Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
salmonyappi
Georg

31 mei 2018, 13:20

AZ 4 Life schreef:
31 mei 2018, 12:37
Ik neem het wel degelijk deels op voor Raiola omdat ik een beetje moe word van dat gepapegaai van iedereen. Alles is zijn schuld zogenaamd. Terwijl die spelers en hun omgeving ook gewoon een mening hebben. Zoals ik al eerder aangaf hebben onze toptalenten onder zijn hoede gewoon bijgetekend in Alkmaar. Dit terwijl Wijndal naar Man Utd kon en Boadu onder andere naar ajax en Chelsea. Als het hem echt alleen om het geld te doen was dan had hij die jongens wel weggebracht. Zij wilden dit echter niet dus zijn ze gebleven.

Verder is hij juist ontzettend geliefd onder de spelers, juist omdat hij altijd voor elkaar krijgt wat zij wensen. Ik heb die voorbeelden al eens eerder genoemd maar Van der Wiel kwam na een goed WK niet weg bij ajax. Na het switchen van zaakwaarnemer bracht Raiola hem naar PSG waar hij het toch een aantal jaar prima heeft gedaan. Vurnon Anita wilde naar Engeland maar daar was geen interesse. Tot het moment dat hij Raiola in de arm nam en een mooie stap maakte naar Newcastle. De spelers vragen, hij levert. Dat kan je leuk vinden of niet. Jij kijkt teveel als supporter, alleen zit hij er niet voor de supporters maar voor zijn client. Als zij een stap willen maken dan regelt hij dat. Willen zij een beter contract dan regelt hij dat. En dat laatste gaat niet altijd op de meest makkelijke manier.

En begrijp me niet verkeerd, ik zou ook balen als Wijndal was vertrokken. Maar als die jongen aan zou geven weg te willen om bijvoorbeeld financiele redenen dan kunnen wij die jongen verketteren maar dat is dan zijn keuze. Wij kunnen ook veelal niet kijken naar de (financiele) thuissituatie van die jongens. Als die nooit een cent te makken hebben gehad en ze krijgen ineens een vet contract onder hun neus kan ik wel begrijpen dat sommigen daarop ingaan. Kluivert maakt ook gewoon zijn eigen keuze. Wat jij verder ook van hem vindt, dat is zijn goed recht.
Jij denkt niet dat Raiola die jongens soms op andere plekken weet te stallen dan ze in eerste instantie hadden gewild?
Ja, nogal wiedes is ie geliefd: als ze elders meer kunnen verdienen zijn ze er altijd wel voor in. Houd een hond een vette kluif voor de neus en hij hapt wel, en waar ie zich dan bevindt komt ie wel achter als de kluif op is. Ik bedoel: is het altijd goed om een speler daar te brengen waar ie het meeste kan verdienen?
En natuurlijk houdt Raiola een flink bedrag over aan transfers, dus komt er een club die meer biedt gaat ie daar mee verder praten en haalt de speler over om dat te kiezen. Je gaat geheel voorbij aan mijn opmerking dat Roma een totaal verkeerde club is voor Kluivert, qua voetbal. Daar ging me het in eerste instantie om. Jij denkt, maar ik dus niet, dat Raiola altijd rekening houdt met waar een speler komt te spelen. Mijn vermoeden is toch dat hij vaak voor het meeste geld kiest en niet de beste club.

En nogmaals: ik geef hem niet overal de schuld van.........zie vorige post.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

31 mei 2018, 14:10

salmonyappi schreef:
31 mei 2018, 13:20
Jij denkt niet dat Raiola die jongens soms op andere plekken weet te stallen dan ze in eerste instantie hadden gewild?
Ja, nogal wiedes is ie geliefd: als ze elders meer kunnen verdienen zijn ze er altijd wel voor in. Houd een hond een vette kluif voor de neus en hij hapt wel, en waar ie zich dan bevindt komt ie wel achter als de kluif op is. Ik bedoel: is het altijd goed om een speler daar te brengen waar ie het meeste kan verdienen?
Tuurlijk komen ze niet altijd goed terecht, niet elke transfer pakt namelijk goed uit. En nee, het is niet altijd goed om een speler te brengen waar hij het meeste kan verdienen. Ik zeg enkel dat het voor sommige spelers wel een reden kan zijn. Voor Boadu en Wijndal was dat geen reden. Die jongens heeft hij gewoon hier laten bijtekenen. Raiola is echt geen heilige, alleen word ik wat moe van het feit dat iedereen die man overal de schuld van geeft, zonder eens te kijken naar de wensen van de spelers zelf.
En natuurlijk houdt Raiola een flink bedrag over aan transfers, dus komt er een club die meer biedt gaat ie daar mee verder praten en haalt de speler over om dat te kiezen. Je gaat geheel voorbij aan mijn opmerking dat Roma een totaal verkeerde club is voor Kluivert, qua voetbal. Daar ging me het in eerste instantie om. Jij denkt, maar ik dus niet, dat Raiola altijd rekening houdt met waar een speler komt te spelen. Mijn vermoeden is toch dat hij vaak voor het meeste geld kiest en niet de beste club.

En nogmaals: ik geef hem niet overal de schuld van.........zie vorige post.
Nee, ik zei dat Raiola een speler over het algemeen brengt waar hij wil. Dat is even wat anders dan de dikgedrukte zin. In het geval van Kluivert denk ik niet dat Raiola de voornaamste adviseur is. Die heeft zelf wel een idee over wat hij wil, waarbij ik denk dat zijn familie een grotere stem heeft dan hij. Roma is trouwens best een prima ploeg. Die jonge Turk komt daar ook heel veel aan spelen toe. Ben zijn naam alleen even kwijt.

salmonyappi
Georg

31 mei 2018, 14:53

die man overal de schuld van geeft

Nogmaals: dat doe ik niet. Maar tot drie keer toe verwerk je het wel in een reactie op mij.

Die jonge Turk komt daar ook heel veel aan spelen toe.

Het ging mij niet zozeer om speeltijd, maar speelstijl.

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

01 jun 2018, 10:58

salmonyappi schreef:
31 mei 2018, 14:53
die man overal de schuld van geeft

Nogmaals: dat doe ik niet. Maar tot drie keer toe verwerk je het wel in een reactie op mij.

Die jonge Turk komt daar ook heel veel aan spelen toe.

Het ging mij niet zozeer om speeltijd, maar speelstijl.
Ik sprak ook meer in algemene termen op het moment dat ik zei dat 'iedereen die man overal de schuld van geeft.' Nu was jij het toevallig die kritiek uitte op dit geval Kluivert. Waar ik ook specifiek mijn vraagtekens bij zet want Kluivert weet zelf prima wat hij wil, Raiola voert in dit geval gewoon de wens uit.

salmonyappi
Georg

01 jun 2018, 12:20

Klopt.
Ik merk dat ik het geval Kluivert als aanleiding nam om mijn ongenoegen over types als Raiola te spuien........
Ik kan er slecht tegen als mensen zó makkelijk aan veel te veel geld kunnen komen, iets wat in de voetbalwereld schering en inslag is.
Miljoenen simpel door een doorverkooppercentage te krijgen. En hoe hoger de transfersom hoe meer hij krijgt, en het gaat er bij mij niet in dat die types dus proberen om de hoogste bieder te paaien.

Vandaar.........

Bombaman
Seizoenkaarthouder

01 jun 2018, 17:46

salmonyappi schreef:
01 jun 2018, 12:20
Klopt.
Ik merk dat ik het geval Kluivert als aanleiding nam om mijn ongenoegen over types als Raiola te spuien........
Ik kan er slecht tegen als mensen zó makkelijk aan veel te veel geld kunnen komen, iets wat in de voetbalwereld schering en inslag is.
Miljoenen simpel door een doorverkooppercentage te krijgen. En hoe hoger de transfersom hoe meer hij krijgt, en het gaat er bij mij niet in dat die types dus proberen om de hoogste bieder te paaien.

Vandaar.........
Ja? Als jij een paar miljoen kunt verdienen door met een beetje onderhandelen een club zover te krijgen dat je een speler bij hen kunt stallen, wimpel je die paar miljoen af omdat het te makkelijk verdiend wordt?

Het systeem is rot en Raiola profiteert daar optimaal van. Het is niet zo dat het systeem rot is omdat hij zoveel geld vraagt. Als Raiola stopt met wat hij doet, dan is er weer iemand anders die "de beste spelersmakelaar" wordt en met de miljoenen aan de haal gaat.
Cetero censeo birrum bibendum esse

AZuid-Scharwoude
Supporter

14 jun 2018, 19:46

Nick Plomper van ajax naar Groningen (voetbalzone)

Plomper maakte sinds 2015 deel uit van de jeugd van ajax, nadat hij over was gekomen van AZ. Onlangs kreeg hij echter te horen dat hij geen toekomst meer had in Amsterdam.

Moest hij destijds weg bij AZ of is hij een van die gelukzoekers die dacht het ergens anders beter te hebben, maar uiteindelijk bedrogen uitkomt?

Geest van Dirk
Goalscorer

16 jun 2018, 15:46

Blijkbaar was hij weggestuurd bij AZ

http://www.soccernews.nl/news/370376/op ... p-bij-ajax
...... and that's what we mean by honey \:D/

AZuid-Scharwoude
Supporter

16 jun 2018, 17:45

Geest van Dirk schreef:
16 jun 2018, 15:46
Blijkbaar was hij weggestuurd bij AZ

http://www.soccernews.nl/news/370376/op ... p-bij-ajax
Dank u! 😀

salmonyappi
Georg

02 jul 2018, 15:16

Vitesse wordt weer een compleet vreemdelingenlegioen......
Ik ben toch zo blij met onze Nederlandse jonge jongens bij AZ!!

Perry
Oude garde

03 jul 2018, 08:09

salmonyappi schreef:
02 jul 2018, 15:16

Ik ben toch zo blij met onze Nederlandse jonge jongens bij AZ!!
Het verval is ingezet. :wink:

salmonyappi
Georg

03 jul 2018, 12:20

Perry schreef:
03 jul 2018, 08:09
Het verval is ingezet. :wink:
Leg uit !

Perry
Oude garde

03 jul 2018, 12:26

salmonyappi schreef:
03 jul 2018, 12:20
Leg uit !

salmonyappi
Georg

03 jul 2018, 12:31

Perry schreef:
03 jul 2018, 12:26
Aha! Ik had het wel al gelezen, maar was niet zo slim om deze link te leggen :wink:

Last Scout
Basisspeler

03 jul 2018, 15:51

Vitesse en Fortuna zijn overigens een aantal exotische surprises binnen het halen.
Eens zien wat dat gaat worden.
Bij Alkmaar begint de victorie!

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

16 jul 2018, 07:54

Vitesse is toch aardig bezig op de transfermarkt. Als ze er in slagen die Golovin te huren kan het best een goed team worden daar in Arnhem. Kan in ieder geval weer een aardige concurrent worden voor AZ. Benieuwd ook of die coach een goed team ervan kan maken.

Daarnaast is heel Nederland lyrisch over de aankopen van onze zuiderburen. Tadic en Blind zijn natuurlijk goede spelers maar of je daarmee kampioen wordt... ik moet het nog zien en hoop uiteraard van niet. De oefenresultaten spreken nog niet tot de verbeelding voor wat het waard is uiteraard.

Transferperiode is nog lang...

salmonyappi
Georg

16 jul 2018, 08:51

AZ Twello schreef:
16 jul 2018, 07:54
Vitesse is toch aardig bezig op de transfermarkt. Als ze er in slagen die Golovin te huren kan het best een goed team worden daar in Arnhem. Kan in ieder geval weer een aardige concurrent worden voor AZ. Benieuwd ook of die coach een goed team ervan kan maken.

Daarnaast is heel Nederland lyrisch over de aankopen van onze zuiderburen. Tadic en Blind zijn natuurlijk goede spelers maar of je daarmee kampioen wordt... ik moet het nog zien en hoop uiteraard van niet. De oefenresultaten spreken nog niet tot de verbeelding voor wat het waard is uiteraard.

Transferperiode is nog lang...
Vitesse is eigenlijk elk jaar wel “goed” bezig op de transfermarkt, maar jaar na jaar brengen ze nooit wat de transfers doen beloven. Het wordt nimmer een team met telkens weer zoveel mutaties.

salmonyappi
Georg

19 jul 2018, 08:02

ajax verkocht Justin Kluivert en Deyovaiso Zeefuik deze zomer aan respectievelijk AS Roma en FC Groningen en zag verder onder anderen Amin Younes en Nick Viergever vertrekken. Enkel Hakim Ziyech zou nog weg mogen, maar de rest blijft in Amsterdam, zo verzekert Marc Overmars in gesprek met De Telegraaf.
De directeur spelersbeleid van de runner-up van het afgelopen seizoen is helder in zijn commentaar: “Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Matthijs de Ligt zijn wat ons betreft niet te koop. Nee, ook niet voor absurde bedragen. Laat ze dit seizoen eerst eens veertig wedstrijden voor ajax spelen.”
Ze hebben echt plannen daar........

multatuli
Seizoenkaarthouder

29 jul 2018, 10:49

Hier een leuke quote van Van Persie, waar veel supporters op dit forum nog iets van kunnen leren:
Van Persie: "Ik heb geen hekel aan ajax, want zo heet die club" Zondag 29 juli 2018 om 10:52

Tijdens een persconferentie met jonge fans van Feyenoord kreeg de populaire Robin van Persie de vraag 'of hij ook zo'n hekel heeft aan 020'. Het antwoord dat de aanvaller gaf, verbaasde het merendeel van de aanwezige kinderen.

Van Persie weigerde een anti-ajax-uitspraak te doen. Wat heet: "Ik heb geen hekel aan ajax, want zo heet die club. Het is ook helemaal niet goed om een hekel te hebben aan iets of iemand, dat hoort niet", zei hij volgens Voetbal International tegen de fans. "Zéker niet aan ajax. Zij zorgen juist voor mooie concurrentie en leuke wedstrijden, toch?"

salmonyappi
Georg

29 jul 2018, 10:55

multatuli schreef:
29 jul 2018, 10:49
Hier een leuke quote van Van Persie, waar veel supporters op dit forum nog iets van kunnen leren:
Zeer belerend, mierzoet....
Maar ook gewoon wel waar......🤔

Plaats reactie
  • Informatie