Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
23
25%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
38
41%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
25
27%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
4
4%
-kansloos middenmoter zijn.
3
3%

Totaal aantal stemmen: 93
AZSander
Supporter

Toffee schreef:
11 aug 2020, 20:37
Jij denkt dat AZ zelf geld kan drukken? Door dat dak en corona moet ook AZ heel spaarzaam met de centen omgaan. We mogen super blij zijn dat het ze is gelukt zo'n gaaf nieuw dak/tribune te financieren.
Eindelijk iemand die het snapt. Komt er verder bij niemand het idee op dat er misschien helemaal geen geld is bij AZ? Dat er eerst verkocht moet worden voordat er een transfersom op tafel kan worden gelegd en dat ze zich daarom voor nu focussen op het huren van een LCV? Zonder daar een achterlijk hoge huursom of salaris voor op tafel te leggen?

We kunnen prima de voorronde CL ingaan met het huidige team. Koopmeiners LCV, Clasie op CVM. Hebben we vorig seizoen ook regelmatig mee gespeeld. Mochten we Victoria Plzen overleven, zijn we zeker van groepsfase EL en dus de nodige miljoenen. Misschien dat er dan wat ruimte is om te investeren.
Compete to complete
Jack
Algemeen directeur

Het beleid is zelf opleiden. De interne kennis om dat succesvol te doen verbeteren. Spelers die zich eenvoudig aanpassen en snel ontwikkelen kunnen het maken bij AZ.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Reservespeler

AZSander schreef:
11 aug 2020, 22:05
Eindelijk iemand die het snapt. Komt er verder bij niemand het idee op dat er misschien helemaal geen geld is bij AZ? Dat er eerst verkocht moet worden voordat er een transfersom op tafel kan worden gelegd en dat ze zich daarom voor nu focussen op het huren van een LCV? Zonder daar een achterlijk hoge huursom of salaris voor op tafel te leggen?

We kunnen prima de voorronde CL ingaan met het huidige team. Koopmeiners LCV, Clasie op CVM. Hebben we vorig seizoen ook regelmatig mee gespeeld. Mochten we Victoria Plzen overleven, zijn we zeker van groepsfase EL en dus de nodige miljoenen. Misschien dat er dan wat ruimte is om te investeren.
Zelfs als we 'weinig' geld hebben, hebben we nog altijd genoeg geld voor '1' fatsoenlijke CV.
Je riskeert behoorlijk wat inkomsten door die CV niet te halen.

Dat AZ geen risico's op financieel gebied wil nemen is eventueel wat anders, maar zelfs dan is het risico bijzonder klein, het risico dat je overlopen wordt in de CL voorrondes is veel groter. Je speelt al zonder Stengs en Boadu zal pas net goed fit zijn, vervolgens moet je ook Koopmeiners een linie laten zakken. In de CL moet je op oorlogssterkte zijn, niet met een gehavende selectie hopen op het beste.
Lecompte
Reservespeler

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2020, 01:19
Zelfs als we 'weinig' geld hebben, hebben we nog altijd genoeg geld voor '1' fatsoenlijke CV.
Je riskeert behoorlijk wat inkomsten door die CV niet te halen.

Dat AZ geen risico's op financieel gebied wil nemen is eventueel wat anders, maar zelfs dan is het risico bijzonder klein, het risico dat je overlopen wordt in de CL voorrondes is veel groter. Je speelt al zonder Stengs en Boadu zal pas net goed fit zijn, vervolgens moet je ook Koopmeiners een linie laten zakken. In de CL moet je op oorlogssterkte zijn, niet met een gehavende selectie hopen op het beste.
De gemeente staat net garant voor een lening van 10 miljoen.We hebben dik 2 miljoen NOW ontvangen. Dan is het nu niet het moment even een leuke aankoop op de pof te doen.
Een van de problemen waar we mee geconfronteerd zijn is dat we nauwelijks Europees geld mogen mee begroten. Dat zullen we eerst moeten verdienen. Daarna is er mogelijk ruimte voor investeringen in de selectie.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
salmonyappi
Algemeen directeur

AZSander schreef:
11 aug 2020, 22:05
Mochten we Victoria Plzen overleven, zijn we zeker van groepsfase EL.
Dat is helaas niet waar:
“Als de ploeg van Arne Slot weet te winnen van de nummer twee van Tsjechië, dan moeten de Alkmaarders nog twee voorrondes overleven om in het hoofdtoernooi van het miljardenbal te geraken. Wint AZ de tweede voorronde van Champions League en wordt het uitgeschakeld in de derde voorronde, dan stroomt de ploeg uit de Kaasstad door naar de groepsfase van de Europa League.”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

salmonyappi schreef:
12 aug 2020, 06:44
Dat is helaas niet waar:
“Als de ploeg van Arne Slot weet te winnen van de nummer twee van Tsjechië, dan moeten de Alkmaarders nog twee voorrondes overleven om in het hoofdtoernooi van het miljardenbal te geraken. Wint AZ de tweede voorronde van Champions League en wordt het uitgeschakeld in de derde voorronde, dan stroomt de ploeg uit de Kaasstad door naar de groepsfase van de Europa League.”
Het stukje dat jij aanhaalt zegt volgens mij hetzelfde als AZSander.

AZ speelt in de tweede voorronde CL tegen Plzen en als ze daarvan winnen gaan ze naar de derde voorronde CL. Als ze in die derde voorronde CL worden uitgeschakeld gaan ze naar de groepsfase EL.
Kilkenny
Moderatort

Als we door Pilzen worden uitgeschakeld gaan we naar de eerste ronde van de Europa League. Dat is echter een knock-out ronde.

Als ik het goed begrijp.
AZSander
Supporter

AZuid-Scharwoude schreef:
12 aug 2020, 07:56

AZ speelt in de tweede voorronde CL tegen Plzen en als ze daarvan winnen gaan ze naar de derde voorronde CL. Als ze in die derde voorronde CL worden uitgeschakeld gaan ze naar de groepsfase EL.
Dit is inderdaad exact hetgene wat ik aangeef.

Als we met deze selectie de voorondes CL ingaan, mogen we denk ik in onze handjes knijpen. Ik denk dat het belangrijker is om nu niemand te verliezen dan om er een LCV bij te halen. Groep intact houden en zorgen dat je fit bent en genoeg oefenpotjes tegen tegenstanders van caliber hebt gespeeld.
Compete to complete
multatuli
Reservespeler

AZSander schreef:
12 aug 2020, 08:22
Dit is inderdaad exact hetgene wat ik aangeef.

Als we met deze selectie de voorondes CL ingaan, mogen we denk ik in onze handjes knijpen. Ik denk dat het belangrijker is om nu niemand te verliezen dan om er een LCV bij te halen. Groep intact houden en zorgen dat je fit bent en genoeg oefenpotjes tegen tegenstanders van caliber hebt gespeeld.
Uiteraard is deze groep bij elkaar houden (want Bizot, Idrissi, Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeiners zijn gewilde spelers). Maar als er geen CV bijkomt en 1 van deze spelers (Vlaar, Koopmeiners, Clasie, Midtsjo) raakt geblesseerd heb je al een groot probleem wat je had kunnen voorkomen door 1 goede CV erbij te halen. Want wie ga je dan in de championsleague CV zetten? Leeuwin? Kramer ? Gullit? Tegen een club als Ado Den Haag kan dat wel een keer, maar niet tegen Europese topclubs.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

Lecompte schreef:
12 aug 2020, 04:35
De gemeente staat net garant voor een lening van 10 miljoen.We hebben dik 2 miljoen NOW ontvangen. Dan is het nu niet het moment even een leuke aankoop op de pof te doen.
Een van de problemen waar we mee geconfronteerd zijn is dat we nauwelijks Europees geld mogen mee begroten. Dat zullen we eerst moeten verdienen. Daarna is er mogelijk ruimte voor investeringen in de selectie.
Er wordt hier vaker beweerd dat dat 'verschillende potjes' zijn.
Daarnaast weet je ook wat je aan verkopen kunt binnen halen.

Als je nu al tegen Plzen op je gezicht gaat verlies je meer dan 1 aankoop kost.
Daarnaast zijn er ook gewoon transfervrije opties op de markt, maar dan moet je wat creatiever nadenken.
salmonyappi
Algemeen directeur

12 aug 2020, 07:56

Inderdaad. Door dat zinnetje “ wint AZ de 2e voorronde “ raakte ik in de war omdat het een herhaling blijkt te zijn van de eerste zin “ wint AZ van de nr. 2 van Tjechië”.... Sorry.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

salmonyappi schreef:
12 aug 2020, 11:12
Inderdaad. Door dat zinnetje “ wint AZ de 2e voorronde “ raakte ik in de war omdat het een herhaling blijkt te zijn van de eerste zin “ wint AZ van de nr. 2 van Tjechië”.... Sorry.
Geeft niks hoor. Kan gebeuren.
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2020, 11:09
Er wordt hier vaker beweerd dat dat 'verschillende potjes' zijn.
Daarnaast weet je ook wat je aan verkopen kunt binnen halen.

Als je nu al tegen Plzen op je gezicht gaat verlies je meer dan 1 aankoop kost.
Daarnaast zijn er ook gewoon transfervrije opties op de markt, maar dan moet je wat creatiever nadenken.
De transfervrije opties die voor het niveau van AZ een versterking zijn kunnen behoorlijk hoog in de boom gaan zitten qua eisen en zullen genoeg clubs hebben waaruit ze kunnen kiezen. Zo simpel is het dus niet.

AZ werkt met een bepaalde visie en zou versterkingen echt wel eerder hebben gehaald indien dat mogelijk was geweest (zoals bijvoorbeeld met Evjen is gebeurd). Ik vind het juist sterk dat ze kijken naar het totale plaatje en ook de lange termijn steeds in beeld houden.

Ik had als supporter ook liever gehad dat bijvoorbeeld Hoedt al vast was gelegd, maar zal moeten accepteren dat het blijkbaar meer tijd kost. AZ moet niet ineens gekke dingen gaan doen uit paniek/tijdsdruk waardoor vervolgens bijvoorbeeld scheve gezichten zouden gaan onstaan in de selectie als ze bijv. voor een Hoedt of Kongolo een miljoenensalaris mogelijk zouden gaan maken. Zeker niet nadat de spelers salaris hebben ingeleverd vanwege de corona-situatie.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

12 aug 2020, 12:30

AZ werkt met een bepaalde visie en zou versterkingen echt wel eerder hebben gehaald indien dat mogelijk was geweest (zoals bijvoorbeeld met Evjen is gebeurd). Ik vind het juist sterk dat ze kijken naar het totale plaatje en ook de lange termijn steeds in beeld houden.

Evjen is niet 'eerder' gehaald. Evjen is na de vorige transferzomer vastgelegd omdat AZ er niet uit kwam.
Men dacht destijds dat zijn komst eventueel afhankelijk zou zijn van een vertrek van Idrissi, maar dat bleek dus helemaal niet waar.
Laten we de feiten niet verdraaien. AZ had vorige zomer het geld om Evjen te halen, maar heeft er vrij lang over gedaan om Aboukhlal binnen te halen en Evjen pas na het sluiten van de markt weten vast te leggen. Dat was eigenlijk wel goed voor Evjen achteraf gezien, maar niet het sterke staaltje doorzettingsvermogen dat je hier nu schetst.

Uit het rijtje Aboukhlal Gudmundsson en Evjen had je sowieso al Aboukhlal of Gudmundsson kunnen schrappen en voor dat geld een verdediger van 2-2.5 miljoen kunnen halen. Het is niet alsof we deze zomer weer op 0 beginnen, die verdediger laat al bijna 2 zomers op zich wachten.
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2020, 13:11
Evjen is niet 'eerder' gehaald. Evjen is na de vorige transferzomer vastgelegd omdat AZ er niet uit kwam.
Men dacht destijds dat zijn komst eventueel afhankelijk zou zijn van een vertrek van Idrissi, maar dat bleek dus helemaal niet waar.
Laten we de feiten niet verdraaien. AZ had vorige zomer het geld om Evjen te halen, maar heeft er vrij lang over gedaan om Aboukhlal binnen te halen en Evjen pas na het sluiten van de markt weten vast te leggen. Dat was eigenlijk wel goed voor Evjen achteraf gezien, maar niet het sterke staaltje doorzettingsvermogen dat je hier nu schetst.

Uit het rijtje Aboukhlal Gudmundsson en Evjen had je sowieso al Aboukhlal of Gudmundsson kunnen schrappen en voor dat geld een verdediger van 2-2.5 miljoen kunnen halen. Het is niet alsof we deze zomer weer op 0 beginnen, die verdediger laat al bijna 2 zomers op zich wachten.
AZ had Evjen binnen voordat er echt dringend behoefte was aan iemand op die positie.

Echt doorselecteren in de verdediging is inderdaad al langer een aandachtspunt en dat is vanuit AZ zelf ook al eerder aangegeven (ondanks het naar buiten toe zeggen dat het intern opgevangen kan worden). Vorig jaar ook genoeg geruchten over bijv. Isimat-Mirin, maar dus niet gelukt een echte verbetering te halen. Leeuwin beschouw ik als "voor de breedte van de selectie/tijdelijke achtervang."

Mijn punt is dat de zoektocht naar een geschikte en haalbare centrale verdediger blijkbaar lastiger/moeizamer verloopt dan hoe simpel ik het vond klinken in jouw tekst "Daarnaast zijn er ook gewoon transfervrije opties op de markt, maar dan moet je wat creatiever nadenken."
DiepeMast
Invaller

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2020, 13:11
...
Het is niet alsof we deze zomer weer op 0 beginnen, die verdediger laat al bijna 2 zomers op zich wachten.
Dank je. Het probleem was er al ver voordat Wuytens besloot te stoppen. Echt een tekortkoming dat er in de tussentijd wel types zoals Gudmundsson / Aboukhlal zijn gehaald. Gelukkig is Sugawara tussendoor ook gehaald, anders hadden we nu ook nog een issue gehad als Svensson had besloten definitief te vertrekken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Reservespeler

12 aug 2020, 13:57
Mijn punt is dat de zoektocht naar een geschikte en haalbare centrale verdediger blijkbaar lastiger/moeizamer verloopt dan hoe simpel ik het vond klinken in jouw tekst "Daarnaast zijn er ook gewoon transfervrije opties op de markt, maar dan moet je wat creatiever nadenken."
Dat laatste was ook meer een verzuchtend laatste argument na de eerdere discussie.
Eerst ging de discussie over 'had AZ kunnen halen' daar kwam dan na een theoretische overwinning het als volgt samengevatte tegen argument 'man we hebben helemaal geen geld en we gaan niets riskeren met de mogelijkheid dat snel in de CL terug te verdienen'.

Leeuwin hoewel niet zo erbarmelijk als ik het mij had voorgesteld is nog altijd een doekje voor het bloeden dat geef jij ook aan.
Er zijn momenteel een aantal verdedigers van niveau die uit hun contract zijn gelopen variërend van routiniers tot wat jongere spelers. dat was dus meer een 'last hurrah' zoals al eens eerder gezegd Robin Knoche bijvoorbeeld was transfervrij (ex-speler wolfsburg, jong) en die heeft nu dan bij union berlin getekend. Als je daar snel bij was geweest had je eventueel een kans gehad.
Kilkenny
Moderatort

Slot:

‘Zeker in deze coronatijd is het niet eenvoudig een direct inzetbare centrumverdediger te vinden. Die voor AZ betaalbaar is en voldoet aan onze kwaliteitseisen. Het mooiste zou zijn als hij op beide centrale posities achterin kan spelen. Gelukkig weten we dat Teun Koopmeiners het goed kan invullen op die positie.’
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

Kilkenny schreef:
12 aug 2020, 22:11
Slot:

‘Zeker in deze coronatijd is het niet eenvoudig een direct inzetbare centrumverdediger te vinden. Die voor AZ betaalbaar is en voldoet aan onze kwaliteitseisen. Het mooiste zou zijn als hij op beide centrale posities achterin kan spelen. Gelukkig weten we dat Teun Koopmeiners het goed kan invullen op die positie.’
Nou, volgens Zuivelduivel is het poepsimpel :wink:
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Ferry
Reservespeler

kuifje schreef:
13 aug 2020, 05:49
Nou, volgens Zuivelduivel is het poepsimpel :wink:
Lekker he? Makkelijk scoren in berichtjes. Man, man.

AZ heeft een scoutingsapparaat en een technische staf. En wordt waarschijnlijk overlopen door zaakwaarnemers die spelers willen slijten - ook vanwege corona.

We staan anderhalve week voor superbelangrijke wedstrijden en de selectie is centraal achterin gewoon niet compleet. Dat is toch gewoon kwalijk?
Plaats reactie