Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Oude garde

salmonyappi schreef:
21 mar 2020, 09:46
Ik denk dat het niet te verkopen is ajax nu op basis van doelsaldo met nog 9 wedstrijden te gaan tot kampioen te bombarderen.

Wedstrijden zonder publiek is de enige oplossing als het zo lang blijft. Dan kunnen we het i.i.g. nog op TV bekijken........
Moeten er wel geen spelers besmet raken #-o
Kilkenny
Moderatort

salmonyappi schreef:
21 mar 2020, 09:46
Ik denk dat het niet te verkopen is ajax nu op basis van doelsaldo met nog 9 wedstrijden te gaan tot kampioen te bombarderen.
En als het verschil 1 puntje was geweest met nog 9 wedstrijden te gaan wel dan?

Ik ben benieuwd wat er in de statuten van de KNVB staat in een situatie van afkappen, in België schijnt het niet te mogen, op basis van een tussenstand een kampioen uitroepen. Helaas kan ik die bron niet meer terughalen.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Kilkenny schreef:
22 mar 2020, 16:40
Ik ben benieuwd wat er in de statuten van de KNVB staat in een situatie van afkappen, in België schijnt het niet te mogen, op basis van een tussenstand een kampioen uitroepen. Helaas kan ik die bron niet meer terughalen.
Ik vermoed dat er helemaal niets staat over deze situatie, want dit had natuurlijk niemand voorzien.
salmonyappi
Technisch directeur

Kilkenny schreef:
Ook niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Kilkenny schreef:
Zolang een club nog in te halen is, kun je nooit een kampioen uitroepen. Zie bijvoorbeeld de basketbal en volleybal competities. Die zijn definitief afgebroken en er is geen kampioen dit seizoen.
Dus mocht ook het voetbalseizoen niet meer uitgespeeld worden, dan is het logisch dat er geen kampioen is van dit seizoen. Wat betreft de plaatsen in de CL en EL moet je wel iets besluiten natuurlijk.

Maar ik denk dat het seizoen uiteindelijk toch wel afgemaakt zal worden, al is dat misschien pas in augustus/september.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

In het NHD van vandaag wordt gesproken over het volgende noodscenario als er voor 30 juni niet genoeg tijd is om de competitie uit te spelen:

-Geen kampioen en degradatie uit de eredivisie. Wel promotie uit de eerste divisie (top 2). Volgend seizoen eredivisie met 20 clubs.
-Verdeling Europese plekken volgens tussenstand op moment van afbreken. Dat hoeft niet per se de huidige tussenstand te zijn, want als er nog tijd is voor enkele speelrondes, dan zullen die misschien wel gespeeld worden. Met voorrang voor de inhaalwedstrijden AZ-Feyenoord en Utrecht-ajax.

Ik vraag me trouwens af waarom er na 30 juni niet verder gespeeld kan worden. Als argument gebruiken ze daarvoor dat er op die datum contracten aflopen en dat een aantal spelers dan na 30 juni niet meer voor hun huidige club kunnen spelen. Maar exact hetzelfde gebeurt toch ook in augustus en in de winterstop. Dan zijn er ook spelers die de ene week voor één club spelen en de volgende week ineens voor een andere club.
Dus waarom niet indien nodig verder spelen tot eind juli. Het is misschien niet ideaal, maar zeker beter als de competitie helemaal niet afronden.
adrie1979
Ben-Sider

Tot 1 juni geen voetbal....
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Alle bijeenkomsten tot 1 juni zijn verboden.

Het wordt heel lastig om de competitie nu nog uit te spelen. Dat kan alleen als de KNVB de play-offs schrapt. Dan kun je van 1 t/m 30 juni nog 10 speeldagen inplannen, steeds om de 3 dagen.
adrie1979
Ben-Sider

Maar je moet ook nog minimaal 3 weken optrainen, onbegonnen werk geworden lijkt me.
adrie1979
Ben-Sider

Betaald voetbal ligt vanwege corona stil tot 1 juni
Het betaalde voetbal ligt vanwege het coronavirus langer stil. Aanvankelijk was besloten tot 6 april, maar dat is nu verlengd tot 1 juni. De regering besloot vanavond dat ook samenkomsten met minder dan 100 personen verboden zijn. Dit betekent ook dat het voetbalseizoen bij de amateurs ten einde is.

Sportredactie 23-03-20, 19:12 Laatste update: 19:37

Door de genomen maatregelen van vandaag gaat er ook een streep door de oefeninterland tussen Oranje en Griekenland. Die zou op 28 mei in Enschede worden afgewerkt. Eerder verschoof de UEFA het EK naar de zomer van 2021, de Europese clubfinales zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld. De eredivisie vergadert morgen over de gevolgen, maar de kans dat het seizoen niet wordt uitgespeeld, is heel groot.

De maatregel betekent dat voor de eerste keer sinds het seizoen 1944-1945 het voetbalseizoen niet wordt afgemaakt in het amateurvoetbal. Op donderdag 12 maart kondigde de regering aan dat alle sportactiviteiten in Nederland tot en met 6 april werden opgeschort. Die maatregel is nu verlengd tot 1 juni.

Dit betekent dat het onmogelijk is om het voetbalseizoen alsnog uit te spelen. De KNVB, die voor morgen al een bijeenkomst heeft belegd, moet nu beslissen wat er gebeurt met de promotie- en degradatieregelingen. Vanavond kon de voetbalbond nog niet zeggen wat precies de gevolgen zijn, nadat het kabinet in de strijd tegen het coronavirus nieuwe maatregelen heeft getroffen. ,,De consequenties zijn nu nog onbekend”, liet een woordvoerder weten.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/be ... ~a7119c11/
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

adrie1979 schreef:
23 mar 2020, 18:34
Maar je moet ook nog minimaal 3 weken optrainen, onbegonnen werk geworden lijkt me.
Dat is wel een probleem ja. De spelers kunnen wel individueel blijven trainen, maar of ze dan direct een wedstrijd kunnen spelen op uiterlijk 3 juni is de vraag.
dirkjan
Basisspeler
Contacteer:

adrie1979 schreef:
23 mar 2020, 18:40
De KNVB, die voor morgen al een bijeenkomst heeft belegd
Ja, maar, dat mag toch juist niet?

:lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

dirkjan schreef:
23 mar 2020, 20:44
Ja, maar, dat mag toch juist niet?

:lol:
Het zal wel een video-bijeenkomst zijn.
dirkjan
Basisspeler
Contacteer:

Niet te serieus overal op reageren Forza, dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar (AD) zet dat dan neer, en niet op deze manier
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Ikkyu-San
Supporter

Ondertussen wint op de redactie van de televaag de liefde voor 020 het van de haat jegens de trainer, maar ze geven hem geen schaal. Ze gunnen ons dan weer wel een plekje in de CL.
IMG-20200327-WA0000.jpg
IMG-20200327-WA0000.jpg (38.59 KiB) 251 keer bekeken
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

De FIFA is ondertussen bezig om de transfertermijn van komende zomer te verschuiven en contracten die op 30 juni aflopen automatisch te verlengen, zodat het ook mogelijk wordt om de competitie na 30 juni nog uit te spelen.

Dus nu al de competitie definitief stoppen als de overheid de maatregelen verlengd met 1 of 2 maanden lijkt me voorbarig, zolang er nog een mogelijkheid bestaat om de competitie alsnog uit te spelen in juli of later.
Dario Hubner
Fanatic

Ikkyu-San schreef:
27 mar 2020, 13:58
Ondertussen wint op de redactie van de televaag de liefde voor 020 het van de haat jegens de trainer, maar ze geven hem geen schaal. Ze gunnen ons dan weer wel een plekje in de CL.

IMG-20200327-WA0000.jpg
Wat is jouw voorstel bij het verdelen van de Europese plekken?
adrie1979
Ben-Sider

In Engeland willen ze de competitie perse uitspelen is het laatste nieuws?
Ikkyu-San
Supporter

Dario Hubner schreef:
28 mar 2020, 07:27
Wat is jouw voorstel bij het verdelen van de Europese plekken?
Ik heb geen voorstel, want ik weet net zo min als de telegraaf welke maatregelen er dinsdag worden afgekondigd voor na 6 april. Ik hoop dat er weer gevoetbald kan worden, maar dat zal dan wsl zonder publiek zijn.
Mocht er echt niet meer gespeeld worden voor 1 augustus, dan is Europese plekken verdelen op basis van de huidige stand het meest logisch. Of beslissingswedstrijden voor wie er (vrijwel) gelijk staan in de stand :D Ik zie echter burgemeesters en kabinet geen risico willen lopen op spontane kampioensfeestjes...
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
handelaar
Goalscorer

Ik denk dat de eredivisie toch veelal kijkt hoe men het in Engeland, Duitsland, etc. gaat aanpakken.
Kan me verder voorstellen dan als het niet meer te redden valt met wedstrijden zonder publiek (eventueel drie per week) er nog twee wedstrijden worden gespeeld:
een kampioenswedstrijd ajax-AZ (gezien de gelijke stand) en Bekerwedstrijd Feyenoord-FC Utrecht.
Verder zal de huidige eindstand dan gaan bepalen welke clubs Europees gaan spelen en zal er niemand degraderen, waarvan uit de K.K Divisie nog twee clubs bij gevoegd worden voor het komende seizoen.

Kan me namelijk niet voorstellen met nog slechts 9 wedstrijden dat dit seizoen als 'niet gespeeld wordt beschouwd'.
Er zal dus een kampioen en bekerwinnaar moeten komen wat mooi aansluit in twee wedstrijden gezien AZ en ajax op gelijke hoogte staan en Feyenoord en Utrecht in de Beker zijn overgebleven. Mogelijk kunnen zelfs die twee wedstrijden achter elkaar worden gespeeld in het zelfde stadion mocht de tijdsplanning problemen geven.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Plaats reactie