Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
23
24%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
38
40%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
26
28%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
4
4%
-kansloos middenmoter zijn.
3
3%

Totaal aantal stemmen: 94
pAZcal
Goalscorer

AZ 4 Life schreef:
15 jan 2020, 14:06
Iedereen krijgt een kans, maar ik mag er vooraf toch wel een mening over hebben? Ik had gezien de situatie een beter alternatief gewenst. Ik vind dit een gebrek aan ambitie. Maar ik ga die jongen verder niet uitfluiten oid, ik had hem alleen nooit gehaald.
Dat weet je niet. Als je overal "nee" te horen krijgt, en je hebt een rechtsbenige centrumverdediger nodig, moet je op een gegeven moment wat.
Het is geen computerspelletje waarbij je vooraf op save drukt en daarna net zo lang kan onderhandelen tot je weet wat het minimale bedrag is dat je moet bieden.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

pAZcal schreef:
15 jan 2020, 15:54
Dat weet je niet. Als je overal "nee" te horen krijgt, en je hebt een rechtsbenige centrumverdediger nodig, moet je op een gegeven moment wat.
Het is geen computerspelletje waarbij je vooraf op save drukt en daarna net zo lang kan onderhandelen tot je weet wat het minimale bedrag is dat je moet bieden.
Dit argument hoor ik nou al 3 transferperiodes. Er gaan ieder jaar tonnen, misschien wel miljoenen, naar ons scouts, statistieksystemen, vliegreizen etc. Er zijn in de wereld honderden talentvolle centrale verdedigers. We zijn geen Barcelona die alleen de allerbeste willen, die zijn inderdaad dungezaaid, maar onze categorie spelers echt niet hoor. Er zijn al legio voorbeelden genoemd hier.

Als Huiberts iedere keer wordt beschermd met het zwaktebod dat de hele wereld nee verkocht kan hij nooit wat verkeerd doen. Los daarvan is het puur speculeren dat hij heel veel heeft geprobeerd maar telkens nee te horen kreeg. Voor hetzelfde geld heeft ie amper een poging gedaan of waren clubs en spelers meteen beledigt door een te gierig bod. Als je maar 5 ton uit wil geven snap ik vervolgens wel dat het heel moeilijk is om een speler te vinden waar je mee de EL in kan... hij heeft een paar keer goed gebluft met onderhandelingen en daardoor veel geld gevangen, maar verder zijn er weinig noemenswaardige acties van hem, hij kwam tenslotte in een gespreid bedje bij de club: een bloeiende jeugdopleiding en vele miljoenen op de bank. En van die vele miljoenen zijn er vervolgens vele over de balk gesmeten zonder iets toe te voegen aan de selectie. Je zou bijna denken dat Max de strategie heeft om niets te kopen waar je wat van kan verwachten, want dan kunnen ze tenminste ook niet weer mislukken.

En omdat ik Kilkenny wel weer verwacht: nee ik eis niet dat hij 6 miljoen in een paniekaankoop investeert, en nee ik eis geen kampioenschap, en nee hij hoeft van mij niet weg. Hij heeft zoals gezegd goed verkocht waardoor we nog steeds rijk zijn, en ik vind hem rust uitstralen vanuit een duidelijke visie i.s.m. Eenhoorn.
Vanuit diezelfde visie is zijn hoofdtaak echter wel gewoon om goede spelers te halen, en daar heeft hij wat mij betreft zeer weinig laten zien, zelfs als je er rekening mee houdt dat spelers 50/50 wel of niet slagen.
Kilkenny
Moderatort

Bob Ross schreef:
15 jan 2020, 16:41

Vanuit diezelfde visie is zijn hoofdtaak echter wel gewoon om goede spelers te halen, en daar heeft hij wat mij betreft zeer weinig laten zien, zelfs als je er rekening mee houdt dat spelers 50/50 wel of niet slagen.
Hij heeft er genoeg gehaald, dat is het enige dat van belang is.
pAZcal
Goalscorer

Bob Ross schreef:
Dit argument hoor ik nou al 3 transferperiodes. Er gaan ieder jaar tonnen, misschien wel miljoenen, naar ons scouts, statistieksystemen, vliegreizen etc. Er zijn in de wereld honderden talentvolle centrale verdedigers. We zijn geen Barcelona die alleen de allerbeste willen, die zijn inderdaad dungezaaid, maar onze categorie spelers echt niet hoor. Er zijn al legio voorbeelden genoemd hier.

Als Huiberts iedere keer wordt beschermd met het zwaktebod dat de hele wereld nee verkocht kan hij nooit wat verkeerd doen. Los daarvan is het puur speculeren dat hij heel veel heeft geprobeerd maar telkens nee te horen kreeg. Voor hetzelfde geld heeft ie amper een poging gedaan of waren clubs en spelers meteen beledigt door een te gierig bod. Als je maar 5 ton uit wil geven snap ik vervolgens wel dat het heel moeilijk is om een speler te vinden waar je mee de EL in kan... hij heeft een paar keer goed gebluft met onderhandelingen en daardoor veel geld gevangen, maar verder zijn er weinig noemenswaardige acties van hem, hij kwam tenslotte in een gespreid bedje bij de club: een bloeiende jeugdopleiding en vele miljoenen op de bank. En van die vele miljoenen zijn er vervolgens vele over de balk gesmeten zonder iets toe te voegen aan de selectie. Je zou bijna denken dat Max de strategie heeft om niets te kopen waar je wat van kan verwachten, want dan kunnen ze tenminste ook niet weer mislukken.

En omdat ik Kilkenny wel weer verwacht: nee ik eis niet dat hij 6 miljoen in een paniekaankoop investeert, en nee ik eis geen kampioenschap, en nee hij hoeft van mij niet weg. Hij heeft zoals gezegd goed verkocht waardoor we nog steeds rijk zijn, en ik vind hem rust uitstralen vanuit een duidelijke visie i.s.m. Eenhoorn.
Dat hij het in de zomer niet voor elkaar heeft gekregen om een fatsoenlijke centrumverdediger te strikken, snap ik ook niet. In de winter is het gewoon lastiger.
Kilkenny
Moderatort

AZ 4 Life schreef:
15 jan 2020, 12:00
Van de Ven zou ik wel halen, maar dan voor de toekomst inderdaad. Niet om er nu al meteen te staan. Dan zou ik eerder Memisevic hebben gehaald als ik alleen even binnen de landsgrenzen kijk. Wat er buiten Nederland beschikbaar is qua verdedigers zou ik niet zo snel weten. Maar goed, dat is mijn taak ook niet, daar hebben ze scouts voor. Als je niets beters kan vinden dan Leeuwin in de strijd om de titel dan heb je het niet goed gedaan in mijn ogen.
Die is toch ook niet goed genoeg? Maar gezien zijn situatie bij Groningen en zijn leeftijd, had die nooit een contract voor slechts anderhalf jaar hebben getekend. Daar hadden we 4 jaar aan vast gezeten. Geen optie dus. En zo zullen er nog wel meer spelers zijn afgevallen. En de echt goede opties zijn in de winterstop alleen voor veel hogere bedragen te krijgen dan dat ze waard zijn.

Leeuwin is voor mij ook niet de naam waar ik van enthousiasme van mijn stoel spring. Maar om maar bot te stellen dat die te kort komt? Laat ik maar zo zeggen dat ik die stelligheid aan jou overlaat.
Kilkenny
Moderatort

pAZcal schreef:
15 jan 2020, 19:19
Dat hij het in de zomer niet voor elkaar heeft gekregen om een fatsoenlijke centrumverdediger te strikken, snap ik ook niet. In de winter is het gewoon lastiger.
Nogmaals, omdat hij dat niet wilde. We hadden Vlaar en Hatzidiakos al. En een speler van boven de 5 miljoen halen past nog niet in het beleid.
pAZcal
Goalscorer

Kilkenny schreef:
15 jan 2020, 19:32
Nogmaals, omdat hij dat niet wilde. We hadden Vlaar en Hatzidiakos al. En een speler van boven de 5 miljoen halen past nog niet in het beleid.
Ja, dat weet ik nog wel. Echter vind ik het een denkfout om te stellen dat je inclusief Vlaar 2 spelers hebt op die positie. Die is altijd zoveel procent van een seizoen niet beschikbaar.

Dan moet je dus zorgen dat Bergsma voldoet om de selectie van het eerste aan te vullen of zorgen dat er een andere speler komt die wel geschikt is om vanuit Jong door te schuiven naar het eerste als dat nodig is.
Kilkenny
Moderatort

pAZcal schreef:
15 jan 2020, 19:40
Ja, dat weet ik nog wel. Echter vind ik het een denkfout om te stellen dat je inclusief Vlaar 2 spelers hebt op die positie. Die is altijd zoveel procent van een seizoen niet beschikbaar.

Dan moet je dus zorgen dat Bergsma voldoet om de selectie van het eerste aan te vullen of zorgen dat er een andere speler komt die wel geschikt is om vanuit Jong door te schuiven naar het eerste als dat nodig is.
Je moet inderdaad een speler hebben die dat kan. Alleen komen ze bij AZ niet uit de jeugd maar van het middenveld. En dan was Clasie nog niet eens de eerste keus. Maar die heeft net zo goed voldaan als een talentvolle jeugdspeler dat had gekund.
DeZuivelDuivel
Invaller

salmonyappi schreef:
15 jan 2020, 13:36
Er moeten ten eerste spelers beschikbaar zijn (ook in de vorm van aflopende contracten e.d.), ten tweede betaalbaar zijn en ten derde zelf ook nog willen. En dat zijn nog maar een paar parameters.
Dit is een non-argument : ze waren beschikbaar, over smaak valt te twisten maar een Memisevic mag bijvoorbeeld gewoon vertrekken als iemand daadwerkelijk geld meeneemt. (zie de erkenning van Groningen over waarom hij niet naar AEK Athene gaat, die wilde huren met koopoptie en daar heeft Groningen geen trek in).

Van de Ven, tja heel Volendam vreest dat ie naar AZ gaat en dan hebben we blijkbaar niet eens een bod neergelegd ( even de woorden van Kwakman volgend). Wees dan sterk zoals ajax dat is geweest met een aantal spelers en koop hem nu en laat hem het seizoen dan in Volendam afmaken als dat het toekomst plan is. Zo hoog in de boom gaan ze daar ook niet zitten.
Ik voorspel overigens nu alvast dat als AZ het laat liggen wat betreft Van de Ven dat Heerenveen hem gaat oppikken als vervanger van Botman en dan voorzie ik wel een Veerman(de middenvelder, niet de spits) scenario.

En dan moeten er echt nog wel opties zijn in het buitenland... achja we hebben Leeuwin nu en het kan alleen maar beter gaan dan velen verwachten.
Max gokt blijkbaar graag en tot nog toe heeft vrouwe Fortuna aan zijn zijde gestaan.
AZ 4 Life
Harde Kern

Kilkenny schreef:
15 jan 2020, 19:29
Die is toch ook niet goed genoeg? Maar gezien zijn situatie bij Groningen en zijn leeftijd, had die nooit een contract voor slechts anderhalf jaar hebben getekend. Daar hadden we 4 jaar aan vast gezeten. Geen optie dus. En zo zullen er nog wel meer spelers zijn afgevallen. En de echt goede opties zijn in de winterstop alleen voor veel hogere bedragen te krijgen dan dat ze waard zijn.

Leeuwin is voor mij ook niet de naam waar ik van enthousiasme van mijn stoel spring. Maar om maar bot te stellen dat die te kort komt? Laat ik maar zo zeggen dat ik die stelligheid aan jou overlaat.
Waarom niet? Memisevic kan je makkelijk voor vier jaar vastleggen, die jongen was relatief goedkoop, is international en heeft een restwaarde. Hij is sowieso beter dan Leeuwin en redelijk tweebenig. En je moet niet vergeten dat al Vlaar stopt deze zomer, wat niet raar zou zijn, dat je in dat geval maar drie centrale verdediger had gehad met Hatzidiakos, Wuytens en Memisevic. Dat zijn er niet veel, zeker niet in de wetenschap dat Pantelis er waarschijnlijk nog wel even uit ligt. Je had hem dus makkelijk een contract voor vier jaar kunnen geven.
AZ 4 Life
Harde Kern

AZ we speak schreef:
16 jan 2020, 09:12
Misschien willen ze voor de langere termijn een betere verdediger en hebben ze allicht al contact met iemand die van de zomer te halen is.
En laten we Leeuwin beoordelen nadat hij wat wedstrijden voor AZ heeft gespeeld. Over Bizot was voor hij ging spelen ook weinig enthousiasme.
Ik was volgens mij de eerste hier die Bizot noemde, dus dat verwijt kan je mij in ieder geval niet maken :wink:
Maar ik heb Leeuwin jaren zien spelen. Dat was nooit veel bijzonders, Utrecht liet hem niet voor niets zo makkelijk gaan. Afgelopen anderhalf jaar was hij lekker aan het afbouwen in Denemarken. Nu mag hij ons helpen in de strijd om de titel. Ik vind dat gewoon een gebrek aan ambitie. Van de zomer moeten we trouwens sowieso nog een centrale verdediger halen, of je nu Memisevic of Leeuwin had gehaald, had daar niets aan veranderd.
salmonyappi
Algemeen directeur

Bob Ross schreef:

Als Huiberts iedere keer wordt beschermd met het zwaktebod dat de hele wereld nee verkocht kan hij nooit wat verkeerd doen. Los daarvan is het puur speculeren dat hij heel veel heeft geprobeerd maar telkens nee te horen kreeg. Voor hetzelfde geld heeft ie amper een poging gedaan of waren clubs en spelers meteen beledigt door een te gierig bod. Als je maar 5 ton uit wil geven snap ik vervolgens wel dat het heel moeilijk is om een speler te vinden waar je mee de EL in kan... hij heeft een paar keer goed gebluft met onderhandelingen en daardoor veel geld gevangen, maar verder zijn er weinig noemenswaardige acties van hem, hij kwam tenslotte in een gespreid bedje bij de club: een bloeiende jeugdopleiding en vele miljoenen op de bank.
Sorry, maar dit is net zo goed speculeren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
handelaar
Goalscorer

AZ we speak schreef:
16 jan 2020, 09:12
Misschien willen ze voor de langere termijn een betere verdediger en hebben ze allicht al contact met iemand die van de zomer te halen is.
Dat is wat ik ook al heb aangegeven en wat voor mij ook het meest logisch lijkt waarom men bij een speler als Leeuwin is uitgekomen.
Vd Ven is een zeer jonge talentvolle verdediger maar je moet er niet op gaan dat die er al meteen zou kunnen staan in geval Vlaar door de hoeven gaat en dat is waar we nu even behoefte aan hebben met het wegvallen van Hatzidiakos.
Door het kortstondige contract van leeuwin kan je zo'n talent voor het nieuwe seizoen aan trekken (wellicht zijn er al afspraken mee gemaakt), terwijl had je voor Memisevic gekozen dan zijn de kansen, met ook Hatzidiakos weer aan boord, niet zo interessant voor zo'n speler om voor AZ te kiezen gezien deze weer voor een langere tijd zou vast liggen en voor de basis zijn gehaald. Schijnbaar zag AZ in de FC Groninger speler niet iemand die overduidelijk beter is dan Hatzidiakos en ziet men veel meer potentie in bijv. zo'n jong talent. Met dan nog een speler als Leeuwin voor een seizoen kan bijv. zo'n speler als vd Ven kansen krijgen en zit je behoorlijk in de verdedigers.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
MO7
Beheerder

Ik snap dat het winterstop is, maar jullie blijven nu al weken standpunten recyclen in dit topic die totaal oninteressant zijn. Het hoeft niet je favoriete oplossing te zijn, maar de gedachtegang van Max om voor Leeuwin te kiezen is verklaarbaar. Veel meer is er niet over te melden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZ-073
Oude garde

Stukje uit het AD over dat Max vaak goeie aankopen in de winter binnenhaalt:
Huiberts schiet vaak raak in de winter
AANWINSTEN AZDe winterse transfermarkt heet doorgaans een moeilijke markt te zijn, maar AZ-directeur Max Huiberts heeft een goede hand van kopen in die periode. Van de vijf winteraankopen die hij tot deze winterstop deed bij de Alkmaarse club werden er vier onmiskenbaar een basisspeler.

Drie ervan spelen zelfs mee in het huidige succesteam van AZ. Stijn Wuytens kwam in de winter van 2016 als middenvelder van Willem II en staat tegenwoordig in de achterhoede bij AZ, net als de Noorse rechtsback Jonas Svensson die een jaar later de gelederen kwam versterken. Tim Krul was in januari 2017 toen dé verrassingsaanwinst bij AZ. De doelman verdreef de onzeker doelman Sergio Rochet uit de basis. Oussama Idrissi, die in januari 2018 overkwam van FC Groningen, is ook een winteraankoop die is uitgegroeid tot een onbetwiste basisspeler. Hij werd zelfs international van Marokko en er lijkt geen twijfel te bestaan dat hij binnen afzienbare tijd een fraaie transfersom oplevert.

Lees meer
In het jaar dat Idrissi werd gehaald noteert Huiberts ook direct de enige winterse mishit. Ondrej Mihalik raakte kort nadat hij zijn contract ondertekende in Alkmaar zwaar geblesseerd. Het lukte de Tsjech niet om terug te keren. Vorig jaar werden er geen winteraankopen gedaan door AZ maar dit jaar waagt Huiberts weer een poging.

Voor de nieuwste aankopen Hakon Evjen en Ramon Leeuwin belooft hun status als winteraanwinst van AZ alvast heel wat. Evjen is een negentienjarige middenvelder uit Noorwegen die voor 2,5 miljoen euro overkwam van FK Bodø/Glimt. De 32-jarige Leeuwin heeft al een hoop ervaring in Nederland als speler van AGOVV, Cambuur, ADO Den Haag en FC Utrecht. De afgelopen anderhalf jaar speelde de Amsterdammer in Denemarken voor Odense BK.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Kilkenny
Moderatort

AZ 4 Life schreef:
16 jan 2020, 09:00
Waarom niet? Memisevic kan je makkelijk voor vier jaar vastleggen, die jongen was relatief goedkoop, is international en heeft een restwaarde. Hij is sowieso beter dan Leeuwin en redelijk tweebenig. En je moet niet vergeten dat al Vlaar stopt deze zomer, wat niet raar zou zijn, dat je in dat geval maar drie centrale verdediger had gehad met Hatzidiakos, Wuytens en Memisevic. Dat zijn er niet veel, zeker niet in de wetenschap dat Pantelis er waarschijnlijk nog wel even uit ligt. Je had hem dus makkelijk een contract voor vier jaar kunnen geven.
Gewoon omdat hij niet goed genoeg is. Dus is het gewoon geen optie.
Wat ook nog zou kunnen is dat AZ volgend seizoen Hatzidiakos en Leeuwin voldoende vind voor de basis en daarbij vertrouwen heeft in Peer Koopmeiners als back-up/potentiele basisspeler. Dan ga je ook geen speler halen voor 4 jaar.
Ferry
Reservespeler

Kilkenny schreef:
17 jan 2020, 19:58
Wat ook nog zou kunnen is dat AZ volgend seizoen Hatzidiakos en Leeuwin voldoende vind voor de basis...[..]
Ehm, dat zou ik op zijn zachtst onverstandig vinden. Dan spreekt AZ totaal geen ambitie uit, vind ik.
~AZ~
Kristen

Ferry schreef:
17 jan 2020, 20:18
Ehm, dat zou ik op zijn zachtst onverstandig vinden. Dan spreekt AZ totaal geen ambitie uit, vind ik.
Hatzidiakos heeft volgens mij dezelfde blessure als Stengs had en die heeft er meer dan een jaar over gedaan om terug te komen. Zonder vervanger het nieuwe seizoen in gaan lijkt me te gaan gebeuren, tenzij Vlaar er nog een jaar aan vast plakt.
Kilkenny
Moderatort

Ferry schreef:
17 jan 2020, 20:18
Ehm, dat zou ik op zijn zachtst onverstandig vinden.
Dat kan je vinden. Maar het ging me in de discussie over het halen van Memisevic voor 4 jaar vooral over de denkwijze van AZ. En geef ik het hebben van vertrouwen in Hatzidiakos en Leeuwin met Peer Koopmeiners als backup/speler voor de nabije toekomst als mogelijke denkwijze aan.
ForzAZ
Basisspeler

Kilkenny schreef:
17 jan 2020, 21:36
Dat kan je vinden. Maar het ging me in de discussie over het halen van Memisevic voor 4 jaar vooral over de denkwijze van AZ. En geef ik het hebben van vertrouwen in Hatzidiakos en Leeuwin met Peer Koopmeiners als backup/speler voor de nabije toekomst als mogelijke denkwijze aan.
Peer heeft bij gebrek aan CV's wel een paar keer CV gestaan in Jong AZ, maar is toch vooral een controlerende middenvelder met een goede opbouw. Net als broer Teun nu is. Ik zie in hem dus niet een toekomstige RCV.

Max Huiberts zou er goed aan doen om toch eens te gaan investeren in CV's. In Jong AZ loopt niet veel dat geschikt is voor het hoge niveau dat AZ vraagt. Daaronder is het nog te jong en onervaren. Maar goed dat hebben wij hier al zo vaak gezegd. Maar laat Peer lekker Teun opvolgen.
Plaats reactie