De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Dario Hubner
Ben-Sider

Ricardo van Rhijn en sc Heerenveen nemen deze zomer afscheid van elkaar. De 28-jarige verdediger kwam op 1 augustus 2019 transfervrij over van AZ en speelde 23 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen.

Technisch manager Gerry Hamstra: ‘We hebben afgelopen zomer samen heel bewust gekozen voor een eenjarig contract. Onlangs hebben we meerdere gesprekken gevoerd en de keuze gemaakt om na dit seizoen niet met elkaar door te gaan. Wij waarderen de rol die Ricardo dit seizoen met zijn ervaring in de groep heeft gespeeld. Zowel als voetballer als persoon. We wensen hem dan ook alle succes toe bij de volgende stap in zijn carrière.’
https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/weg ... 9k.twitter

Even gokken op de volgende stap: Sparta.
Ikkyu-San
Supporter

Oud AZ-speler 1 Hupperts tekent bij VVV waar oud AZ-speler 2, Hansie the King net heeft bijgetekend.

https://www.ad.nl/transfer-talk/guus-hu ... ~a0616177/
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
DeZuivelDuivel
Reservespeler

Ikkyu-San schreef:
30 apr 2020, 09:36
Oud AZ-speler 1 Hupperts tekent bij VVV waar oud AZ-speler 2, Hansie the King net heeft bijgetekend.

https://www.ad.nl/transfer-talk/guus-hu ... ~a0616177/
Arm VVV.
Maar wie weet kan Hupperts in Limburg weer zijn oude niveau aantikken.
Dario Hubner
Ben-Sider

DWS’er Milano Koenders gaat nog een jaar langer door. De 33-jarige voetballer, die in zijn carrière onder meer voor ajax en AZ uitkwam, heeft het in Amsterdam goed naar zijn zin. “DWS is een prachtige club om voor te spelen. Daarnaast hebben we een sterke selectie die komend seizoen veel kan bereiken”, reageert Koenders.
https://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/ ... j-de-club/
~AZ~
Kristen

DeZuivelDuivel schreef:
01 mei 2020, 14:55
Arm VVV.
Dat is niet te hopen voor ze.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

~AZ~ schreef:
01 mei 2020, 17:48
Dat is niet te hopen voor ze.
Doelde op zijn Roda niveau hé ;)

Overigens over oud spelers gesproken: Tankovic zou in de belangstelling staan van Feyenoord.
Kilkenny
Moderatort

DeZuivelDuivel schreef:
01 mei 2020, 14:55
Arm VVV.
Proostend met een biertje op carnaval volgend jaar?
~AZ~
Kristen

DeZuivelDuivel schreef:
01 mei 2020, 17:55
Doelde op zijn Roda niveau hé ;)

Overigens over oud spelers gesproken: Tankovic zou in de belangstelling staan van Feyenoord.
Geinig. Geofferd op het altaar door Brom ten faveure van Dos Santos en nu in de belangstelling van Feyenoord.
Kilkenny
Moderatort

Wat echt hilarisch is dat je er toch weer in slaagt om Vd Brom er bij te slepen. Het zal je maar dwars zitten. :lol:
pAZcal
Goalscorer

Had Tankovic maar zo veel tijd en kansen gekregen bij ons als DJ Dabs. Ik kan daar ook nog steeds van balen.
D. Loggie
Dagjesmens

https://www.vice.com/nl/article/m7qm8q/ ... racisme-AZ

Heb je weleens gedacht aan een terugkeer naar Europa?
Sowieso! Maar alleen in de juiste situatie. Ik heb het goed nu hier. Als ik terugga naar Europa, wil ik naar een plek als Nederland, een plek waarvan ik weet dat er goede spelers rondlopen en de mensen hetzelfde idee over voetbal hebben. En zo niet? Dan blijf ik lekker hier. Maar ik hou van de Eredivisie. Ik was er een keer dichtbij. Ik had contact met Feyenoord, toen Jaap Stam er trainer was. Maar het werd niet concreet. Ik zou het mooi vinden om weer bij een club als Feyenoord, AZ of PSV te spelen. Dat zou geweldig zijn.
David Loggie! ... He is scoring everyday!
D. Loggie
Dagjesmens

Gaat over Jozy Altidore. Leuk artikel!
David Loggie! ... He is scoring everyday!
Dario Hubner
Ben-Sider

Voor de Telegraaf-premium lezers (waar ik niet toe behoor):

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1005732 ... n-slagveld
AlkmaarForever
Fanatic

Dries Boussatta (47) houdt als ondernemer zijn hart vast voor de gevolgen van de coronacrisis. De eigenaar van de vijf koffiebars tellende keten Buongiorno vreest te worden vermalen tussen de regels rond het coronavirus. Maar als het mis mocht gaan, komt de ex-voetballer in hem naar boven. „Het enige nadeel is in dat geval voor mijn vrouw dat ze me dan een jaar of twee jaar niet ziet, omdat ik alles vanaf de grond weer opbouw”, belooft de ras-Amsterdammer.

Boussatta, die in 1998 als eerste Marokkaanse voetballer ooit zijn debuut maakte in het Nederlands elftal, is achteraf blij met de keuze die hij als ondernemer maakte. „Ik wilde iets terugdoen voor de buurt, waar ik vandaan kom, en ik heb me met alle vijf Buongiorno’s in Amsterdam-West en -Nieuw-West gevestigd. Ik moet het van de bewoners hebben en dat is nu een voordeeltje”, aldus de gewezen dribbelaar, die in het pre-coronatijdperk juist weleens met een jaloerse blik naar zijn collega’s in hartje stad keek.

Grote ondernemers zullen het eerst sneuvelen’

„Dan zat je in het centrum gebakken. Je hoefde de deuren maar open te gooien en het zat de hele dag vol met toeristen en dagjesmensen, zonder enige vorm van marketing.”

Die tijd is zoals bekend voorbij. „Het is een slagveld, waarop de grote ondernemers het eerst zullen sneuvelen”, zegt Boussatta. „Vapiano, met elf vestigingen in Nederland, werd failliet verklaard. Je zou denken dat zulke jongens wel wat vet op de botten hebben. Het gaat echter om het kostenplaatje. Zij huren niet tien of twaalf vierkante meter, maar rond de duizend. Zonder echte steun zijn zulke huren – met gesloten deuren en eventueel alleen afhalen – niet op te hoesten”, weet de Marokkaanse Nederlander.

„Die NOW-regeling (werktijdverkorting 2.0, red.) was leuk voor zulke bedrijven, maar daar waren ze uiteindelijk niet mee geholpen. Als je naar de binnenstad kijkt, dan zijn de huren vijftien-, twintig-, vijfentwintigduizend euro per maand, met uitschieters van vijftig- tot zestigduizend euro. De overheid had pas een reddingsboei toegeworpen als zij een paar maanden de huur voor haar rekening had genomen. Het omvallen van Vapiano is nog maar het begin, vrees ik. In het toeristische deel van de binnenstad zou zo maar eens zeventig procent het niet kunnen redden, hoorde ik al.”

Ook al heeft het er alle schijn van dat per 1 juni – met inachtneming van de anderhalvemeterregel – de terrassen weer open mogen. „De buitenlandse toeristen blijven weg en de Nederlandse dagjesmensen zullen eerder naar het strand en het bos gaan dan naar lege Amsterdamse winkelstraten en pleinen. Dus dit gaat heel lang doorsudderen. Vanwege de economische crisis die de coronacrisis tot gevolg heeft misschien zelfs wel jaren. Het is heel simpel: als je geen baan en geld hebt, kan je niet reizen.”

’Alle kleine beetjes helpen’

Voor Buongiorno juicht hij de aanstaande versoepeling toe. „Alle kleine beetjes helpen”, aldus de voormalig speler van onder meer AZ en FC Utrecht. „Maar ik ben niet afhankelijk van mijn terras, zoals de horecazaken waar je een paar uurtjes kunt vertoeven en een biertje en een wijntje drinkt. De versoepeling is goed, maar het is niet zo dat ik zeg: wauw! Het zal bij mij geen heel duidelijk verschil maken. Het voornaamste is dat beter zichtbaar wordt dat we open zijn dan nu met de opgestapelde terrasstoelen en -tafels.”

Boussatta is ondanks het mogelijk naderende onheil relaxt. „Ik weet dat ik mijn hele leven keihard heb gewerkt om te bereiken wat ik nu heb. Maar sinds het begin van de coronacrisis sta ik er vrij ontspannen in. Ik zie wel waar het schip strandt. Waarbij aangetekend dat ik mijn best doe om iedereen aan het werk te houden. Als het lukt: top; als ik failliet ga: ook goed. Ik leg mezelf geen stress op. Het allerbelangrijkste is dat iedereen om me heen gezond blijft. De rest is te regelen”, aldus de oud-profvoetballer die circa veertig mensen in dienst heeft en bij wie keihard werken in de genen zit.

„Ik was geen toptalent, kon aardig voetballen, maar dat kwam voornamelijk doordat ik per dag tien tot twaalf uur op de pleintjes speelde. Dat ik het redde bij de profs en het maximale uit mijn carrière haalde, kwam doordat ik altijd méér heb gedaan dan de spelers om me heen. Als we bij AZ twee keer op een dag hadden getraind, ging ik in de avonduren nog naar de sportschool omdat ik met mijn 1 meter 69 en 70 kilo vol aan de bak moest om me staande te houden”, lacht de mannetjesputter.

„Dat fanatieke nam ik mee de horeca in. Goed was niet goed genoeg. Ik zocht uitdagingen, want aan het einde van het seizoen als een Buongiorno als een huis stond, wilde ik er een nieuwe vestiging bij. En als ik door deze crisis nu degradeer naar de amateurs, failliet ga, dan moet ik daarna maar snel weer een paar keer kampioen worden.”

Dan stroopt hij de mouwen op. „Ik ben een aanpakker. Zondagavond 15 maart om zes uur moest de horeca per direct dicht en om acht uur rolden de A4’tjes uit mijn printer met daarop’Take away only’ (alleen afhalen, red.). Ik wilde niet op alle regeltjes wachten, vond dat ik vooral open moest blijven. Ik laat mijn toekomst niet aan het toeval over. Het is geen balletje binnenkant of buitenkant paal. Ik doe alles om Buongiorno overeind te houden. Zoals ik als voetballer ook nooit in de spiegel wilde kijken om te zeggen: Wat een dombo, had nou wat extra’s gedaan. Als ik niet slaag, zal ik altijd mezelf de schuld geven, niet anderen.”

’Logisch als FOX meer betaalt’

Coronacrisis of niet: Dries Boussatta vindt dat het nieuwe seizoen in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie in september of oktober gewoon van start moet gaan. „Zo moeilijk is het toch niet? Er zijn tegen die tijd voldoende testen voor spelers, staf en scheidsrechters. Dus dan kun je toch voetballen? Ja, waarschijnlijk eerst in lege stadions. Dat is slecht voor de clubs, maar goed voor de kijkcijfers en dus de betaalzenders. Het is in mijn optiek logisch als FOX dan wat meer betaalt. Ondanks het contract dat doorloopt, ja. FOX is erbij gebaat dat er geen clubs omvallen.”

’Kans op titel AZ minimaal fifty-fifty’

Het steekt Dries Boussatta dat zijn oude club FC Utrecht de kans op het winnen van de TOTO KNVB-beker is ontnomen. „Kom op, man. Eén wedstrijdje! Die had de KNVB toch wel kunnen plannen? Uitstellen in plaats van annuleren, was veel logischer geweest. Zeist boort nu spelers een finale door de neus, die ze in hun hele carrière nooit meer zullen spelen.”

De kans dat zijn andere cluppie, AZ, kampioen was geworden, schatte hij groot. „Minimaal fifty-fifty”, aldus Boussatta. „ajax zat er niet lekker meer in en je weet hoe hoog de druk daar wordt als het even minder gaat. AZ kon lekker onbevangen jagen. Misschien was de druk er daar pas in de laatste twee, drie wedstrijden op gekomen.”
Dario Hubner
Ben-Sider

"In overleg met Landvreugd is besloten om Nick vanaf het seizoen 2020/2021 toe te voegen aan de technische staf in de rol van assistent-trainer. Hij zal deze functie vervullen met de al vele jaren zittende en zeer gewaardeerde assistent-trainer Said Moumane", melden de Amsterdammers.

Van der Velden wordt vanaf komend seizoen tevens de trainer van AZ onder 14. Aan zijn carrière als profvoetballer bij AFC kwam begin vorige maand abrupt een einde nadat de KNVB besloot om alle amateurcompetities te beëindigen
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/267174/s ... nt-trainer
Ferry
Reservespeler

Etienne Reijnen herstelt niet van een enkelblessure en stopt ermee: https://peczwolle.nl/nieuws/etienne-rei ... voetballen
Langedijk
Barry

Wat een lul die Van Galen. Nota bene in het clubblad van de concurrent de club afzeiken waar hij alles aan te danken heeft. Die is echt niet lekker weggegaan volgens mij. Over 1 ding heeft hij wel gelijk, de totale stilte rondom Eenhoorn. Die moet gewoon tekst en uitleg geven en al die rare moves verklaren sinds maart. Maar wat een lul deze man.
Drievijftig
Steward

Barry je hebt eindelijk je momentje gekregen en ik begrijp dat je nog wel meer wilde zeggen, maar je houdt je mond.
Je mond houden had jij al veel eerder moeten doen.
AZ heeft gekozen deze weg te bewandelen wat niets oplevert maar is niet verplicht om ajax te informeren en om dit dus een luizestreek te noemen gaat wat ver.
Maar jij kiest woorden die in jouw vocabulaire staan opgeslagen.
We weten nu in ieder geval wie Barry is
salmonyappi
Technisch directeur

Barry was een fantastische speler voor AZ, één van mijn helden, maar verder natuurlijk een uitermate simpele man............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
salmonyappi
Technisch directeur

Langedijk schreef:
27 mei 2020, 06:55
Over 1 ding heeft hij wel gelijk, de totale stilte rondom Eenhoorn. Die moet gewoon tekst en uitleg geven en al die rare moves verklaren sinds maart.
Je hebt het over “al die rare moves”. Wat vind je dan bijvoorbeeld raar?
En waarom vond je dat Eenhoorn zich naar jou toe moet verantwoorden?
Heeft ie iets misdaan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie