Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Kilkenny
Moderatort

13 jun 2019, 07:55

DeZuivelDuivel schreef:
12 jun 2019, 17:04
Ik zag ook je lijstje met mogelijke vertrekkers waar je Bjorn Johnsen dan weer oversloeg bijvoorbeeld, misschien overzie je gewoon niet hoe snel de huidige situatie kan omslaan.
Mij gaat het erom, wat hebben we nu eigenlijk, wat kunnen we dus nog verwachten en waar komt alleen wat nieuws als er iemand daadwerkelijk vertrekt. Op dit moment moeten we er van uitgaan dat Johnson blijft, we hebben immers geen glAZen bol. De rest is speculatie.

Kilkenny
Moderatort

13 jun 2019, 08:33

kuifje schreef:
11 jun 2019, 19:35
Misschien wil AZ eerst afwachten hoe Wuijtens en Vejinovic functioneren. Dan weet het ook waar Koopmeiners nodig zal zijn. En kan het dan de keuze maken om extra middenvelder of verdediger te halen of helemaal niemand.
Ik schreef daarop:
Dat zou ik heel raar vinden. AZ kan nu niet twijfelen. Als de selectie op orde moet zijn bij aanvang van de trainingen dan ga je ervoor of niet. In het laatste geval moet je gewoon een vervanger halen en de betreffende speler verkopen. Dan kan je ook bij onoverkomelijke problemen met Koopmeiners echt voor een verdediger (LCV) gaan en heb je dat 'conflict' ook de (buiten)wereld uit geholpen.
kuifje schreef:
12 jun 2019, 16:26
AZ gaat geen 2-3 mio investeren om later een volwaardige basisspeler op de bank te zetten, of dat nu de nieuwe of Wuijtens/Vejinovic is. Een dikke transfer betekent niet automatisch een geslaagde transfer. Zelfs Svensson en Mitdsjo stonden niet meteen basis.
Dat ben ik volledig met je eens en dat zeg ik ook niet. AZ kan nu niet meer twijfelen of Wuijtens/Vejinovic een volwaardige basisspeler is, ze moeten het nu weten. Ze kunnen niet vlak voor de transferdeadline nog eens veranderingen door gaan voeren als je een paar maanden eerder beweert dat je selectie op orde moet zijn bij aanvang van de trainingen. Dan verliest Max zijn geloofwaardigheid en wordt hij geslacht door media en supporters.

Als Max niet zeker van zijn zaak is dan zal hij nu moeten verkopen en een ander halen. Niet eerst afwachten hoe ze functioneren.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

13 jun 2019, 08:54

Kilkenny schreef:
13 jun 2019, 08:33
Ik schreef daarop:
Dat ben ik volledig met je eens en dat zeg ik ook niet. AZ kan nu niet meer twijfelen of Wuijtens/Vejinovic een volwaardige basisspeler is, ze moeten het nu weten. Ze kunnen niet vlak voor de transferdeadline nog eens veranderingen door gaan voeren als je een paar maanden eerder beweert dat je selectie op orde moet zijn bij aanvang van de trainingen. Dan verliest Max zijn geloofwaardigheid en wordt hij geslacht door media en supporters.

Als Max niet zeker van zijn zaak is dan zal hij nu moeten verkopen en een ander halen. Niet eerst afwachten hoe ze functioneren.
Eens. Ze weten nu echt wel waar Teun gaat spelen komend seizoen. Die gesprekken zijn gevoerd dus dat is intern bekend. Gezien zijn houding het gehele vorige seizoen, en het door het vertrek van Maher, acht ik de kans klein dat hij centraal achterin gaat spelen. Vlaar is blessuregevoelig, evenals Wuytens. Dat zijn je 'basis' verdedigers. Dat is wat karig. Aangezien alles wat daarachter zit gewoon tekortkomt. Dan moet je gewoon wat halen. Maar dat hebben ze de laatste transferperiodes ook geprobeerd, dus ik zie niet in waarom ze dat nu niet weer proberen. Toen waren de targets Letschert en Sandler, ook relatief dure jongens.

Kilkenny
Moderatort

13 jun 2019, 09:36

Dat zie ik ze ook nog wel proberen, om de selectie op 25 te houden kan je Hatzidiakos verkopen of verhuren. Ook is die nog net jong genoeg voor Jong AZ. Daar zal die overigens niet al te happig op zijn, maar ja boeien.

DeZuivelDuivel
Fanatic

13 jun 2019, 10:36

Max kan wel zeker zijn van zijn zaak, maar we weten allemaal dat hij een risico neemt als hij op Vlaar en Wuytens gaat leunen. Ik heb echt hart voor Vlaar, maar hoe lang gaat dat nog goed? En Wuytens had in de winterstop al moeten aansluiten en lag er tegen het einde van het seizoen na enkele minuten weer uit. En dat is super jammer want Wuytens was ook best betrouwbaar.

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

13 jun 2019, 10:48

DeZuivelDuivel schreef:
13 jun 2019, 10:36
Max kan wel zeker zijn van zijn zaak, maar we weten allemaal dat hij een risico neemt als hij op Vlaar en Wuytens gaat leunen. Ik heb echt hart voor Vlaar, maar hoe lang gaat dat nog goed? En Wuytens had in de winterstop al moeten aansluiten en lag er tegen het einde van het seizoen na enkele minuten weer uit. En dat is super jammer want Wuytens was ook best betrouwbaar.
Ik neem aan dat ze het vermogen hebben om te kijken of het dit jaar wat gaat worden met Wuytens wat betreft fysieke gesteldheid. De jaren daarvoor was weinig met hem aan de hand.

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

13 jun 2019, 10:51

AZ 4 Life schreef:
Toen waren de targets Letschert en Sandler, ook relatief dure jongens.
Letschert heeft het ook niet echt waargemaakt bij Utrecht, ook blessuregevoelig en niet onomstreden basisspeler. Spelers als Sandler, Hoogma, van Drongelen zijn voor AZ al niet meer haalbaar. Het moet echt onbekend talent zijn uit Zweden of Duitsland. Iedereen vraagt de hoofdprijs tegenwoordig na een paar goede wedstrijden.

Ferry
Oude garde

13 jun 2019, 12:27

AZ Twello schreef:
13 jun 2019, 10:51
Spelers als Sandler, Hoogma, van Drongelen zijn voor AZ al niet meer haalbaar. Het moet echt onbekend talent zijn uit Zweden of Duitsland. Iedereen vraagt de hoofdprijs tegenwoordig na een paar goede wedstrijden.
Maar dat geldt omgekeerd toch ook? AZ boert 20 miljoen voor Alireza en 10 miljoen voor Wout. Dan moet je misschien nu ook 4-5 miljoen neerleggen voor een vervanger.
En daarnaast: waarom zou je Sandler niet een jaar (of 2) kunnen huren van City?

DeZuivelDuivel
Fanatic

13 jun 2019, 12:32

Ferry schreef:
Maar dat geldt omgekeerd toch ook? AZ boert 20 miljoen voor Alireza en 10 miljoen voor Wout. Dan moet je misschien nu ook 4-5 miljoen neerleggen voor een vervanger.
En daarnaast: waarom zou je Sandler niet een jaar (of 2) kunnen huren van City?
Ken je die mop van Perr en Philippe die dachten dat ze bij het eerste zouden aansluiten? :lol: :lol: :lol: .

Kilkenny
Moderatort

13 jun 2019, 14:33

Ferry schreef:
Je moet er rekening mee houden dat je dan wel de ontwikkeling van je talenten blokkeert, in dit geval Stengs en Boadu/Druijf, want zo'n dure aankoop moet in de basis. Een nieuwe Wout halen, maar dan weer zo één als twee jaar terug, is dan verstandiger. En die hebben we met Druijf misschien al wel in huis. Terwijl Boadu al heeft laten zien op eredivisie niveau mee te kunnen. Vorig jaar had een duurdere spits a la Fran Sol i.p.v. Johnson wel een optie geweest, maar dan moeten ze nog willen/beschikbaar zijn.

DeZuivelDuivel
Fanatic

13 jun 2019, 16:09

Kilkenny schreef:
Je moet er rekening mee houden dat je dan wel de ontwikkeling van je talenten blokkeert, in dit geval Stengs en Boadu/Druijf, want zo'n dure aankoop moet in de basis. Een nieuwe Wout halen, maar dan weer zo één als twee jaar terug, is dan verstandiger. En die hebben we met Druijf misschien al wel in huis. Terwijl Boadu al heeft laten zien op eredivisie niveau mee te kunnen. Vorig jaar had een duurdere spits a la Fran Sol i.p.v. Johnson wel een optie geweest, maar dan moeten ze nog willen/beschikbaar zijn.
Er zijn wel een paar ploegen die in een vergelijkbare stijl als AZ spelen op EL niveau. Daar moet toch wel een slag te slaan zijn. Maar dan moet je het wel durven. Een beetje zoals onder Adriaanse destijds toen de as bij Willem 2 gehaald werd.

Ferry
Oude garde

13 jun 2019, 16:15

Kilkenny schreef:
Terwijl Boadu al heeft laten zien op eredivisie niveau mee te kunnen.
Nou, ik houd nog een slag om de arm. Dit waren 6 wedstrijden Eredivisie. En hij moet weer terug knokken van een zware blessure.

Rjansen17
Supporter

14 jun 2019, 05:29

En daar was Clasie......

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jun 2019, 06:42

AZ 4 Life schreef:
Eens. Ze weten nu echt wel waar Teun gaat spelen komend seizoen. Die gesprekken zijn gevoerd dus dat is intern bekend. Gezien zijn houding het gehele vorige seizoen, en het door het vertrek van Maher, acht ik de kans klein dat hij centraal achterin gaat spelen.
Hoe beschouw jij dan dat volgens de geruchten Slot al met Clasie heeft gesproken die de rol van Maher moet gaan overnemen?
Het lijkt er dan meer op dat men Koopmeiners centraal achterin wil houden en men Vejinovic aan Cracovia verkoopt.
Nou kon ik Vejinovic op 6 en Koopmeiners centraal dan nog iets bij voorstellen (ik heb al meermaals aangegeven dat het nog geen uitgemaakte zaak was dat Koopmeiners terug zou keren naar het middenveld), maar bij deze zet, zet ik toch wel vraagtekens.
Als het vertrouwen in Vejinovic er dus schijnbaar niet is en je wilt dan nog koste wat kost Teun achterin houden door een middenvelder aan te kopen.
Waarvan nog maar afgewacht moet worden of deze het niveau brengt, heb je straks weer de kans dat men achterin en op het middenveld moet gaan schuiven door Koopmeiners terug op het middenveld te zetten en dat komt allemaal niet ten goede aan de sfeer binnen het elftal.
Als men dan overduidelijk zo wil vast houden aan Teun als centrale verdediger en men zoekt nu met alle geweld naar een nieuwe middenvelder, komt het extra hard over dat Maher hier niet meer speelt maar notabene bij FC Utrecht. Terwijl het nu, mochten de verhalen daadwerkelijk kloppen van de Telegraaf, het weer met een andere bezetting avonturieren is op het middenveld en dus weer afwachten hoe dat zich gaat verhouden.
Laatst gewijzigd door Dirk Scheringa op 14 jun 2019, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Antti Opdam
Kristen

14 jun 2019, 07:56

Dirk Scheringa schreef:
14 jun 2019, 06:42
Hoe beschouw jij dan dat volgens de geruchten Slot al met Clasie heeft gesproken die de rol van Maher moet gaan overnemen?
De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik weet wel hoe ik het beschouw ...

#MAXOUT!

Antti Opdam
Kristen

14 jun 2019, 08:00

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
12 jun 2019, 12:41
Ik kom dit moment tot 14 basiswaardige spelers (spelers die afgelopen twee seizoenen hebben laten zien het niveau te hebben dat nodig is voor een derde plek). Druijf en Gudmundsson vind ik twijfelgevallen. Ik denk dat Druijf goed genoeg is om eerste spits te zijn maar heeft het nog niet laten zien in AZ 1. Gudmundsson heeft in de laatste wedstrijden laten zien dicht tegen het gewenste niveau aan te zitten. De andere spelers hebben óf het niveau niet óf te weinig wedstrijden op niveau gespeeld om te kunnen beoordelen.
Op Vlaar, Wuytens en Vejinovic kan je natuurlijk niet bouwen.

En dan hebben we het dus over een selectie bij elkaar houden die drie keer van Willem II (niveau matige Europese tegenstanders) heeft verloren en kansloos ten onder ging tegen Kairat? Daar wil je dan Europa mee in?

De selectie moet niet alleen 'behouden' blijven, maar verdient ook nog wel een kwaliteitsimpuls. Bijvoorbeeld achterin en op het middenveld.

Anders: #MAXOUT

(Had ik dat al eens gezegd?)

Edit: en als ik doel op een kwaliteitsimpuls dan doel ik natuurlijk niet op opnieuw een afgekeurde speler van Feijenoord die ooit keer een half jaar lang leuk heeft mee gevoetbald.

FugAZi
Fanatic

14 jun 2019, 09:17

Antti Opdam schreef:
14 jun 2019, 07:56
De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik weet wel hoe ik het beschouw ...

#MAXOUT!
Ik gooi zeker olie op het vuur als ik zeg dat je beter bent dan een statement steeds te herhalen 8)

Zeer eens met je analyse van Clasie....

DeZuivelDuivel
Fanatic

14 jun 2019, 10:29

Antti Opdam schreef:
Op Vlaar, Wuytens en Vejinovic kan je natuurlijk niet bouwen.

En dan hebben we het dus over een selectie bij elkaar houden die drie keer van Willem II (niveau matige Europese tegenstanders) heeft verloren en kansloos ten onder ging tegen Kairat? Daar wil je dan Europa mee in?

De selectie moet niet alleen 'behouden' blijven, maar verdient ook nog wel een kwaliteitsimpuls. Bijvoorbeeld achterin en op het middenveld.

Anders: #MAXOUT

(Had ik dat al eens gezegd?)

Edit: en als ik doel op een kwaliteitsimpuls dan doel ik natuurlijk niet op opnieuw een afgekeurde speler van Feijenoord die ooit keer een half jaar lang leuk heeft mee gevoetbald.
Eindelijk wat steun =D>
Overigens is Clasie ook bij Brugge afgekeurd. Net als Van Rhijn.

Ferry
Oude garde

16 jun 2019, 17:08

Antti Opdam schreef:
Nog een paar dagen tot de start van de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Vooralsnog is er weinig gebeurd. Geen aankopen of spelers die via een vrije transfer de selectie versterken. Maar ook zijn spelers als Bel Hassani en Friday nog niet weg. Wel zijn we Maher en Mihalik (verhuurd) kwijt.

Ik ben het met Antti eens - waar is de kwaliteitsinjectie? Waar is het doorselecteren?
Waarom hebben we een technisch directeur en een staf? Hup, hup, aan het werk!

Plaats reactie
  • Informatie