Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
14
17%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
36
44%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
27
33%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
3
4%
-kansloos middenmoter zijn.
2
2%

Totaal aantal stemmen: 82
Joostess
Seizoenkaarthouder

14 aug 2019, 14:39

FugAZi schreef:
14 aug 2019, 12:56
De hele fair play van de Uefa kan eigenlijk gewoon de deur uit, grote geld regeert en houden iedereen onder de duim. Ze hoeven maar een lollie voor te houden en fans lopen te smullen omdat het zo groot talent is.

Doet me denken aan die tekst van de Manic street preachers "if you tolerate this, then your children will be next". Alle grenzen worden altijd opgerekt omdat haast iedereen voor de lollie gaat en het korte termijns geluk.
Ik mis geloof ik even wat het huren van een speler te maken heeft met fair play, lollies en het oprekken van grenzen.

Til hadden we ook voor niet meer dan een miljoen moeten verkopen want grote geld hoort niet bij AZ?
DeZuivelDuivel
Oude garde

14 aug 2019, 14:49

AZ 4 Life schreef:
14 aug 2019, 14:24
Stengs gaat voorlopig nog niet naar tien. Correia zal niet meteen gaan starten en er komt ook nog een vervanger voor Til. Slot wilde met name meer opties, een buitenspeler die met zijn goede been op de goede kant kan spelen. Dat hebben we nu.
Over zijn talent valt nog niet veel te zeggen, maar je kan wel vraagtekens zetten bij de beleidskeuze.
Joostess schreef:
14 aug 2019, 14:39
Ik mis geloof ik even wat het huren van een speler te maken heeft met fair play, lollies en het oprekken van grenzen.

Til hadden we ook voor niet meer dan een miljoen moeten verkopen want grote geld hoort niet bij AZ?
Hij bedoelt denk ik dat AZ nu aansluit bij de praktijken van City en deze mogelijk maakt (het massaal aankopen van talent en het dan weer doorverhuren/doorverkopen voor een hogere prijs).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 14 aug 2019, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
FugAZi
Fanatic

14 aug 2019, 15:25

DeZuivelDuivel schreef:
14 aug 2019, 14:49
Over zijn talent valt nog niet veel te zeggen, maar je kan wel vraagtekens zetten bij de beleidskeuze.

Hij bedoelt denk ik dat AZ nu aansluit bij de praktijken van City en deze mogelijk maakt (het massaal aankopen van talent en het dan weer doorverhuren/doorverkopen voor een hogere prijs.
Dank je voor het extra duiden, ja dat is precies wat mij steekt.
Joostess
Seizoenkaarthouder

14 aug 2019, 17:44

Ik snap het punt en ben het er ook deels mee eens. Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om AZ hier direct als dader aan te spreken op het handelshuis van oa City. Daarnaast is het ook een beetje flauw om supporters die deze speler wel zien zitten (ik voelde me aangesproken :) ) neer te zetten als makkelijk tevreden en de polonaise meelopend achter de grote geldverslindende clubs.

Even los van die discussie kun je ook zeggen dat dit juist wel slim is van AZ omdat wanneer deze speler niet voldoet het financiële risico een stuk lager is
FugAZi
Fanatic

14 aug 2019, 18:04

Joostess schreef:
Ik snap het punt en ben het er ook deels mee eens. Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om AZ hier direct als dader aan te spreken op het handelshuis van oa City. Daarnaast is het ook een beetje flauw om supporters die deze speler wel zien zitten (ik voelde me aangesproken :) ) neer te zetten als makkelijk tevreden en de polonaise meelopend achter de grote geldverslindende clubs.

Even los van die discussie kun je ook zeggen dat dit juist wel slim is van AZ omdat wanneer deze speler niet voldoet het financiële risico een stuk lager is
Door ermee in zee te gaan keurt AZ deze praktijken toch goed en houd ze in stand?

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, wel probeer ik mensen bewust te maken dat alle dingen die het grote kapitaal met ons uitvreten eigenlijk door ons goedgekeurd worden.

Termen als uitfluiten zijn natuurlijk absurd, maar ja als je opwind dan gooi je er wel is wat uit :lol:

Tja straks maakt die gozer de winnende tegen ajax, dan juich ik echt wel maar ik vind het gewoon jammer dat AZ zich voor het karretje laat spannen.
Kilkenny
Moderatort

15 aug 2019, 20:35

DeZuivelDuivel schreef:
13 aug 2019, 23:53
Amsterdams paaltje #-o
Ik heb toch netjes weer een maand gewacht voor ik er over begon, of is dit een discussie die je gewoon nooit aan mag gaan?
Til was voor mij de meest onwaarsschijnlijke transfer (had Idrissi of Ouwejan verwacht) maar het is er toch een die opgevangen moet worden en die toch al langer bekend zou moeten zijn?

Zullen we het dus gewoon over technisch beleid hebben in plaats van dit soort aanvallende opmerkingen neer te schrijven.
Gelijk weer hannesen om een gerucht waar helemaal niets over bekend is. NIets officieels of wat dan ook. Maar wel meteen weer commentaar. Dodelijk vermoeiend. Dus even een cynische reactie. Niet netjes, weet ik. Even de emotie laten staan.
DeZuivelDuivel
Oude garde

15 aug 2019, 20:45

Kilkenny schreef:
15 aug 2019, 20:35
Gelijk weer hannesen om een gerucht waar helemaal niets over bekend is. NIets officieels of wat dan ook. Maar wel meteen weer commentaar. Dodelijk vermoeiend.
Och och och, wat is het toch simpel om wrok tegen iemand te koesteren als iemand gewoon iets vast stelt, is dit forum zo vol gif dat je niet eens meer een simpele vaststelling kan maken zonder dat daar van alles bij moet worden gezocht?
Het is mij om het even welke speler het is, des te langer de transfer uit blijft, des te later het dus wordt, blijkbaar kunnen sommige mensen daar niet tegen ( vooral die vantevoren riepen dat je niet mocht klagen want die transfers zouden heus wel allemaal goed op tijd in orde komen etc).

overigens om het weer terug on-topic te krijgen :
Ik ben ben vooralsnog blij dat er gekozen is om de sprong in het diepe te nemen met Slot en de talenten door de verantwoordelijke beleidsbepalers.

Aanpassinkje: ik zie je op meerdere plekken nu uit je slof schieten, het helpt niet dat je compleet over de nuancerende opmerkingen hebt heen gelezen die er voor de rest bij stonden in dit geval ook weer.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 15 aug 2019, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Kilkenny
Moderatort

15 aug 2019, 20:46

Joostess schreef:
AZ hier direct als dader aan te spreken
Dit gebeurt hier nou de hele tijd. Wie weet hangt er wel een deal aan vast zoals Willem II die schijnbaar heeft gemaakt voor een huur. Namelijk een doorverkoop percentage aan een huur koppelen zodat het opleiden alsnog beloont wordt. Wie weet. Zullen we het misschien eerst even afwachten?
Ferry
Oude garde

16 aug 2019, 06:50

Ondanks de ruime Europa League-zege op FC Mariupol was het niet alleen hosanna bij de Alkmaarders: Slot moest Ron Vlaar en Stijn Wuytens noodgedwongen wisselen en merkt dat zijn spelers op hun tenen lopen vanwege de dubbele belasting aan het begin van het seizoen. "Je hoopt dat de jongens zo lang mogelijk fit blijven en dat ze net zo kunnen blijven presteren als ze nu doen. We hebben de afgelopen weken ook al andere jongens moeten wisselen omdat ze vermoeid werden."
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/89 ... elen-.html
DiepeMast
Reservespeler

16 aug 2019, 08:19

Nu al? Pffff....
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Kilkenny
Moderatort

16 aug 2019, 10:00

DiepeMast schreef:
16 aug 2019, 08:19
Nu al? Pffff....
Goed lezen. Er staat dat ze andere jongens ook al hebben moeten wisselen omdat ze vermoeid werden. Niet gek met een dubbel programma.
DeZuivelDuivel
Oude garde

16 aug 2019, 10:16

Neemt natuurlijk niet weg dat er geen echte achtervang is, tenzij Hatzidiakos opeens onder Slot de bloei en groei van de eeuw krijgt.
De goede prestaties van de basiself worden gedragen door de spelers die hun minuten maken als er iemand uitvalt (waar dan ook) is de selectie momenteel kwalitatief breed genoeg?
Kilkenny
Moderatort

16 aug 2019, 11:44

DeZuivelDuivel schreef:
16 aug 2019, 10:16
Neemt natuurlijk niet weg dat er geen echte achtervang is, tenzij Hatzidiakos opeens onder Slot de bloei en groei van de eeuw krijgt.
De goede prestaties van de basiself worden gedragen door de spelers die hun minuten maken als er iemand uitvalt (waar dan ook) is de selectie momenteel kwalitatief breed genoeg?
Het gevoerde beleid heeft zijn voor- en zijn nadelen. Die hebben we met zijn allen uitgebreid besproken. De voor- en nadelen zullen in het seizoen gaan opspelen en eigenlijk kan alleen het eindresultaat aangeven wat nou daadwerkelijk wijsheid is geweest.
DiepeMast
Reservespeler

16 aug 2019, 13:39

Kilkenny schreef:
16 aug 2019, 11:44
Het gevoerde beleid heeft zijn voor- en zijn nadelen. Die hebben we met zijn allen uitgebreid besproken. De voor- en nadelen zullen in het seizoen gaan opspelen en eigenlijk kan alleen het eindresultaat aangeven wat nou daadwerkelijk wijsheid is geweest.
Wat een onzin. Je kunt van tevoren toch heel goed inschatten en bekijken op welke posities je wat nodig hebt, en waar er al snel een tekort kan ontstaan? Je kunt toch niet stellen dat Wuijtens en Vlaar fysiek gezien absolute zekerheidjes zijn achterin? Sterker nog: als ik het me goed herinner heeft Vlaar zelf aangegeven dat hij ook geen 50 wedstrijden in het seizoen kan spelen. Dat is niet erg, maar daar moet je dan wel op in kunnen spelen.

Met Clasie heb je een volwaardige vervanging op het middenveld. Met Correia is er een goede back-up gehaald voor de vleugels (als ik het mag geloven). Gudmundsson kan daar eventueel ook spelen of direct achter de spits. Druijf en Johnsen zijn 2e en 3e spits. Links- en rechtsback heb je achtervang, alleen in de CV blijft het tricky. Ja, Koopmeiners kan naar achter, maar dat is in principe een noodoplossing. Houd je allen Hatzidiakos over... daar kunnen we het kort of lang over hebben, maar kwalitatief gezien ga je daarmee sterk achteruit. Had dan een speler a la Memisevic/Hoogma/Letschert gehaald.
DiepeMast
Reservespeler

18 aug 2019, 19:00

De AZFanpage zelf bevestigd nu het nakende vertrek van Johnsen. Intussen is de fysieke gesteldheid van Vlaar/Wuytens nu al aangetoond (we zijn pas 4 wedstrijden onderweg...). Daarnaast is vandaag ook aangetoond dat Reijnders/Gudmundson blijkbaar niet voldoen als aanvallende creatieve middenvelders, anders waren ze er wel ingekomen.

Beste Max, haal nu alsjeblieft per direct inzetbaar:
- Centrale verdediger met (Europese) ervaring
- Fysiek ingestelde aanvallende middenvelder

Hoe langer er wordt gewacht, hoe lastiger het wordt. Kom op Max, laat eens wat zien. Kijk voor inspiratie gerust even in ons Schaduwelftal topic :wink:
~AZ~
Kristen

18 aug 2019, 19:05

Tenzij dat stadion de hele club dood legt, wat ik me niet kan voorstellen gezien onze financiële situatie, kan je er wel vanuit gaan dat die aanvallende middenvelder er wel komt en die verdediger niet. En je krijgt er waarschijnlijk een buitenspeler op de koop toe bij.
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

18 aug 2019, 19:12

~AZ~ schreef:
18 aug 2019, 19:05
Tenzij dat stadion de hele club dood legt, wat ik me niet kan voorstellen gezien onze financiële situatie, kan je er wel vanuit gaan dat die aanvallende middenvelder er wel komt en die verdediger niet. En je krijgt er waarschijnlijk een buitenspeler op de koop toe bij.
Huiberts heeft in principe weinig van doen met de stadionperikelen. Vandaag toonde aan dat we, zoals verwacht, ten opzichte van vorig seizoen niet veel wijzer zijn geworden. Er moet echt een concurrende vleugelspeler bij (aangezien Slot het dus mogelijk ook niet echt in Gudmondsson ziet zitten) en het verhaal centraal achterin is zo klaar als een klontje. Als Huiberts dat niet regelt ga ik Slot alweer milder beoordelen aan het einde van de rit. Het is voor iedere trainer namelijk lastig om met een duo Kramer/Hatzidiakos achterin 3e of hoger te worden.
adrie1979
Fanatic

18 aug 2019, 19:27

0 doelpunten tegen, Stam zou er een moord voor doen. Heeft Kramer al een eigen topic?
AZ Twello
Invaller
Contacteer:

19 aug 2019, 09:42

De verwachte aankopen duren erg lang. Het is niet des AZ waar de lijstjes met vervangers klaar liggen en er snel en adequaat gehandeld wordt. Willen de spelers niet? Is het allemaal wachten op elkaar? Wil AZ voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
klotsen
Supporter

19 aug 2019, 09:45

AZ Twello schreef:
19 aug 2019, 09:42
De verwachte aankopen duren erg lang. Het is niet des AZ waar de lijstjes met vervangers klaar liggen en er snel en adequaat gehandeld wordt. Willen de spelers niet? Is het allemaal wachten op elkaar? Wil AZ voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Als je sportief ambitieus bent, ga je voor de beste spelers waarvoor er veel concurrentie is.
Als je financieel ambitieus bent (en indirect dus ook sportief) ga je voor de beste deal die meer tijd vergt.
Als je weinig ambities hebt kun je wel snel iemand aantrekken.
Plaats reactie