Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Oude garde

13 jan 2019, 10:35

Ferry schreef:
13 jan 2019, 10:12
Zeekomkommer zal dit uitleggen als mediatactiek. Iets met 'clubs niet wijzer willen maken...' :lol:
Oooh dus we houden het geheim dat onze CV waardeloos is? :mrgreen:

Dirk Scheringa
Fanatic

13 jan 2019, 10:47

multatuli schreef:
13 jan 2019, 10:35
Oooh dus we houden het geheim dat onze CV waardeloos is? :mrgreen:
Ze gaan nog een half seizoen aan modderen daar achterin.
De beker gaat door dat lek weer aan ons voorbij en komen vervolgens dan pas tot de conclusie dat er echt achterin
iets bij moet komen dat er ook direct moet staan.

galblazer
Oude garde

13 jan 2019, 11:01

Dirk Scheringa schreef:
13 jan 2019, 09:36
Kortom, John zoek het maar uit. Hoop maar dat Stengs en Boadu weer snel hun talenten kunnen tentoonspreiden, Idrissi heel blijft en dat Wuijtens dan de defensie nog enigszins stabiel kan maken.
Want hier komt het dan wel op neer als ik die woorden van Huiberts zo eens lees.
En Brom interesseert het ook geen reet, want die gaat naar Utrecht. Als er niet meer gepresteerd wordt, zullen de spelers de schuld krijgen. Kortom, een lekker vooruitzicht voor de tweede seizoenshelft.
Heeft iemand Kees gezien?

Dirk Scheringa
Fanatic

13 jan 2019, 11:23

galblazer schreef:
13 jan 2019, 11:01
En Brom interesseert het ook geen reet, want die gaat naar Utrecht. Als er niet meer gepresteerd wordt, zullen de spelers de schuld krijgen. Kortom, een lekker vooruitzicht voor de tweede seizoenshelft.
Jawel, natuurlijk wil vd Brom ook al kan hij naar Utrecht, het liefst eens met een prijs in de handen staan.
Bij Utrecht, mag je aannemen, wordt het alleen maar moeilijker om te bereiken wat hij hier heeft gedaan.
Kortom, een prijs in de handen zou voor zijn cv (2x3e, 2x4e en de beker) geweldig zijn, dat maakt van zijn generatie trainers hoe je het ook went of keert, toch een van de succesvollere eredivisietrainers.
Zeker in ogenschouw dat hij van AGOVV een subtopper in de Jupiler League maakte, clubs als ADO en Vitesse weer na zeer lange tijd naar Europees voetbal loodste.
Dus dat achterover leunen is bij hem totaal niet aan de orde nu hij nog met AZ daadwerkelijk een prijs kan pakken, alleen jammer dat Huiberts niet echt mee wil werken door hem enkele stevige jongens achterin te geven die de boel ook daadwerkelijk dicht kunnen houden.

Last Scout
Goalscorer

13 jan 2019, 15:30

Ik had op zijn minst verwacht dat de doelstelling zou worden bijgesteld om de verwachtingen iets te temperen.
Dan kan je in ieder geval aan het einde zeggen 'we hebben ons vergist en bijgestuurd' en dan een verhaaltje ophangen over hoe het nieuwe seizoen beter moet.

Op deze wijze hak je voor sommige supporters nu al een pin d'r in, zeker ook omdat het wantrouwen richting Brom op dit moment terecht dan wel onterecht in ieder geval niet meer vreemd is. (omdat of je hem nu een goede trainer vind of niet, alles er op wijst dat hij naar Utrecht gaat vertrekken).
Bij Alkmaar begint de victorie!

Last Scout
Goalscorer

13 jan 2019, 16:01

zeekomkommer schreef:
13 jan 2019, 15:54
Komop, doelstellingen maak je voor het team en aan het begin van het seizoen. Niet voor management van de verwachtingen van de buitenwereld en ook niet tussentijds bijstellen, dan verlies je je geloofwaardigheid.
Als de resultaten tegen vallen of meevallen kun je altijd in de winterstop bijsturen, dat is AZ echt niet vreemd.

Dat doe je dan omdat een oude doelstelling onhaalbaar geworden is of er een nieuwe doelstelling bij te maken is.

Last Scout
Goalscorer

13 jan 2019, 19:17

zeekomkommer schreef:
13 jan 2019, 16:19
Er is aan het begin van het seizoen een doelstelling voor dit seizoen geformuleerd. Gedurende het seizoen stuur je continu bij om de doelstelling te halen. Je gaat echter niet tussentijds de doelstelling zelf veranderen, want dan verliest het zijn waarde als norm. De realiteit moet zich voegen naar de doelstelling, niet andersom.
Als je het niet doet moet je wel aantoonbaar maken dat je er wel nog naartoe werkt.
In bijna iedere andere competitie had John zijn conge gehad als de doelstelling 'de top 2 aanvallen' is en je meer tussen plek 9 en 7 bungelt dan wat anders.
Niet dat, dat mijn voorkeur heeft, maar het is wel illustratief aan hoe weinig er gedaan wordt in die zin om richting de top te gaan.

Daar waar de fans (waaronder zelfs jij volgens mij) op zijn minst een nieuwe centrumverdediger hadden verwacht.. doet men niets.
We zijn geen club van de 'grote aankopen' dus dat verwacht ik ook niet, maar iets dat wel binnen het beleid past, zeker omdat er inmiddels echt wel vooruitgedacht mag worden (want Vlaar noteerde men als basisspeler en die kan het steeds minder goed aan).

De opmerking is dus minder simplistisch dan jij denkt (ironisch genoeg is mij hier vaak verteld dat ik korter van stof moet zijn):
Als je de doelstellingen niet haalt/niet lijkt te halen EN je investeert niet/stuurt niet bij DAN past het wel om in ieder geval uit te spreken dat er iets anders geworden is.

'Het gaat helemaal goed hier en we gaan precies zo door' roepen terwijl er overduidelijk problemen zijn vind ik persoonlijk toch wel net zo suf.

Last Scout
Goalscorer

13 jan 2019, 20:29

zeekomkommer schreef:
13 jan 2019, 19:33
Huiberts zegt in een recent interview helemaal niet dat het goed gaat en de doelstelling top 4 en Europees voetbal behalen is. Aan alle kanten wordt gewerkt aan verbetering (iedere training heeft dit als doel, maar ook op vele andere manieren die buiten ons gezichtsveld blijven). Vorige winter heeft men Sandler niet binnen kunnen halen en in de zomer is vervolgens gefaalt te zorgen voor adequate versterking van de CV positie (omdat men gokt op het alsnog binnenhalen van Sandler als hij bij City niet aan de bak komt?). Dit transferwindow verwacht ik dat er wel wat gebeurt. Het is pas 13 januari, dus aub geen voorbarige conclusies trekken.

Niet zeker waar de ironie zit, waaraan je refereert. Simplistisch staat niet gelijk aan korter van stof (en vice versa).
Ik trek geen conclusie, er wordt voorlopig uitgesproken dat het niet gebeuren gaat en in het bericht waarin '5 nieuwe spelers' werden aangekondigt ging het om geblesseerde spelers. misschien is het meer voor het 'AZ houdt de supporters dom' topic.

Maar ik ga nu uit van de situatie zoals deze gepresenteerd wordt.

Jack
Technisch directeur

13 jan 2019, 21:19

Zeurpieten.
Glory Hunter

Ferry
Oude garde

14 jan 2019, 08:01

Ik vind het verhaal van Max er niet eentje van volop enthousiasme. Ook de interviewer vraagt niet echt lekker door. Maar daarvoor is het AZ TV natuurlijk.

Ik hoop dat AZ zijn ogen open heeft voor versterkingen - die bijvoorbeeld ook aan het einde van het seizoen uit het contract lopen, zoals een speler als Thorsby. Je bent verdorie met topsport bezig - je moet nu presteren. Vooralsnog lijkt het dat we vooral koersen op spelers terugkomende van blessures en jeugdspelers.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jan 2019, 20:40

Ferry schreef:
14 jan 2019, 08:01
Je bent verdorie met topsport bezig - je moet nu presteren. Vooralsnog lijkt het dat we vooral koersen op spelers terugkomende van blessures en jeugdspelers.
Het succes van vorig seizoen is toch grotendeels te danken aan Alireza en Weghorst, spelers van buitenaf. Zou niet goed zijn van Huiberts om nu te gaan denken dat we enkel met onze sterke jeugd deze lijn kunnen voort zetten en de beurs dicht kunnen houden. Er moet op dit moment echt achterin nog een goede speler bij komen want dat is daar veel te broos. Ook had ik inmiddels wel gehoopt dat AZ bezig zou zijn om Maher (toch wel het lichtpuntje) een contractverlenging aan te bieden maar daar is het vooralsnog ook erg stil.

Last Scout
Goalscorer

14 jan 2019, 20:44

Dirk Scheringa schreef:
14 jan 2019, 20:40
Het succes van vorig seizoen is toch grotendeels te danken aan Alireza en Weghorst, spelers van buitenaf. Zou niet goed zijn van Huiberts om nu te gaan denken dat we enkel met onze sterke jeugd deze lijn kunnen voort zetten en de beurs dicht kunnen houden. Er moet op dit moment echt achterin nog een goede speler bij komen want dat is daar veel te broos. Ook had ik inmiddels wel gehoopt dat AZ bezig zou zijn om Maher (toch wel het lichtpuntje) een contractverlenging aan te bieden maar daar is het vooralsnog ook erg stil.
En Idrissi die.... in de winter kwam :)

Het is vooral de situatie waarin het overduidelijk is dat er centraal achterin wat nodig is (al waren er geen flaters geslagen, Vlaar heeft gewoon niet het eeuwige leven en we zijn overduidelijk dun bezet).

~AZ~
Barry

14 jan 2019, 20:50

Het zal niet de eerste keer zijn dat Huiberts wel spelers probeert te halen terwijl hij zegt dat het rustig blijft op de transfermarkt.

Zeggen dat je niets gaat doen en dan toch iemand halen > Iedereen blij, niemand zeurt
Zeggen dat je iets gaat doen en dan niemand halen > Iedereen boos

Last Scout
Goalscorer

14 jan 2019, 21:13

~AZ~ schreef:
14 jan 2019, 20:50
Het zal niet de eerste keer zijn dat Huiberts wel spelers probeert te halen terwijl hij zegt dat het rustig blijft op de transfermarkt.

Zeggen dat je niets gaat doen en dan toch iemand halen > Iedereen blij, niemand zeurt
Zeggen dat je iets gaat doen en dan niemand halen > Iedereen boos
Je vergeet:
Overduidelijk dat er iets moet veranderen en dan niemand halen -> iedereen boos ;)
Maar goed dit is net de zomerse transferwindow, toen was de woede terecht, benieuwd of jullie dit keer gelijk hebben.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jan 2019, 22:29

Last Scout schreef:
14 jan 2019, 20:44
En Idrissi die.... in de winter kwam
Klopt, die heb ik nog vergeten mee te nemen.
Zo zie je maar dat de echte dragende spelers nog steeds spelers zijn van buitenaf, hoe goed ook onze jeugdopleiding er dan ook voorstaat.

Dirk Scheringa
Fanatic

14 jan 2019, 22:34

zeekomkommer schreef:
14 jan 2019, 21:30
Toen moesten Gudmundsson en Maher nog komen.
Dat was iets anders. Maher bood zich zelf aan en Gudmudsson kwam ook bij toeval maar voorbij vliegen omdat hij alsnog besloot niet bij te willen tekenen gezien er voor hem nagenoeg geen kansen lagen om bij het eerste te komen. Geloof niet dat beide spelers al lang in de planning van Max stonden.
Dat gevoel heb ik overigens bij veel van zijn aankopen; Rotariu werd aan het eind van het seizoen aangeboden, Gudmundsson dus pas op het laatst dat daar meer duidelijkheid over was. Terwijl je al vroeg in het seizoen wist dat Alireza de stap ging maken en er over Stengs nog een hoop onduidelijkheid was.
Zelfde met Weghorst. Lag daar al vroeg in het seizoen het scenario dat Johnsen een prima opvolger zou zijn (die begon immers pas laat op schot te komen)?
Ik geloof dat alle aankopen heel laat (te laat) zijn ingezet en dat er daardoor geen echte adequate opvolgers zijn gekomen of alle namen waren niet te realiseren en kwam men op deze spelers uit.
Hopelijk heeft Max nu WEL reeds een naam van een goede centrale verdediger op zijn lijst, om in ieder geval voor het nieuwe seizoen over te nemen en word het niet weer een speler die bij toeval op het laatst voorbij komt.

Geest van Dirk
Goalscorer

15 jan 2019, 00:35

Dirk Scheringa schreef:
14 jan 2019, 22:29
Klopt, die heb ik nog vergeten mee te nemen.
Zo zie je maar dat de echte dragende spelers nog steeds spelers zijn van buitenaf, hoe goed ook onze jeugdopleiding er dan ook voorstaat.
Dat is ook niet zo vreemd. Hoeveel lichting en zijn er nou structureel doorgestroomd. AZ staat eigenlijk pas aan het prille begin wat dit betreft.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Josje
Oude garde

15 jan 2019, 07:34

Geest van Dirk schreef:
15 jan 2019, 00:35
Dat is ook niet zo vreemd. Hoeveel lichting en zijn er nou structureel doorgestroomd. AZ staat eigenlijk pas aan het prille begin wat dit betreft.
Dat horen we ook al jaaaren!

Er stromen in heel BVO Nederland steeds meer spelers vanuit de jeugdopleidingen door naar het eerste. Niet zo gek als je bedenkt dat er ook steeds meer spelers (op heel jonge leeftijd) naar het buitenland gaan, en BVO Nederland niet meer de financiële middelen heeft om goede spelers (vervangers) uit het buitenland aan te trekken.

Het niveau van BVO Nederland daalt t.o.v de omringende landen (zie prestaties in de diverse Europese competities) en het is ook niet voor niets dat BVO Nederland Europees weinig meer voorstelt.

Meer jeugdspelers in het eerste betekent echt niet een hoger niveau.

Josje
Oude garde

15 jan 2019, 07:39

zeekomkommer schreef:
13 jan 2019, 16:19
Er is aan het begin van het seizoen een doelstelling voor dit seizoen geformuleerd. Gedurende het seizoen stuur je continu bij om de doelstelling te halen. Je gaat echter niet tussentijds de doelstelling zelf veranderen, want dan verliest het zijn waarde als norm. De realiteit moet zich voegen naar de doelstelling, niet andersom.
En zo is het!

Dirk Scheringa
Fanatic

15 jan 2019, 09:55

zeekomkommer schreef:
15 jan 2019, 07:47
Albert kwam toen bleek dat Ryan Thomas bij PSV ging tekenen. Max was dus sowieso bezig met versterking (anders dan hij daarvoor deed vermoeden in de media)
Hij kon wel bezig zijn met versterking maar kwam uiteindelijk met een speler aan die per toeval en op het laatst te halen viel.
Geen doelbewuste naam die op het lijstje stond terwijl men voorafgaand aan het seizoen eigenlijk wel wist dat sterspeler Alireza weleens zou vertrekken.
Mij bekruipt nog steeds het gevoel dat spelers als Johnsen en Gudmundsson zijn gehaald met, 'we moeten nu toch eindelijk de mark op, wat zullen we gaan halen voordat we overal achteraan lopen?', in plaats van namen die al intensief waren gescout als mogelijke opvolgers voor onze twee vaandeldragers en perfect zouden passen in het spelsysteem dat bij ons werd gehanteerd.
Zo'n Vlaar loopt gezien zijn leeftijd en blessures toch op zijn achterste benen, je mag toch aannemen dat daar reeds al een lijstje voor is met namen die men perfect bij ons vind passen en niet dat men pas gaat kijken en handelen als Vlaar in een rolstoel naar huis word gereden en dan pas een speler neemt die op dat moment het wel aardig doet en haalbaar is.

Plaats reactie
  • Informatie