Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
23
25%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
38
41%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
25
27%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
4
4%
-kansloos middenmoter zijn.
3
3%

Totaal aantal stemmen: 93
multatuli
Reservespeler

Als je champions league wil spelen heb je objectief gezien 2 goede nieuwe cv's nodig:
- Vlaar te blessuregevoelig
- Hatzidiakos niet fit, nog niet bewezen goed genoeg te zijn + te weinig ervaring
- Leeuwin komt tekort
- Kramer komt tekort + geen ervaring
- Koopmeiners is middenvelder
Az564
Seizoenkaarthouder

Het is jammer dat je voor het derde jaar op rij achter de feiten aanloopt. De selectie is wederom niet op de meest noodzakelijke positie(s) versterkt. Nog twee dagen en dan opent de transfermarkt weer. Ik mag hopen dat er dinsdagavond al iemand of meer in het spelershotel overnacht(en) die dan woensdagochtend direct wordt/worden gepresenteerd. Het lijkt mij toch dat je die versterkingen in ieder geval wilt laten meespelen in de wedstrijd tegen Monaco en Lille, want ik begreep dat we daar ook nog tegenspelen.
DiepeMast
Invaller

30 spelers op stage naar Epe en maar liefst 1 LCV: Maxim Gullit 🙈.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-met-30-spelers-naar-epe

Als er deze week geen LCV wordt gehaald, ben je simpelweg te laat. Eigenlijk had deze er sowieso al moeten zijn. Het is nu al kortdag om een nieuwe speler ingespeeld te krijgen in het elftal. Toch fijn zo vlak voor de beslissende wedstrijden m.b.t. de CL. 🤪
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Reservespeler

DiepeMast schreef:
03 aug 2020, 10:04

Als er deze week geen LCV wordt gehaald, ben je simpelweg te laat. Eigenlijk had deze er sowieso al moeten zijn. Het is nu al kortdag om een nieuwe speler ingespeeld te krijgen in het elftal. Toch fijn zo vlak voor de beslissende wedstrijden m.b.t. de CL. 🤪
Nu zouden we tegen iedere ploeg die je tegen komt in die eerste matchup wel een kansje moeten hebben (en aangezien Viktoria Plzen Ondrej Mihalik als een versterking zag, moet je blijkbaar sterker zijn dan Viktoria Plzen dus die moeten zelfs 'pakbaar' zijn) Maar ik ben het wel met je eens.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

DiepeMast schreef:

Ik denk AZ worstelt met volgende keuze. Of het gaat voor nù financieel haalbaar (zeg maar de types Leeuwin) of het wacht tot de vereiste kwaliteit financieel beschikbaar is (type Kongolo en vorig jaar was het ook lang wachten op Clasie).
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
salmonyappi
Algemeen directeur

Het inmiddels standaard antwoord van het Technisch Beleid is: we gaan proberen het binnen de selectie/club zelf op te lossen.
Alleen ga je daar de CL niet mee bereiken......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAZcal
Goalscorer

DiepeMast schreef:

Wat denk je van Kramer?
Az564
Seizoenkaarthouder

pAZcal schreef:
03 aug 2020, 19:30
Wat denk je van Kramer?
Dat hij in geen geval van waarde is voor deze selectie, behoudens dan opvulling. Gasten als Kramer je inzetten als ruilmiddel bij het shoppen in de KKD of de onderkant van de eredivisie. Lees inzetten bij de aankoop van bijvoorbeeld van der Ven. Dit is het jaar om door te selecteren.
DiepeMast
Invaller

pAZcal schreef:
03 aug 2020, 19:30
Wat denk je van Kramer?
Als Kramer een serieuze optie voor LCV was geweest, had hij afgelopen seizoen voldoende kansen gekregen. Wuytens is lang genoeg geblesseerd geweest. Sorry, Kramer is niet de man waar we Europa mee in zullen gaan (mag ik hopen).
pAZcal
Goalscorer

Er werd gezegd dat Gullit de enige LCV in de 30-koppige selectie was. Ik gaf aan dat dat onjuist was, omdat Kramer ook een LCV is. Opletten! ;)
leszz
Reservespeler

Dit schiet echt niet op, Kramer en zeker Gullit hebben beide hun handen vol in de KKD en steken er 0,0 bovenuit op dat niveau. Als er niemand komt dan gaan we 100% zeker met Koopmeiners als LCV de CL in en Vlaar zal dan als backup fungeren waardoor Leeuwin dan een kans krijgt op RCV.

Hoe lang moet Hatzidiakos nog herstellen trouwens?
DeZuivelDuivel
Reservespeler

leszz schreef:
04 aug 2020, 14:55
Maar waarom duurt het altijd zo lang bij Max? Wij horen altijd al 2 maanden lang geruchten en dan soms komt er eentje helemaal aan het einde van een transferperiode. Elders wordt de een na de ander gepresenteerd, enige wat bij ons snel gaat zijn gefaalde transfervrije jeugdspelers van andere clubs. Max draait lekker ieder dubbeltje vijf keer om, hierdoor zijn we te laat op kracht voor de Europese toernooien en wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop.
Niet echt een transfergerucht, dus dacht neem ´m even mee.

Ik dacht dat recentelijk nog eens de bezem door de scouting geweest(vertrek Van Galen) is en ze allemaal vernieuwende dingen waren het proberen. Ik heb echter het idee dat het meer een eenheidsworst qua visie is want voor de laatste serie spelers heb je niet echt geweldig scoutwerk nodig. De Wit, Gudmundsson, Bergsma, Aboukhlal en Savastano als je die nog wilt tellen waren allemaal afvallers bij een topclub en Evjen was hard op weg om speler als niet in ieder geval talent van het jaar te worden in Noorwegen. Zoals ik heb aangetoond in het schaduwelftal topic kan iedereen wel met een redelijke argumentatie spelers opsommen alleen al op basis van statistieken en becijfering en dan heb je nog geen wedstrijd gekeken.
Jens Petter Hauge van dezelfde club als Evjen is hard op weg om betere statistieken neer te zetten en is even oud als Evjen. Dus bij deze heb ik die scoutingsprestatie gewoon blind ook behaald met de hulp van google.

Dus dat niveau van scouten is niet bijzonder creatief, vervolgens kijk je dan naar andere clubs van een vergelijkbaar niveau als AZ of net wat beter en hoe doen die het dan qua tijdig binnen halen? Nou een van de spelers die ik puur op basis van statistieken etc. genoemd had is inmiddels al overgenomen door het ons nog welbekende LASK Linz en oefenpartner Genk heeft misschien wat meer geld, maar heeft een flinke hoeveelheid nieuwe spelers aangetrokken voor bedragen bij sommigen die AZ ook nog wel had kunnen overhandigen.

Misschien vinden mensen dat wat kort door de bocht geredeneerd, maar ik zie niet hoe Max het momenteel 'goed' doet, dat geleuter van wachten met onderhandelen om de prijs te drukken is ten eerste schadelijk voor de opbouw van je team in die vroege wedstrijden en ten tweede zijn er zat voorbeelden van clubs van vergelijkbaar niveau die aantonen dat het echt niet nodig is, je moet gewoon een goede prijs betalen, het kan hooguit zijn dat een club echt een absurde begineis stelt (en misschien vond men dat bij Van Hecke), Maar ook dat blijkt rekbaar. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of AZ niets met die Musaba van NEC had gekund en NAC was dan weer eigenlijk rond met Monaco voor Van Hecke voor een lager bedrag dan men claimde aan AZ gevraagd te hebben.

Dus wat is dan wijsheid?
salmonyappi
Algemeen directeur

DeZuivelDuivel schreef:
04 aug 2020, 19:40

Ik dacht dat recentelijk nog eens de bezem door de scouting geweest(vertrek Van Galen) is en ze allemaal vernieuwende dingen waren het proberen.
Je hebt wel eens betere openingszinnen gehad 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Kilkenny
Moderatort

salmonyappi schreef:
05 aug 2020, 15:14
Je hebt wel eens betere openingszinnen gehad 😉
Je hebt wel eens meer te melden gehad. Deze boeit niet zo...
fcvictorie
Herry en/of Berry

Kilkenny schreef:
02 aug 2020, 06:35
Lees jij wel eens voorgaande berichten?
Ja, die lees ik wel.
fcvictorie
Herry en/of Berry

Ik ben benieuwd of er wat bij komt. Idealiter wordt er qua bankzitters doorgeselecteerd en er zal achterin wat bij moeten.

Het kan zijn dat er achter de schermen Huiberts een pokerspel speelt om de gewenste versterking voor een gunstige prijs binnen te halen. Maar de laatste jaren zijn het merendeel van de aankopen niet goed genoeg gebleken. Ik krijg eerde het idee dat er niet naar de juiste spelers wordt gekeken.
DiepeMast
Invaller

DeZuivelDuivel schreef:
04 aug 2020, 19:40
Niet echt een transfergerucht, dus dacht neem ´m even mee.

Ik dacht dat recentelijk nog eens de bezem door de scouting geweest(vertrek Van Galen) is en ze allemaal vernieuwende dingen waren het proberen. Ik heb echter het idee dat het meer een eenheidsworst qua visie is want voor de laatste serie spelers heb je niet echt geweldig scoutwerk nodig. De Wit, Gudmundsson, Bergsma, Aboukhlal en Savastano als je die nog wilt tellen waren allemaal afvallers bij een topclub en Evjen was hard op weg om speler als niet in ieder geval talent van het jaar te worden in Noorwegen. Zoals ik heb aangetoond in het schaduwelftal topic kan iedereen wel met een redelijke argumentatie spelers opsommen alleen al op basis van statistieken en becijfering en dan heb je nog geen wedstrijd gekeken.
Jens Petter Hauge van dezelfde club als Evjen is hard op weg om betere statistieken neer te zetten en is even oud als Evjen. Dus bij deze heb ik die scoutingsprestatie gewoon blind ook behaald met de hulp van google.

Dus dat niveau van scouten is niet bijzonder creatief, vervolgens kijk je dan naar andere clubs van een vergelijkbaar niveau als AZ of net wat beter en hoe doen die het dan qua tijdig binnen halen? Nou een van de spelers die ik puur op basis van statistieken etc. genoemd had is inmiddels al overgenomen door het ons nog welbekende LASK Linz en oefenpartner Genk heeft misschien wat meer geld, maar heeft een flinke hoeveelheid nieuwe spelers aangetrokken voor bedragen bij sommigen die AZ ook nog wel had kunnen overhandigen.

Misschien vinden mensen dat wat kort door de bocht geredeneerd, maar ik zie niet hoe Max het momenteel 'goed' doet, dat geleuter van wachten met onderhandelen om de prijs te drukken is ten eerste schadelijk voor de opbouw van je team in die vroege wedstrijden en ten tweede zijn er zat voorbeelden van clubs van vergelijkbaar niveau die aantonen dat het echt niet nodig is, je moet gewoon een goede prijs betalen, het kan hooguit zijn dat een club echt een absurde begineis stelt (en misschien vond men dat bij Van Hecke), Maar ook dat blijkt rekbaar. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of AZ niets met die Musaba van NEC had gekund en NAC was dan weer eigenlijk rond met Monaco voor Van Hecke voor een lager bedrag dan men claimde aan AZ gevraagd te hebben.

Dus wat is dan wijsheid?
Last Scout is back! ;)
Metalingus
Fanatic

AZ heeft gewoon nauwelijks wat te besteden.

Scouts komen al jaren met complete rapporten terug van spelers die bekeken zijn en er wordt niks mee gedaan want er kan niks. Dan wordt er op basis van statistieken hier en daar een speler opgehaald en dat is het dan. Met soms een uitzondering als Evjen.

Van Galen was niet de enige ontevreden scout.
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

Zou ook maar een spits en aanvallende middenvelder kopen. Boadu kan volgende week weg zijn en alhoewel de Wit zich fantastisch inzet, scoort hij niet. Verder is AZ met alles laat, waar blijft mijn golden card en ik mag hopen dat deze golden card, zoals beloofd, voorrang krijgt op de niet golden card houders. Ik weet het , dit oort hier niet thuis, maar waar wel?
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

Metalingus schreef:
05 aug 2020, 20:43
AZ heeft gewoon nauwelijks wat te besteden.

Scouts komen al jaren met complete rapporten terug van spelers die bekeken zijn en er wordt niks mee gedaan want er kan niks. Dan wordt er op basis van statistieken hier en daar een speler opgehaald en dat is het dan. Met soms een uitzondering als Evjen.

Van Galen was niet de enige ontevreden scout.
Dat klopt niet het financiële jaarverslag geeft voldoende inkijk
Plaats reactie