat verdedigers minder opleveren dan middenvelders, maar het is ooo niet langer realistisch dat we daadwerkelijk bij de top drie gaan horen en dus horen dit soort rare beslissingen heel goed bij een subtopper. Alleen hopen dat we niet een Heerenveen of Groningen achter na gaan.

Tim
Ben-Sider

14 jun 2019, 22:22

bart van der velden schreef:
14 jun 2019, 22:18
AZ heeft zich bewezen als club waar spelers een hoger niveau halen dan bij andere clubs. Volgens mij heeft dat ook iets te maken met training, tactiek en de duidelijkheid van de instructies. Bij Feyenoord is dat allemaal wat minder op orde zo lijkt het. Zou best een succes kunnen worden.
Eigenlijk een schande dat AZ dan vorig jaar onder Feyenoord is geëindigd. Bij Feyenoord is het "niet op orde" als ze derde worden, bij AZ is alles geweldig als ze vierde worden. En maar roepen over de top drie aanvallen, wat een onzin.

Dario Hubner
Fanatic

15 jun 2019, 06:07

Tim schreef:
14 jun 2019, 22:22
Eigenlijk een schande dat AZ dan vorig jaar onder Feyenoord is geëindigd. Bij Feyenoord is het "niet op orde" als ze derde worden, bij AZ is alles geweldig als ze vierde worden. En maar roepen over de top drie aanvallen, wat een onzin.
Dat ze op dit forum of bij AZ vinden dat afgelopen seizoen geweldig was, is een verzinsel van je.

Kilkenny
Moderatort

15 jun 2019, 07:57

Tim schreef:
14 jun 2019, 22:19
Nu haal je dat ene voorbeeld van Maher er bij, maar wees dan ook gewoon zo open om Van Rhijn erbij te halen. Het is gewoon een grote gok voor veel geld en waarschijnlijk ook topsalaris, terwijl ik denk dat Koopmeiners en zelfs Veninovic beter zijn.
Dat hoeft niet, ik geef na alle negativiteit alleen maar aan dat het ook goed uit kan pakken. Vejinovic zelf had al een paar jaar niet heel serieus meegevoetbald, Vlaar was zwaar geblesseerd, maar omdat het met Van Rhijn ook een keer fout is gegaan kan het nu dus ineens niet meer? Wel dus, want met Maher ging het ook goed.

Maar zeker weten doen we het niet. Voor hetzelfde geld kan Clasie met zijn leeftijd nog jarenlang een zeer gewaardeerde kracht voor AZ worden. Ik vind het wel een gok waard en ga er van uit dat AZ geen onverantwoorde bedragen gaat uitgeven. Dat doet AZ namelijk al jaren niet.

Áls Clasie komt, dan gaan we het zien. Hij krijgt gewoon het voordeel van de twijfel.

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

15 jun 2019, 10:25

Kilkenny schreef:
15 jun 2019, 07:57
Dat hoeft niet, ik geef na alle negativiteit alleen maar aan dat het ook goed uit kan pakken. Vejinovic zelf had al een paar jaar niet heel serieus meegevoetbald, Vlaar was zwaar geblesseerd, maar omdat het met Van Rhijn ook een keer fout is gegaan kan het nu dus ineens niet meer? Wel dus, want met Maher ging het ook goed.

Maar zeker weten doen we het niet. Voor hetzelfde geld kan Clasie met zijn leeftijd nog jarenlang een zeer gewaardeerde kracht voor AZ worden. Ik vind het wel een gok waard en ga er van uit dat AZ geen onverantwoorde bedragen gaat uitgeven. Dat doet AZ namelijk al jaren niet.

Áls Clasie komt, dan gaan we het zien. Hij krijgt gewoon het voordeel van de twijfel.
Was dat geld voor Johnsen verantwoord? Ik vind dit enigzins dezelfde categorie. Meer op naam dan wat anders. Vejinovic? Was dat verantwoord. Max laat het voormalige AZ beleid toch enigzins los, wie was de laatste geslaagde buitenlandse AZ aankoop. Midtsjo? Dat is toch al 2 seizoenen terug inmiddels.

Dipsaus
Fanatic

15 jun 2019, 10:44

Clasie voor Maher kan nog best goed uit gaan pakken. Maher is een prima voetballer maar vertraagd het spel, wat dodelijk is voor een team waar zometeen weer drie snelle aanvallers in spelen. Daarnaast is Clasie de aanjager die we nog zoeken. Kortom: ik snap de negativiteit niet echt...

Ferry
Oude garde

15 jun 2019, 11:03

Dipsaus schreef:
15 jun 2019, 10:44
Daarnaast is Clasie de aanjager die we nog zoeken. Kortom: ik snap de negativiteit niet echt...
Ik raad je aan om wat wedstrijden te bekijken van Feijenoord van het afgelopen seizoen. Clasie was hierin alles behalve een aanjager. Met een werkgever in Rotterdam weet menig Feijenoord fan mij te vinden. Ze zijn blij dat die 'kut kabouter' oprot.

Dipsaus
Fanatic

15 jun 2019, 11:26

Ferry schreef:
Ik raad je aan om wat wedstrijden te bekijken van Feijenoord van het afgelopen seizoen. Clasie was hierin alles behalve een aanjager. Met een werkgever in Rotterdam weet menig Feijenoord fan mij te vinden. Ze zijn blij dat die 'kut kabouter' oprot.
Ik raad je aan om wat wedstrijden van Twente van 2 seizoenen geleden te bekijken. Maher stelde in dit elftal weinig voor en degradeerde zelfs. Meerdere clubs zagen hem liever vertrekken. Het werd zelfs zo erg dat helemaal niemand hem meer wilde en zodoende belandde hij bij de opvang in Alkmaar. Daar mocht hij weer lekker meetrainen. Kortom: geef spelers een eerlijke kans en ga vooral niet af op de mening van cynische Rotterdammers.

Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

15 jun 2019, 11:53

Dipsaus schreef:
Ik raad je aan om wat wedstrijden van Twente van 2 seizoenen geleden te bekijken. Maher stelde in dit elftal weinig voor en degradeerde zelfs. Meerdere clubs zagen hem liever vertrekken. Het werd zelfs zo erg dat helemaal niemand hem meer wilde en zodoende belandde hij bij de opvang in Alkmaar. Daar mocht hij weer lekker meetrainen. Kortom: geef spelers een eerlijke kans en ga vooral niet af op de mening van cynische Rotterdammers.
Eens, maar één en ander hangt wel af van de kosten. Hij heeft goede en minder goede seizoen gekend, en heeft wel nog restwaarde als je hem 3 jaar laat tekenen. Waar mensen het op baseren dat wij als AZ veel te goed zijn voor deze categorie spelers vraag ik me af, dan heb je het aardig hoog in je bol of je snapt nog steeds de plek van AZ op economisch gebied niet.

Toch hoor ik liever geruchten over de centrale verdediger.

Ferry
Oude garde

15 jun 2019, 12:05

Dipsaus schreef:
Kortom: geef spelers een eerlijke kans en ga vooral niet af op de mening van cynische Rotterdammers.
We zijn bezig met topsport - het is de kernactiviteit als AZ. Niet gokken en overgaan op 'spelers die een eerlijke kans verdienen zodat het er misschien uitkomt'. Laten we anders Nick van der Velden terughalen. Die verdient ook een eerlijke, nieuwe kans.

Kilkenny
Moderatort

15 jun 2019, 13:24

Ferry schreef:
Idioten van kort geheugen zijn dat.

Rjansen17
Seizoenkaarthouder

15 jun 2019, 19:08

Kilkenny schreef:

Ben het volkomen eens, halve finale WK, meermalen international dus.
Scherp fel en gewoon in goede doen, zeker voor AZ meerwaarde.

Dirk Scheringa
Ben-Sider

15 jun 2019, 23:12

Kilkenny schreef:
... terwijl ik Vejinovic juist niet zo'n stofzuiger vind. Die gaf wel veel leuke passjes en had een klik met Weghorst, maar was niet zo geweldig voor de balans in het team.
Laat nu juist Vejinovic voor AZ in de 7 wedstrijden tot aan zijn blessure de Eredivisie-speler met de meeste balveroveringen (28) op de helft van de tegenstander zijn geweest en goed voor vier assists. Ook in zijn Vitesse periode had hij de meeste balveroveringen per wedstrijd van alle middenvelders. Met 8,8 balveroveringen per duel bleef hij toen deze Clasie voor. Zowel in duels als in onderscheppingen scoorde hij zeer goed. Dus dat verhaaltje klopt helemaal niet, want dat spreken zijn cijfers bij Vitesse en AZ tegen. Mocht Marko weer zijn oude niveau halen (en de berichten uit Polen zijn goed), dan hebben we juist een uitstekende defensieve middenvelder met enorm veel diepgang en doeltreffendheid.

Plaats reactie
  • Informatie